Permalänk

Installera om windows 7

Hej jag tror jag kan ha fått virus på datorn hemma. Jag vill att all min data på hårdisken försvinner. Allså helt och hållet inget ska vara kvar den ska vara tom så jag kan installera om windows igen. Är det möjligt att radera hela hårdisken på windows7?

Tacksamm för hjälp

Permalänk
Hedersmedlem

Ja, du väljer avancerat eller vad det nu heter, och väljer där att formaterar om hdd:n.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Ja du kan radera allt på hårdisken genom att använda Windows 7 DVD skivan.

Stoppa in DVD skivan och starta om datorn.

Vid steg 10 i denna guide väljer du alternativet Anpassad (avancerat).

Vid steg 11 väljer du Enhetsalternativ (avancerat), nu kan du markera varje partition och klicka på Ta bort.

Länk till Guide för en ren installation av Windows 7 http://windowshjalp.se/?p=34

Visa signatur

janee

Permalänk

fan killar att jag missad detta e otroligt har letat fan efter det.. Tack ska ni ha ni har räddat julen för mig... Må ni få 100tals julklappar och skinkan ska smakas som änglarstårar för er... God Jul!!!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av teddysbear:

fan killar att jag missad detta e otroligt har letat fan efter det.. Tack ska ni ha ni har räddat julen för mig... Må ni få 100tals julklappar och skinkan ska smakas som änglarstårar för er... God Jul!!!

God Jul på dig med!

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Jag har en guide för detta ändamål:)

Din guide är bra men problemet för mig att det är svårt att hänvisa till enskilda moment i installationen, detta gäller framförallt radera gamla partitioner och att din guide är så stor och då blir det jobbigt för en nybörjare att hitta rätt info på ett lätt och snabbt sätt, jag vet att många är lata inte vill leta efter information i långa texter och det gäller även mig ibland.

Guide: Hur man installerar Windows 7 http://www.sweclockers.com/forum/22-microsoft-windows/938372-...

Visa signatur

janee

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Jag har en guide för detta ändamål:)

tack men det fixade sig med hjälpen jag fick