Origin fick mig att spela BF2 igen!

Permalänk
Medlem

Origin fick mig att spela BF2 igen!

Trött på strulet igår så startade jag bf2 eftersom att ett gäng i TS ändå satt och spelade karkand fast i 3an.

Underbart att höra musiken som laddades igen.
Tänkte det blir väl svårt att hitta en server nu... men nej många av dom gamla favoriterna var fulla.
Nadespamm på Super@ blev det inget av för det var 64 av 64 spelare och lite förvånande.

Blev lite Great Wall inf only.

Och vad kan man säga om bf2 efter över 1½ månads bf3 spelande.
GRYMT KUL!

Finns något i bf2 som Dice lyckades fippla bort när dom utvecklade bf3.
Vapnen är ju så mycket skönare och att kunna lira med AK utan att behöva sikta (iron sight) in var riktigt kul.
Granaterna går att kontrollera bra och lyser inte som en julgranskula på marken.

Är det någon som skuter en i ryggen så hinner man vända sig om och skjuta tillbax och har en stor chans att vinna duellen till skilnad från bf3.

Sen var det ganska gott att slippa alla irriterande unclock, perks, gadjets och dyligt.

Tycker fortafande att bf2 är ett bättre spel spelmässigt med en genialisk enkelhet, teamplay och spelbarhet.
Men bf3 är ju snyggt...lite för snyggt.

Någon annan som körde bf2 igår igen när Origin var nere?

Kommer iaf fortsätta spela BF3 för det är riktigt kul!
Men positivt överaskad över BF2 och det var inte bara så bra som man vill minnas

Jaja bara lite tankar till frukostmackan.

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Skrivet av TheGiant:

Trött på strulet igår så startade jag bf2 eftersom att ett gäng i TS ändå satt och spelade karkand fast i 3an.

Underbart att höra musiken som laddades igen.
Tänkte det blir väl svårt att hitta en server nu... men nej många av dom gamla favoriterna var fulla.
Nadespamm på Super@ blev det inget av för det var 64 av 64 spelare och lite förvånande.

Blev lite Great Wall inf only.

Och vad kan man säga om bf2 efter över 1½ månads bf3 spelande.
GRYMT KUL!

Finns något i bf2 som Dice lyckades fippla bort när dom utvecklade bf3.
Vapnen är ju så mycket skönare och att kunna lira med AK utan att behöva sikta (iron sight) in var riktigt kul.
Granaterna går att kontrollera bra och lyser inte som en julgranskula på marken.

Är det någon som skuter en i ryggen så hinner man vända sig om och skjuta tillbax och har en stor chans att vinna duellen till skilnad från bf3.

Sen var det ganska gott att slippa alla irriterande unclock, perks, gadjets och dyligt.

Tycker fortafande att bf2 är ett bättre spel spelmässigt med en genialisk enkelhet, teamplay och spelbarhet.
Men bf3 är ju snyggt...lite för snyggt.

Någon annan som körde bf2 igår igen när Origin var nere?

Kommer iaf fortsätta spela BF3 för det är riktigt kul!
Men positivt överaskad över BF2 och det var inte bara så bra som man vill minnas

Jaja bara lite tankar till frukostmackan.

Ja håller med dig jag tycker både bf2 o bf3 är lika bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem

Blir faktiskt att installera BF2 i dagarna för lite nostalgi.

Synd att BF3 inte är så pass likt BF2 som jag hade hoppats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheGiant:

Är det någon som skuter en i ryggen så hinner man vända sig om och skjuta tillbax och har en stor chans att vinna duellen till skilnad från bf3.

Ehm... Jag vet inte hur det är med er eftersom vi uppenbarligen har olika synpunkter på detta... men just den raden sköt ner hela ditt inlägg för mig...

Skjuts nån i ryggen så ska väl personen i fråga inte kunna vända sig om å skjuta tebax?? I övrigt håller jag dock med om mycket

Visa signatur

Fear only Fear itself. I am fear!

Amd Phenom II 965@4Ghz, Asus Crosshair II, 6Gb ddr2@6400, Corsair 620 WX, Antec P182B, Ati 5870, Intel X-25M G2 SSD, raptor m.m diskar :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolfsaurus:

Blir faktiskt att installera BF2 i dagarna för lite nostalgi.

Synd att BF3 inte är så pass likt BF2 som jag hade hoppats.

Men vad tror alla, att Bf3 ska vara en kopia av BF2 med ny grafikmotor bara? Nej tacka fan för att man köpt ett helt nytt spel med nya idéer, nytt utseende. Satan vad tråkigt det blivit fort om det såg exakt likadant ut som Bf2 bara att man kan förstöra byggnader.

Och det där med ryggskjutningar, folk tål lika många salvor i BF3 känns det som. Och om inte annat så är det bara bra att man inte kan vända sig om o ta ner nån som överlistat dig. Varför tror alla att dom ska vara Rambo för hela tiden?

Visa signatur

Intel Core i7 2600K 4,2GHz OC-- Gigabyte GA-P67A-UD7 REV B3 -- MSI GTX 780 TI Gaming 3 gb OC-- Samsung SSD 850 EVO 250 GB -- 2TB Seagate Barracuda Green -- Corsair 20 GB 1600MHz DDR3-- Corsair Cooling Hydro H70 CPU-kylare -- 4x Scythe 120mm Gentle Typhoon, 1450rpm -- EVGA Supernova G2 1300W, 80+ Gold -- Fractal Design Define R3, Svart -- Acer XB270HU Predator

Permalänk
Medlem
Skrivet av TrooPnet:

Ehm... Jag vet inte hur det är med er eftersom vi uppenbarligen har olika synpunkter på detta... men just den raden sköt ner hela ditt inlägg för mig...

Skjuts nån i ryggen så ska väl personen i fråga inte kunna vända sig om å skjuta tebax?? I övrigt håller jag dock med om mycket

Beror på vad man är ute efter.. Själv har jag alltid spelat för tävlingsmomentets och samarbetets skull och ur den synvinkeln tycker jag det är helt rätt, ett skott i ryggen inte göra dig totalt chanslös. Hade jag däremot spelat för realismens skull och för att jag vill simulera masslakt av datorgenererade människor så hade jag varit helt med dig, but I'm not

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TheGiant:

Är det någon som skuter en i ryggen så hinner man vända sig om och skjuta tillbax och har en stor chans att vinna duellen till skilnad från bf3.

Just det fick mig att sluta med BF2, så jävla irriterande att man måste tömma ett mag i ryggen på nån för att ta dö på han men endå så har han tid på sig att vända sig om döda mig? idioti.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

brukar lira bf2 fortfarande då och då alltid varit favoriten bland alla mina spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av AtreX:

Beror på vad man är ute efter.. Själv har jag alltid spelat för tävlingsmomentets och samarbetets skull och ur den synvinkeln tycker jag det är helt rätt, ett skott i ryggen inte göra dig totalt chanslös. Hade jag däremot spelat för realismens skull och för att jag vill simulera masslakt av datorgenererade människor så hade jag varit helt med dig, but I'm not

Det där med att folk kan vända sig om när man beskjuter denne i ryggen och sätta ett skott i pannan sker även i BF3, mer efter senaste patchen tack vare slumpgeneratorn (RBV) som inspirerats ifrån BF2. Alltså att skott slumpas ut för att simulera någon form av rekyl och annat. Det sägs bara vara vid auto, men tydligen sker även detta vid enkelskott.
Det blir mer att man förlitar sig på tur i vissa situationer vilket jag tycker är trist. Håller dock med dig om att det gagnar samarbete bättre, och även skilljer sig mer från övriga shooters.

Måste nog installera BF2 igen, men jag fastnade faktiskt inte riktigt för det. BF:V däremot.

Permalänk
Medlem

Roligt att det som väcker mest känslor är "ryggskjutandet"

Det jag menar är att jag tycker ofta att man dör (även dödar) lite för fort och lätt i bf3. Kan vara att det är mer realistiskt nu eller bättre hitbox eller något annat.
Känslan i bf2 var att när någon sköt på så fanns tid att lokalisera individen och med ett hyfsat till bra aim hade du goda chanser att vinns fighten. Klart det kan hända i bf3 oxå men sprayar folk lite vildare eftersom att du har mer ammo i och med att när du laddar om förlorar du inte hela magget. I bf2 fick man spara på krutet och plannera när man ska ladda om.
Lite förvånad igår i bf2 att jag helt plötsligt hade slut på kulor för jag hade "reloadat" bort dom hahaha

I båda spelen är man chanslös på nära håll om någon kommer i ryggen men på avstånd känns det som en med mediumskill hade mer chans i bf2. Nu i 3an är man ofta rökt.

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem

Inte för att det har med topic och göra, men efter ett gäng BF3 timmar från release till ca 1,5 veckor sedan började jag och en kamrat spela Diablo 2 igen efter ca 2 år
Alltid lika roligt att komma tillbaka till det spelet.

Permalänk
Medlem

BF2-packet med expansionerna måste vara bland det absolut bästa i spelväg som går att köpa för under hundringen.

Visa signatur

Gentoo Desktop: Ryzen 3600X | 32 GB
Server: Intel G7400T
Commodore 64C + 1541u2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunner357:

Ja håller med dig jag tycker både bf2 o bf3 är lika bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tycker faktiskt BF2 var bättre, säger inte att BF3 är dåligt men det är verkligen två helt skilda spel... BF2 har tyvärr tappat charmen för mig

Tycker inte alls om vapnena i BF3, i övrigt är det väldigt bra

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matzio:

Inte för att det har med topic och göra, men efter ett gäng BF3 timmar från release till ca 1,5 veckor sedan började jag och en kamrat spela Diablo 2 igen efter ca 2 år
Alltid lika roligt att komma tillbaka till det spelet.

Diablo2 är hur bra som helst. Spelade D3-betan och blev chockerad av hur mycket D2-influenser som fanns kvar.

Var inställd på att bli lika besviken som när jag spelade BF3-betan, då Battlefield 3 inte är uppföljare till BF2 utan till BF:BC3. Lite fail.

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk

Det jag stör mig på med alla som körde Bf2 innan är att det är som att dom förväntar sig att BF3 ska vara en remake av BF2. Av vad jag förstått så är Bf3 en uppföljare av Bf2 och alltså inte samma spel i en ny motor.

Jag har alltså aldrig riktigt kört BF2(även om jag har det) så jag har ingen riktigt förväntan på BF3

Önskar bara dom gjorde ett nytt "BF1942" till PC eller nåt sorts "Battlefield 3: back to 1942" expansion pack (håller ni med om 1942 så kolla denna tråd: http://www.sweclockers.com/forum/123-battlefield/1059500-fors...)

Permalänk
Medlem
Skrivet av kagstrom2100:

Det jag stör mig på med alla som körde Bf2 innan är att det är som att dom förväntar sig att BF3 ska vara en remake av BF2. Av vad jag förstått så är Bf3 en uppföljare av Bf2 och alltså inte samma spel i en ny motor.

Jag har alltså aldrig riktigt kört BF2(även om jag har det) så jag har ingen riktigt förväntan på BF3

Önskar bara dom gjorde ett nytt "BF1942" till PC eller nåt sorts "Battlefield 3: back to 1942" expansion pack (håller ni med om 1942 så kolla denna tråd: http://www.sweclockers.com/forum/123-battlefield/1059500-fors...)

Pröva att spela BF:BC2 då, det är 95% samma som BF3, jag förväntade mig en uppföljare till BF2 och till till BFBC2 ^^

Tror WW2-spel gått ur tiden, men det kanske kommer någon DLC eller expansion till BF3 ja.

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk

Testade härom dagen BF2 men det gick inte då jag får meddelande om att jag kör moddat innehåll vilket jag INTE gör så det var bara att lägga ner. Får väl bråka med skiten när jag orkar.

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | EVGA Z790 Classified | G.Skill Ripjaws S5 6000 MHz CL30 64GB DDR5 @6600 MHz CL30 | i9-13900KF @5.6 GHz | PNY GeForce RTX 3080Ti XLR8 Gaming Revel Epic-X RGB @2055 MHz, 19902 MHz | Cooler Master V1200 | CPU+GPU-kylning: EK Custom loop | BenQ XL2410T + LG UltraGear 34GP950G |

Permalänk
Medlem
Skrivet av F.Fairlane:

Testade härom dagen BF2 men det gick inte då jag får meddelande om att jag kör moddat innehåll vilket jag INTE gör så det var bara att lägga ner. Får väl bråka med skiten när jag orkar.

Jag får bara BF2 att starta om jag kör 32-bitars, kanske samma problem för dig? Har aldrig fått det att funka på Vista/W7 med 64bit.

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Skrivet av CoZalon:

Jag får bara BF2 att starta om jag kör 32-bitars, kanske samma problem för dig? Har aldrig fått det att funka på Vista/W7 med 64bit.

Det stämmer att jag kör W7-64bit. Jag kommer in och kan köra singleplayer men kan inte köra online så problemet borde inte ligga där fast i ettorna och nollornas värld kan allt hända. BF2 blev aldrig helt klart med tanke på alla buggar, även efter sista patchen. Vet inte hur många timmar jag har brottats med anslutnings/kick problem i just BF2 även på gamla burken med Win-XP. Fick även då samma problem med moddat innehåll trots att jag körde omoddat och det löstes med en ominstallation men nu betvivlar jag att det skulle lösa problemet då jag har det nyinstallerat och nypatchat på nya burken.
Har faktiskt haft mindre problem med BF3 än med BF2 trots Origin-kraschen igår.

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | EVGA Z790 Classified | G.Skill Ripjaws S5 6000 MHz CL30 64GB DDR5 @6600 MHz CL30 | i9-13900KF @5.6 GHz | PNY GeForce RTX 3080Ti XLR8 Gaming Revel Epic-X RGB @2055 MHz, 19902 MHz | Cooler Master V1200 | CPU+GPU-kylning: EK Custom loop | BenQ XL2410T + LG UltraGear 34GP950G |

Permalänk
Medlem
Skrivet av CoZalon:

Tycker inte alls om vapnena i BF3, i övrigt är det väldigt bra

Hur vill du ha dem då?

Visa signatur

[i7 7700K][Asus STRIX Z-270F][16GB Corsair Vengeance DDR4 3200M][MSI 2080 DUKE][WD 1TB][970 Pro m.2 500G][EVGA 750 G2][27" 1440p 144hz ASUS][Cooler Master HAF932][Win 10][Z-5500]

Permalänk
Medlem

Det jag kan sakna i BF3, är kartan i BF2!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Hejsan CoZalon,

Skrivet av CoZalon:

Jag får bara BF2 att starta om jag kör 32-bitars, kanske samma problem för dig? Har aldrig fått det att funka på Vista/W7 med 64bit.

Jag kör BF2 + BF2 SF i Win 7 64bit och det funkar klockrent.
Du kan få lite problem med att Punkbuster inte tillåter dig att gå med i multiplayer spel.
Då startar du bara BF2 som admin så är det löst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kagstrom2100:

Det jag stör mig på med alla som körde Bf2 innan är att det är som att dom förväntar sig att BF3 ska vara en remake av BF2. Av vad jag förstått så är Bf3 en uppföljare av Bf2 och alltså inte samma spel i en ny motor.

Tror inte att vi "bf2-rävar" hade förväntat oss en remake av bf2 för det kommer ju aldrig att inträffa.
Men att man inte överför de saker som faktiskt var otroligt bra med bf2 till bf3 är för mig ett mysterium. Hur tänkte dom på Dice? Här har vi något riktigt bra som spelare uppskattar med spelet och som fått det att leva i 6 år med mycket spelare.... det tar vi bort och gör sämre....!?!?

När spelet heter bf3 så kan man ju tycka att det borde vara en förbättring på alla plan från bf2...

Skrivet av skog1s:

Det jag kan sakna i BF3, är kartan i BF2!

Ja den underbara "tab-kartan" är otroligt saknad!
Även den bra Hud'en.

Men jag gillar bf3 och har otroligt kul när jag spelar!
Frågan är om det har lika bra hållbarhet som bf2 eller om "bäst före datum" ligger närmre i tiden än 2017

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Inaktiv

Saknar helikopter dynamiken som bara den

Permalänk
Medlem
Skrivet av kagstrom2100:

Det jag stör mig på med alla som körde Bf2 innan är att det är som att dom förväntar sig att BF3 ska vara en remake av BF2. Av vad jag förstått så är Bf3 en uppföljare av Bf2 och alltså inte samma spel i en ny motor.

Jag har alltså aldrig riktigt kört BF2(även om jag har det) så jag har ingen riktigt förväntan på BF3

Önskar bara dom gjorde ett nytt "BF1942" till PC eller nåt sorts "Battlefield 3: back to 1942" expansion pack (håller ni med om 1942 så kolla denna tråd: http://www.sweclockers.com/forum/123-battlefield/1059500-fors...)

Kanske börjar bli lite off-topic nu men det jag skulle vilja ha är ju ett battlefield ''2143'' då bf 2142 var riktigt underhållande.

Permalänk
Medlem

Har BF2 och BF3, föredrar BF2 för att Origin krånglar och de finns roligare maps på BF2

Permalänk
Medlem

BF2 ÄR och kommer alltid att vara ett bättre spel än bf3...
Och det beror egentligen enligt mig bara på en anledning, vilket är T E A M P L A Y... Eller snarare avsaknaden av teamplay i bf3...

Visa signatur

* ATI Radeon HD 5850 1GB * ATX Intel P55 (P7P55D PRO) * Corsair XMS3 4096MB DDR3 PC3-10666 1333MHz * Corsair (PSU) 650W TX ATX * Antec Three Hundred * Intel Core i5 750 2,66GHz * Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM / 32MB Cache * OCZ Vertex 2, 64 GB *

Permalänk
Medlem
Skrivet av feesk:

BF2 ÄR och kommer alltid att vara ett bättre spel än bf3...
Och det beror egentligen enligt mig bara på en anledning, vilket är T E A M P L A Y... Eller snarare avsaknaden av teamplay i bf3...

Ja, på sätt och vis har du rätt, men jag är säker på att om BF2 hade släppts, så som det såg ut två år efter release (man glömmer gärna problemen i början) så hade det varit samma kritik. Det hade nog varit tio gånger mer gråt om att saker var OP då iof...
Spelbranschen är annorlunda i dag så spelarna agerar annorlunda. Sedan är minnen och nostalginerverna otroligt förrädiska och spelar dig gärna ett spratt så fort tillfälle ges.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Ja, på sätt och vis har du rätt, men jag är säker på att om BF2 hade släppts, så som det såg ut två år efter release (man glömmer gärna problemen i början) så hade det varit samma kritik. Det hade nog varit tio gånger mer gråt om att saker var OP då iof...
Spelbranschen är annorlunda i dag så spelarna agerar annorlunda. Sedan är minnen och nostalginerverna otroligt förrädiska och spelar dig gärna ett spratt så fort tillfälle ges.

de har du mycket rätt i, alla glömmer alla problem BF2 hade i början.. någon som kommer ihåg de neggiga övht?

nej jag tror BF3 kommer bli minst lika bra som BF2 om ett par månader när det är patchat och färdigbalanserat.

dock är jag lite kluven gällande den nya planet i BF3, de kan ju smyga omkring de jävlarna!

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

Har BF2 installerat på datorn, det har aldrig varit avinstallerat sedan det släpptes. Sen kör jag knappt online med det nuförtiden utan lite simpel BOT-slakt på 16players banor.

BF2 har mycket som BF3 saknar: känslan, musiken, solljus.
BF3 har mycket som BF2 saknar: Grafiken, vapenkänslan, förstörelsen.

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.