Permalänk
Medlem

Jag kör Force GT, hade bluescreens non-stop i början med de gamla drivrutinerna.

Uppdaterade till 1.3.3 eller vad det är som är det nya och bluescreenade lite ibland.

Installerade om systemet på den (vilket jag borde gjort direkt var bara för lat) och sedan dess har jag inte bluescreenat något alls.

Jag kan väl inte mer än att säga att Force GTn är snabb som fan och det känns som att man kan hitta den billigt eftersom den hade så mycket barnsjukdomar som i alla fall för min del löstes av firmware uppdateringen.
Så om du köper GTn så följ stegen på Corsairs hemsida ordentligt alltså uppdatera - Cleara BIOS - installera om Windows, sen är det lugnt!

Visa signatur

| Chassi: FD Arc | Mobo: Asrock Extreme 4 gen 3 | CPU: i7 2600k + H100 | RAM: Vengeance 1866mhz |
| GPU: ASUS GTX 580 CUII | PSU: AX 850 | Skärm: Dell u2412m | Tbord + Mus: Filco Majestouch brown & Mx518!|

Permalänk
Skrivet av samme28:

Sjukt bra! tänkte först att det kanske inte skulle bli sån stor uppgradering från min gamla OS disk ( raptor 10k) det blev en sjuk skillnad, så det är verkligen värt det! och absolut inget krångel, var bara att koppla in och se glad ut

Chill

Permalänk
Skrivet av Phlad1934:

Har du köpt någon SSD än? Jag tror de får bli en Corsair Force GT Series 120GB för min del!

Funderar på samma sak faktiskt! = )

Permalänk
Skrivet av Shunt91:

Köpte nyligen en 120 (111.6)GB Force GT, snabb och smidig som den skall vara, dock så har jag faktiskt fått två-tre krascher, där datorn går in i ett sorts startreparationsläge. Efter att man kör reparationen så visar den att den inte kunde reparera datorn, sedan startar man om och allt fungerar som vanligt! Hah.

För övrigt så bör du genast uppdatera din firmware om du märker att din setup är instabil. Finns en samlingstråd på Corsairs forum med alla firmwareuppdateringar.

Har aldrig riktigt fatta det där med uppdatera firmware, hur gör man detta? Bara en vanlig uppdatering - ladda ner och installera? :S

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Trevligt:)
Ska man verkligen satsa på det eller kanske vänta ett tag? Inte så att det faktiskt behövs, ett Gkort prioriteras kanske:P
Vad rekommenderas för ssd i mindre storlek? Hade tänkt ha en i servern där enbart W7 och småprogram körs samt minecraftserver.

Har du pengar tycker jag att du köper det som jag funderar på. Eftersom om man köper en SSD med 120GB så kommer man förmodligen inte ångra sig. Man kan ju lagra alla sina favorit spel eller hur?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Wildtigaah:

Har du pengar tycker jag att du köper det som jag funderar på. Eftersom om man köper en SSD med 120GB så kommer man förmodligen inte ångra sig. Man kan ju lagra alla sina favorit spel eller hur?

Inte med den listan jag har Har dock en 1TB just nu så plats finns på den iaf.
Hur är det med mindre diskar, tyo 40-60GB? Som sagt jag har en liten server som behöver en uppgradering.

Permalänk
Skrivet av Wildtigaah:

Har aldrig riktigt fatta det där med uppdatera firmware, hur gör man detta? Bara en vanlig uppdatering - ladda ner och installera? :S

Du följer bara den här guiden: http://forum.corsair.com/forums/showthread.php?t=100162

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Inte med den listan jag har Har dock en 1TB just nu så plats finns på den iaf.
Hur är det med mindre diskar, tyo 40-60GB? Som sagt jag har en liten server som behöver en uppgradering.

Jag tänkte likadant som dig först, att man kanske ska satsa lite mindre och bara få plats med operativsystem och småsaker!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Wildtigaah:

Jag tänkte likadant som dig först, att man kanske ska satsa lite mindre och bara få plats med operativsystem och småsaker!

Jo "smågrejer" för mig är ju div. spel man spelar just nu och alla program (inte så många faktiskt)
Väldigt svårt och välja hehe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phlad1934:

Du går in här & tankar din firmwire: http://forum.corsair.com/forums/showthread.php?t=100162 , och kör igång update-tool så ser du din version.
Har du prövat någon annan SSD som du kan jämföra prestanda med? Eller har du någon vän som kör en annan SSD som upplever din som snabbare?

Aha fixar det om några dagar då jag kommer hem igen nej ingen annan som har ssd som jag känner så..

Visa signatur

Asus P8P67 EVO| Intel I5 2500K@ 4.6 Ghz Vattenkyld | Asus Radeon 6950 DCII| 8GB Vengeance 1600Mhz | WD 500gb | WD 300gb | Corsair Force GT | Corsair 750W | NZXT Phantom

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phlad1934:

Du går in här & tankar din firmwire: http://forum.corsair.com/forums/showthread.php?t=100162 , och kör igång update-tool så ser du din version.
Har du prövat någon annan SSD som du kan jämföra prestanda med? Eller har du någon vän som kör en annan SSD som upplever din som snabbare?

Tjenare har kommit hem nu och fått hört av gumman att datorn har blåskärmat varann dag och då hittar inte bios ssd när man ska starta den igen, då var man tvungen att koppla ur dom andra hdd och starta datorn och sen koppla in dom så funkade det! men har uppdaterat firmwire nu, stog att jag hade 1.3 bara men nu efter uppdatering står det 1.3.3 säger till om jag märker av nåt som händer nu!

Visa signatur

Asus P8P67 EVO| Intel I5 2500K@ 4.6 Ghz Vattenkyld | Asus Radeon 6950 DCII| 8GB Vengeance 1600Mhz | WD 500gb | WD 300gb | Corsair Force GT | Corsair 750W | NZXT Phantom

Permalänk
Entusiast

Jag har en sån här: http://www.inet.se/produkt/4303977/a-data-ssd-511-series-120g...
Fungerar klockrent, levererades med senaste firmware, inga bluescreens, och snabb som tusan

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Har kollat på ssd nu ett tag men jag funderar på att köpa en intel 510 serie, för att undvika problem.
Har blivit skrämd av alla andra tillverkar som inte har fått sina att funka felfritt. Inte för att kanske intels är bättre men de verkar betydligt stabilare i alla fall.

Permalänk
Medlem

Tänkte skaffa SSD i jul, men tror inte att jag lägger slantar på detta ännu. Visst, det ger förbättringar, men stabiliteten är ett stort minus från min sida då jag är en Plug and Play människa.

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk

Jag lånar tråden lite och frågar, varför är OCZ SSD dyrare än Corsair? den från Corsair är ju snabbare

http://www.inet.se/jamfor?compare=5315147&compare=5315102

Visa signatur

Adam Mcintosh

Permalänk
Skrivet av samme28:

Tjenare har kommit hem nu och fått hört av gumman att datorn har blåskärmat varann dag och då hittar inte bios ssd när man ska starta den igen, då var man tvungen att koppla ur dom andra hdd och starta datorn och sen koppla in dom så funkade det! men har uppdaterat firmwire nu, stog att jag hade 1.3 bara men nu efter uppdatering står det 1.3.3 säger till om jag märker av nåt som händer nu!

Ok! Jag beställde hem en corsair force gt 120gb häromdan från cdon, fick den igår och den kom med 1.3.3! Inga BSOD lr nåt än så länge.. men jag valde att uppdatera firmwire ändå på den fast de var samma version, sedan installerade jag en fresh windows 7 x64 sp1, flyter på som fan även fast ja bara kör sata 3GB/s.

Permalänk
Medlem

Jag har köpt en OCZ Vertex3 60gb och en 120gb. Underbart!
Snacka om lyft för datorerna. 60GB sitter som os disk i min stationära och 120gb som os disk i min arbets-laptop.

Rekommenderas.

Permalänk
Skrivet av Wildtigaah:

Hejsan!
Jag undrar om man ska ta och köpa sig en SSD, denna frågan ställs på grund av all förvirring jag har omkring den.
I alla fall så hade jag lagt vantarna på den här SSD;n: http://www.inet.se/produkt/5315102/ocz-ssd-vertex3-120gb-max-...
Men jag är lite skeptisk till detta eftersom alla SSD;s får sådan extrem kritik, en del verkar det funka jätte bra på. Jag är inte jätte duktig på datorer även om jag byggt en själv, men vad tycker ni är det värt ett köp?

Leave a comment!

Wildtigaah och alla ni andra, när ni fått hem eran önskade SSD följ den här guiden!
http://www.tech-forums.net/pc/f128/ssd-tweak-guide-236563/

Min Force GT 120GB flyter på väldigt bra med senaste firmwire, 1.3.3