Permalänk
Medlem

Moddad Eyefinity Setup

Moddade mina skärmar genom att först skala av dem all plast bara för att vinna ca 1 cm mindre bezels, det är sjukt mkt plast runt ett par skärmar, förstått nu att det är för att skapa luft för att avleda värmen, för de blir varma! skärmarna är Benq g2420hd, efter man plockar bort plasten ligger det i princip en lös låda på baksidan. Varning! var ytterst försiktig för att inte råka rycka loss den platta signalkabeln, det var grymt jobb att få dit den igen.

profilerna är limmade med samma lim då den är tjock nog, och funkar utmärkt på metall.

blir tyvärr inte mycket bilder på hur/process, men i det stora hela handlar det om de största spikbleck man kan hitta, bocka dem i önskad vinkel, sen använda ett lim som heter tremco PL400, bär 30kg/cm2, alu profilerna runt hela hittade jag på närmsta bygghandel, I mitt fall Jem & Fix. Överst kan man se en uppbyggnad, det är en vinklad liten plåt under som "håller" skärmen tillbaka, som är skruvad i den bakre sista limträskivan.

Och nej! det funkar just nu inte att köra skyrim i crossfire, halverad fps typ. Eyefinity funkar sisådär, kanske bättre när cf stöd kommer.

Moddad Eyefinity Setup

Visa signatur

Intel i7 3770k | Corsair Dominator Platinum 1600mhz 8gb | Asus Maximus Gene V | Asus 6970 - CrossFire | Corsair TX850 | EK
Razer Deathstalker | Razer Deathadder | Razer Nostromo

Permalänk
Medlem

Måste bara fråga vad personen som gav en etta tänkte?

Vart ju faktiskt väldigt snyggt!
Visserligen kunde det varit lite fler bilder vilket kanske nu ger ett lägre betyg men en etta går ju inte :S

Ger en trea med tanke på arbetet bakom, att du vågade ge dig in på det, haha
Samt att det vart väldigt bra

En trea är för övrigt starkt

Permalänk
Medlem

jävlar vad tjusigt bygge, 5/5

Visa signatur

Main Setup: Antec P193 | ASUS Crosshair IV Formula | AMD Phenom II X6 1090T @ 4.0 GHz | CORSAIR XMS3 8GB 1600MHz 7-8-7-20 | Powercolor 5870 PCS+ 1 Gb GDDR5 | Crucial RealSSD C300 128 Gb SATA3 | Samsung F3 HD103SJ 1000 Gb | Corsair AX 850W | Windows 7 Professional x64 |
Laptop: Acer Aspire 5740G | Intel Core i5-430M | 4 GB DDR3 1333 MHz | ATI Radeon HD5650 | Windows 7 Professional x64 |

Permalänk
Medlem

Vad kör du med för FOV i skyrim :)? Blev lite nyfiken.

Permalänk

Riktigt bra gjort, lägg gärna upp lite fler bilder.... 5p

Permalänk
Avstängd

Mer bilder?

Nice gaming station!

Permalänk
Medlem

får inte det till att funka i skyrim för att vara ärlig, trycker bara default och kör, kör singlescreen tills det kommer stöd för cf.
Tackar för god feedback.

Visa signatur

Intel i7 3770k | Corsair Dominator Platinum 1600mhz 8gb | Asus Maximus Gene V | Asus 6970 - CrossFire | Corsair TX850 | EK
Razer Deathstalker | Razer Deathadder | Razer Nostromo

Permalänk
Medlem

kommer mer bilder imon på baksidan som inte är lika glamorös som framsidan
planen är att köra till en form i fogskum och plasta upp en hel bakpanel i båtväv och plast med härdare, sen köra över den svart eller nåt.

Visa signatur

Intel i7 3770k | Corsair Dominator Platinum 1600mhz 8gb | Asus Maximus Gene V | Asus 6970 - CrossFire | Corsair TX850 | EK
Razer Deathstalker | Razer Deathadder | Razer Nostromo

Permalänk
Medlem

Very nice

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Avstängd

2p Awesome resultat, men jag vill se bilder under arbetets gång så att säga..

Permalänk
Medlem
Skrivet av M1NT:

2p Awesome resultat, men jag vill se bilder under arbetets gång så att säga..

Sant, det var inte meningen att ens lägga ut det från början, en kompis tyckte jag skulle lägga upp den här, blev inte så mkt bilder tagna tyvärr.

Visa signatur

Intel i7 3770k | Corsair Dominator Platinum 1600mhz 8gb | Asus Maximus Gene V | Asus 6970 - CrossFire | Corsair TX850 | EK
Razer Deathstalker | Razer Deathadder | Razer Nostromo

Permalänk
Medlem
Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawet:

Läs kommentarerna till den artikeln så kommer du förstå varför det inte riktigt ännu finns crossfire-stöd till spelet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawet:

ah tack, laddade ner 11.11b

testade även med widescreenfix som rättade till hud, funkade bra förutom att jag nu inte kommer åt catalyst längre, stuck in eyefinity läge,
hotkeys nollställdes och funkar inte längre för att ändra skärm-setups, får pula vidare och se vad som felas...

Visa signatur

Intel i7 3770k | Corsair Dominator Platinum 1600mhz 8gb | Asus Maximus Gene V | Asus 6970 - CrossFire | Corsair TX850 | EK
Razer Deathstalker | Razer Deathadder | Razer Nostromo

Permalänk
Medlem

Episkt nice (5p). Är temperaturerna på skärmarna något problem då?

Visa signatur

Custom Built Chassis|CM Silent 1000W Mod|Asus P6X58D-E|i7 930@4.2ghz ht on| 6Gb Corsair Dominator @1604MHz| Evga & Zotac Gtx 470 SLI @ 800,1600,1674 & Asus 8600gt physX dedicated| WD Green 1Tb+1Tb WD Black sata 3 +1Tb extern|Intel SSD 80Gb X25-M G2|Logitech MX518 & G15| H2O|Shure SRH840
http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2223280

Permalänk
Medlem

Stiligt, ger höga poäng. Ska bli intressant och se hur baksidan blir.

Visa signatur

I'd tell you a chemistry joke... But all the good ones Argone

Permalänk
Medlem
Skrivet av santair:

Episkt nice (5p). Är temperaturerna på skärmarna något problem då?

Tackar! tror inte värmenär nåt problem egentligen, men nåt annat alternativ till ram än metall går nog inte om man ska ha dem tätt intill vilket orginalplasten faktiskt inte är, och lådan på baksidan går ju varken att limma eller skruva fast, speciellt inte under arbetets gång, så aluminium tejp var egentligen enda alternativet, då vanlig tejp av nåt slag säkerligen hade reagerat negativt av värmen.

Visa signatur

Intel i7 3770k | Corsair Dominator Platinum 1600mhz 8gb | Asus Maximus Gene V | Asus 6970 - CrossFire | Corsair TX850 | EK
Razer Deathstalker | Razer Deathadder | Razer Nostromo

Permalänk
Hjälpsam

Lite skeptisk till den otroligt permanenta lösningen med hårdlimma ihop panelerna, förstår grejen med att skippa ramarna men ändå. I princip, lägger en panel av så är det bara att hiva hela riggen etc.

Snyggt resultat från framsidan dock, men inte helt imonerad av genomförandet. Tack och lov var det billiga skärmar i alla fall

4a för resultatet framifrån, -1 för genomförandet så 3a blir det från mig.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Lite skeptisk till den otroligt permanenta lösningen med hårdlimma ihop panelerna, förstår grejen med att skippa ramarna men ändå. I princip, lägger en panel av så är det bara att hiva hela riggen etc.

Kan inte annat än att hålla med dig, kan ju oxo säga att 16:9 format inte är nån höjdare för eyefinity heller, hade hellre kört 16:10 typ 1920x1200, grym skillnad på bildförhållandena (i sidled, 3st 16:9 skärmar ger onödigt mkt stretch).
Jag hade varit glad ifall de började sälja halva skärmar just bara som sidoskärmar, 1920x540, hade räckt gott och väl, sen hade inte alla bra spel varit så tungdrivna heller. Men går de sönder så har jag anledning att köpa nya och bygga nåt nytt.

Och apropå baksidan så lägger jag för tillfället det på is tills jag har funderat ut nåt bra, hoppar istället på nästa projekt, en datorlåda med vertikal vindtunnelprincip, kan inte hitta nån bra som passar mina behov och önskemål.

Visa signatur

Intel i7 3770k | Corsair Dominator Platinum 1600mhz 8gb | Asus Maximus Gene V | Asus 6970 - CrossFire | Corsair TX850 | EK
Razer Deathstalker | Razer Deathadder | Razer Nostromo

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Haudrock:

Kan inte annat än att hålla med dig, kan ju oxo säga att 16:9 format inte är nån höjdare för eyefinity heller, hade hellre kört 16:10 typ 1920x1200, grym skillnad på bildförhållandena (i sidled, 3st 16:9 skärmar ger onödigt mkt stretch).
Jag hade varit glad ifall de började sälja halva skärmar just bara som sidoskärmar, 1920x540, hade räckt gott och väl, sen hade inte alla bra spel varit så tungdrivna heller. Men går de sönder så har jag anledning att köpa nya och bygga nåt nytt.

Och apropå baksidan så lägger jag för tillfället det på is tills jag har funderat ut nåt bra, hoppar istället på nästa projekt, en datorlåda med vertikal vindtunnelprincip, kan inte hitta nån bra som passar mina behov och önskemål.

Tror du menar 960x1080

Kör själv med 5760x1080 (3x1920x1080) med några Foris skärmar. De har lite bredare ramar men kan inte påstå att de irriterar mig nämnvärt när jag spelar.

Stretchen blir rätt ordentlig längst ut på sidorna som du säger, men känns helt naturligt när man använder periferseendet på sidorna som i tex racingspel. Dirt2&3 gör sig kanon, men FPS spel blir lite si och så. Beroende på vad man spelar blir känslan olika.

Men man kan aldrig få för mycket arbetsyta med webbrosers, mediaspelare, systemövervakning, chatt etc

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Tror du menar 960x1080

sant, jag är lite seg i huvudet idag tror jag.

Visa signatur

Intel i7 3770k | Corsair Dominator Platinum 1600mhz 8gb | Asus Maximus Gene V | Asus 6970 - CrossFire | Corsair TX850 | EK
Razer Deathstalker | Razer Deathadder | Razer Nostromo

Permalänk
Medlem

Skulle vara treviligt att se en close up på kanterna, ser ut att vara svarta ränder inne i kanterna, man tror att det är vinkeln som fuckar lite.

Permalänk
Medlem

haha yes! äntligen! har precis samma skärmar som du har, och jag försökte mig på att ta bort listerna på skärmarna, för att sedan upptäcka att man inte kan ha varken VESA-fästen eller foten om man har tagit bort listerna. så nu har jag väntat och väntat, och äntligen har någon löst problemet, och så var det med lim !?! LIM? det kommer väl ramla sönder efter en vecka?

tro mig inte fel nu, jag är både glad och jävligt imponerad på att någon äntligen löste mitt problem, men lim?

vill gärna göra samma sak som dig, men vill verkligen inte använda lim till mina skärmar då det känns både extremt opraktiskt och rätt så riskabelt :/

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

vill gärna göra samma sak som dig, men vill verkligen inte använda lim till mina skärmar då det känns både extremt opraktiskt och rätt så riskabelt :/

speciellt lim, http://www.tremco-illbruck.se/produkt/01141_index.html folk limmar ihop sten med det bla, sjukt starkt.
Var oxo lite skeptiskt, gick in med inställningen om att jag skulle få bygga om skiten, men det håller, grymt starkt lim. sen håller jag med inlägget ovan, om en går sönder så är det kört. (får väl dra fram vinkelslipen och såga av spikblecket) men gillar att testa mig fram.

Visa signatur

Intel i7 3770k | Corsair Dominator Platinum 1600mhz 8gb | Asus Maximus Gene V | Asus 6970 - CrossFire | Corsair TX850 | EK
Razer Deathstalker | Razer Deathadder | Razer Nostromo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haudrock:

speciellt lim, http://www.tremco-illbruck.se/produkt/01141_index.html folk limmar ihop sten med det bla, sjukt starkt.
Var oxo lite skeptiskt, gick in med inställningen om att jag skulle få bygga om skiten, men det håller, grymt starkt lim. sen håller jag med inlägget ovan, om en går sönder så är det kört. (får väl dra fram vinkelslipen och såga av spikblecket) men gillar att testa mig fram.

men du som jag, hittade ingen anna lösning än att limma då eller? du tror inte man kan borra upp vesa-fästena tex?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

men du som jag, hittade ingen anna lösning än att limma då eller? du tror inte man kan borra upp vesa-fästena tex?

nej, även om du kunde så har du boxen med den korta signalkabeln att ta hänsyn till, lådan går inte att flytta runt på så många olika sätt, och även om du limmar fast lådan och skruvar vesa i den, så kommer den ge vika, skärmen är så tunn den den kan bli, du kommer borra sönder nåt.

Visa signatur

Intel i7 3770k | Corsair Dominator Platinum 1600mhz 8gb | Asus Maximus Gene V | Asus 6970 - CrossFire | Corsair TX850 | EK
Razer Deathstalker | Razer Deathadder | Razer Nostromo

Permalänk
Medlem

Borde väl gå att täcka baksidan med mesh?

Permalänk
Medlem
Skrivet av beyorn:

Borde väl gå att täcka baksidan med mesh?

ingen dum idé, har faktikst slagit mig i mina egna överlägganden.

Visa signatur

Intel i7 3770k | Corsair Dominator Platinum 1600mhz 8gb | Asus Maximus Gene V | Asus 6970 - CrossFire | Corsair TX850 | EK
Razer Deathstalker | Razer Deathadder | Razer Nostromo

Permalänk
Medlem

Använd glasfiber... Används oftast vid högtalarbyggen till bilar och ska tydligen vara lätt arbetat

Permalänk
Medlem

Wow detta är extremt nice, skulle vara skönt att spela med Eyefinity så ^^ Bra arbete!

Visa signatur

Citera för svar!!