Ny dator, 10GB RAM 32 Bits operativ system.

Permalänk
Avstängd

Ny dator, 10GB RAM 32 Bits operativ system.

Okej.. Jag är medveten om att 10gb ram på 32 bits inte fungerar, 3gb max.
MEN!
Fick datorn idag, killen jag köpte den utav sa att det skulle funka, han sa att de andra 7 trillar in när man börjar spela, det är inte ett vanligt Win 7 utan det är något blått med en alien på.
"Windows 7 Deep Blue 32 Bit (6.1, Build 7600)"
Är detta sant?
För när jag startar BF3 så hänger det sig efter 1-2 min, vilket det inte gjorde på min förra dator, grafikkorts drivrutiner, moderkort och allt sånt är uppdaterat.
Fick uppdatera windows själv då han installerade om hela datorn, dock så fortsätter det pluppa upp nya uppdateringar efter varje uppdatering jag gör.. Är det bara att fortsätta tills det är slut eller vad blir det?

/En orolig noob när det kommer till datorer och operativsystem.

3,6GHz quadcore, AMD Phenomon II (eller något i den stilen)
Saphire Radeon HD 6790
10GB Ram
ASUS M4A78LT-M (Moderkort)

EDIT: Hoppas att jag la in det under rätt tråd, ber om ursäkt om inte så är fallet, tyckte dock att det passade in här!

Permalänk
Medlem

32 bitar kan inte hantera den minnesmängden. punkt

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Avstängd

Det var ungefär vad jag också tänkte, dock så har han tydligen kunna spelat (BF3, vilket även jag försöker få igång, utan vidare resultat) på exakt samma operativ system, så man tycker ju att det lär funka för mig också.
Har du / Någon annan någon alternativ lösning som kan fungera, det är ju rätt så irriterande att inte kunna spela mer än 1-2 min utan krasch.

Permalänk
Medlem

Köpt den privat eller i butik? I vilket fall är killen en skojare, 32 bitar är alltid 32 bitar.

Visa signatur

- Om du är osäker, skriv dom! :)

Permalänk
Medlem

Vill du utnyttja allt ram så är det till att köpa nytt Windows som gäller och då 64 bitars.
Sen ställer jag mig lite frågande till mängden minne då 10GB är en väldigt udda siffra, har du då 2x4GB +2x1GB eller vad?

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Inaktiv

Han snackar skit, att 7GB skulle ploppa upp automatiskt när man spelar är det värsta jag har hört på länge!

Permalänk

"köp" windows 7

eller om du inte vill "köpa" windows 7.
Kan du ju köra windows 8a gratis så länge (om det fortfarande är öppen beta)

Permalänk
Medlem

Precis som TiasE säger så låter 10 gb ram skumt ovanligt med just denna siffra i ramminne. Men som alla andra sagt så är 32 bitar alltid 32 bitar och inte fan trillar de minne som överskrider 3gb gränsen in vid spel.

Va köpte du burken för? ^^

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk
Hedersmedlem

"deep blue" är nån modifierad pirat-release, troligen med extra mycket virus i.

Återkom när du köpt en riktig windowslicens, tråd låst enligt §7.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion