Alternativ till Android Market?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud_bundy:

Angående inställning så betyder det inte att man tycker att allt ska vara gratis, bara för att man enkelt vill kunna hitta det som är gratis.

Fast i trådskaparens fall gör det ju det. Han säger ju tydligt att han aldrig skulle betala ett öre för en app.

Edit: Fel av mig, han har inte sagt att han tycker att allt skall vara gratis, bara att han själv inte vill betala.

Permalänk
Medlem

Det verkar som att vi att o göra med en kommunist. Open source är oftast vinstdrivande då tex Google vill tjäna pengar på android och därmed driver försäljning av proprietär programvara. Linux är nog den plattform du letar efter, världen är liten för någon som kräver att folk ska göra arbete utan att få något betalt för det.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rektor:

Det har jag aldrig påstått.
Jag är själv utvecklare på ett företag som utvecklar webbapplikationer som vi erbjuder som tjänst till kunder.

Vill inte betala för proprietär mjukvara.

Vore bra om SourceForge hade en app store, men det har dom inte så vitt jag vet.
Ja, tyvärr upplever jag att det "drunknar" bland övrigt.

Det var det som gjorde Android intressant för mig.
Men det känns inte så öppet.
Känns som allt ovanpå är proprietärt.

Då vill jag ha en package manager och ett repository.

Om jag pantar burkar så får jag några kronor. Småslantar och växel brukar jag lägga i rädda-barnen-muggarna när jag är ute och handlar.
Även om jag har 100 miljoner så tänker jag ändå inte betala 1 öre för en app.

Är du ett troll eller? :S

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem

Du får cred för att du orkar argumentera emot! Får man fråga varför du köpte i android mobil, saken med smartphones är att man ska kunna ladda ned diverse appar! Oftast finns det samma app som finns på market på nätet istället, kör på det istället sp får vi se om du börjar whine ännu mer!
Orkar inte argumentera nå mer, du verkar vara så fast besluten på att du INTE ska betala för en app...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av n_sandstrom:

Om någon utvecklar en app för sig själv, då är det en hobby. Om någon utvecklar en app för allmänheten så är det ett jobb.
Om någon dammsuger för sitt eget hem så är det, nåväl, troligtvis inte en hobby, men en fritidssyssla. Om någon dammsuger för andra så är det ett jobb.

Inte alls.
Om någon utvecklar en app för sig själv, då är det en hobby.
Om någon utvecklar en app på begäran av andra, då är det ett jobb.
En person kan väl utveckla något coolt och släppa det gratis till alla andra, och om någon gillar det tillräckligt mycket att bjuda på en öl så suveränt, om inte så är det fine också.

Skrivet av bud_bundy:

Jag kan hålla med TS och jag upplever samma problem med Windowsapplikationer, det kan vara ett rent helskotta att hitta en mjukvara som gör det som man vill ibland. Det står free etc när man laddar hem programmet, men när man väl testar skiten så upptäcker man ofta att programmet har kraftiga begränsningar. Som att enbart kunna bearbeta en viss mängd data och tvingas köpa programmet för mer eller att ens arbete får en ful vattenstämpel över sig och knappt blir läsbar. Värst är detta med program inom pdf och musik, filmredigering.

Ja värst var det det 1998 med alla shareware siter.
Nuförtiden är det inte alls lika illa då det finns SourceForge, CodePlex, etc.
Ännu bättre är det på Linuxsidan där i princip allt är gratis och open source.

Skrivet av bud_bundy:

Android marked är dock nytt och jag tror detta problem kommer lösa sig av sig själv, för TS är knappast ensam om att vilja skilja på gratis programvara och en demoversion av en riktig version som marknadsförs som gratis.

Angående inställning så betyder det inte att man tycker att allt ska vara gratis, bara för att man enkelt vill kunna hitta det som är gratis.

Precis, utvecklar får ta betalt om dom vill.
Men jag vill inte betala och vill gärna ha ett sätt att filtrera bort dom appar som kostar pengar, samt dom apparna som är begränsade eller innehåller reklam.

Skrivet av S_Z:

Som ni erbjuder gratis till era kunder eller? Vad tjänar ni pengar på?

Är ärligt intresserad eftersom det inte rör sig om att du är snål/fattig. Försöker bara förstå hur du tänker. Var går gränsen för vad du tycker är ok att betala för?

Företaget utvecklar en web app som de erbjuder som en tjänst till kunder som vi tar betalt av.
Det är företagets val att ta betalt för tjänsten och inget som jag har något att bestämma över.
Skulle jag utveckla något på fritiden skulle jag dock inte ta betalt för det.

Permalänk

Försökte ett antal gånger att skriva någonting utan att svära och förolämpa både TS och det pack han representerar i samhället. Men jag gav upp.

Jag hoppas innerligt att du antingen är oförmögen att beskriva att du söker ett pirat-alternativ, att du inte på allvar försöker hävda att allt skall vara gratis.

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tallungs:

Det verkar som att vi att o göra med en kommunist. Open source är oftast vinstdrivande då tex Google vill tjäna pengar på android och därmed driver försäljning av proprietär programvara. Linux är nog den plattform du letar efter, världen är liten för någon som kräver att folk ska göra arbete utan att få något betalt för det.

Nej, jag är inte kommunist.
Jag har ingenting emot att folk tar betalt för appar eller att folk betalar för appar. Det är helt och hållet deras ensak.
Jag säger bara att jag personligen inte vill betala för några appar.

Skrivet av SideWinder86:

Är du ett troll eller? :S

Nej.

Skrivet av dauit:

Får man fråga varför du köpte i android mobil, saken med smartphones är att man ska kunna ladda ned diverse appar!

Jag råkade utav en händelse faktiskt få min androidtelefon gratis.
Hade jag inte fått en androidtelefon så hade jag dock köpt en, då jag anser att det är den mest attraktiva plattformen på marknaden.
Ja exakt! Saken md smartphones är ju att man ska ladda ner diverse appar, och det vill jag, men jag vill inte betala för dom och jag vill inte att dom ska ha reklam, begränsad funktionalitet, etc.

Skrivet av dauit:

Oftast finns det samma app som finns på market på nätet istället, kör på det istället sp får vi se om du börjar whine ännu mer!

Om du syftar på piratkopiering så är jag inte intresserad.

Skrivet av Lösbonde:

Försökte ett antal gånger att skriva någonting utan att svära och förolämpa både TS och det pack han representerar i samhället. - Omöjligt.

Om något så talar det för bristande förmåga hos dig.
De åsikter jag framfört i den här tråden är mina och jag anser mig inte representera någon eller något.

Permalänk

De åsikter du framfört i denna tråd tyder på en total oförståelse för ekonomi/välfungerande samhälle.

Du vill att en person skall utföra ett arbete åt dig, men inte få betalt. Du pratar inte om att stjäla hans arbete utan att han inte skall få någon lön, mindre än så han skall inte ens kunna få kompensation för den utrustning som krävs för att göra detta program.

- Han skall med andra ord betala dig för att du skall ta del utav hans fullt fungerande program.

Att du på allvar tycker att detta verkar vara rimligt är helt.. sorgligt.

Vad arbetar du med själv? Skulle du kunna tänka dig att betala för att få fortsätta ditt arbete utan lön?

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

All mjukvara kommer inte utav ekonomisk vinning om drivkraft.
Många programmerar ju utav passion, för att de tycker det är spännande, utmanande och kul att programmera.

Du vill inte ha dåligt gjorda apps, du vill inte betala, du vill inte ha reklam, du vill inte att utvecklaran på något annat sätt ska tjäna pengar på deras produkt, du vill inte ha en begränsad app, du vill inte trial version... vad vill du ha egentligen? någon sorts software charity?

Och du förväntar dig att hitta "utopia-appen" för alla dina behov? Du betalde inte ens för mobilen och ställer dessa krav? tycker du det är rimligt?

Sen hade du lagt nere flera fulla arbetsveckor på att utveckla en produkt, hade du gett bort den gratis till vem som helst? hade du inte velat få tillbaka något för besväret? även om du kanske tyckte de du gjorde va roligt.

Visst det finns de som ger bort sina välgjorda apps gratis, men min poäng är att har någon skapat något som blir populärt och det tycker de förtjänar en slant för besväret kommer 99% att ta betalt. på ett eller annat sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Företaget utvecklar en web app som de erbjuder som en tjänst till kunder som vi tar betalt av.
Det är företagets val att ta betalt för tjänsten och inget som jag har något att bestämma över.
Skulle jag utveckla något på fritiden skulle jag dock inte ta betalt för det.

Hadde du fortsatt jobba på företaget om du inte längre fick någon lön? det blir konsekvensen om de slutar ta betalt av sina kunder.

Det finns många företag som inte är så anorlunda från ditt, men istället utvecklar apps för android. De måste uppenbarligen ta betalt prices som ditt företag gör för att deras anställda ska få lön. Eventuellt få in pengar på något annat sätt, tex genom reklam. Det är även oftast just dessa företag som gör bra apps.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lösbonde:

Du vill att en person skall utföra ett arbete åt dig, men inte få betalt. Du pratar inte om att stjäla hans arbete utan att han inte skall få någon lön, mindre än så han skall inte ens kunna få kompensation för den utrustning som krävs för att göra detta program.

Nej, jag vill inte att en person ska utföra ett arbete åt mig.
Jag vill inte lämna fram en specifikation och be honom att utveckla något för mig.
Jag vill inte att någon som jobbar inte ska få lön.
Utrustning? Man behöver en dator och en telefon, det har alla. Knappast något specialinköp.

Skrivet av Lösbonde:

Vad arbetar du med själv? Skulle du kunna tänka dig att betala för att få fortsätta ditt arbete utan lön?

Jag arbetar som utvecklare.
Nej, jag skulle antagligen inte jobba utan lön.
Inte heller anser jag att någon annan bör jobba utan lön.
Personer som arbetar som utvecklare ska självklart få lön.

Skrivet av DevilsDad:

Du vill inte ha dåligt gjorda apps, du vill inte betala, du vill inte ha reklam, du vill inte att utvecklaran på något annat sätt ska tjäna pengar på deras produkt, du vill inte ha en begränsad app, du vill inte trial version... vad vill du ha egentligen? någon sorts software charity?

Nej jag vill inte ha dåligt gjort apps, jag vill inte betala, jag vill inte ha reklam.
Utvecklaren får sälja sin app hur mycket han vill och folk får köpa den hur mycket dom vill, och han får tjäna hur mycket han vill. Jag bryr mig inte. Personligen vill jag inte betala.
Om hans app inte är gratis då respekterar jag det och försöker inte piratkopiera den eller något, jag avböjer bara från att köpa.

Skrivet av DevilsDad:

Sen hade du lagt nere flera fulla arbetsveckor på att utveckla en produkt, hade du gett bort den gratis till vem som helst? hade du inte velat få tillbaka något för besväret? även om du kanske tyckte de du gjorde va roligt.

Jag hade gett bort den gratis och hoppats på att så många människor som möjligt skulle ha nytta utav den.

Skrivet av DevilsDad:

Hadde du fortsatt jobba på företaget om du inte längre fick någon lön? det blir konsekvensen om de slutar ta betalt av sina kunder.

Nej, jag hade inte fortsätt jobba på ett företag om jag inte fått någon lön.
Jag säger inte heller att företag inte ska ta betalt för sina produkter.
Jag säger bara att jag inte tänker betala.
Om de vill sälja, fine by me. Om folk vill köpa, fine by me.

Skrivet av DevilsDad:

Det finns många företag som inte är så anorlunda från ditt, men istället utvecklar apps för android. De måste uppenbarligen ta betalt prices som ditt företag gör för att deras anställda ska få lön. Eventuellt få in pengar på något annat sätt, tex genom reklam. Det är även oftast just dessa företag som gör bra apps.

Bra för dom utveckla hur mycket apps de vill och sälja hur mycket de vill.
Jag tänker ändå inte betala.

Permalänk

Finns ingenting som är gratis.
Tyvärr....

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Nej, jag är inte kommunist.
Jag har ingenting emot att

Om du syftar på piratkopiering så är jag inte intresserad.

nej jag syftar mer på att nästan alla spel som finns på AppStore/androidmarket finns att köra på nätet, tex bloons tower defense var från början ett internet spel!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Men för helvete, varför ska du du få andras arbeten gratis? DET TAR TID ATT UTVECKLA EN APP, OCH UTVECKLAREN GÖR DET INTE SOM EN TYP AV VÄLGÖRENHET FÖR SNÅLA PERSONER.

Antingen betalar du eller så skiter du i att ha appar. Var glad att det finns gratis-appar med reklam istället.

Tycker du det är konstigt att en cheeseburgare kostar 10 kr istället för att vara gratis? Om du hade fått en cheeseburgare gratis om det var reklam på pappret den ligger i, skulle du klagat då..

Vad är det för skev bild folk har fått?? Folk tar för givet att all mjukvara ska vara gratis, bara för att man i hela sin uppväxt kunnat ladda ned musik och filmer olaglit gratis. Det ligger arbete bakom en app som man vill ha betalt för.

Hur många appar skulle det finnas om utvecklarna inte fick betalt för dem? Det är deras jobb

Permalänk
Medlem

Om du inte vill betala och inte vill ha reklam så är du helt enkelt körd. Alternativt börja utveckla själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Jag arbetar som utvecklare.
Nej, jag skulle antagligen inte jobba utan lön.
Inte heller anser jag att någon annan bör jobba utan lön.
Personer som arbetar som utvecklare ska självklart få lön.

Vart kommer pengarna till utvecklarens lön ifrån då?

Reklamintäkter / Betal-app

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Android Market suger.
Fullt med betalappar, appar med reklam, demoappar, appar som tigger donationer, appar med begränsad funktionalitet som säger att jag ska uppgradera till pro versionen, etc.
Känns som Windows sharewaren-eran på 1997.

Finns det någon annan app store?

Du är jävligt snål och självisk om du tror att utvecklare vill lägga ner massor utav tid på att utveckla en app som du kan använda utan att få ett skit tillbaka.

Edit: ETS är ett troll eller så är han bara jävligt ointelligent.

Permalänk
Medlem

utveckla skiten själv då om du är så jävla snål. Att säga att market suger för att man är för snål är ju helt absurt.

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Vet inte om det har med snålhet att göra.
Jag skulle inte betala ett öre.

Nej, Android market suger för att det är fullt med skräp. Shareware, trialware, demoware, spyware, crapware, time-limited, feature-crippled, nagware skräp.

Sen tillåter dom inte apps som konkurrerar med deras egna, och tillåter inte open source heller va?
Nej tack.

För att det kanske finns en community-driven app store som drivs utan vinstintresse?

Nej, absolut inte!
Jag vägrar använda piratkopierad mjukvara!

Dom får vilja vad dom vill. Jag vill och tänker inte betala.
Tänker inte heller ladda ner piratkopier av deras saker.

Så valet står mellan betalappar och adware?
Nej, tack.

Med andra ord spyware.
Nej tack.

All mjukvara kommer inte utav ekonomisk vinning om drivkraft.
Många programmerar ju utav passion, för att de tycker det är spännande, utmanande och kul att programmera.

Nej, jag tänker inte betala för appar.
Tänker inte heller köra några lite appar.

Nej men då kan det bli lite svårt, så antingen så köper du dig en telefon som det inte finns nå appar till eller så slutar du gnälla.

Visa signatur

Gigabyte z270 K3 Gaming | Intel Core i5 7600k @ 4.6 GHz | GeForce RTX 2080 | 16GB DDR4 | MSI Optix 27" Curved 144HZ

Permalänk
Avstängd

Appbrain är en annan "appstore" till android. Men det är ju exakt samma priser osv för det är bara deras tagning av market.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av KamuleN:

*raderat inlägg*

Roligt.

OnT: Jag tror trådskaparen försöker få fram är att han letar efter något "forum" för freeware där utvecklarna jobbar idéelt och har det som fritidssyssla eller liknande. Att kunna sortera ut vilka som är Reklam/begränsat och Betal och OpenSource appar.

citat av raderat inlägg redigerat
Permalänk
Avstängd
Skrivet av TimMy2003:

Finns ingenting som är gratis.
Tyvärr....

Inte?
På min dator har jag Firefox, Chrome, Inkscape, GIMP, OpenOffice, Apache, Python, PHP, WinMerge, 7-Zip, FileZilla, VLC, Pidgin, Blender och massa annat som är gratis.
Så det finns ju visst saker som är gratis, och finns gratis saker till PC så borde det ju finnas på mobiler också.

Skrivet av Defeat^:

Men för helvete, varför ska du du få andras arbeten gratis? DET TAR TID ATT UTVECKLA EN APP, OCH UTVECKLAREN GÖR DET INTE SOM EN TYP AV VÄLGÖRENHET FÖR SNÅLA PERSONER.

Aldrig sagt att jag ska få andras arbeten gratis.

Skrivet av Defeat^:

Antingen betalar du eller så skiter du i att ha appar. Var glad att det finns gratis-appar med reklam istället.

Nej, jag tänker inte betala och jag nöjer mig inte med gratis appar som har reklam.
Adware suger och är pest.

Skrivet av Defeat^:

Tycker du det är konstigt att en cheeseburgare kostar 10 kr istället för att vara gratis? Om du hade fått en cheeseburgare gratis om det var reklam på pappret den ligger i, skulle du klagat då..

Dålig analogi. En cheeseburgare är ett fysiskt objekt av begränsad kvantitet.
Jag har inte råd att ge hela världen en cheeseburgare, men jag har råd att ge hela världen en app.
Du får nog tänka över dina tankar lite och komma med bättre argument än så.

Skrivet av Defeat^:

Vad är det för skev bild folk har fått?? Folk tar för givet att all mjukvara ska vara gratis, bara för att man i hela sin uppväxt kunnat ladda ned musik och filmer olaglit gratis. Det ligger arbete bakom en app som man vill ha betalt för.

Jag laddar inte ner mjukvara olagligt.
Jag har möjlighet till att olagligt ladda ner appar men väljer att inte göra det.

Ja, man kan ju undra vad för skev bild har folk. Folk som är villiga att installera all möjlig slags skit med adware och spyware och allt möjligt.
Ställer inte folk några som helst krav?

Jag tänker inte betala för en appar och sen varje gång det kommer en ny version betala igen och igen och igen. Jag tänker inte köpa mig en massa appar och sedan vara låst till Android och inte kunna byta till någon annan plattform utan att ge upp alla mina appar som jag betalat för.

Skrivet av Defeat^:

Hur många appar skulle det finnas om utvecklarna inte fick betalt för dem? Det är deras jobb

Jag har aldrig påstått att utvecklare som tar fram appar i deras yrke inte ska få betalt.
Dom får gärna sälja sina appar och folk får gärna köpa deras appar. Jag har bara sagt att jag inte är intresserad av att köpa eller använda deras appar.

Pengar är definitivt ett incitament för att utveckla appar och hade inte utvecklare fått betalt så hade det antagligen funnits färre appar, men det bryr jag mig inte om då det inte berör mig eftersom jag ändå inte skulle använda dessa appar.

Skrivet av darkmoon:

Om du inte vill betala och inte vill ha reklam så är du helt enkelt körd. Alternativt börja utveckla själv.

Nej. Det finns miljoner appar, så jag är säker på att det då även måste finnas appar som är gratis och utan reklam och annat trams.

Skrivet av Mögel:

Vart kommer pengarna till utvecklarens lön ifrån då?

Kanske Ica Konsum, vad vet jag om var utvecklaren arbetar eller vad denne person har för yrkesroll?
Utvecklaren kanske utvecklar appar på sin fritid.

Skrivet av Sir. Haxalot:

Du är jävligt snål och självisk om du tror att utvecklare vill lägga ner massor utav tid på att utveckla en app som du kan använda utan att få ett skit tillbaka.

Edit: ETS är ett troll eller så är han bara jävligt ointelligent.

Jag anser mig inte vara snål. Varje månad donerar jag pengar till en välgörenhetsorganisation (dras via autogiro från mitt konto).
Hur många här donerar regelbundet pengar?
Hur många här har någonsin donerat pengar?

Utvecklaren får min respekt och tacksamhet. Jag kan även rekommendera appen för bekanta, rapportera buggar, komma med förbättringsförslag och hjälpa andra användare. Om jag någonsin träffar personen i fråga kan jag bjuda på öl & pizza.

Skrivet av KamuleN:

Nej men då kan det bli lite svårt, så antingen så köper du dig en telefon som det inte finns nå appar till eller så slutar du gnälla.

Men jag gillar att det finns appar till telefoner.
Appar är ju bra. Konceptet appar är ju suveränt!
Således vill jag ha en telefon med stöd för appar.

Skrivet av Lordh:

Roligt.

OnT: Jag tror trådskaparen försöker få fram är att han letar efter något "forum" för freeware där utvecklarna jobbar idéelt och har det som fritidssyssla eller liknande. Att kunna sortera ut vilka som är Reklam/begränsat och Betal och OpenSource appar.

Ja, precis!

Permalänk
Avstängd

Bästa jag har hittat hittils är FDroid.
Men repositoriet är väldigt litet.
Finns det något annat liknande fast med större repository?

http://f-droid.org/

Permalänk
Avstängd

För att svara på din fråga och inte sväva in på en syn jag inte förstår.

Utbudet lär vara extremt smalt då android market gissningsvis är tillräckligt öppet för väldigt många. Samt är det där alla användare finns som kan tänkas använda din produkt om man nu gör en app med öppen källkod. Så varför lägga upp den någon annanstans?

Den enda anledningen jag ser ifall man är emot Android Market är Google.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Inte?
På min dator har jag Firefox, Chrome, Inkscape, GIMP, OpenOffice, Apache, Python, PHP, WinMerge, 7-Zip, FileZilla, VLC, Pidgin, Blender och massa annat som är gratis.
Så det finns ju visst saker som är gratis, och finns gratis saker till PC så borde det ju finnas på mobiler också.

LÄS:
http://www.technobuffalo.com/internet/how-does-the-mozilla-fo...
http://www.dailycommonsense.com/how-does-google-make-money/

Om du inte tänker betala för programmen så har du ingen rätt att kräva något, ungefär som att klaga på regeringen om du inte röstat.
Big deal om du skänker pengar till valar i japan eller fattiga Hollywoodfruar, det är din bristande respekt för hårt arbetande programmerare och designers som sticker i ögonen på mig.

Jag är också uppvuxen ett samhälle där mycket är gratis för mig, men jag har inte blivit så förbannat naiv att jag tror att det är gratis för alla! Jag tror inte heller att man slänger ihop en professionell app på några eftermiddagar hemma! Tror du att Mozilla och Google handlar helt utan vinstintresse?!

Berätta lite mer om vad du jobbar med, om du har blivit utvecklare så torde du vara kunnig inom programmering, vad stoppar dig då från att slänga ihop dina favoritapps själv och sedan dela med dig av dem på http://www.sweclockers.com/forum/10-programmering-och-digital... ?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ta en titt på XDA-Developers applikationsdel, där hittar du en hel del schyssta appar och spel som utvecklarna på forumet har skapat.

Visa signatur

i5 3570k @ 4.4GHz | MSI Z77A-G45 | Noctua NH-C12P | MSI GTX560Ti Twin Frozr | 8GB 1600MHz Corsair Vengeance LP| Corsair TX650W PSU | Benq V2410 LED

Permalänk

dom som skapat apparna är värda pengar

Edit: påstår inte att jag är emot pirat kopiering, stödjer det snarare.. Men en hård arbetande developer är tamefan värd dom dära 7kr eller vad dom nu vill ha

otrevligt tillägg och pirattips borttaget
Permalänk
Hedersmedlem

Låt oss nu återgå till trådens ämne och vara lite vänligare mot varandra, personangrepp tjänar ingen på. Diskussionen om olika metoder för att tjäna pengar på mjukvara och utveckling (och om det finns någon rätt till att göra det) är intressant, men inte i denna tråd, skapa istället en tråd om det i lämplig forumdel! Tack!

Permalänk
Medlem

Snappzstore

Permalänk
Skrivet av rektor:

Android Market suger.
Fullt med betalappar, appar med reklam, demoappar, appar som tigger donationer, appar med begränsad funktionalitet som säger att jag ska uppgradera till pro versionen, etc.
Känns som Windows sharewaren-eran på 1997.

Finns det någon annan app store?

Opera har marknadsplats för flera plattformar det finns en för Android där också.

Visa signatur

NO MAAM