Gigabyte återkallar X79 UD3, UD5, och Assassin 2

Permalänk
Melding Plague

Gigabyte återkallar X79 UD3, UD5, och Assassin 2

Taiwanesiska Gigabyte stöter på patrull med moderkort för Intel X79, och återkallar tre modeller. Anledningen är att spänningsregleringen kan börja brinna, även vid lättare överklockning.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Bra att det upptäcktes i tid!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mobled:

Bra att det upptäcktes i tid!

Upptäcktes i tid? Det hann brinna upp för konsument... men vad gör man inte för att vara first poster...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mobled:

Bra att det upptäcktes i tid!

Men nu upptäcktes det ju inte i tid

Visa signatur

"De tillverkares komponenter som just jag råkar ha i min dator är bäst, det vet jag för jag var dum nog att betala för det" (:

Permalänk
Medlem

Undermålig kvalitet??
Ska inte Assassin 2 vara deras bästa kort med de bästa komponenterna?
Det var dåligt:/

Permalänk
Medlem
Skrivet av NiQ3:

Undermålig kvalitet??
Ska inte Assassin 2 vara deras bästa kort med de bästa komponenterna?
Det var dåligt:/

Jag reagerade också på det, Gigabyte sjönk i mina ögon nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kungkryss:

Upptäcktes i tid? Det hann brinna upp för konsument... men vad gör man inte för att vara first poster...

Eftersom moderatorerna inte tar sitt ansvar och raderar meningslösa onliners i enlighet med forumreglerna så får vi stå ut med dessa ovidkommand inlägg som t.ex detta

Skrivet av rSon:

Jag reagerade också på det, Gigabyte sjönk i mina ögon nu.

Så olika man kan se på saker. Alla tillverkare har eller dras med problem från och till och så länge man tar sitt ansvar är det inget att gnälla över.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Det var ju riktigt dåligt, undrar ju hur kvalitetskontrollen fungerar ?

Visa signatur

Intel Core i9 9900k@4.9Ghz | Gigabyte Z390 Aurus Pro Wifi | 16GB G.Skill Trident Z RBG 3200Mhz | Corsair 500D RGB SE | Corsair H150i Pro RGB| ASUS STRIX 3080ti OC | Samsung 970 EVO 500GB M.2 SSD | Seasonic Plus Gold 750W | Benq 2430T | Windows 10 Pro 64bit |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av NiQ3:

Undermålig kvalitet??
Ska inte Assassin 2 vara deras bästa kort med de bästa komponenterna?
Det var dåligt:/

Skrivet av rSon:

Jag reagerade också på det, Gigabyte sjönk i mina ögon nu.

Pistol, ammunition och handgranatkylarna kanske inte håller måttet

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av NiQ3:

Undermålig kvalitet??
Ska inte Assassin 2 vara deras bästa kort med de bästa komponenterna?
Det var dåligt:/

Fast marknaden på komponenter kryllar utav piratkopior och liknande som tydligen ska vara riktigt svåra att skilja mot äkta så kanske gigabyte råkat ut för något sånt? Får hoppas det i alla fall

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Usch, Gigabyte har varit väldigt konstiga för mig under den senaste tiden och jag har tappat förtroendet för de.
Vilket jävla misslyckande av de, tycker verkligen synd om alla som kommer vara utan moderkort i minst 1 vecka, det kan ju ta flera veckor innan de kommer tillbaka.

Håller mig till Asus bra produkter.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem

Undermålig kvalitet på det som ska vara deras bästa och värsta moderkort......vad gör inte företagen för maximerade vinster

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk

inbördeskrig mellan dom "militära komponenterna" kanske

Permalänk
Medlem

Ja jag vet inte men dom Gigabytekort jag haft har samtliga brunnit upp, håller mig till Asus, dom håller den kvalité
jag vill ha iaf:-)

Visa signatur

Lian Li V3000+ Intel 14900K Alphacool Core 1 Aurora Asrock Z790 Nova Wifi Asus RTX 4090 TUF Corsair Vengeance DDR5 7200 32 Gb, Razer Blackshark V2 Pro Be Quiet Dark Power Pro 1200W Custom loop EK XTOP Revo Dual D5 EK-Quantum Vector² Strix Quantum Surface 3 X 480 + 360 + 140+240 X-flow Push/Phobya Supernova 1260 990 Pro 2 tb 3 x 980 Pro 1 tb Raid 0 LG 34GN850-B

Permalänk

Bara jag som reagerade på alla "Liknande Videos" på YouTube på det där klippet...?

Permalänk

Man kanske inte ska dra några förhastade slutsatser om Gigabyte som företag, men det tär ju på förtroendekapitalet när deras high-end-mobos inte håller måttet. Dom hade ju nåt "pci-e 3.0" fusk också för ett tag sen... det är korta avstånd mellan uppgång och fall i den här branschen...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Gigabyte håller som vanligt hög kvalité, eller ja de håller sin vanliga kvalité.

Permalänk

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=878015 -> Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3

Kan detta moderkort vara drabbat? Valde den för min kompis nya dator (http://www.prisjakt.nu/list.php?l=2028961), är det säkert att överklocka?

Permalänk

Beröm till Gigabyte för att de erkänner sina misstag. De hade ju kunnat stå och säga "Allt vårt är perfekt och våra kunder ljuger" men det gjorde de inte.

Visa signatur

Netbook: ASUS Eee 1001PX w/ Intel Atom N450 | 1TB Western Digital i extern docka | 22" BenQ V2220 LED-LCD

Har blivit spelsugen så en speldator är på gång. Håll utkik! Det kan dyka upp något i galleriet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av PoisonBill:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=878015 -> Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3

Kan detta moderkort vara drabbat? Valde den för min kompis nya dator (http://www.prisjakt.nu/list.php?l=2028961), är det säkert att överklocka?

De nämner bara X79 moderkort, så ditt borde vara ok.

Permalänk

Bra gjort att dom tar ansvar. Har aldrig haft problem med deras kort och nuvarande funkar hur bra som helst och stabilt överklockat.

Kommer använda deras kort i fortsättningen oxå. Problem kan alla tillverkare ha.

Visa signatur

Phenom II X4 955 BE @ 4.0GHz - Corsair Vengeance 16GB - Gigabyte GA-990FXA-UD3 - Gigabyte HD6850 OC - Intel SSD 120GB - BenQ 24" Full HD - Fractal Design Define r2 Black

Permalänk
Medlem

De tar ju på sig ansvaret och erkänner att det är som det är i alla fall. Samt att de lovar ersättningsprodukter. Man får ju också hoppas att de som bränt mer än bara mobot får ersättning för övriga attiraljer som brunnit också.

Finns nog klart sämre företag att ha och göra med, som blankt vägrar ersätta saker eller säger att det var handhavandefel från användarens sida.

Visa signatur

Rigg: Corsair Carbide Air 540 | Gigabyte X570 Elite | R7 3700X | Corsair Hydro H70 V1 | 16 GB G.Skill RGB CL16@3200 MHz | Powercolor RX7900 XTX Red Devil | Samsung EVO 960/500 GB | Samsung QVO 870 8TB | Corsair AX860 | Ljud: Monitor Audio GS20 Frontar | Monitor Audio GSLCR Center | KEF Q7 Surround | Epik Legend Subwoofer | Denon 2310 Reciever

Permalänk
Skrivet av Marcusk:

De nämner bara X79 moderkort, så ditt borde vara ok.

Sant

Fast nu blir man sjukt rädd om man valt något fel, jag har alltid gillat Gigabytes moderkort och grafikkort, hoppas detta problem inte är en av flera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neroth:

De tar ju på sig ansvaret och erkänner att det är som det är i alla fall. Samt att de lovar ersättningsprodukter. Man får ju också hoppas att de som bränt mer än bara mobot får ersättning för övriga attiraljer som brunnit också.

Finns nog klart sämre företag att ha och göra med, som blankt vägrar ersätta saker eller säger att det var handhavandefel från användarens sida.

Om deras produkt skulle orsaka att andra saker går sönder under normal användning har de enligt svensk lag ansvar att ersätta det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Pistol, ammunition och handgranatkylarna kanske inte håller måttet

Håller med dig på din så blygsamma vinkel, att vapen grejen blir lite (läs:mer) löjlig nu när dom brinner

Skrivet av jOnÄTÄn:

Fast marknaden på komponenter kryllar utav piratkopior och liknande som tydligen ska vara riktigt svåra att skilja mot äkta så kanske gigabyte råkat ut för något sånt? Får hoppas det i alla fall

Glöm att du får en piratkopia om du beställer från svenska återförsäljare, och att marknaden "kryllar utav piratkopior och liknande" har jag inte sett många siffror på!

Har du källa på det ?

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av iguanodon:

inbördeskrig mellan dom "militära komponenterna" kanske

Ja både MSI och Gigabyte kör sina "military components" vilket är bara skit till att börja med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av peterholm1:

Man kanske inte ska dra några förhastade slutsatser om Gigabyte som företag, men det tär ju på förtroendekapitalet när deras high-end-mobos inte håller måttet. Dom hade ju nåt "pci-e 3.0" fusk också för ett tag sen... det är korta avstånd mellan uppgång och fall i den här branschen...

Instämmer! Det som nu hänt Gigabyte kunde hänt vilken tillverkare som helst och jag tkr inte man ska smutskasta ett helt företag p.g.a. det. I så fall så borde man bojkotta Intel efter P67-kretsarna...

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Friskt kopplat hälften brunnit. Snålade de in på bättre komponenter eller vad?

Permalänk
Medlem

Dom kallas ju för Gigabutt av en anledning!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Glöm att du får en piratkopia om du beställer från svenska återförsäljare, och att marknaden "kryllar utav piratkopior och liknande" har jag inte sett många siffror på!

Har du källa på det ?

Nu menar han dock förmodligen komponenterna som tex moderkorten är gjorda av. Dock tror jag att Gigabyte borde veta vilka som säljer äkta komponenter.