~~=ACE=~~ BF3 server med bra inställningar. Välkomna in och lira lite..! =)

Permalänk
Avstängd

~~=ACE=~~ BF3 server med bra inställningar. Välkomna in och lira lite..! =)

Hejsan..!

Jag och några kamrater hyr numera en server via Rocket Blast och tänkte göra lite reklam för den här på Sweclockers.

Vi är ett tiotal som brukar lira ganska ofta och då man är trött på alla cheaters och andra konstiga regler samt avsaknad av admins när man behöver dom så besluta vi att få igång en egen..!

Jag själv gillar inte alls funktionen "Kill Cam" då det är löjligt lätt att se var personen befinner sig som dödade en samt så kan man meddela i flertalet sekunder information till sina lagkramrater via Skype var denne tar vägen och gör..!
Jag själv är ingen Sniper fantast men kan tänka mig att det måste vara riktigt surt att när man till slut kommit till sitt gömställe och kommer tillrättta och får en kill så ser offret direkt var man är och som sagt rapporterar en direkt till sina lagkamrater om var man är eller kommer med en helikopter och släcker ljuset för en..

Vi kör då utan Kill Cam, ungefär 1000 tickets, 1 player start, ingen idle kick och även Vehicle spawn är halverat i tid..

Servern är just nu inställd på att köra B2K kartorna men inget är hugget i sten utan alla som joinar är välkomna med synpunkter och då personer med admin konton är oftast online så kan vi ändra kartor osv på önskemål..

Så välkomna in till oss och lira lite..! De flesta av oss är Noobs så vi är mycket enkla måltavlor..! ; )

Server Namn: ~~=ACE=~~ B2K Maps - 1000 tickets - 1 Pl Start - No Killcam

Märkte att när man tagit bort Kill Cam på servern så listas den inte i browsern som "Normal" längre utan ni måste klicka bort det alternativet eller klicka i även "Custom" så hittar ni den..

Ses på slagfältet..!!!

Permalänk
Medlem

Låter som en server jag skulle gilla men en fråga, vad är det för map settings? alltså Conquest Large, Rush osv?

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk

Hittar tyvärr inte serven i Battlelog : / Låter som en härlig servern nämligen!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Var är admin när man behöver dom? ICA-Jerry har infiltrerat servern! oooh noeees!

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sagofiguren:

Hittar tyvärr inte serven i Battlelog : / Låter som en härlig servern nämligen!

Denna måste provas ikväll, BTW som han skriver, bocka ur Normal i filtret så hittas den

Visa signatur

if it ain't broke, don't fix it

Permalänk
Medlem

Låter som en mycket trevlig server. Föredrar hardcore, men detta känns lagom ändå! Framförallt gillar jag att det är en server med höga tickets men som inte har den superstöriga fast vehicle spawn.

Permalänk
Avstängd

Tack för god respons..!

Vi kör endast Conquest kartor då nästan ingen i klanen föredrar de andra spelsätten.

Vi har några från lite överallt som brukar lira hos oss och även någon som gått med i klanen på detta sätt och är med på skype osv..

Trevligt när man lär känna folk lite och blir roligare spel då och som jag skrev tidigare så är det skitbra att man kan komma överens alla och ändra till vilken karta man vill osv osv. Och även skönt att när det joinar något pucko/cheater så går det snabbt att banna han/hon direkt.. Stör mig när man lirar på vissa servrar och det är otroligt uppenbart att en eller några fuskar med aimbots mm och alla skriver i chatten och är förbannade och vill att admin kickar/bannar dom men då de saknas oftast så får man i ren ilska lämna och man får igen börja leta efter en ny server.

Alltid svårt att få igång servern tycker jag men när man kommit upp i typ ett tiotal så brukar det fyllas på rätt fort och då är det oftast full tills ca midnatt iallafall..
Men om det tar en stund för att få in folk så kan man ju ta den tiden och statpadda lite *haha* Finns ju vissa supertrista medaljer som man vill ha som tex sitta i "Stationary Weapon" i 2 timmar osv. Lugnt för vår del om ni gör sånt under tiden tills kriget börjar.

Hooahh..!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Babianus:

Tack för god respons..!

Vi kör endast Conquest kartor då nästan ingen i klanen föredrar de andra spelsätten.

Vi har några från lite överallt som brukar lira hos oss och även någon som gått med i klanen på detta sätt och är med på skype osv..

Trevligt när man lär känna folk lite och blir roligare spel då och som jag skrev tidigare så är det skitbra att man kan komma överens alla och ändra till vilken karta man vill osv osv. Och även skönt att när det joinar något pucko/cheater så går det snabbt att banna han/hon direkt.. Stör mig när man lirar på vissa servrar och det är otroligt uppenbart att en eller några fuskar med aimbots mm och alla skriver i chatten och är förbannade och vill att admin kickar/bannar dom men då de saknas oftast så får man i ren ilska lämna och man får igen börja leta efter en ny server.

Alltid svårt att få igång servern tycker jag men när man kommit upp i typ ett tiotal så brukar det fyllas på rätt fort och då är det oftast full tills ca midnatt iallafall..
Men om det tar en stund för att få in folk så kan man ju ta den tiden och statpadda lite *haha* Finns ju vissa supertrista medaljer som man vill ha som tex sitta i "Stationary Weapon" i 2 timmar osv. Lugnt för vår del om ni gör sånt under tiden tills kriget börjar.

Hooahh..!

Härligt!
Själv är jag en som bara lirar Conquest Large 64 men såg att er server är endast 32. Finns det en chans att det ändras när servern blir populärare?

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Avstängd

Vi kör endast Conquest Large kartor och det där med 32 VS 64 kartor är lite olika för min del. De flesta av oss gillar mest 32 spelar servers men helt klart roligt med lite ombyte.

Vi eller kanske mest jag är inte så superbra på att spela och 64 servers har en tendens att vara lite för stirriga för min smak och då jag gillar spela som typ *Smygande Fisen* och ta min tid så blir det oftast lite för mycket för min del för att hålla koll på allt och alla och blir skjuten från alla håll och kanter och statsen blir därefter..

Tror att ifall man får igång servern lite och intresse finns så uppgraderar vi säkert till en 64 server men tror att i början så ställer vi in den på 50 som max och sen får vi se.. Viktigaste är att alla trivs och vi kör det som flest gillar..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Babianus:

Vi kör endast Conquest Large kartor och det där med 32 VS 64 kartor är lite olika för min del. De flesta av oss gillar mest 32 spelar servers men helt klart roligt med lite ombyte.

Vi eller kanske mest jag är inte så superbra på att spela och 64 servers har en tendens att vara lite för stirriga för min smak och då jag gillar spela som typ *Smygande Fisen* och ta min tid så blir det oftast lite för mycket för min del för att hålla koll på allt och alla och blir skjuten från alla håll och kanter och statsen blir därefter..

Tror att ifall man får igång servern lite och intresse finns så uppgraderar vi säkert till en 64 server men tror att i början så ställer vi in den på 50 som max och sen får vi se.. Viktigaste är att alla trivs och vi kör det som flest gillar..

Ok
Jag får väl testa eran server då resten låter bra!

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk

har lagt den i favoriter tillsammans med swec servern

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk

"No Killcam" Bästa inställningen ever.

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!