Dreamhack Winter 2011

Permalänk

nån som vet om det går att komma in imorn med ett dagspass!? Nån här i tråden sa att lördagens dagspass var slutsålda :(. Kommer komma imorn kl 13~!

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 3 Ghz | Asus P7P55D-E PRO | Powercolor HD 5850 | 4 Gb Corsair XMS3 1600 Mhz | Corsair HX 650W | FDD R2

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlbertMwugabi:

Visst är det lägre ljudnivå i D-hallen mot vad det brukar vara? Bror min sitter på D14 eller D13 och det låter inte mycket mer än det gjort andra år när man pratar med honom.

Mm det är lägre nu, dom har ändrat om alla platser också :/

Skrivet av Eptk:

In i #swec.dhtrade så kan du hålla koll gällande swecträff.

Vad gör jag för fel? Jag går in på mIRC tar connect skriver t.ex. #swec.dhtrade så joinar jag en channel fast den är tom P:

Permalänk
Medlem

Någon mer som lider av för hög ljudvolym, sitter typ brevid PA högtalarna i B-hallen, mätte upp 90dB med iphonen, inte särskilt lämpligt, pratade med info disken och dem sa nått i stil med "Det är ju DH det får du leva med" sjukt dåligt då det kan leda till hörselskada.

Visa signatur

Asus Maximus X Hero z370| i7 8700k | RTX2080 TI | Corsair AX1200W | Corsair Vengeance 16Gb | EKWB Custom Loop PETG

Permalänk
Medlem
Skrivet av spel565:

Mm det är lägre nu, dom har ändrat om alla platser också :/

Vad gör jag för fel? Jag går in på mIRC tar connect skriver t.ex. #swec.dhtrade så joinar jag en channel fast den är tom P:

Är du uppkopplad på quakenet? Skriver du /join #swec.dhtrade ?

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv. MB Gigabyte GA-z97M-D3H. CPU Intel Core i5-4670K@4.3GHz. Kylning Phanteks PH-TC14PE BLUE. SSD OCZ-Agility 3 120GB. GPU Gigabyte GTX 780 GHz @1440MHz. RAM 16GB Kingston HyperX blu 1600mhz. PSU Antec High Current Pro 1200W.
Laptop ASUS K55VM, Intel Core i5-3210M, Nvidia GT630M 2GB. 6GB RAM. Samsung 840 250GB SSD.

Permalänk
Medlem

Jag kör lite live här om någon vill se hur det är på dh... (Kass kvalitet) http://bambuser.com/channel/CrOOs/broadcast/2156114

Edit: Ny länk www.bambuser.com/v/2161035

Visa signatur

Intel 2500K @ 5.0GHz. Asus Maximus IV GENE-Z. XFX 6950. Corsair 8GB 1866MHz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emre_114:

Någon mer som lider av för hög ljudvolym, sitter typ brevid PA högtalarna i B-hallen, mätte upp 90dB med iphonen, inte särskilt lämpligt, pratade med info disken och dem sa nått i stil med "Det är ju DH det får du leva med" sjukt dåligt då det kan leda till hörselskada.

kom o mät i d hallen

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av CrOOs:

Jag kör lite live här om någon vill se hur det är på dh... (Kass kvalitet) http://bambuser.com/channel/CrOOs/broadcast/2156114

bra musik, Flux Pavilion - Got 2 Know <3

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk

Kollade 5min via den streamade länken som någon klistrade in.
Slutsats; jösses vilken jävla skitmusik, hur står ni ut?

Är otroligt nöjd över mitt val att aldrig åka på DH, någonsin.
Skippar de skitmusiken, alla p12 fasoner och sätter en 18+ årsgräns, då kanske jag ska fungera påt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maverickgoose:

Kollade 5min via den streamade länken som någon klistrade in.
Slutsats; jösses vilken jävla skitmusik, hur står ni ut?

Är otroligt nöjd över mitt val att aldrig åka på DH, någonsin.
Skippar de skitmusiken, alla p12 fasoner och sätter en 18+ årsgräns, då kanske jag ska fungera påt.

detta e de sämsta året jag vart med om
så ej rättvist att bedömma efter detta

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Medlem

snackade med supporten tidigare och verkar som om nästan alla switchar har problem, sa att det satt 40pers och jobbade på det, fortfarande inte bra hos oss på D68, vet inte om det bara är D-hallen ? dom får ju heltklart ta å fixa detta nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kekkzor:

snackade med supporten tidigare och verkar som om nästan alla switchar har problem, sa att det satt 40pers och jobbade på det, fortfarande inte bra hos oss på D68, vet inte om det bara är D-hallen ? dom får ju heltklart ta å fixa detta nu.

Jag laggar när jag kollar på streams. Jag tankar i ca 500 ner.

SUCK.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av maverickgoose:

Kollade 5min via den streamade länken som någon klistrade in.
Slutsats; jösses vilken jävla skitmusik, hur står ni ut?

Är otroligt nöjd över mitt val att aldrig åka på DH, någonsin.
Skippar de skitmusiken, alla p12 fasoner och sätter en 18+ årsgräns, då kanske jag ska fungera påt.

Låter som om du skulle stormtrivas i C-Hallen.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Skrivet av Emre_114:

Någon mer som lider av för hög ljudvolym, sitter typ brevid PA högtalarna i B-hallen, mätte upp 90dB med iphonen, inte särskilt lämpligt, pratade med info disken och dem sa nått i stil med "Det är ju DH det får du leva med" sjukt dåligt då det kan leda till hörselskada.

Öronproppar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emre_114:

Någon mer som lider av för hög ljudvolym, sitter typ brevid PA högtalarna i B-hallen, mätte upp 90dB med iphonen, inte särskilt lämpligt, pratade med info disken och dem sa nått i stil med "Det är ju DH det får du leva med" sjukt dåligt då det kan leda till hörselskada.

För dig är det högt, för dom längre bak är det som att lyssna på telefonen. 90 db? Ja det kan man ju mäta exakt med en iphone. Tänk på vart du sätter dig nästa event.

Musiken suger, samma låtar 24/7 och internet funkar inte som det ska. Pinsamt dh, pinsamt.

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk

Någon som har koll på vad telia menade med sitt skitsnack om "världens snabbaste internet 120Gbit/s"

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

haha d-hallen har fett med problem dålig musik och p12:or... glad att jag tog c hallen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Någon som har koll på vad telia menade med sitt skitsnack om "världens snabbaste internet 120Gbit/s"

Ganska fet flopp, tyvärr. tar emot 1-7 :/

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk

0.09mbit ta emot!

120gbit my ass

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem

iaf fått ner nära 90gb utan ansträngt mej. men håller med att detta e pinsamt för felia o dreamflopp

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Medlem

jag fick goa 90 som vanligt innan men sen så drog allt i backen. Network crew tror att det går att lösa genom att byta switcharna. Idioter.

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem

Jag har haft ca. 90/70 hela dagen. B-hallen verkar fungera fint

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv. MB Gigabyte GA-z97M-D3H. CPU Intel Core i5-4670K@4.3GHz. Kylning Phanteks PH-TC14PE BLUE. SSD OCZ-Agility 3 120GB. GPU Gigabyte GTX 780 GHz @1440MHz. RAM 16GB Kingston HyperX blu 1600mhz. PSU Antec High Current Pro 1200W.
Laptop ASUS K55VM, Intel Core i5-3210M, Nvidia GT630M 2GB. 6GB RAM. Samsung 840 250GB SSD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigarkungen:

Jag laggar när jag kollar på streams. Jag tankar i ca 500 ner.

SUCK.

exakt samma för mig, tröttsamt -.-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordarosten:

jag fick goa 90 som vanligt innan men sen så drog allt i backen. Network crew tror att det går att lösa genom att byta switcharna. Idioter.

Tror nog de vet mer än du tror de som informerar är kanske dock inte så kunniga och då blir det lätt missförstånd. Till mig sa de iaf att de hade hittat ett fel som de trodde låg bakom det hela och att de skulle fixa det under natten när alla turneringar har tagit slut, vilket de nog har nu. Så får hoppas det blir bra snart. Jag har iaf 25/50. Bättre än innan men inte så bra som det var när vi kom :/

Permalänk
Medlem

Får runt 40/70 på rad D74 nu och det verkar vara mer stabilt nu än innan...

Visa signatur

Intel 2500K @ 5.0GHz. Asus Maximus IV GENE-Z. XFX 6950. Corsair 8GB 1866MHz.

Permalänk

De enda telia skulle kunna säga för att få mig att tro dem är om de säger att det menade att hela dreamhack får dela på 120Gbit/s. Stor risk att de skulle kunna ge varje person 15Gb/s när resten av sverige får som max nöja sig med ca 11Mb/s...

Om det är runt 13 000 per där ( har ingen aning om hur många det är i år) så blir det ju ca 1,1Mb/s, låter det rimligt? xD

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

De enda telia skulle kunna säga för att få mig att tro dem är om de säger att det menade att hela dreamhack får dela på 120Gbit/s. Stor risk att de skulle kunna ge varje person 15Gb/s när resten av sverige får som max nöja sig med ca 11Mb/s...

Hahahahahah, är du seriös? Klart hela dh får dela på 120Gbit/s. Trodde du varje person skulle få det? Har du ett nätverkskort som pallar det? xD

Permalänk
Skrivet av abbe_93:

Hahahahahah, är du seriös? Klart hela dh får dela på 120Gbit/s. Trodde du varje person skulle få det? Har du ett nätverkskort som pallar det? xD

Jag sa just att det inte finns en chans att man skulle tro på det...däremot påstod min polare som är där att han fick 120Gbit/s...jag var minst sagt skeptiskt.

Tycker det är väldigt märkligt att kalla det världen snabbaste internet om detta betyder att massa olika får dela på det... xD

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordarosten:

För dig är det högt, för dom längre bak är det som att lyssna på telefonen. 90 db? Ja det kan man ju mäta exakt med en iphone. Tänk på vart du sätter dig nästa event.

Musiken suger, samma låtar 24/7 och internet funkar inte som det ska. Pinsamt dh, pinsamt.

Idiot! även du måste ju fatta att det inte löser problemet att ställa ett par PA som man maxxar från ett ställe i en sån stor lokal.

Hörseln anser jag är viktigare än ett jävla LAN. har inte heller påstått att min telefon mäter exakt, nämnde bara det så den som läste skulle ha ett hum om hur jävla hög volym det var. Vill man lösa bullernivån så placerar man väl ut flera högtalare runt om så alla får en lagom ljudnivå.

Blir så irriterad på folk som inte kan tänka som en vuxen utan bara kommer med dåliga ursäkter som "du skulle satt dig någon annanstans" "detta är DH" osv
hade det stått när jag valde min plats att jag kommer ha en PA flåsa i nacken på mig hade jag väl knappast satt mig där jag sitter.

Ha lite respekt och tänk ur allas perspektiv och inte bara ditt bara för du är nöjd med din plats.

Visa signatur

Asus Maximus X Hero z370| i7 8700k | RTX2080 TI | Corsair AX1200W | Corsair Vengeance 16Gb | EKWB Custom Loop PETG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emre_114:

Idiot! även du måste ju fatta att det inte löser problemet att ställa ett par PA som man maxxar från ett ställe i en sån stor lokal.

Hörseln anser jag är viktigare än ett jävla LAN. har inte heller påstått att min telefon mäter exakt, nämnde bara det så den som läste skulle ha ett hum om hur jävla hög volym det var. Vill man lösa bullernivån så placerar man väl ut flera högtalare runt om så alla får en lagom ljudnivå.

Blir så irriterad på folk som inte kan tänka som en vuxen utan bara kommer med dåliga ursäkter som "du skulle satt dig någon annanstans" "detta är DH" osv
hade det stått när jag valde min plats att jag kommer ha en PA flåsa i nacken på mig hade jag väl knappast satt mig där jag sitter.

Ha lite respekt och tänk ur allas perspektiv och inte bara ditt bara för du är nöjd med din plats.

90 db är långt ifrån risknivå, gränsen för DH går vid 110 db (med tanke på åldernivå samt utrymme) och nej jag har ingen fakta på detta från just DH men jag har jobbat med detta ett tag och VET reglerna för decibelnivåer.

denna dbnivå ser dessutom dh till att hålla eftersom det med 100% säkerhet HAR en dbmätare som de går runt och mäter med kontinuerligt. finns det ingen mätnisse så har dem inget val än att stänga av musiken ifall Miljöförvaltningen skulle komma.

sen så har ju högtalare en speakon kabel på baksidan.....skulle den "lossna" så slipper du musiken ett tag
är det aktiva högtalare kan du gå bakom och driva ner nivån tills den är behaglig.

Permalänk
Medlem

By geeze at 2011-11-24

Jag upplever inget problem med internetet!