HL/CS hängnings problem

Permalänk
Medlem

HL/CS hängnings problem

Jag har ett problem, det är så att när jag spelar cstrike så har HL en tendens att hänga sig. En 1 seks ljudslinga loopas, sen kommer XP's felmeddelande upp och programmet stängs.
Ibland blir värre än så, då hänger sig datorn totalt, inte ens ctrl, alt + del funkar.
Någon som har något förslag om vad det kan bero på?

Btw: Jag har senaste drivrutiner från nvidia, via 4in1 och senaste ljudkortsdrivisar.

Permalänk
Medlem

Har du testat andra drivrutiner?
Jag hade samma problem som dig, men så köpte jag ett nytt grafikkort och avinstallerade dom gamla sen installerade jag dom nya och har inte haft några problem sen dess.

Visa signatur

System: Intel Pentium 2.4GHz (533) | Abit BE7 | 768Mb DDR | 6600GT | MX500
Jag har reserverat mig för felstavningar och/eller har fel i nåt jag säger.

Permalänk
Medlem

Installerade precis Detonator 41.03 ska se om de funkar

Permalänk
Medlem

blir typ likadant för mig, fast det är inte så ofta den totalhänger sig.

man märker det genom att hddn börjar tänka som satan i 15sek typ sen komemr en ruta upp, "we are sorry for this shit, bla-bla-bla.."

vet itne vad det beror på..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nej de nya detonators funkade ej... Ska prova installera äldre versioner snart, wish me luck

Permalänk
Medlem

jag hade oxå exakt samma fel förut, fast då testade jag att ta ut ena minnet å nu funkar det fin fint, nått som e jobbigt e att köra med 256MB istället för 512MB

Visa signatur

[size="1"][font="courier"]SNE?[/font][/size]

Permalänk
Avstängd

testa en ny version av cs och hl, dom tidigare versioner brukar haka upp sig jämt.

Visa signatur

games4ever

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PuttE
jag hade oxå exakt samma fel förut, fast då testade jag att ta ut ena minnet å nu funkar det fin fint, nått som e jobbigt e att köra med 256MB istället för 512MB

Ok, jag ska prova ta ut 128 mb och se om det hjälper

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ran
testa en ny version av cs och hl, dom tidigare versioner brukar haka upp sig jämt.

Jag kör redan de senaste versionerna

Permalänk

jag har oxå börjat få det problemet. i windows loggboken står det att hl 1.1.10 eller vad sista versonen heter krånglar. fan hoppas någon kommer på vad det är som är felet

kör med 23.10 drivisar och ett geforce 2 mx kort och 512 ddr. men fan det har funkat tidigare.

Visa signatur

amd 3000+ 939@ 2400 syncront med valueram.

Permalänk
Medlem

Jag har nu flyttat ett av minnena till en annan slot och än har det inte kraschat. Jag hoppas att det inte gör det heller

Permalänk
Medlem

Re: HL/CS hängnings problem

Citat:

Ursprungligen inskrivet av FoggyWall
Jag har ett problem, det är så att när jag spelar cstrike så har HL en tendens att hänga sig. En 1 seks ljudslinga loopas, sen kommer XP's felmeddelande upp och programmet stängs.
Ibland blir värre än så, då hänger sig datorn totalt, inte ens ctrl, alt + del funkar.
Någon som har något förslag om vad det kan bero på?

Btw: Jag har senaste drivrutiner från nvidia, via 4in1 och senaste ljudkortsdrivisar.

Hej!
Hittar inte vilket ljudkort du har men om det är soundblaster kan det nog vara samma bekymmer som jag hade innan jag bytte till ett hercules. Sökte mycket på problemet då och tror att det kallades "infinite loop". Fanns en PCI latency patch som gjorde problemet mindre men det löste inte problemet tyvärr.
MVH/Peder

Permalänk
Medlem

Re: Re: HL/CS hängnings problem

Citat:

Ursprungligen inskrivet av carus

Hej!
Hittar inte vilket ljudkort du har men om det är soundblaster kan det nog vara samma bekymmer som jag hade innan jag bytte till ett hercules. Sökte mycket på problemet då och tror att det kallades "infinite loop". Fanns en PCI latency patch som gjorde problemet mindre men det löste inte problemet tyvärr.
MVH/Peder

om du kollar i min profil så ser du att jag har ett SoundBlaster Live! 5.1 och ja, jag har hört talas om infinite loop innan men jag visste inte att det fanns en patch till det om det inte löste sig med ram bytet så ska jag söka upp den. Thx!

Permalänk
Medlem

Ni med AMD bör testa denna: http://www.amd.com/gb-uk/Processors/TechnicalResources/0,,30_... Har hjälpt många!

Prova PCI Latency patch: http://www.networking.tzo.com/net/software/ (scrolla ner lite). Är inte helt riskfritt dock, läs igenom FAQ innan ni installerar!

Installera senaste Service Pack till ert OS. De fixar en hel del, bla sound loop för vissa!

Annars kan ni testa: Windows: Start > Run... och skriv dxdiag. Klicka på sound tab och testa olika värden på hardware acceleration, tex helt avstängd. Namnen är ju om ni har OS på engelska men ni fattar nog ändå...

Eller detta: Gå in på kontrollpanelen\system.
Klicka på fliken maskinvara. Klicka på knappen enhetshanteraren. Klicka på visa och ändra till "enheter efter
typ" om du nu inte har det redan.
Dubbelklicka på "Dator". Om det står 'ACPI Uniprocessor PC' eller någe liknande skall du ändra det till "Advanced Configuration and Power Interface[ACPI] PC". Kan göras i BIOS med vissa moderkort.

En annan utväg är att ställa om AGP hastigheten till 2x, dvs inte 4x eller Auto. Försämrar prestanda en del (beror på system) men har hjälpt mig bla när jag hade problem med min gamla P333, GF2 MX och SB live.

Kolla även så att all kylning fungerar, fläktar och så. Vissa som har haft problemet har haft grafikkortsfläktar som stannat, så att grafikkortet blev överhettat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frux
Ni med AMD bör testa denna: http://www.amd.com/gb-uk/Processors/TechnicalResources/0,,30_... Har hjälpt många!

Prova PCI Latency patch: http://www.networking.tzo.com/net/software/ (scrolla ner lite). Är inte helt riskfritt dock, läs igenom FAQ innan ni installerar!

Installera senaste Service Pack till ert OS. De fixar en hel del, bla sound loop för vissa!

Annars kan ni testa: Windows: Start > Run... och skriv dxdiag. Klicka på sound tab och testa olika värden på hardware acceleration, tex helt avstängd. Namnen är ju om ni har OS på engelska men ni fattar nog ändå...

Eller detta: Gå in på kontrollpanelen\system.
Klicka på fliken maskinvara. Klicka på knappen enhetshanteraren. Klicka på visa och ändra till "enheter efter
typ" om du nu inte har det redan.
Dubbelklicka på "Dator". Om det står 'ACPI Uniprocessor PC' eller någe liknande skall du ändra det till "Advanced Configuration and Power Interface[ACPI] PC". Kan göras i BIOS med vissa moderkort.

En annan utväg är att ställa om AGP hastigheten till 2x, dvs inte 4x eller Auto. Försämrar prestanda en del (beror på system) men har hjälpt mig bla när jag hade problem med min gamla P333, GF2 MX och SB live.

Kolla även så att all kylning fungerar, fläktar och så. Vissa som har haft problemet har haft grafikkortsfläktar som stannat, så att grafikkortet blev överhettat.

Ok, tack!

Att flytta minnet funkade inte så jag provar detta, thx