Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop

Samsung trollar Apple-användare i ny reklamfilm för Galaxy S II

Permalänk
Skrivet av Evil Peter:

Jag läste en artikel om Galaxy Nexus på en annan sida innan jag började läsa kommentarerna här så jag blandade ihop det lite. Mitt misstag. SGSII utnyttjar dock också telefonytan bättre än iPhones dito men det är ju ändå inte så mycket att diskutera om storleken då det rör sig om en smaksak. Själv kan jag inte direkt tänka mig att gå under 4" och widescreen (har en lur med just det minimkravet just nu).

Okej, då vet jag och missförståndet är utrett.

och som sagt, det är ju en smaksak!

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

jaså? verkar väl lite onödigt?

I USA kör åtminstone två operatörer utan SIM-kort så telefonerna måste byggas för deras respektive nät (ingen operatör samarbetar som de gör i Sverige). De extra versionerna brukar få lite annorlunda utseende, nya namn osv så operatörerna har unika telefoner.

Kort sagt, infrastrukturen för mobiltelefoni i USA är helt värdelös. Ur telefonsynpunkt är det nog en liten nackdel utvecklingsmässigt att Apple har USA som primär marknad.

Permalänk

Skönt att de driver med de pretentiösa apple-fansen.

Permalänk
Medlem

Jag fick ångest för att jag vet av en Bartista är

Permalänk
Skrivet av Robeliboban:

Jag fick ångest för att jag vet av en Bartista är

Vad är en Bartista?

Visa signatur

"He was a soldier of Rome. Honour him."

Chassi: NZXT H2 Svart Mobo: Gigabyte GA-Z68AP-D3 CPU: i5 2500K Heatsink: Xigmatek Gaia Fans: ZM-F3/Sickle Flow RAM: Corsair Vengeance 8 GB GPU: Gigabyte GTX 560Ti OC PSU: FSP 650W 80+ Gold SSD: Crucial M4 64 GB

Permalänk

Rolig reklam

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

Jag fick ångest för att jag vet av en Bartista är

Någon som gör kaffe? Varför får du ångest av att veta det?

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Skrivet av scarface1999:

Vad är en Bartista?

En hybrid mellan en kaffekokare och en kubansk diktator?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fire_Ice:

Någon som gör kaffe? Varför får du ångest av att veta det?

För min klass fick lära sig hur man gjorde kaffe konst av min Apple besatta estet lärare. Fick värsta flashbacken av den här reklamen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Så du tycker inte att Galaxy Nexus 316 ppi är i närheten av 326 ppi? Jag tror inte att man upplever någon större skillnad. iP4S har en upplösning på 640x960 medan GN har 720×1280. Skillnaden i upplösning är större än skillnaden i ppi.

Det du glömmer här är dock att GN använder sig av PenTile Matrix och detta gör den verkliga upplösningen betydligt lägre. Skulle aldrig falla mig in att köpa en telefon som har detta.

Ontopic: Tycker reklamen är jättebra. Spelar lite på detta begrepp om fanboys. De som tar åt sig känner nog igen sig i denna situationen.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Haha alltid roligt när det är lite fanatiker förnedrande!

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Halldin:

För övrigt lustigt att språknazisterna på redaktionen som inte kan skriva iOS eller nVIDIA använder "trollar" i rubriken.

Tom Nvidia själva skriver "NVIDIA", så "nVIDIA" har inte varit aktuellt på länge. Vet inte hur många resultatsidor på Google du måste leta igenom för att hitta någon som skriver "nVIDIA" idag.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem

Äntligen en reklam som visar på riktigt hur efterblivna Apple-människor är egentligen <3

Visa signatur

MSi GT780R
MacBook Air 13.3" Mid 12
Nexus 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Highlaj:

Äntligen en reklam som visar på riktigt hur efterblivna Apple-människor är egentligen <3

Ser att du har en iphone som jobbtelefon du tillhör de efterblivna då med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Man skäms nästan när man ser slutklämmen.

För övrigt lustigt att språknazisterna på redaktionen som inte kan skriva iOS eller nVIDIA använder "trollar" i rubriken.

Det är väldigt vanligt att man inte skriver NAMN med inledande liten bokstav och resten stora utan Ios och Nvidea är helt korrekt.. Fråga språkrådet om du inte tror mig.

Permalänk

apple i ett nötskal. riktigt bra reklam också

Visa signatur

i speak spanish to god, italian to women , french to men and german to my horse

Permalänk
Medlem

Så om man använder iPhone är man en efterbliven fanboy och kör man en Android-telefon så är man öppen och intelligent?
Skönt när världen är binär...

Förövrigt en väldigt rolig reklamfilm.

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk

Sampung gör då fasiken inte bättre telefoner än Apple, aldrig i mitt liv.

Visa signatur

Asus P5e Pro ~ Intel E6300 @3ghz ~ 2x XFX 5750 ~ 4GB DDR2 ~ Corsair H50 ~ Corsair CX 400W ~ WD 320GB ~ CM Scout ~ Windows 7 Ultimate x64

Permalänk
Medlem

Bästa reklamen jag sett på länge! :')

Allt stämmer ju också!

''If it looks the same how will people know i upgraded?''

Visa signatur

Cooler Master NR200P | i7 9700k | RX 7800 XT | 16GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Det du glömmer här är dock att GN använder sig av PenTile Matrix och detta gör den verkliga upplösningen betydligt lägre. Skulle aldrig falla mig in att köpa en telefon som har detta.

Ja, det kunde definitivt jag nämnt då det är en skillnad, men som PenTile utvecklats är det negativa som sägs om det rejält överdrivet nuförtiden. Det finns en rad tester som gjorts där slutsatsen bilvit att PenTile inte är något negativt.

Här är ett av exemplen Google gav mig och Galaxy Nexus skärm kommer vara lite bättre än de som testas där.

Permalänk
Skrivet av Pöjk:

Ser att du har en iphone som jobbtelefon du tillhör de efterblivna då med.

Snap!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ÖverKlokarN:

Sampung gör då fasiken inte bättre telefoner än Apple, aldrig i mitt liv.

Lika bra presterande till LÄGRE pris gör dom.

+ att iphones går sönder sjukt lätt om man tappar dom. http://www.youtube.com/watch?v=dDtNCiBQ8lc

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem

varför ens bry sig om android eller apple fanboys..? Som konsument köper jag telefoner baserade på vad som är bra och dåligt med dem och jämför från vad som finns på marknaden.

Android har/hade flash, och är opensource. Var bara givet för mig~

Skön reklam dock, mycket bättre än den andra de hade

Visa signatur

Intel 4670k stock - Cm Hyper 212 EVO -Z87M-Plus- Asus Radeon GTX 770 2gb OC - Corsair Vengeance 4 x 4gb DDR3 1600 - Corsair 650w - Bitfenix Prodigy M

Permalänk
Medlem

Trolling eller ej videon var brilljant och jag har fått så manga sånna reaktioner från människor som uptäckt min HTC Sensation och Galaxy 10.1 brädan... The next big thing is allready at hands !
Ha nu så kul med att försvara era Apple produkter....

Permalänk
Entusiast
Skrivet av bandite:

Så om man använder iPhone är man en efterbliven fanboy och kör man en Android-telefon så är man öppen och intelligent?
Skönt när världen är binär...

Förövrigt en väldigt rolig reklamfilm.

En svartvit värld är så mycket enklare för då behöver man inte tänka så mycket.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Limo:

Vadå trollar?
Detta är smart och rolig marknadsföring.
"trollar" gör man när man jävlas med någon, med det enda syftet att jävlas!

Mja man kan ju tycka att Samsung jävlas med Apple?

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Skrivet av Majora:

Jag är ganska trött på iPhones och funderar på en nyare mobil snart, dock helst någon med Nvidias quad (eller var det 4+1 companion core?). Känns dock surt att det inte verkar finnas någon motsvarighet till Installous på android...

Intressant att möjligheten till att stjäla appar skulle vara ett säljargument för iPhone

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Hahahah så jävla bra!!

Permalänk
Medlem

Haha

Visa signatur

Asus P8P67 Deluxe B3 | Intel i7-2600k@3,4GHz | 16 GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz CL9 | Asus GTX 580 Matrix@900Mhz | Corsair Force GT 120GB | WD Caviar Black 1TB | Corsair 850 AX | Fractal Design R4 | Dell u2410 | Qpad MK-80 | QPad 5K

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Skrivet av Evil Peter:

Citat:
Ursprungligen inskrivet av scarface1999
Vad är en Bartista?

En hybrid mellan en kaffekokare och en kubansk diktator?

Garvade ihjäl mig precis!