Ubisoft skrotar Ghost Recon Future Soldier för PC på grund av piratkopiering

Permalänk
Melding Plague

Ubisoft skrotar Ghost Recon Future Soldier för PC på grund av piratkopiering

Spelhuset Ubisoft kommer inte att släppa Ghost Recon Future Soldier för PC/Windows. Orsaken sägs vara den omfattande piratkopieringen.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Att dem aldrig stannat och funderat på "Varför laddar alla hem just våra spel?"

Enkelt svar: För dåliga för att lägga pengar på...

Iofs måste jag faktiskt säga att det är tråkigt...hoppas innerligt detta inte blir en trend bland utvecklare...

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk

Låter tråkigt!

Visa signatur

GPU: AORUS GeForce GTX 1080 Ti Xtreme Edition 11G | CPU: Intel Core i7-6700k 4.0 GHz| RAM: HyperX 16 GB 2133 MHz| PCB: MSI Z170A-S02| PSU: EVGA Supernova G2 750 W | Monitor: Acer 27" Predator XB271HU G-Sync IPS| Hörlurar: AKG K7XX | Mick: ModMic v5

Permalänk
Medlem

Bra sätt att lösa det på ja!

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

Ingen som tycker att 95% låter en smula överdrivet?

Visa signatur

Ursprungligen inskrivet av Galna_Dvärgen ... i begynnelsen skapade inet fri frakt för sweclockersmedlemmar och såg att det var gott.

Permalänk
Medlem

Och ja, de har rätt. Bara kolla igenom nerladdningsstatistiken för höstens storspel till de olika plattformerna. Jämför sen dessa med försäljningen och det är väl solklart att ett företag tänker i de banorna. Trist för oss pc-spelare.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

för mycket sanning i det där uttalandet... :'(

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem

grym trailer måste ja säga

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Att dem aldrig stannat och funderat på "Varför laddar alla hem just våra spel?"

Enkelt svar: För dåliga för att lägga pengar på...

Iofs måste jag faktiskt säga att det är tråkigt...hoppas innerligt detta inte blir en trend bland utvecklare...

Det är just det som är grejen, de lyckas inte konkurrera med de andra spelföretagen som uppenbarligen tjänar stora pengar på pc marknaden. Så istället för att säga sanningen så ljuger de folk rakt i ansiktet i stället.

Av de som spelar spel idag så är det trotts allt fler i % som betalar för sig än det var för 10-20 år sedan.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Jaja då var väll spelet inte värt en värdig PC release oavsett då..

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

95%? Ta i lite mer <3 Ärligen talat bryr jag mig inte, Ubisoft gör bara skräpspel och Ghost Recon är också ett skräpspel (De första var faktiskt bra, sen mjölkmjölk åh mjölk gife us moneeeeys!).

Permalänk

Idiotjävlar som förstör för både utvecklarna och oss andra

Hoppas inte andra tar efter Ubisoft.

Visa signatur

| Corsair 800D | AMD Phenom II 965BE @ 3.7 | Corsair AX 1200 | Corsair Vengeance 2x4gb | Asus Crosshair V Formula | Asus 6970 DC II | WD Black 1TB |

| Sennheiser 360 | BenQ XL2410T | Logitech G19 | Ace Edge 3200 |

Permalänk

De eviga undanflykterna Nazisterna och Piratkopiering.

Visa signatur

______________________________
| Define R2 | Intel Core I7 920 Noctua NH-U12P| Corsair Dominator DDR3 6Gb | FD Newton 800W | Gigabyte 470 OC - Arctic Cooling Accelero Xtreme Plus | Intel X-25M G2 160Gb + 2st 2Tb + 2st 500Gb |

Permalänk

Undra var dom fick 95% ifrån?

Sen får dom skylla sig själv om dom lägger in dumma DRM som endast skadar folk som köper spelet...

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Att dem aldrig stannat och funderat på "Varför laddar alla hem just våra spel?"

Enkelt svar: För dåliga för att lägga pengar på...

Iofs måste jag faktiskt säga att det är tråkigt...hoppas innerligt detta inte blir en trend bland utvecklare...

kunde inte sagt de bättre själv!
Deras DRM är ju ett rent hån mot oss som köpt spelen,, kör man en ful version behöver man ju intevere uppkopplad för att spela t.ex

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

"Även här handlar det om att piratkopieringen upplevs påverka försäljningen till den grad att det helt enkelt inte är värt att besväret att porta spelet till PC-plattformen."
Vill inte ha era portade spel ändå så fine with me.

Permalänk
Medlem

Jag skulle aldrig köpa en spel som är konsole portat, varför skulle jag, köpa en produkt som inte är gjort för datorn en äger?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

BULLSHIT

"95 procent av kunderna piratkopierar"
Hur kan dom veta att 95 av sina egna kunder piratkopierar?
Det är ju fan värre på konsolerna än PC, bara att låna ut skivan till 34pers legit!

Permalänk
Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

Ptja ubisoft, varför är det så? kanske för ert DRM förstör era spel :)?

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

*host* Battlefield 3:s försäljningssiffror *host*

Permalänk
Medlem

helt rätt av dom, det är så här det slutar när folk tar hem spel olagligt..för jag tror dom vill ha lön för arbetet dom lägger ner..skulle inte ni det?..jag vet att jag skulle det iaf, bra att nån sätter ner foten o säger ifrån nu.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Inte ens värt att ladda ner skiten

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem

Efter det man sett från spelet gör det faktiskt inget...

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

Inte så jävla konstigt att folk piratar deras spel när de gjort det omöjligt att spela den köpta versionen.

Hoppas dock innerligt att alla som spelar Ubisoftspel piratat åker fast, enbart för att det borde vara brottsligt att ha så dålig smak.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk

Titta där, dom är värdelösa igen.

Visa signatur

Hej, hur mår du?

Permalänk

Som om inte folk laddar ner spel till konsol?

Visa signatur

Många datoranvändare underskattar virus och överskattar sina egna kunskaper medan andra är omedvetna om problemet med virus. Den nonchalans som finns idag beror på ett stort antal faktorer, folk tycker virusskydd är dyrt, besvärligt och sölar ned prestandan. Något som däremot är dyrt, besvärligt och slöar ned prestandan är en infekterad dator, som dessutom förstör för alla andra på nätet. - Pedrag Mitrovic, IT-Säkerhet (2010)

Permalänk
Medlem

Skulle inte future soldier vara ett multiplayer spel i grunden?

Permalänk
Avstängd

Haha, fortsätter utvecklingen detta håller så lär konsolspelen kosta ca 1500:- i slutändan

Dom kommer ju sätta vilka priser dom vill då ju

Spelet verkar var lite som ''America! -FUCK YHÄÄ!''

Det är som alla säger....Man köper inte skit spel helt enkelt

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem

Ubicrap förnekar sig inte. Mina intryck av företaget har alltid präglats av kundförakt och girighet. Siffran 95% är 100% bullsh*t. Undviker av princip allt som de producerar ändå.

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 530 / SSD: Intel 520 240GB / HDD: Seagate 7200RPM 2TB x2 / CPU: i5 2500K @ 4,7 Ghz / Kylning: Noctua NH-U12P push/pull / GPU: 2x MSI GTX 780 Twin Frozr SLI / PSU: Corsair AX850 / MB: ASUS P8P67 Deluxe / RAM: Corsair 2x8GB 2133 mhz / OS: W11, Ubuntu / Mus: Logitech G602 / TB: Logitech UltraX Premium / Ljud: Sennheiser HD 598, Skärm: ACER Predator XB271HUA.