6950 HD Stödjer inte 2 skärmar?

Permalänk
Avstängd

6950 HD Stödjer inte 2 skärmar?

Tjena

Då jag försökte koppla in 2st skärmar till mitt 6950HD så är det bara det översta skärmuttaget som funkar, det nedre verkar inte funka hur jag än gör. Jag provar att bara ha 1 skärm inkopplad i det nerdesta men det funkar ändå inte?

Och mitt Cataclyst Control Center program är knas för när jag trycket på det så laddar det fast det startar aldrig?

Permalänk
Medlem

ett HD 6950 stödjer väll upp till 4 skärmar om jag inte minns fel?

Permalänk
Medlem

Du får du testa att ominstallera CCC.. Ladda ner senaste drivers. Länk finns på sweclockers första sida någonstans.

Visa signatur

Chassi: H2 | Processor: Ryzen 3950x| 64GB DDR4 | 1tb m.2| Grafikkort: RTX 3070 | Nätaggregat: Corsair, 800W modulär | Tangentbord: ASUS ROG Falchion 65% MX Brown Wireless | Mus: Logitech MX518 | Skärm: 32"

Permalänk
Medlem

Jo visst stödjer ditt kort 2 skärmar. Gör som Gathor säger, ladda ner de senaster drivrutinerna , funkar inte det så hör bara av dig ska vi se om det går att lösa på ett eller annat sett..

mvh gustav

Permalänk
Medlem

Vad använder du för kablar, ofta på korten kan du bara använda dvi till vga adapter i det ena uttaget. (Om det kanske är det som spökar för dig.)

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk

jag har ett gigabyta 6950 oc med windforce kylaren och på mitt kort kör jag utan problem 2 skärmar.
och som ovan. installera om ccc och nya drivers.
men ccc måste jag säga kan va riktig jävla segt ibland...

Visa signatur

Cpu: i7 920 @ 3,8 Ghz HT on || Cpukylning: Corsair H100 || MoBo: Asus rampage II Gene || Grafik: Gigabyte GtX670 WF || Ram: corsair dominator 8gb || Chassi: Fractal design Arc || HDD: 128GB samsung 840 || Drivs av ett Corsiar vx 550W

Permalänk
Avstängd

Tack för snabba svaren, jag tog bort ALLA AMD drivrutiner jag hade på datorn. Och installerade de nyaste men min Catalyst Controle Center startar fortfarande inte.. Det är samma sak som innan, den ringen som kommer fram när något laddas är framme och blinkar 3 gången sen händer inget...

@ xfade
Jag körde båda skärmana med Vga - DVI adapters, kanske det som är felet? Jag kanske måste köra 1 skärm via HDMI. Vilket jag inte ens vet varför jag inte gör då jag har en HDMI sladd brevid mig och en skärm som stödjer HDMI framför mig också

Permalänk
Medlem

Ladda ned och kör http://www.microsoft.com/net

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SCORPIUS:

Mitt Catalyst Control Center startade för 2 minunter sen, efter det hade klickat på ikonen för 15 minuter sen. Men det finns fortfarande inget jag kan göra i CCC som gör att jag kan få mina skärmar att funka.

Permalänk
Medlem

Kolla vilken typ av DVI portar du har, det 6870 jag hade stödde inte 2 analoga skärmar utan var tvungen att köpa en aktiv konverter vilket kostar mer än vad en skärm kostar.

Permalänk
Medlem

Vad har du för märke och modell på kortet, ju mer detaljerat hjälper oss att kolla om det funkar med två dvi-vga adaptrat.

Testa definitivt med HDMI-kabel till ena skärmen, det kan vara 2x dvi-vga adaptrar som gör det.
Dessutom borde du få bättre bild med HDMI än med VGA.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

Vi vet att du har AMD grafik, men sen flyger vi blint.

http://support.amd.com/us/kbarticles/Pages/AMDCatalystSoftwar...

Kanske kan ge något?

Fo3

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem

Använder samma kort som du och jag kör med 3 skärmar inkopplade utan problem. Använder 1 hdmi, 1 dvi och 1mini display port.

Visa signatur

NZXT Switch 810 Vit | Asus Rampage V Extreme | Intel i 5930k | 2666mhz DDR4 Corsair Vengence LPX CL16 | NZXT Kraken x61 | GeForce RTX 2080 Ti HOF | EVGA SuperNOVA G2 1300W | HyperX Predator 240GB M.2 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av xfade:

Vad har du för märke och modell på kortet, ju mer detaljerat hjälper oss att kolla om det funkar med två dvi-vga adaptrat.

Testa definitivt med HDMI-kabel till ena skärmen, det kan vara 2x dvi-vga adaptrar som gör det.
Dessutom borde du få bättre bild med HDMI än med VGA.

Raedeon HD6950

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Flawwoo:

Använder samma kort som du och jag kör med 3 skärmar inkopplade utan problem. Använder 1 hdmi, 1 dvi och 1mini display port.

Eftersom du använder olika sorters inputs så kan jag inte säga så mycket av min egen erfarenhet med det, det enda jag har provat med är 2st DVI inputs via adapter. Du har inte provat med 2st DVI adapters?
Då jag inte har min andra skärm tillgänglig förrens imorgon så kan jag inte prova med HDMI + DVI

Permalänk
Medlem

börja med Driver swepper och ta bort alla amd drivare och även om du råkar ha gamla nvidia.
installera sen dom senaste 11.11c

//

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem

Jag har exakt samma problem!

Hittade du någon lösning? Inget fungerar för mig

edit: Har ett XFX Radeon HD 6950 2gb

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/forum/126-radeon/1071327-fick-mitt...
här har vi ju en bild på ett 6950 som uppenbarligen inte kan köra två skärmar via DVI->VGA-adapter ....

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.