Vad retar ni er mest på i MW3?

Permalänk
Medlem

Det är för högt tempo, nästan alltid close-range fights. Inte vad jag är van vid och inte vad jag gillar heller för den delen. Assualt på middle range har alltid vart min grej, i close-range blir jag ägd.

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem

Banorna är för små, banorna är betydligt större i de tidigare spelen.

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk
Medlem

De tre sakerna jag tycker fungerar sämst är;

1. Uppkopplingen är ALLT. På en 4bar är allt frid och fröjd men på en 3bar tar det ett helt magasin för att nån ska dö för att de första skotten inte registreras.
2. Snipers är alldeles för lätta att använda. I CoD4 och MW2 var jag inte särskilt bra på att använda ett sniper rifle, men nu är det lätt till och med för mig så då tycker i alla fall jag att någonting inte stämmer. Inte så kul att skjuta någon med ett assault rifle, typ 10 skott, och sen dö på ett.
3. Spas-12 är för svag. Shotguns överlag är rätt svaga, men har man ett som inte är pump-action (striker eller aa-12) funkar det ändå. Annars är det assist på assist på assist. Spas-12 var ett av mina favoritvapen i MW2, efter Famas, och nu är den helt kass.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | ASUS TUF RTX 3080 10GB |
32GB Kingston Fury 6000MHz | Corsair RM1000X v3 |
1x Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung M.2 980 EVO 1TB |
Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

Okej, jag har spelat nu i 1 månad sen det kom, jag har kommit upp med en del saker nu!

Vilken besvikelse!!!

Jag såg för en månad sen eller mer att Gamereactor la ut en artikel på sin tidning som det stod om Mw3 - " Det är du och ditt vapen som avgör vinsten ". Det verkar fan inte som så!!! ALL KILLSTREAKS ligger helt på så förvirrade siffror alltså Kills* vart är choppern? 18 kills för den? va fan som att ta en EMP från Mw2, usch killstreakern är helt på fel placering i kills, + så är predetorn liksom alla andra vapen helt sega på att kunna röra sig och styra och predetorns scannings bild är helt otydlig.

Nu är det Gameplay! Wow jag såg dedikerade sevrrar först när jag startade och tänkte Äntligen Infinity Ward är tillbaka på Cod4 rötterna, men lyckligtvis är dom inte rankade utan man måste köra på lobby rum. FAN! aja det var trevligt på Mw2 men jag ville inte ha nå mer sånt!, nu är jag i striden! FÖR INTENSIVT! du dör för lätt dom dör inte, varför inte det, orättvist!!! vapnen är inte lika starka som Mw2 vapnen, vapnen låter som om dom hade HD ljud bara från Mw2, gå och spring ljudet är helt gammaldags! No scopping härjar igen HERREGUD!! vad lever vi i för värld vakna nu människor överallt hör man whiners som säger cheaters igen samma som Mw2, på Black Ops var det mognare personer.

Nä jag hoppas det kommer nåt jätte bra Tweak tips så man kan få det bättre flytande, så det här aldrig upplevs nå mer!

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

på hardcore så har man ofta svårt att se vilket lag man tillhör då ena laget kan ha grön utrustning medans andra laget har blågrönt. Det tillsammans med assassins perken kan vara en ren pain in the ass ibland.

Visa signatur

Citera för svar!
Stationär: AMD Ryzen 5600x | 32GB G.Skill 3600Mhz | AMD Radeon 5700xt
Laptop:MacBook Pro 13" 2016 TB 16gb 512gb

Permalänk
Medlem

För tillfället stör jag mig något förjävligt att domination inte finns med på mercenary. Samlades med massa spelare som var level ~40 emot ett lag fullt av 3-5 prestige. Man hoppades att det bara var otur men i nästa match insåg jag att det var ett party. När man själv är i ett party blir det nästan för lätt att vinna, så det borde även finnas ett alternativ att party möter partyn. Överkurs förmodligen..

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd

Jag stör mig på 1 sak, och det är samma i alla shooting games: ALLA JÄ#LA CAMPERS.
Hur kul kan det vara att bara ligga/stå på en ställe med sniper och vänta :/

Edit: grafiken var väl sådär också, men blev bra efter lite tweak.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk

Typ allt om jag ska vara ärlig och det är la inte konstigt eftersom att jag inte gillade MW2 heller. Fattar inte vad Infinity Ward sysslar med igentligen. Tycker att Treyarch verkligen har lyckats med alla sina spel i COD serien förutom då kanske alla problem som har varit med Blackops. Blev en del PC-Uppgraderingar+Tweaks för att man skulle ha en chans

Permalänk

Det jag stör mig nästan endast på är att Killstreaksen buggar. T.ex. UAVn som man kan ta upp och börja trycka och trycka på med den kommer aldrig ut. samma med preden ibland. Sjukt störande när man är inne i flowet =P

Visa signatur

Fractal design R3 | i7 930 @ 3,9 GHz | Noctua NH-U12P SE2 | ASRock X58 Extreme 3 | MSI GTX 770 | 6x2G Corsair DDR3 Dominator 1600MHz | Corsair HX 650W | Samsung 840 evo + 2 X OCZ Vertex 2 60GB RAID 0 | Benq 24" BL2400pt | Asus Xonar Xense + Sennheiser PC 350 | 10TB Synology DS1513+

Permalänk
Medlem
Skrivet av missfall:

Det jag stör mig nästan endast på är att Killstreaksen buggar. T.ex. UAVn som man kan ta upp och börja trycka och trycka på med den kommer aldrig ut. samma med preden ibland. Sjukt störande när man är inne i flowet =P

Har samma jävla problem med UAVn! Trodde det var nåt med min dator men då vet jag att det är spelet... hoppas de fixar det snart! fast troligtvis inte..

Visa signatur

Speldator: Fractal Design R4 / ASRock Z77 PRO3 / I5 3570K @4.0 Ghz / Corsair Vengeance LP 8GB / Cooler Master Hyper 212 EVO / Gigabyte HD7950 Windforce @Stock / Fractal Design Integra 650W / 500GB WD Caviar Black / 1TB WD Caviar Blue

Permalänk
Medlem

Retar mig på akimbo och att spelet inte var en förbättring av MW2!

Vissa säger att MW3 är precis som MW2 men kan tyvärr inte hålla med om det!

Banorna suger totalt jag tröttnar typ direkt!

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

Köpte spelet när det kom men men måste säga att det va ett va dom sämsta spelen jag kört på länge. Är riktigt besviken på spelet som bara är CTRL + C och sen CTRL + V från alla andra spel i CoD serien. Och banorna är inte bra gjorde tycker jag iaf.
Tycker att det bästa spelet i CoD serien va World at War!

Visa signatur

DATOR: Chassi: Corsair carbide air 540 CPU: I7 2700k (4.5Ghz 1.288v) RAM: Corsair 4^4(16)GB 1922Mhz Mobo: Asus P8Z68-V LX PSU: Antec HCG 900W GPU: Powercolor 7990 + Sapphire HD 7970 3GB Vapor-X (3way-CrossfireX)
KRINGUTRUSTNING:
Monitor: FSM-270YG 2560x1440 IPS Keyboard: Ducky Shine 2 White kaycaps orange LED Mouse: Logitch G502 Headset: Audio technica ATH-M50 Mic: Blue Snowball

Permalänk
Medlem

Det som retar mig mest är nog för små banor (som nämnts väldigt mycket) samt att LMG är så sjukt dåliga, en SMG är nästan hur bra som hellst : laddar om fort, skjuter fort/skadar mycket, är mycket "lätt" alltså man springer snabbt och sen om man addar range så är avstånd inga problem. Detta är ett problem enligt mig då det är för mycket "spray and pray" på så otroligt små och inte så genomtänkta banor. Vill se mer banor som Baakara och Derail!

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-990XA-UD3|CPU: AMD Phenom 2 X6 1605T|
GPU: XFX HD 5770 CFX|RAM: Corsair Vengence 8GB|160GB WD Raptor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggaaaa:

går att ändra med widescreenfixer

Jo nu har jag äntligen tagit upp MW3 igen, men jag tycker inte man ska behöva ett tredjepartsprogram för att göra något spelet ska kunna ändra.

Det jag stör mig mest på nu är att det inte finns SD barebones utan perks and attachments

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk

Att vissa vapenn är op, så om man är i låg level är det skit svårt att spela bra. som andra säger att det känns som en kopia av mw2. Fast tråckigare banor.

Visa signatur

Stationär dator:I5 2500k 3.3GHz/ Cooler Master Hyper 212 Plus/ MSI P67A-C45 B3/MSI gtx 560 ti/ Corsair 8 gb 1600Mhz LP/ Fractal Design Core 3000/ 500GB Samsung Spinpoint F3 HD502HJ/ Samsung SSD 830 256GB/ BenQ TFT 24'' G2420HDBE/ Windows 7

Bärbar: HP ProBook 4520S/ Ubuntu 12.04

Permalänk
Medlem
Skrivet av kcobil123:

Att vissa vapenn är op, så om man är i låg level är det skit svårt att spela bra. som andra säger att det känns som en kopia av mw2. Fast tråckigare banor.

UMP45 som man får från start är jäkligt OP, så där håller jag inte med.

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem

Det som retar mig mest:

Att i PS3 mode så SUGER MICK funktionen.. rent av helt värdelöst.

Mer campers än i BF3

Banorna är grymt tråkiga i MP jämfört i MW2

Sist är att hur jäkla arg man blir i spelet så loggar man ändå in i spelet och spelar det

Permalänk
Medlem

Permanent hardcore läge, alltså man har 1/3 så mkt hp mot tidigare mw eller 3x mer damage. Var naiv nog att tro att alla de preview videor jag kollade på hade snabbspelning.. blev att avinstallera och installera mw2 igen och oj vilken skillnad om en så enformigt efter alla timmar..

Visa signatur

Core i5, gtx660

Permalänk
Medlem

Klarar inte av grafiken. Tur att jag lånade det och inte köpte..

Permalänk
Medlem

Att det ibland är omöjligt att döda folk pga lagget.

http://www.youtube.com/watch?v=IySyljx3nEM

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk

Sådana hära:

Visa signatur

Håller drömmen vid liv.

Permalänk
Medlem

Folk som har problem med grafiken, kör inte på Extra för då skalar det bara xbox 360 grafiken, får köra på Native.

Permalänk
Skrivet av kcobil123:

Att vissa vapenn är op, så om man är i låg level är det skit svårt att spela bra. som andra säger att det känns som en kopia av mw2. Fast tråckigare banor.

Finns hur många bra vapen som helst när man är låg lvlad som cm901,m4a1, baretta, l118a och ump.

Visa signatur

CPU: Amd Phenom 955 4.1 ghz | MODERKORT: ASrock 970 | Chassi: Corsair Carbide 500R |
GFX MSI 280X 1200/6400 | RAM Corsair och Adata 8GB | Nätagg Corsair TX 850 |

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2247296

Permalänk
Medlem

1. Lag compensation
2. Akimbos
3. Folk som går in i ett objektive gamemode utan att spela objektive
4. Lag compensation
5. Att man inte kan ändra sin fov
6. Folk som gråter mer än dom spelar (är väl egentligen inte spelets fel)
7. Lag compensation

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BYATCH:

5. Att man inte kan ändra sin fov

http://www.mapmodnews.com/article.php/Modern-Warfare-3-FoV-Ch...

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Medlem

Har använt det någon gång men känns lite jobbigt att man KAN bli bannad. Fast nu har jag ju redan använt skiten och är programmet flaggat så lär jag redan vara på listan över folk som kommer bli bannade så man kan lika gärna köra med det.

Fortsätter på min lista:
8. Spelade en match domination, vi bokstavligt våldtog andra laget tills dom fick in support airdrop med 1 st ac 130, 1 osprey och tror det även var en reaper. Då blev vi knullade.. Jävligt fel att en pointstreak som fortsätter leva oavsett om man dör kan ändra ett helt spel.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Akimbo borde dom skrota direkt, det är så sjukt fegt att springa runder med akimbo, det krävs inte ens skill för att få kills med det.

Spelet är väldigt obalanserat enligt mig, banorna är för små men spelet i sig är annars hur bra som helst! Känns stört skönt att lira MW3 och jag gillar verkligen det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cubebenq:

Akimbo borde dom skrota direkt, det är så sjukt fegt att springa runder med akimbo, det krävs inte ens skill för att få kills med det.

Spelet är väldigt obalanserat enligt mig, banorna är för små men spelet i sig är annars hur bra som helst! Känns stört skönt att lira MW3 och jag gillar verkligen det.

Dom borde adda lite recoil till mp7an också, det är den bästa smgn och det ska den fortsätta vara, men mer recoil behövs!

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BYATCH:

Dom borde adda lite recoil till mp7an också, det är den bästa smgn och det ska den fortsätta vara, men mer recoil behövs!

Håller med dig där!

P90'n tycker jag är hur perfekt som helst, inte för lätt och inte för svår heller.

Permalänk
Medlem

Alla fuskare som IW skiter i att göra någonting åt. Verkar ju som om att dem skiter i att banna folk bara för att dem ska dra in pengar. Jag tycker detta är redigt dåligt att dem inte gör något åt detta. Det förstör spelet fullständigt.

Visa signatur

CPU - Ryzen 3600 Kyl - CM Hyper 212 BE 2xCorsair SP120 Moder - MSI B450 GAMING PLUS MAX Ram - Corsair 16GB 3200MHz Vengeance HDD - TR200 256gb, Corsair 120GB, OCZ Agility 3 120GB, Grafik - KFA2 RTX 2070 Super
PSU - Corsair HX 750W Chassi - Corsair 650D Skärm Asus MG248Q