Permalänk
Skrivet av immortalsuccess:

Ja, det glömde jag skriva, samma för mig, bluescreen med iphone 4 om jag drar ut den från usb3 porten.
whine har jag inte dock, vilket är konstigt men det kommer väll snart kan jag tänka mig

vad gäller styrplatan så har jag 2fingerscroll programmet och det fungerar, tänker bara på den plastiga "klickaren" i silver
under pekplattan, den är inte fast utan går att vicka på och om man trycker lite hårdare än normalt så känns det som den ska spricka.

Jag har i princip löst de flesta problemen men det har tagit mycket av min tid. Det jag pratar om när jag nämner power4gear är
att den inte hänger med riktigt vad windows egna energihanterare gör, så råkar du någon gång ändra i windows egna
så blir det genast buggigt och datorn vet inte vad den ska göra; sova , vakna eller bräsa på.

Och informationen att denna datorn även har en upplösning som gör det svårt att connecta med andra skärmar
lämnar Asus ogärna ut.

Datorn har ju en upplösning 1366x768, vilket man bör vara medveten om om man vill rendera bilder.. Då måste man ställa om upplösningen till det normala, vilket skapar svart yta på sidorna som inte kan användas. Samtidigt som man inte får den där svärtan som man vill ha.
Upplösningen skapar problem med äldre spel också, AoE fan som jag är (inte 3:an) har jag noterat problem med både bilden och upplösninge.n

Vill du stänga datorn och koppla in den till en extern skärm är det en lång procedur, självklart kan man koppla in den snabbt, men om du inte vill att datorn ska gå i vänteläge när locket är stängt blir det svårt, det kan vara ett hårdvarufel, det har jag ingen aning om, men alla mina inställningar står på ALDRIG (gällande både plugged/unplugged) och endå går datorn i hibernation mode lite random när locket är stängt.
(återigen, de sista problemet kan vara begränsat till min dator, inte ORKAT kolla upp).

Tillägg: Jag sparade några månader för att ha råd med lite bättre dator utöver det vanliga, jag fick en sämre dator... utöver det vanliga.
Jag betalade över 13 papp för datorn (med ssd och 8gigg) med inkluderad drulleförsäkring.. drulleförsäkringen täcker ju allt, men det tar minst 1 mån att få den reparerad, något som jag absolut inte har tid med då jag använder den minst 8h per dag i både jobb och studier. .. så man kan ju hoppas att den blir stulen

Bra inlägg!

Japp whinet slapp jag oxå i början, dröjde 3mån innan det dök upp. Så det är bara att vänta, hålla öronen öppna och hoppas på det bästa... Har förövrigt samma problem med coil whine på mitt moderkort på min stationära som också har någon Asuskrets som reglerar spänningen. Men jag antar att det har med spolarna att göra och inte kretsarna i sig.

Men hur du lyckas komma upp i 13 lök för datorn har jag svårt att förstå? Har du köpt en terrabyte-SSD eller hur lyckas du med det?? Ska du bedöma kvaliteten på datorn så får du ju i detta fall titta på vad själva notebooken kostade. Hade du köpt en dator från någon av high end-serierna som de dyrare tillverkarna säljer hade du kanske blivit mer nöjd? För 13k kan man få ganska mycket. Jag ser inte Asus som något kvalitetsmärke utan snarare som budget/värde för pengarna. Dock så hade de väl ändå bra RMA-statistik hade jag för mig? Iofs så folk som köper budget kanske inte reklamerar lika mycket då de kan ha lägre förväntningar och acceptera fler brister.

Permalänk
Skrivet av Carhak:

Har gått och funderat på den här datorn ett längre tag nu men de senaste inläggen har gjort mig rätt osäker. Men känns lite svårt att veta vad man skulle välja annars, på pappret ser det ju ut som en grym dator för 6k. Vilka alternativ finns?

I övrigt hittade jag en video på där en kille provar skärmen utomhus och den ändå verkar helt ok, även om det inte är optimalt:
http://www.youtube.com/watch?v=VM8Ri7oiJHU

Skärmen är kass, det är bara att acceptera. Betraktningsvinklar och färger tar ett tag att vänja sig vid om man är van vid att köra icke-TN normalt.

Men kom igen, datorn kostar 6k, man kan inte få allt! För mig var det en kompromiss jag var beredd att ta då jag inte ville betala mer men ville ha prestandan och formatet. En Thinkpad x220 kanske är ett bättre val om du måste ha bra bild. Själv använder jag mest datorn till plugg och surf vilket fungerar utmärkt.

Permalänk
Skrivet av fläsklägg:

Bra inlägg!

Japp whinet slapp jag oxå i början, dröjde 3mån innan det dök upp. Så det är bara att vänta, hålla öronen öppna och hoppas på det bästa... Har förövrigt samma problem med coil whine på mitt moderkort på min stationära som också har någon Asuskrets som reglerar spänningen. Men jag antar att det har med spolarna att göra och inte kretsarna i sig.

Men hur du lyckas komma upp i 13 lök för datorn har jag svårt att förstå? Har du köpt en terrabyte-SSD eller hur lyckas du med det?? Ska du bedöma kvaliteten på datorn så får du ju i detta fall titta på vad själva notebooken kostade. Hade du köpt en dator från någon av high end-serierna som de dyrare tillverkarna säljer hade du kanske blivit mer nöjd? För 13k kan man få ganska mycket. Jag ser inte Asus som något kvalitetsmärke utan snarare som budget/värde för pengarna. Dock så hade de väl ändå bra RMA-statistik hade jag för mig? Iofs så folk som köper budget kanske inte reklamerar lika mycket då de kan ha lägre förväntningar och acceptera fler brister.

tack

Kanske en smärre överdrift med 13 papp, jag beställde mycket kringutrustning som extern dvd, sleeve och andra grejer, datorn kostade väll 8999 totalt men sen betalade jag 2000kr extra för allrisk-försäkring, eftersom jag brukar ha rätt otur med datorer.
Fick ni den för 6tusen låter det okej, när datorn väl fungerar är det faktiskt bra. Jag är mest sur på att jag la ut så mycket pengar på ett halvfärdigt projekt från asus... Jag vill tillägga att jag alltid varit ett asus-fan men nu funderar starkt på att få den reparerad och sen sälja den och köpa en macbook istället. Har aldrig haft en mac och jag har alltid varit starkt mot det, men nu vill jag bara att det ska flyta på.

Jag trodde nämligen att alla macbooks skulle krasha när Steve dog, men så var ju inte fallet.. ^^

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det kommer släppas en uppdaterad variant av Asus U36SD? Tycker den är lagom i storlek, behöver ju inte vara så tunn som en ultrabook, men dessvärre saknar ju U36SD SSD. Vilket drar ner den lite, annars verkar den vara snarlik en PC-variant av en macbook, vilket är det jag är ute efter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbetheman:

Någon som vet om det kommer släppas en uppdaterad variant av Asus U36SD? Tycker den är lagom i storlek, behöver ju inte vara så tunn som en ultrabook, men dessvärre saknar ju U36SD SSD. Vilket drar ner den lite, annars verkar den vara snarlik en PC-variant av en macbook, vilket är det jag är ute efter.

Det ska finnas/har funnits en variant med SSD i vill jag minnas. Annars är det ju DIY varianten som gäller..

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rattnalle:

Det ska finnas/har funnits en variant med SSD i vill jag minnas. Annars är det ju DIY varianten som gäller..

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=653494
http://www.dustinhome.se/asus-u36sd-ci5-23-4gb-160-ssd-gt520m...

Permalänk
Skrivet av immortalsuccess:

tack

Kanske en smärre överdrift med 13 papp, jag beställde mycket kringutrustning som extern dvd, sleeve och andra grejer, datorn kostade väll 8999 totalt men sen betalade jag 2000kr extra för allrisk-försäkring, eftersom jag brukar ha rätt otur med datorer.
Fick ni den för 6tusen låter det okej, när datorn väl fungerar är det faktiskt bra. Jag är mest sur på att jag la ut så mycket pengar på ett halvfärdigt projekt från asus... Jag vill tillägga att jag alltid varit ett asus-fan men nu funderar starkt på att få den reparerad och sen sälja den och köpa en macbook istället. Har aldrig haft en mac och jag har alltid varit starkt mot det, men nu vill jag bara att det ska flyta på.

Jag trodde nämligen att alla macbooks skulle krasha när Steve dog, men så var ju inte fallet.. ^^

Om du hatar den så sälj den och köp mac! Eller en X220 om du kan stå ut med att den ser ut som en påse skit

Betalade lite under 9k totalt med SSD och är ganska nöjd. Tror inte det blir mycket bättre i denna prisklassen

Permalänk
Skrivet av ASUS.Sverige:

Hej.

Hur ser er policy ut om man reklamerar för coil whine? Anser ni detta täckas av garantin?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fläsklägg:

Om du hatar den så sälj den och köp mac! Eller en X220 om du kan stå ut med att den ser ut som en påse skit

Betalade lite under 9k totalt med SSD och är ganska nöjd. Tror inte det blir mycket bättre i denna prisklassen

Tror det fetstilade sammanfattar datorn ganska bra som helhet ändå, trots bristerna. Vad som är värst är ju ytterst individuellt.

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem

Ni som har bytt nätverkskort, hittade datorn drivisarna direkt eller var ni tvungna att dra hem dem själva?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av fläsklägg:

Hur ser er policy ut om man reklamerar för coil whine? Anser ni detta täckas av garantin?

Hej!

Det är upp till kundtjänsten eller service centeret att avgöra. Svårt att svara på utan att höra.

Permalänk
Medlem

Har en fråga som kanske kan verka enkel men man vet aldrig med dessa garantiregler.
Kan jag pilla bort klistermärkena som är jämte touchpaden? Tycker att de förstör utseendet, och då särskilt det stora klistermärket till höger om touchpaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryogo:

Har en fråga som kanske kan verka enkel men man vet aldrig med dessa garantiregler.
Kan jag pilla bort klistermärkena som är jämte touchpaden? Tycker att de förstör utseendet, och då särskilt det stora klistermärket till höger om touchpaden.

Rimligtvis ska väl det inte påverka garantin eftersom de ändå lossnar så fort datorn blir ordentligt varm och limmet blir mjukt och geggigt.

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rattnalle:

Rimligtvis ska väl det inte påverka garantin eftersom de ändå lossnar så fort datorn blir ordentligt varm och limmet blir mjukt och geggigt.

Tackar tackar då ryker dem så snart jag hinner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Howlett:

Ni som har bytt nätverkskort, hittade datorn drivisarna direkt eller var ni tvungna att dra hem dem själva?

Du måste ladda ner dom själv för att det ska fungera, gick smidigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CCNP R&S

Permalänk
Medlem

Hej!

Är det någon som fått Widi att fungera på sin366:a??

Som jag förstått det så stöder i52430M Widi (även om den inte står med på intels hemsida... )
Men man måste ju antagligen byta nätverkskortet till 6230 eller annat intel kort. Eller?

Verkar finnas en speciell version av u36an som stöder widi direkt, iallafall enligt prisjakt.
Detta är ett virrvarr tycker jag, men kan man få Widi att fungera på 366an vill jag absolut uppgradera nätverkskortet.

Någon son bytt redan och kan tänka sig att test?
Skulle vara MYCKET tacksam!

Permalänk
Medlem

lägga in ren win 7

hejsan! har köpt mig en asus och är extremt missnöjd med det windows som ligger i från början, har som många gånger tidigare postat de flesta problem med bloatware etc.

Nu vill jag som många andra lägga in ett rent windows 7.

Kan jag använda den produktnyckel som följde med datorn? vill ju inte köpa ett nytt windows. Vet hur man gör en usb sticka bootbar men det är att få tag i den rena windows kopian som spökar för mig, om det går lagligt dvs utan att köpa nytt.

tack på förhand

edit: har försökt läst igenom stora delar av tråden men inte hittat någon guide som jag förstått

Permalänk
Medlem
Skrivet av risv:

hejsan! har köpt mig en asus och är extremt missnöjd med det windows som ligger i från början, har som många gånger tidigare postat de flesta problem med bloatware etc.

Nu vill jag som många andra lägga in ett rent windows 7.

Kan jag använda den produktnyckel som följde med datorn? vill ju inte köpa ett nytt windows. Vet hur man gör en usb sticka bootbar men det är att få tag i den rena windows kopian som spökar för mig, om det går lagligt dvs utan att köpa nytt.

tack på förhand

edit: har försökt läst igenom stora delar av tråden men inte hittat någon guide som jag förstått

Om du bara får tag i en Win7HP SP1 skiva så kan du installera med nyckeln under datorn. Det kan krävas att du aktiverar licenser per telefon men det ska vara lugnt. Finns en tråd med lagliga länkar till ISO-filer här någonstans på forumet om jag inte minns helt galet.

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem

http://forums.mydigitallife.info/threads/14709-Windows-7-Digi...

Massvis med Windows versioner. Lagligt!

Guide till själva installationen...

http://www.sweclockers.com/artikel/12825-installera-windows-7...

och Windows egna USBinstallations software.

http://www.microsoftstore.com/store/msstore/html/pbPage.Help_...

ALLT du behöver!

Någon som testat WiDi ännu?? (enligt min tidigare post?)
#11852034

Permalänk
Medlem

Min flickvän köpte datorn i höstas. Direkt efter vi fått den levererad blåste jag hårddisken och installerade Ubuntu på den. Sen pillade jag bort windows-klisterlappen och skickade in den till Asus, vilket min flickvän fick 400 spänn för. Gött!

Vi har inte haft några som helst problem med överhettning eller att få powersaving att fungera. Har funderat på att ladda ner Windows7 från universitet (vilket i princip alla studenter kan göra via universitetens MSDNAA-avtal), och lägga in på en annan partition så att hon ska spela lite spel också, men efter de problem ni listat i tråden tror jag att vi skippar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AbtZ:

Min flickvän köpte datorn i höstas. Direkt efter vi fått den levererad blåste jag hårddisken och installerade Ubuntu på den. Sen pillade jag bort windows-klisterlappen och skickade in den till Asus, vilket min flickvän fick 400 spänn för. Gött!

Vi har inte haft några som helst problem med överhettning eller att få powersaving att fungera. Har funderat på att ladda ner Windows7 från universitet (vilket i princip alla studenter kan göra via universitetens MSDNAA-avtal), och lägga in på en annan partition så att hon ska spela lite spel också, men efter de problem ni listat i tråden tror jag att vi skippar det.

99% av alla problem med Windows som skrivits om hittils kommer från originalversionen. Jag installerade om samma dag jag fick datorn och inget har strulat hittils. Dock krävs att man är väldigt restriktiv med vad man installerar från ASUS sida, det mesta är skräp rent ut sagt. Jag postade en lista med exakt vad jag lagt in tidigare i tråden och har som sagt inte haft något strul.

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem

Efter att ha läst de senaste fem sidorna av den här tråden så blir man ju rädd. Beställde den här datorn för två timmar sedan och funderar redan på att annulera beställningen. Är den verkligen så kass? På papper verkar den ju vara jävligt bra. Inga reviews på youtube verkar nämna något om skärmen och dessa problem de flesta beskriver här. =(

Edit: Avbeställde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xclusiv8:

Efter att ha läst de senaste fem sidorna av den här tråden så blir man ju rädd. Beställde den här datorn för två timmar sedan och funderar redan på att annulera beställningen. Är den verkligen så kass? På papper verkar den ju vara jävligt bra. Inga reviews på youtube verkar nämna något om skärmen och dessa problem de flesta beskriver här. =(

Edit: Avbeställde.

Skärmen är inte sämre än andra skärmar i samma prisklass. Beror helt på vad man jämför med. Ja, färgerna är kassa jämfört med en TV eller IPS-panel. Duger den till text och spel om man inte är jättekräsen? Absolut.

Tangentbordet suger jämfört med ett mekaniskt tangentbord eller det på en ThinkPad men mekaniskt finns inte ens i bärbara och en Thinkpad kostar betydligt mer. Det blir helt ok när man slitit in det och vant sig lite. Skriver man med pekfingarna kommer man inte ha några problem alls eftersom problemet ligger i att det kan vara lite trögt och otydligt när man lyckats trycka ner en tangent helt.

Coilwhine kan jag inte uttala mig om, jag har inte haft något alls på min dator. Köpte den av första laddningen som Dustin fick in i sommras. Sedan är det ju alltid så att de som är missnöjda för mest väsen av sig. Klart det finns en risk för coilwhine men tror inte att just den här datorn lider av det mycket mer än andra liknande datorer gör. Surt om man får det men långt ifrån säkert att man faktiskt råkar ut för det.

Bloatware lider alla datorer mer eller mindre av. Ominstallation är i stort sett ett måste om man ska använda datorn tycker jag. Jag installerar alltid om allt så fort jag får vantarna på det och blåser alla mina datorer minst en gång om året oavsett så ser inte det som något större problem.

Var det några fler fel som skrämde dig? För sitt pris har den här datorn inga vettiga konkurrenter. Klart det finns bättre datorer men då kostar det också. Kan tillägga att jag efter att ha känt på en Asus U31UX (Ultrabooken) faktiskt tycker att detta tangentbordet är riktigt trevligt i jämförelse. Skrivit detta inlägget på det med riktig fingersättning utan några större problem.

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rattnalle:

Skärmen är inte sämre än andra skärmar i samma prisklass. Beror helt på vad man jämför med. Ja, färgerna är kassa jämfört med en TV eller IPS-panel. Duger den till text och spel om man inte är jättekräsen? Absolut.

Tangentbordet suger jämfört med ett mekaniskt tangentbord eller det på en ThinkPad men mekaniskt finns inte ens i bärbara och en Thinkpad kostar betydligt mer. Det blir helt ok när man slitit in det och vant sig lite. Skriver man med pekfingarna kommer man inte ha några problem alls eftersom problemet ligger i att det kan vara lite trögt och otydligt när man lyckats trycka ner en tangent helt.

Coilwhine kan jag inte uttala mig om, jag har inte haft något alls på min dator. Köpte den av första laddningen som Dustin fick in i sommras. Sedan är det ju alltid så att de som är missnöjda för mest väsen av sig. Klart det finns en risk för coilwhine men tror inte att just den här datorn lider av det mycket mer än andra liknande datorer gör. Surt om man får det men långt ifrån säkert att man faktiskt råkar ut för det.

Bloatware lider alla datorer mer eller mindre av. Ominstallation är i stort sett ett måste om man ska använda datorn tycker jag. Jag installerar alltid om allt så fort jag får vantarna på det och blåser alla mina datorer minst en gång om året oavsett så ser inte det som något större problem.

Var det några fler fel som skrämde dig? För sitt pris har den här datorn inga vettiga konkurrenter. Klart det finns bättre datorer men då kostar det också. Kan tillägga att jag efter att ha känt på en Asus U31UX (Ultrabooken) faktiskt tycker att detta tangentbordet är riktigt trevligt i jämförelse. Skrivit detta inlägget på det med riktig fingersättning utan några större problem.

Tack för snabbt svar.

Det var mest det om överhettning och att skärmen är skitkass. Men har avbeställt nu och ska kolla om jag hittar något liknande. Tittade inte upp så mycket information om datorn innan jag beställde den utan läste specsen och de verkar suveräna. Men men.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xclusiv8:

Tack för snabbt svar.

Det var mest det om överhettning och att skärmen är skitkass. Men har avbeställt nu och ska kolla om jag hittar något liknande. Tittade inte upp så mycket information om datorn innan jag köpte den utan läste specsen och de verkar suveräna. Men men.

Överhettning vet jag inte... Spelar man ligger ju både processor och grafikkort på 85 grader och den blir rejält varm undertill men har inte märkt att den skulle vara ostabil så ser det som normalt för den här datorn. Idle vid surf och liknande ligger den runt 50 grader internt med stillastående fläkt och är ingen fara att ha i knäet.

Toshiba R830 har ungefär samma spec och batteritid dock utan nVidiakortet. Lite tjockare men med DVD. Finns inte mycket om datorn på nätet men det som finns är positivt.

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem

Jag har datorn mer eller mindre uteslutande i knät när jag sitter i soffan och den blir absolut inte obehagligt varm. Jag är väldigt nöjd med datorn överlag. Visst skärmen är inte den bästa men om man köper en dator på 13" så är det knappast så att man kommer att använda den som hemmabio bildvisare....

Permalänk
Medlem
Skrivet av r0zy:

http://forums.mydigitallife.info/threads/14709-Windows-7-Digi...

Massvis med Windows versioner. Lagligt!

Guide till själva installationen...

http://www.sweclockers.com/artikel/12825-installera-windows-7...

och Windows egna USBinstallations software.

http://www.microsoftstore.com/store/msstore/html/pbPage.Help_...

ALLT du behöver!

Någon som testat WiDi ännu?? (enligt min tidigare post?)
#11852034

Tack så hemsk mycket för ett riktigt bra svar! Ska jag välja win 7 sp1 eller mediarefresh?

Permalänk
Inaktiv

Skulle vilja fråga er om ni också fått problem med Minecraft nu, jag kör 1.1 versionen, och jag kryssade för jawas, java, och även javaw men efter 4 minuters spelande så crashar spelet. Vad kan jag göra?

Permalänk
Medlem

Datorn flyter på bra än så länge, verkar vara en bra maskin, men har lite snabba frågor.

Bloatwaren är ju såklart irriterande, efter att ha installerat allt jag vill ha så ligger jag på ca 100 processer vilket känns väldigt onödigt. Vilka program kan man ta bort med gott samvete utan att riskera datorns överlevnad? Har fått för mig att någon hade postat en lista i den här tråden men kan inte hitta den nu, kanske drömt.

Också en fråga om drivrutinerna. Är det nödvändigt att uppdatera de drivrutinerna som länkas på sida 1 även om jag inte installerat en ren version av Windows (känner mig för okunnig för det)? Har hittills inte stött på några problem, men finns det något jag ändå borde installera?

Permalänk
Medlem

Lagt in rent windows 7 nu jag också och antalet processer i aktivitetshanteraren minskade från ca 105 st till 80 med alla program installerade som jag vill ha.

Upplever också google chrome mycket snabbare.

Riktigt nöjd med datorn nu!

Tack för hjälp ni som postat vilka drivrutiner man behövde och hur man installerar ett rent win 7 uppskattas!