Vilket webbverktyg rekommenderar ni ?

Permalänk

Vilket webbverktyg rekommenderar ni ?

Tjabba !

Jag skall fixa ihop en hemsida till mitt företag, vad tycker ni jag skall använda för system till detta ?

Joomla wordpress eller drupal

/Force

Permalänk
Medlem

Beror väll på vad du anser dig bekvämast i, och vilka funktioner som behöver uppfyllas.

Permalänk
Medlem

Beror på vad du behöver. Är det en blogg? Wordpress. Behöver du ett annat CMS? Joomla eller Drupal, beroende på vad du känner dig bekväm med. Frågan är om du ens behöver ett CMS eller om du klarar dig med något som genererar statiska sidor, typ nanoc; hur mycket dynamiskt innehåll är det frågan om egentligen?

Permalänk

Igentligen inget dynamiskt alls. Skall vara en presentationssida för mitt företag med några menyer och lite priser. Men den skall vara snygg och se proffsig ut.

Permalänk
Medlem

wordpress säger jag, väldigt tacksamt att jobba i.

Permalänk
Medlem

WordPress är enklast och är idag inte bara avsett för bloggar.

Om sidan inte behöver vara dynamisk så kan du använda dig av HTML, CSS och JavaScript för en simpel och snygg layout.

Permalänk
Medlem
Skrivet av forcevision:

Igentligen inget dynamiskt alls. Skall vara en presentationssida för mitt företag med några menyer och lite priser. Men den skall vara snygg och se proffsig ut.

Du behöver inget CMS. Använd HTML och CSS för att bygga en snygg layout, och möjligtvis något verktyg liknande nanoc för att "kompilera" lite mer hanterbara Markdown-filer till HTML. Men i grunden behöver du bara vanliga HTML-filer.

Edit: Nanoc används av många sidor.

Permalänk

Okej Wordpress kör jag min blogg med så där är jag lite hemma med också. Har kollat runt lite och googlat för att hitta gratis mallar som inte är bloggbaserade men jag har inte hittat detta. Jag som söker fel kanske, har ni några länk tips till wp mallar som inte är bloggbaserade ?

Permalänk
Medlem

Om det endast är till ditt företag och utan att behöva vara dynamiskt så skulle jag nog tankat ner färdig css template. Bara slänga in texter och bilder.
Pröjsa 20-30$(?) så får du ju en schysst layout och du sparar en massa tid.

Permalänk
Medlem

Jag kör CMS Made Simple för min hemsida. Tycker det är smidigt och man kan använda det med egna css layouter relativt enkelt (även om jag själv varit lat och bara kört ett medföljande tema). Var väl lite pill med att installera det men väl igång så är det ett smidigt system. Jag kör det på NginX webbserver med php5 och MySQL på en liten VPS som kör debian linux. Men man kan köra det på vanligt webbhotell med LAMP-server om man vill.

Permalänk

Finns det några tillägg i wp så man hamnar bättre till på google tex på vissa sökord ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av forcevision:

Finns det några tillägg i wp så man hamnar bättre till på google tex på vissa sökord ?

Finns plugins i Wp (som jag vet) som hjälper dig att komma "högre" upp i sökresultaten.
nått med "SEO" heter dom plugins (finns ett gäng).
Då fär du göra lite inställningar mm. för att den ska bli så optimerad som möjligt imot ex
google.

/ Freddan

Visa signatur

Äger en sån där PC sak men en KNAPP på?

Permalänk

Freddan: Ja jag har en plugin som heter Simple SEO när jag gör ett inlägg i wp så kan jag bocka i på två ställen så skriver jag rubriker där med som tydligen skall vara bra. Någon som vet om denna pluginen hjälper något ?

Om man vill göra inlägg på någon annan sida än första sidan i wp tex har en standard sida som heter hem sedan vill jag ha en annan som heter tex om mig och vill göra inlägg på den sidan hur gör man då ?