Inkonsekvent hit detection i BF3
Hej!
Är det någon mer än jag som tycker att hit detection i BF 3 är fruktansvärt inkonsekvent?
Några exempel:
Pansar åker över mina minor utan att de exploderar.
Pansar åker över mina min minor och exploderar, men jag får inga poäng.
UMP 45 mot karbin i CQC: sitter på knä och UMP:ar kontrollerade skurar mot en motståndare som inte sett mig. Hit, hit, hit, hit....han vänder sig om, spray and pray och jag är nere....
Springer mot försvarslinjen, kastar mig på mage och snipar in mot gröten på kanske 100 meter avstånd. Hit, hit, hit sedan får jag en kula i huvudet och dör. Byter till assult gör samma sak med en bössa utan scoop. Sray and pray, två kills och någon assist på några sekunder...
UMP 45 igen. Försvarar flagan och sprayar på några meters avstånd. Hit, hit, hit och sedan är jag död. Byter till recon. Campar flagan, ostadig, druckit några öl. Pang pang, siktet hoppar som en studsboll...två headshots.... Är helt förbluffad.
Ja, så här kan det se ut vissa kvällar. Kanske inte hela världen, men för min spelstil är det katastrofalt. Jag är en smygare, lägger minor, försvarar flagor genom att gömma mig i terrängen, kör mycket spots ...ja försöker spela taktiskt och smart... Då blir mina kills väldigt viktiga för att jag ska lyckas. Jag måste få bort en campare för att jobba ostört i området etc.
Jag upplever samma problem i MW3, men på en mer acceptabel nivå. För övrigt är jag vuxen och kan själv avgöra vilka spel jag tycker är bra eller inte, så inget snack om att ena spelet är skit och det andra är så mycket bättre. Det jag vill komma till är att MW 3 inte har dedikerade servrar och det har varit snack om att det är en dålig sak. Men för mig fungerar MW 3 bättre när vi kommer till hit detection. Hur kan det vara så? Borde det inte vara tvärtom? Jag är som sagt inte så insatt i tekniken.
Så, fler som upplever som jag eller kan förklara vad som händer...
För övrigt har jag snabb uppkoppling 100Mit...