Permalänk
Medlem

Msi GX780r

Jag har en sådan msi dator och jag undrar om man kan lira bf3 på den med upplösningen 1080p?
Där är ju annars 10 dagars öppet köp så jag kan byta in den. Någon som vet om jag kan lira bf3?

Sen har jag en fråga till men de har nog inte me datorn och göra.
När jag ska spela lite cs sourze och söker efter servrar så står det att jag måste köra om cs sourze beta. vad menar de och hur åtgärdar jag det?

Länk på datorn http://cdon.se/hemelektronik/msi_gx780r_intel_i7-2630qm_8gb_1...

Permalänk
Medlem

Medium sträcket. vet inte exakt hur GT555m är i det spelet men GT560m med överklock som jag har lirar jag med medium preset utan AA i 28-48fps sträcket. Medelvärde är väl 35 typ.

Permalänk

Borde klara BF3 på low skulle jag tro. Möjligtvis någon/några settings på medium och 1080p

Permalänk
Medlem

okej. Men vad rekommenderar du? lämna tillbaka datorn och lägga mer pengar på en ännu kraftfullare dator eller det. funkar bra me den jag har?

Är ingen haj på dator så det där med fps sa mig inte jätte mycket

Permalänk
Medlem

fel spel

Permalänk
Medlem

Jag har en MSI GT780, Satt i en SSD disk och sen 16gb ram minne jag kunde spela på high i OC mode utan problem iaf.
Den har gock 560 gpun

Permalänk
Medlem

men om man ser det klipp på tuben så bör det ju gå. Nu är det singel player men ändå

http://www.youtube.com/watch?v=Vv_nnLzSDIE&feature=related

Permalänk
Skrivet av SoftPrn:

Jag har en MSI GT780, Satt i en SSD disk och sen 16gb ram minne jag kunde spela på high i OC mode utan problem iaf.
Den har gock 560 gpun

Finns det platts för 4 eller 2 stickor? Förlorar man garantin?

Visa signatur

Datorn: Lian Li Lancool PC-K62, 2st powercolor 7970, MSI P67A-GD55 B3, Intel Core i5 2500K, Noctuna NH-D14, Corsair HX750W, 12gb ram, Samsung 840 evo 250GB ssd + 3TB lagring.
Tillbehör: Benq 24", logitech Z5500, Logitech G110 + Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem

Som sagt inte jätte hajj på datorer men menar du hur mycket ram minne platser där är? isåfall är det fyra platser men bara använder 2

Permalänk
Medlem

Så jag kan köra lite mer än medium iallafall? Rekommenderar ni jag köper så jag har 16 gb ram och en ssd disk ? Eller det är onödigt mycket?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av SoftPrn:

Jag har en MSI GT780, Satt i en SSD disk och sen 16gb ram minne jag kunde spela på high i OC mode utan problem iaf.
Den har gock 560 gpun

Hej ursäkta att jag inte svara, Du har 4a platser för ramminnen 2st sitter under t-bordet vilket är lite kruxigt att får bort men inga svårigheter.

Man får ta ett kreditkort körkort för att "bryta" loss panelen ovanför t-bordet det sitter bara dit tryckt med plast låsningar gjort för att man ska kunna ta bort det. Man behöver inte koppla bort sladdar eller något, så kommer man åt 4-5 skruvar som sitter i överkanten på t-bordet.

Nu när dom väl är borta så har du en sladd ca 4cm bred (Tangenternas kabel) som man kan ta bort från moderkortet och kontakten som den sitter på i moderkortet är en "viklåsning" och inte en som du kan dra rakt ut som jag gjorde första gången och tappa ner låsningen i datorn sen satt jag i ca 1 timma och svor och undra va fan som hände för ja trodde den hade gått sönder, men kom på att det var en "viklåsning" och lyckades pilla tllbaka den.

Iaf då har du bara en liten sladd kvar för LED belysningen som man inte kommer åt men det går att vika bak t-bordet så man kommer åt minnes platserna där under. Sitter en liten svart antistatisk plast över dom

Min dator var plomberad på undersidan där man kommer åt hårdisk/ssd och ram platserna och där är det enkelt att komma åt allt.

Här är en video på hur du gör, kom ihåg bara att du måste lossna på panelen ovanför t-bordet om du nu har en 780 vilket du gör på samma sätt med ex kreditkort. Jag har gjort det 2-3 gånger nu på min och det tar 4 minuter när man gjort det engång tidigare

http://www.youtube.com/watch?v=AIrmPcr7ppk

Edit: 8-12gb räcker, SSDn är underbar för snabbare start och laddningstider påverkar ju inte grafiken. Kommer du till Örebro kan du få mina 6gb som satt i datorn=) .

Hoppas det hjälper Mvh Tobbe

Permalänk
Skrivet av kirtap89:

Så jag kan köra lite mer än medium iallafall? Rekommenderar ni jag köper så jag har 16 gb ram och en ssd disk ? Eller det är onödigt mycket?

Skickades från m.sweclockers.com

Nej det kan du inte. Min GX740 som är generellt bättre klarar av BF3 på ganska precis medium på 1680x1050 och 35-60fps (beroende på situation). Om du kör med 1920x1080 på den (som har lite sämre grafikkort också) så är nog medium det absolut högsta du kan köra med acceptabel fps.

EDIT: Eftersom den har bättre processor men sämre grafikkort så är den i bästa fall likvärdig en GX740.

Permalänk
Medlem

Om man kan få låna tråden ett tag

Jag har en ASUS G73SW med en 460m graffe. Självklart vill jag köra OC på den men den förtsätter att starta om sig när jag spelar BF3. Den stängde av sig tom på clocken 725 (675 är standard) och tempsen ligger under 80 C hela tiden så vad kan vara felet?
Snälla hjälp har gjort trådar om mitt problem ett flertal gånger......
/Alex

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Skrivet av Alexander7938:

Jag har en ASUS G73SW med en 460m graffe. Självklart vill jag köra OC på den men den förtsätter att starta om sig när jag spelar BF3. Den stängde av sig tom på clocken 725 (675 är standard) och tempsen ligger under 80 C hela tiden så vad kan vara felet?
Snälla hjälp har gjort trådar om mitt problem ett flertal gånger......
/Alex

Detta borde nog vara i G73 tråden och inte i en tråd om en helt annan dator om ett helt annat ämne. Hur som helst så gissar jag att 725mhz ändå är för högt på standard spänningen för den datorns grafikkort. Testa på 710 så går det säkert utan problem. 80C är inga som helst problem med det kortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Detta borde nog vara i G73 tråden och inte i en tråd om en helt annan dator om ett helt annat ämne. Hur som helst så gissar jag att 725mhz ändå är för högt på standard spänningen för den datorns grafikkort. Testa på 710 så går det säkert utan problem. 80C är inga som helst problem med det kortet.

Jag har sett på en massa sidor där de drar upp klocken till 800 utan problem och deras dator verkar inte stänga av sig.

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Skrivet av Alexander7938:

Jag har sett på en massa sidor där de drar upp klocken till 800 utan problem och deras dator verkar inte stänga av sig.

Alla gpuer är inte tillverkade identiska, ibland kan man få en som klarar av högre frekvens på lägre spänning, också kan vbios och tillverkare av sagda gpu spela roll. Är du säker på att dom du sett var exakt samma datormodell? Hur hade dom stresstestat deras konfiguration för att veta att den var stabil? jag tror fortfarande att din också går stabilt om du sänker ner till 700-710mhz.

EDIT: Dom du sett kan mycket väl ha flashat vbios och ökat på spänningen också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Alla gpuer är inte tillverkade identiska, ibland kan man få en som klarar av högre frekvens på lägre spänning, också kan vbios och tillverkare av sagda gpu spela roll. Är du säker på att dom du sett var exakt samma datormodell? Hur hade dom stresstestat deras konfiguration för att veta att den var stabil? jag tror fortfarande att din också går stabilt om du sänker ner till 700-710mhz.

EDIT: Dom du sett kan mycket väl ha flashat vbios och ökat på spänningen också.

Jo det kan stämma, men om jag drar upp min GPU till 800 MHz så stängs den inta av under Furmark, det tycker jag är konstigt eftersom det är mycket mer tungdriver än BF3......

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Skrivet av Alexander7938:

Jo det kan stämma, men om jag drar upp min GPU till 800 MHz så stängs den inta av under Furmark, det tycker jag är konstigt eftersom det är mycket mer tungdriver än BF3......

Det beror på vilka inställningar du kör furmark i också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Det beror på vilka inställningar du kör furmark i också.

Nej värför skulle det göra det???? Körde i 720p med 800 MHz i 15 Min och tempen var på 87 C max.

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Skrivet av SoftPrn:

Jag har en MSI GT780, Satt i en SSD disk och sen 16gb ram minne jag kunde spela på high i OC mode utan problem iaf.
Den har gock 560 gpun

Ändrade du något i BIOS när du satte i en SSD? Installerade du det windows som följde med eller?

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Medlem
Skrivet av Supermotard:

Ändrade du något i BIOS när du satte i en SSD? Installerade du det windows som följde med eller?

Jag lämna faktiskt in datorn till en affär så det skulle bli rätt gjort, Det jag gjorde var att sätta i minne och ssd disken sen fick dom fixa BIOS inställningarna. Det är väl ACHI och lite som ska ändras det finns dock bra guider för hur man gör op youtube och webben om man söker.
Edit: om du gör en clean install på burken kan de va svårt att få överklockningsfunktionen att funka. Det var det iaf på min men nu har ja orginall i den då jag har satt SSDn i min stationära

Kör du supermotard ? Hade Husaberg 450sm och KTM 550 SMR förut körde bana dock