Permalänk
Medlem

Min dator har ett eget liv?

Vete fan vart ja ska skriva detta men.. Någon levar i min dator? Ja vet inte hur jag ska kunna förklara på ett bättre sätt men det ploppa upp en massa saker å "datorn" skrev utav sig själv till en tjejpolare på facebook å fråga hur man hittar en ny SSD i datorn osv men senast ja skrev det va på Skype till en annan polare som har hjälpt mig med min dator X antal gånger.

Första gången detta hände så ploppa öppna någon saker som ligger nere vid klockan. Jag kan inte förklara detta och jag blir rätt paranoid ska ja säga.

Skulle vara kul om någon här kan förklara vet inte heller vilken del utav forumet ja ska skriva då det inte verkar finnas någon kategori om detta.

Nej detta e inget skämt.

Visa signatur

Bab

Permalänk
Medlem

Tror du har besök av en Sk. H4xx0R min gode vän^^ har du något virusskydd eller brandvägg?

Permalänk

Tror du verkligen att dator skulle själv gå on på Facebook och fråga hur man installerar en SSD?

Permalänk

Formatera, installera om

Permalänk
Medlem

Virus?

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem

Ladda ner Malwarebytes och skanna datorn.

Visa signatur

Old: NZXT Gurdian 921RB / 2500K 4.5MHz/ G.Skill Ripjaws 8GB 1600 MHz / 1TB Samsung SpinPoint F3 / Corsair Force 3 90GB / Asus P8Z68-V / AXP 850W / Zotac GTX580 1.5GB AMP 950 MHz / Samsung 22x DVDRW L/S / Windows 7 x64 / Artic Frezeer 13 pro.

New: NZXT 630 / MSI Z170A KRAIT GAMING 3X / 6600K 4.4 GHz/ Deepcool Captain 120 / Vengeance LPX White 16GB/ GTX1070 Dual 8GB / GQ 750W / Toshiba 1TB / WD Blue 2TB / Intenso 240GB / SteelSeries Apex 350 / Razer Abyssus / Acer Predator XB240H/ 6-pack Pripps.

Permalänk
Medlem

Låter ju som om någon jävlas med remote desktop?

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av iFozz:

Tror du har besök av en Sk. H4xx0R min gode vän^^ har du något virusskydd eller brandvägg?

LOL ja varför inte. Har windows brandväg å sen har ja NOD32 (vilket e de bästa du kan få för pengar, alltså NOD32 då)

Visa signatur

Bab

Permalänk
Medlem
Skrivet av qhrizz:

Låter ju som om någon jävlas med remote desktop?

Hm vete fan vem som skulle ha kontakt med min dator egentligen.

Visa signatur

Bab

Permalänk
Medlem

Jag tar ju aldrig emot filer från folk ja inte känner bra så.

Visa signatur

Bab

Permalänk

Du borde formentera om din dator.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Skrivet av qhrizz:

Låter ju som om någon jävlas med remote desktop?

Win! lekt med den i funktionen i win 7 och det är urkul
men kör en scan med malwarebytes full ver i 30 dagar eller samma med nod 32 till att börja med.

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pastrami:

Jag tar ju aldrig emot filer från folk ja inte känner bra så.

Om inte virusskyddet eller något maleware skannare hittar något tror jag det är bäst att du formaterar ganska kvickt så den som jävlas inte hittar på något riktigt badass...

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchy Trojan:

Win! lekt med den i funktionen i win 7 och det är urkul
men kör en scan med malwarebytes full ver i 30 dagar eller samma med nod 32 till att börja med.

Hur ska ja kunna hitta de med NOD32? Har bara 4 objet i karantän Men får väl dra rensa lite med CC cleaner också..

Visa signatur

Bab

Permalänk
Medlem

Kör NOD32 och malwarebytes samtidigt nu.

Visa signatur

Bab

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pastrami:

Kör NOD32 och malwarebytes samtidigt nu.

Ngn är redan inne s.a.s.

Formatera. Det skulle jag ha gjort.

Permalänk
Medlem

S.A.S? Hm om det nu e så att någon e inne vill säga å de inte e så att min dator har fått något mjukvaru flipp och skrivit saker som ja skrivit en gång i tid. Om det nu finns så att man kommit åt något som gör så att den reagerar på detta vis eller om det är något annat, att säga att någon redan e inne i min dator e väl lite till att ta i då det e alltid X antal som kollar igenom din dator per dag. Får väl fixa något CSI protection shit som flyttar runt min IP var 5 sec

Visa signatur

Bab

Permalänk
Medlem

Malwarebytes' Anti-Malware 1.51.2.1300
www.malwarebytes.org

Databasversion: 8279

Windows 6.1.7601 Service Pack 1
Internet Explorer 8.0.7601.17514

2011-11-30 18:16:28
mbam-log-2011-11-30 (18-16-28).txt

Skanningstyp: Fullständig skanning (C:\|E:\|S:\|)
Antal skannade objekt: 312462
Förfluten tid: 7 minut(er), 30 sekund(er)

Infekterade minnesprocesser: 0
Infekterade minnesmoduler: 0
Infekterade registernycklar: 0
Infekterade registervärden: 0
Infekterade registerdataposter: 0
Infekterade mappar: 0
Infekterade filer: 0

Infekterade minnesprocesser:
(Inga skadliga poster hittades)

Infekterade minnesmoduler:
(Inga skadliga poster hittades)

Infekterade registernycklar:
(Inga skadliga poster hittades)

Infekterade registervärden:
(Inga skadliga poster hittades)

Infekterade registerdataposter:
(Inga skadliga poster hittades)

Infekterade mappar:
(Inga skadliga poster hittades)

Infekterade filer:
(Inga skadliga poster hittades)

Visa signatur

Bab

Permalänk
Medlem
Skrivet av qhrizz:

Låter ju som om någon jävlas med remote desktop?

Tycker jag med,

Till TS: Har du haft någon vän som har suttit vid datorn eller när du varit borta?
Kan vara så att dina polare jävlas med dig ifall inte så hade jag formaterat om datorn.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem

Bara jag. Hittar inget med malwarebytes eller så. får se vad NOD32 säger

Visa signatur

Bab

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pastrami:

Bara jag. Hittar inget med malwarebytes eller så. får se vad NOD32 säger

Hur du än vrider och vänder på det så är ju något galet.

Ett säkert sätt att fixa det är ju en formatering.

Permalänk
Medlem

Ja att du fick för dig att din dator skulle gjort detta av sig själv talar ju inte gott om dina datorkunskaper eller möjlighet att lösa detta problem på ett snyggt sätt. Spara dig förödmjukelsen och formatera om.

Permalänk
Medlem

Jag orkar inte formatera får klara mig utan internet tills ja orkar helt enkelt xD

Visa signatur

Bab

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzor:

Tycker jag med,

Till TS: Har du haft någon vän som har suttit vid datorn eller när du varit borta?
Kan vara så att dina polare jävlas med dig ifall inte så hade jag formaterat om datorn.

Men om någon skulle göra det via remote desktop, så loggas han väl ändå ut, eller kommer till låsskärmen rättare sagt.
Men om någon har kört in en RAT i datorn så kanske de funkar på annat sätt med remotedesktop etc.

Permalänk
Medlem

Har inte hittat något så.. ja vete fan.

Visa signatur

Bab