Permalänk
Medlem

Synpunkt på returpolicy vid felaktig leverans

Hej!
Har precis köpt ett Corsair Graphite 600T samt ett EVGA 570 Classified för att förgylla de mörka månaderna framöver. Det har varit en fröjd att handla av er då jag kunde följa mina produkter på ett mycket föredömligt sätt. Dock har jag en synpunkt på en svaghet i er policy som gjorde mig smått förbannad.

Mitt beställda EVGA 570 Classified levererades inte, istället fick jag nöja mig med ett EVGA 560Ti 448 FTW istället. När jag gjorde en returanmälan av detta kort fick jag reda på att ni inte skickar ut mitt beställda kort förrän ni verifierat att det fellevererade kortet återkommit till ert lager. Istället för att mitt nya kort kunde hämtats ut 1-2 dagar senare på posten får jag nu vänta 1-2 dagar på retur av det felaktiga kortet, risken finns att jag dessutom får vänta en dag på att ni hanterar returen på ert lager och till sist får jag vänta 1-2 dagar på postgången när mitt beställda kort levereras. 1-2 dagar blir alltså 3-5 dagar på grund av denna policy. När man lagt ut 3300kr på en leksak blir iallafall jag väääldigt otålig...

Tycker gott att ni kunde haft lite generösare policy i fall som dessa då felet är helt och hållet ert, på min följesedel anges att ett EVGA 570 Classified är levererat.

I övrigt en mycket trevlig upplevelse att handla på Inet.se!

Visa signatur

Corsair Graphite 600T | Intel core 2 Quad Q9550 | EVGA Geforce GTX 580 SC | Gigabyte GA-EP45-DS4 | 8GB RAM | SSD Kingston V-series 128GB | HDD 2TB | Corsair TX750W

Permalänk
Inet
Skrivet av JesperT:

Hej Inet !

Det här är visserligen relaterat till mitt supportärende, men ändå av generell karaktär och en fråga om hur garantin hos er fungerar :
Är det tillåtet att sänka klockfrekvensen lite på ett grafikkort köpt av er för att se om det blir stabilare, eller sabbar man då garantin ?

Så länge man via mjukvara underklockar grafikkortet så ska det inte vara några problem och garantin gäller fortfarande!

Skrivet av Toivo83:

Tjo i stugan Inet.

Kommer ni ta in Cosmos II ?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1027084

Inköpsavdelning kollar på det! Men den bör dyka upp på hemsidan inom kort!

Skrivet av mr_svahn:

Hej Inet!

Jag undrar om ni kan montera ihop mina delar fastän jag redan har de hemma. Jag har köpt alla delar till en dator men har ändrat mig, jag känner att jag ej har kunskapen att bygga ihop den själv och vågar ej chansa då det rör sig om ganska mycket pengar om något går snett. Så jag tänkte att jag kanske kunde åka till ert lager eller nån av era butiker med delarna så kan ni bygga ihop den.

Självklart kan vi hjälpa till med det om du kommer in till butik med delarna. Vi tar 600kr/h för specialjobb som detta och hur lång tid en montering tar är en dialog som du får ta med tekniker/säljare på plats i någon av våra butiker!

Skrivet av Rumpel:

Hej inet!
Säljer ni presentkort? jag hittar inget om det och frugan är på mig om vad jag önskar mig i jul ;D.

Vi säljer endast presentkort i butik i dagsläget. Och dom går då endast att utnyttjas i butik också!

Skrivet av Sjodden:

Tjena Inet!

Hur ser det ut med lev.datum/pre.datum på Samsung SSD 830-Series 256GB Desktop?
http://www.inet.se/produkt/4303995/samsung-ssd-830-series-256...

Konkurrenter verkar ha obekräftad leverans runt 15:e dec. Är det möjligt att eran försenade leverans kommer där någonstans också? (Nu råkar ni inte vara billigast men vad gör man inte för pingvin-stänger och framför allt fungerande produkter!)

MVH

Vår leverans är försenad och vi har inte fått någon ny information från Samsung i dagsläget. Att dom kommer i lager till den 15:e låter troligt, men är inget som vi kan garantera tyvärr.

Skrivet av SimonMattila:

Inet.. min kära kära inet.. när ska ni inskaffa http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=646715 ? (HIS Radeon HD 6950 2GB GDDR5)
Skulle gärna villja att ni skaffade den

Tyvärr inget som vi kommer att ta in i dagsläget.

Skrivet av Swedish Berserk:

Vill bara säga att Streacom chassina ni tagin in ser jätteläckra ut! Hoppas ni fortsätter sälja dom ett bra tag framöver.

Har en fråga angående Streacom F7C. Kan man köra ett vanligt ATX nätagg i den eller måste man köpa Streacom egna picopsu som ni säljer?

Vanliga ATX-nätaggregat kommer inte att passa lådan! Streacoms egna (eller andra externa) är endast det som fungerar!

Skrivet av sirnicke:

Har ni några planer på att ta in Asus P9X79 WS?

Kommer upp på hemsidan inom kort!

Skrivet av Monsterspelaren:

När får ni in Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1866Mhz DOMINATOR Quad Channel ? erat art.nr: 5315215

Kommer upp datum på hemsidan mot slutet på veckan!

Skrivet av asdarn:

Hej Inet, ville bara säga att ni borde fixa filtreringen på eran hemsida. För går man in på en produkt och sedan går bakåt måste man trycka på filtrera igen för att komma tillbaka till sin lista.

Har vidarebefordrat detta till ansvarige!

Skrivet av Llhweiir:

Har länge funderat på att bygga en htpc, mne har ni snubblat över en färdigbyggd som fyller alla mina behov. Har ni några tankar på att ta in den, ni har ju andra ur Zotacs sortiment.

http://www.zotac.com/index.php?page=shop.product_details&flyp...

Kommer upp på hemsidan inom kort!

Skrivet av FireFox:

Ett förslag som kanske har tagits upp tidigare är att Inet borde ha en egen app för Android och IOS, vore jättesmidigt att kunna använda mobilen för att lägga en snabb beställning eller helt enkelt bara checka utbudet.

Det ligger på vår stora todo-list! Vi kan tyvärr inte ge en preliminär tidsplan i dagsläget dock:(

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

otrogligt besviken på Inet. Beställde en dator för 2 veckor sedan, ringde idag och hörde om orderstatusen, de sa att de inte äns har börjat bygga, pågrund av brist på vissa komponenter. Varför ringer ni inte och berättar det ??? Nu har jag väntat i 2 veckor i onödan och ingen informerar mig om något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kanarya:

otrogligt besviken på Inet. Beställde en dator för 2 veckor sedan, ringde idag och hörde om orderstatusen, de sa att de inte äns har börjat bygga, pågrund av brist på vissa komponenter. Varför ringer ni inte och berättar det ??? Nu har jag väntat i 2 veckor i onödan och ingen informerar mig om något.

TIPS. Gul prick - Varan är ej i lager, Grön prick - Varan är i lager, Röd Prick - Varan utgått.
Hade du bara gröna prickar på dina komponenter?
Fins det gula prickar så är det oftast väntetid på varan, det kan ju vara så att varan inte ens finns i sverige än, då tar det tid.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Skrivet av inet.se:

Vanliga ATX-nätaggregat kommer inte att passa lådan! Streacoms egna (eller andra externa) är endast det som fungerar!

Okej! Jo Streamcom egna ser bra ut men lite väl brant pris enligt mig. Ni har inte möjlighet att ta in ett lite större utbud av PicoPSU med olika effekter och priser?

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Skulle vara trevligt om man kunde se sin köplats i serviceavdelningen.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Ni har en Sapphire Radeon HD6950 2gb Flex editon på Ringön, jag beställde ett i torsdags (1/12). Jag undrar om ni skickar från Ringön, i så fall när kommer det fram då? Jag bor ungefär i Stockholm. Det står att det finns en enda kvar och den är på Ringön.

Visa signatur

Om jag har fel,rätta till mig då.
Spec:
AMD Radeon HD6950 2GB (Flashad till HD6970)| HDD SATA 3.0 750GB|4GB DDR3 RAM|AMD Phenom II x6 1055T 3.2ghz|

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD_PERA:

TIPS. Gul prick - Varan är ej i lager, Grön prick - Varan är i lager, Röd Prick - Varan utgått.
Hade du bara gröna prickar på dina komponenter?
Fins det gula prickar så är det oftast väntetid på varan, det kan ju vara så att varan inte ens finns i sverige än, då tar det tid.

Jag satte ihop den i butiken, tillsammans med personalen. Han sa 8-10 dagar. Det har gått 2 veckor och jag har inte fått skiten än. Ringde och frågade om orderstatusen, och dom säger att vissa komponenter inte finns. Men herregud, varför sa ni inte detta tidigare istället för att låta det gå i 2 veckor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kanarya:

Jag satte ihop den i butiken, tillsammans med personalen. Han sa 8-10 dagar. Det har gått 2 veckor och jag har inte fått skiten än. Ringde och frågade om orderstatusen, och dom säger att vissa komponenter inte finns. Men herregud, varför sa ni inte detta tidigare istället för att låta det gå i 2 veckor?

Man ska alltid använda komponenter som finns i lager, annars får man vara beredd på att vänta.
Samma som man köper bil, antingen tar man en i hallen, eller så beställer man och får vänta.
14 dagar är väl ingen lång tid, man får ju vänta 30 dagar på nästa lön 12ggr om året

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kanarya:

Jag satte ihop den i butiken, tillsammans med personalen. Han sa 8-10 dagar. Det har gått 2 veckor och jag har inte fått skiten än. Ringde och frågade om orderstatusen, och dom säger att vissa komponenter inte finns. Men herregud, varför sa ni inte detta tidigare istället för att låta det gå i 2 veckor?

10 dagar är två veckor.
Dom räknar bara mån - fre dvs 5 dagar per vecka.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konichiwa:

Skulle vara trevligt om man kunde se sin köplats i serviceavdelningen.

Det är ju bara störande att få veta att man är på samma plats hur länge som helst. När man inte vet kan man iaf låtsas att man är på plats 12346543562 och går framåt.

Visa signatur

CITERA OM DU VILL HA SVAR! :)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av inet.se:

Den kommer förhoppningsvis i lager mot slutet på veckan om leveransen kommer som den ska!

Något nytt om K60...? Ser att Webhallen fått hem dessa, till ett lägre pris. Kommer ni prismatcha Webhallen som ligger 100 kr billigare än er.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Hej Inet!

Tack för pingvinstången jag fick me mitt nätagg uppskattas!

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk

Hej,

Har ni något datum för Razer Imperator 4G Gaming Mouse ?

Visa signatur

| Lenovo E531 |

Permalänk

Återigen är 700D dyrare än storebror 800D, hur kommer det sig ?
Mvh

800d: 2379kr
700d:2449kr

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL
The Black,Blue & Red Ocean

Permalänk
Medlem
Skrivet av wartech:

Återigen är 700D dyrare än storebror 800D, hur kommer det sig ?
Mvh

800d: 2379kr
700d:2449kr

Finns bättre lådor för billigare pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Likvid:

Finns bättre lådor för billigare pengar.

Vad har st med hans fråga om prissättningen?
Finns alltid saker och ting som är billigare och bättre

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Skrivet av Likvid:

Finns bättre lådor för billigare pengar.

Helt klart. Men är inte prissättningen något man kan ifrågasätta. Eller tycker du det är rimligt ?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL
The Black,Blue & Red Ocean

Permalänk
Medlem

Dessa produkter har jag väntat länge på kommer dom in snart i lager? samt kommer dom med svensk layout på tangent bordet?

https://www.inet.se/produkt/6101683/corsair-vengeance-k90

https://www.inet.se/produkt/6101684/corsair-vengeance-m60-gam...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cerben:

Dessa produkter har jag väntat länge på kommer dom in snart i lager? samt kommer dom med svensk layout på tangent bordet?

https://www.inet.se/produkt/6101683/corsair-vengeance-k90

https://www.inet.se/produkt/6101684/corsair-vengeance-m60-gam...

Det står ju att det är beställningsvaror, alltså kommer dom inte ta in det till eget lager, utan lägger en beställning från leverantör och agerar mellanhand.

Visa signatur

CITERA OM DU VILL HA SVAR! :)

Permalänk
Medlem

okej men det är samma som det har stått sen i början av november och när jag fråga då så var dom på väg in. inga andra som har dom inne heller för den delen heller men jag får väll ringa kundtjänst och fråga

Permalänk
Medlem

Så länge du inte har beställt så får du vänta i evighet då dom tar hem efter beställning.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Vissa har fått in Antec P280, får ni inte in det förän 11-12-16?

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag undrar när ni får in det här chassit:
http://www.inet.se/produkt/6900516/silverstone-sugo-sg08b-600...

Mvh Gardart.

Visa signatur

citera gärna så jag hittar tillbaka!

Permalänk

Jag fick mitt trasiga gtx 470 utbytt mot ett gtx 560ti oc av inet. Först tyckte jag detta var galet trevligt men insåg inte vilket buggigt o meckigt kort jag fick, datorn fryser till titt som tätt när jag surfar eller spelar.. Har testat att flasha kortets bios, klocka ner det, testat 4 olika drivrutiner, installerat om windows.. Inget hjälper..

Desutom lider kortet av ett rejält coilwhine under belastning - kan detta tyda på några problem?

Visa signatur

Awaken Mustakrakish the Lake Troll
5950x, 3090 FE

Permalänk

Är det Gigabyte?

Visa signatur

"He was a soldier of Rome. Honour him."

Chassi: NZXT H2 Svart Mobo: Gigabyte GA-Z68AP-D3 CPU: i5 2500K Heatsink: Xigmatek Gaia Fans: ZM-F3/Sickle Flow RAM: Corsair Vengeance 8 GB GPU: Gigabyte GTX 560Ti OC PSU: FSP 650W 80+ Gold SSD: Crucial M4 64 GB

Permalänk
Inet
Skrivet av Swedish Berserk:

Okej! Jo Streamcom egna ser bra ut men lite väl brant pris enligt mig. Ni har inte möjlighet att ta in ett lite större utbud av PicoPSU med olika effekter och priser?

Det är tyvärr inte så stor efterfrågan på dessa produkter men vi kollar hela tiden om det finns bra alternativ!

Skrivet av Bigbad:

Ni har en Sapphire Radeon HD6950 2gb Flex editon på Ringön, jag beställde ett i torsdags (1/12). Jag undrar om ni skickar från Ringön, i så fall när kommer det fram då? Jag bor ungefär i Stockholm. Det står att det finns en enda kvar och den är på Ringön.

Generellt så hämtar vi bara varor från butik i specialfall. Hör av dig till oss på 031 65 27 00 eller info@inet.se så får vi kolla på om vi kan lösa grafikkortet åt dig!

Skrivet av Überklass:

Något nytt om K60...? Ser att Webhallen fått hem dessa, till ett lägre pris. Kommer ni prismatcha Webhallen som ligger 100 kr billigare än er.

Finns i lager nu! Ansvarige inköpare ska se över prissättningen!

Skrivet av Monsterspelaren:

Hej,

Har ni något datum för Razer Imperator 4G Gaming Mouse ?

Kommer preliminärt in vecka 50!

Skrivet av wartech:

Återigen är 700D dyrare än storebror 800D, hur kommer det sig ?
Mvh

800d: 2379kr
700d:2449kr

Vi håller med att det ser lite konstigt ut och kan bli så här när Corsair ger oss olika priser på chassina.

Priserna är nu justerade!

Skrivet av Cerben:

Dessa produkter har jag väntat länge på kommer dom in snart i lager? samt kommer dom med svensk layout på tangent bordet?

https://www.inet.se/produkt/6101683/corsair-vengeance-k90

https://www.inet.se/produkt/6101684/corsair-vengeance-m60-gam...

K90 kommer i lager om ca 1-2veckor.

M60 finns i lager nu!

Skrivet av SirMacke:

Vissa har fått in Antec P280, får ni inte in det förän 11-12-16?

Vi väntar på en första leverans som är försenad och som förhoppningsvis dyker upp i dagarna!

Skrivet av Derivator:

Jag fick mitt trasiga gtx 470 utbytt mot ett gtx 560ti oc av inet. Först tyckte jag detta var galet trevligt men insåg inte vilket buggigt o meckigt kort jag fick, datorn fryser till titt som tätt när jag surfar eller spelar.. Har testat att flasha kortets bios, klocka ner det, testat 4 olika drivrutiner, installerat om windows.. Inget hjälper..

Dessutom lider kortet av ett rejält coilwhine under belastning - kan detta tyda på några problem?

Mycket möjligt att ditt kort är defekt - du kan felanmäla kortet här: https://www.inet.se/support/OrderList

Eller hör av dig till oss på 031 65 27 00 eller support@inet.se om du har några frågor eller funderingar!

Skrivet av Gardart:

Hej!

Jag undrar när ni får in det här chassit:
http://www.inet.se/produkt/6900516/silverstone-sugo-sg08b-600...

Mvh Gardart.

Leveransen är försenad och förhoppningsvis dyker dom upp snart eller så får vi nytt leveransbesked från leverantörer och då uppdaterar vi givetvis hemsidan!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Inet

Tänkte informera om att vi nu lagt upp information på vår hemsida om leveranstider och butikernas öppettider nu till Jul!

http://www.inet.se/artikel/jul-2011

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Hej!
Jag har beställt 2st moderkort:
http://www.inet.se/produkt/1902083/asrock-z68m-itx-mitx

När kan ni tänkas ha dessa framme till mig i sthlm ?

Mvh
Gardart

Visa signatur

citera gärna så jag hittar tillbaka!

Permalänk

Lite ris idag tyvärr inet.
Jag tycker prissättningen ni har på Steelseries 6gv2 tangentbordet är alldeles för högt.
Tidigare iår köpte samma tangentbord för ett mycket attraktivare pris.
Idag på inet säljer ni detta tangentbord för 699:-
Ni sloppade ut dessa tangenbord tidigare iår för ett väldigt bra pris och tidigare har ni haft ett helt ok standardpris.
Förstår att ni fått in en "ny" batch med tangentbord med en ny papperslåda på med en lucka men för detta ska väl inte vi konsumenter få betala ett högre pris.
Ni bör sänka priset inom gränsen 500-600 kr.

Personalen kunde sänka det till 640kr till mig i butik för ett försök att matcha webhallens pris. Och sade om hon sänkte det mer skulle hon gå under inköpspris vilket jag var tvungen att skratta lite åt.

Jag är en trogen Göteborgare och handlar gärna på inet men inte för en hundring mer, tyvärr.
Krya på er