Ny mobil 5000kr MAX, helst runt 4000kr.

Permalänk
Avstängd

Ny mobil 5000kr MAX, helst runt 4000kr.

Hallå, har tittat runt på lite mobiler. Vill ha en som har batteritid som håller minst 1 dag när den är aktivt använd. Bra prestanda, bra skärm och man ska kunna surfa flytande. Har kollat på en Google Galaxy Nexus. Vad tror ni?

Tack,

Visa signatur

Dator #1# ||||Cpu: i5 2500k 3,3ghz ||Ram: crosair 8gb 1333mhz ram ||Graffe: hd 5850 xtreme crossfire ||Nätagg: xfx core edition 750w ||Chassi: Antec 300 ||Moderkort: MSI P67A-G45 B3 ||Hårddisk: Samsung f3 500gb ||

Permalänk
Medlem

Det hade nog varit mitt förstahandsval i den prisklassen också.
Galaxy S2 är i princip likvärdig men har inte fått samma version av android 4 än.
Jämför gärna storleken innan du bestämmer dig.

Permalänk
Medlem

Du kanske kan tänka dig en Windows Phone? Generellt så brukar WP7 telefoner ha väldigt bra batteritid och systemet flyter oerhört bra. Samsung Omnia W skulle kunna vara något om du gillar SAMOLED, eller HTC Titan om du prioriterar en stor skärm.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

HTC sensation kanske?:)

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Avstängd

Tror det blir en Google Galaxy Nexus Då den har stor skärm, hög upplöst, bra prestanda och hyffsad batteritid. Det ända jag saknar är lite mer minne

Visa signatur

Dator #1# ||||Cpu: i5 2500k 3,3ghz ||Ram: crosair 8gb 1333mhz ram ||Graffe: hd 5850 xtreme crossfire ||Nätagg: xfx core edition 750w ||Chassi: Antec 300 ||Moderkort: MSI P67A-G45 B3 ||Hårddisk: Samsung f3 500gb ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av emiln96:

Tror det blir en Google Galaxy Nexus Då den har stor skärm, hög upplöst, bra prestanda och hyffsad batteritid. Det ända jag saknar är lite mer minne

Har själv en Galaxy Nexus, du kommer inte ångra dig

Permalänk
Medlem
Skrivet av emiln96:

Tror det blir en Google Galaxy Nexus Då den har stor skärm, hög upplöst, bra prestanda och hyffsad batteritid. Det ända jag saknar är lite mer minne

Den har inte bra batteri, den är snudd på katastrof.

http://www.swedroid.se/test-av-google-galaxy-nexus/
(scrolla ner en bit)

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrvision:

Den har inte bra batteri, den är snudd på katastrof.

http://www.swedroid.se/test-av-google-galaxy-nexus/
(scrolla ner en bit)

Är väldig dålig när det gäller telefoner, men går det att köpa ett bättre batteri brevid för inte en så stor summa?

Visa signatur

Dator #1# ||||Cpu: i5 2500k 3,3ghz ||Ram: crosair 8gb 1333mhz ram ||Graffe: hd 5850 xtreme crossfire ||Nätagg: xfx core edition 750w ||Chassi: Antec 300 ||Moderkort: MSI P67A-G45 B3 ||Hårddisk: Samsung f3 500gb ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av emiln96:

Är väldig dålig när det gäller telefoner, men går det att köpa ett bättre batteri brevid för inte en så stor summa?

Det går ju ofta att införskaffa batteri med högre kapacitet, men 1750mAh är ändå väldigt hög kapacitet så jag misstänker att det inte kommer att hjälpa

Permalänk
Skrivet av emiln96:

Är väldig dålig när det gäller telefoner, men går det att köpa ett bättre batteri brevid för inte en så stor summa?

Då måste du göra mobilen fysiskt större och samtidigt blir den ju tyngre. Om Samsung har ett sådant batteri som tillbehör vet jag inte.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Avstängd

Tror det står att google galaxy nexus var lite överklockade...om jag klockar ner den till normal klocks, hur mycket batteri vinner jag då?

Visa signatur

Dator #1# ||||Cpu: i5 2500k 3,3ghz ||Ram: crosair 8gb 1333mhz ram ||Graffe: hd 5850 xtreme crossfire ||Nätagg: xfx core edition 750w ||Chassi: Antec 300 ||Moderkort: MSI P67A-G45 B3 ||Hårddisk: Samsung f3 500gb ||

Permalänk

min käre far använder en Galaxy S2 och den är riktigt bra! Rekommenderar starkt

Visa signatur

l Asus P8Z77-V Pro l i5 3570k l Asus Gtx 680 Dcii OC l

l Corsair Veng. 8gb l FSP Aurum 700W 80+G l Intel 330 - 120 gb l

l Nzxt Switch 810 vit l

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sebastian19:

min käre far använder en Galaxy S2 och den är riktigt bra! Rekommenderar starkt

Min käre far gör också det och 2 klasskamrater gör det också ... drf jag är tveksam till en s2a

Visa signatur

Dator #1# ||||Cpu: i5 2500k 3,3ghz ||Ram: crosair 8gb 1333mhz ram ||Graffe: hd 5850 xtreme crossfire ||Nätagg: xfx core edition 750w ||Chassi: Antec 300 ||Moderkort: MSI P67A-G45 B3 ||Hårddisk: Samsung f3 500gb ||

Permalänk
Medlem

Köpte nyss en Nokia Lumia 800 från ebay Tyskland för 4000kr och då fick jag med €50 att köpa apps för. Kan inte va nöjdare Kolla in WP7 om du inte gjort det

Visa signatur

Gigabyte DS3-EP35, E8400 @ 3800, OCZ Reaper 4Gb 8500, 8800GTS 512mb, Chill Inovations 510w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anonymous FTW:

Då måste du göra mobilen fysiskt större och samtidigt blir den ju tyngre. Om Samsung har ett sådant batteri som tillbehör vet jag inte.

Ett bra alternativ är Samsungs officiella 2000mAh batteri för SGS2. Telefonen blir inte märkbart tjockare eftersom baksidan nu går i linje med kameraobjektivet istället för att vara insvängt. Det finns inofficiella batterier på upp till 3500 mAh, men de gör telefonen väldigt klumpig. Annars har jag inga problem med original 1650 mAh batteriet.

Permalänk
Medlem

Galaxy Note går nu att få tag i svensk butik för 4999:-

Batteriet är på 2500mAh och det är överlag den bästa telefonen just nu...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Inaktiv

HTC Sensation XE lätt! Tänker köpa den vita Sensation XE när den släpps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon151788:

HTC Sensation XE lätt! Tänker köpa den vita Sensation XE när den släpps.

Håller med dig! men jag kan rekomendera HTC Sensation XL med!

Visa signatur

GAMER SINCE BIRTH

OWNER OF BL4CK SW4RM (50.000P vantage)

Citera för svar, så jag hittar tillbaka

Permalänk
Medlem
Skrivet av vatsug:

Köpte nyss en Nokia Lumia 800 från ebay Tyskland för 4000kr och då fick jag med €50 att köpa apps för. Kan inte va nöjdare Kolla in WP7 om du inte gjort det

Har beställt en sådan också, ser ut som en helt bra telefon. Robust och väldigt snygg som klarar allt man vill. Dock hårdvarumässigt
inte i toppklass men de är ju bara pga WP och inte för att de snålar in på de.

Permalänk
Avstängd

Om jag laddar en Galaxy Nexus varje dag när jag sover och använder den ganska mycket i skolan tror ni batteriet kmr klara sig då?

Visa signatur

Dator #1# ||||Cpu: i5 2500k 3,3ghz ||Ram: crosair 8gb 1333mhz ram ||Graffe: hd 5850 xtreme crossfire ||Nätagg: xfx core edition 750w ||Chassi: Antec 300 ||Moderkort: MSI P67A-G45 B3 ||Hårddisk: Samsung f3 500gb ||