Komplett.se suger... Läs om varför...

Permalänk

Komplett.se suger... Läs om varför...

Hallå, köpte för första gången från Komplett.se, lyckades få en produkt som var trasig. Okey inga problem eller jo förstås det är aldrig roligt men sådant händer. Reklamera och lämnar tillbaka den samma dag som jag hämtat den, detta var före jul och ville givetvis ha en ny produkt så fort som möjligt och om det inte var möjligt så ville jag att de skulle kreditera mig... Hahaha vad jag bedrog mig, inte till dags datum 12/1 har jag lyckats få ett besked om huruvida jag krediteras. Vid kontakt med deras kundtjänst så säger du vi måste kontrollera produkten först... Jaha hur lång tid tar det? Det vet de inte får jag till svar... Haha vilka jävla bolag... Det visade sig att det även var fel processor i den produkten jag beställde och att den kostade typ 5000 kronor mer på Komplett.se än på MediaMarkt så jag vart duktigt lurad... Vill varna alla för Komplett.se försäljningvillkor och servicevilja.... Du kommer att hamna i clinch med Komplett p.g.a. deras försäljningvillkor... Är du dessutom företagare som handlar, då är du i princip rättslös... Ingen returrätt ingen garanti (typ)

Permalänk
Medlem

Vad köpte du som skiljer 5000 mellan butiker? O.O

Visa signatur

MVH
/Mikael

Permalänk
Medlem

Du anklagar väldigt mycket, kan du berätta mer i detalj vad som har hänt? Får det inte att hänga ihop utan du verkar mest vara arg på att du fått fel svar från deras kundtjänst?

Permalänk
Medlem

Om det är fel processor i produkten är ingen rättslös, oavsett om du köper som privatperson eller företagare.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har handlat av Komplett i runt 10 år. Alltid fungerat utmärkt, både försäljning och service. Kommer därför fortsätta utnyttja deras duktiga personal, stora sortiment och konkurrenskraftiga priser i framtiden också.

Handlat omväxlande som privatperson och företag, inte märkt någon skillnad i behandlingen, annat än att villkoren ser lite annorlunda ut. Precis som hos alla andra.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

Apple iMac 27" eftersom jag fick en I5 processor för samma pris som en I7 så blev skillnaden så stor, och exakt i pengar så blev det egentligen 4574 kronor så Jag rundade upp litet...

Skrivet av oboz:

Vad köpte du som skiljer 5000 mellan butiker? O.O

Permalänk
Medlem

Ok, kunde inte bry mig mindre. Ibland skiter det sig med kundservice men det löser sig alltid, den här tråden och ditt misslyckade försök till smutskastning löser dock inget. Lycka till.

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem
Skrivet av LastForever:

Apple iMac 27" eftersom jag fick en I5 processor för samma pris som en I7 så blev skillnaden så stor, och exakt i pengar så blev det egentligen 4574 kronor så Jag rundade upp litet...

Har för mig att alla sådana här butiker, eller nästan alla, har någon form av prisgaranti? Så har du exempelvis köpt en imac på elgiganten, men media markt har den till lägre pris så ska du kunna gå till elgiganten och tala om det, tror du då behöver ett kvitto eller en annons eller ett foto på att det kostar så mycket.

Permalänk

Surt att köpa den mest oprisvärda produkten på internet och så är den trasig.

Permalänk
Medlem

Folk som har nollkoll kanske borde titta lite bättre nästa gång?

Permalänk

Jahapp är det så man gör. Man gör ett inkompetent köp, ingen research. När man sen märker att priset var bättre på annat ställe så skyllar man på dem?

Visa signatur

__________________
AIR540 | I7 4770K | ASUS 7970 | DOMINATOR PLATINUM 16GB CL9 2133MHZ | Z87X-OC | CORSAIR AX 760 | SSD Crucial M4 64GB+Intel 120 GB+Seagate 320GB + Extern Seagate 1TB |
Synology DS411J 4*2TB Seagate ST2000D i Raid5 | Ducky Mini blue mx | G400 | SP2500 |Canon Pixma MP280 | Fujitsu-Siemens SL3260W |

Permalänk
Medlem

Jag är alltid misstänksam mot nya medlemmar som lägger upp en sån här tråd som det första dom gör.
Att "avrunda" nästan en femhundring uppåt förstärker inte heller din trovärdighet i mina ögon.

Visa signatur

be quiet! Dark Base 900 | Asus X-79 Deluxe | i7 4930K@4.4GHz | Corsair Dominator 16GB | RTX 2070 | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Corsair AX 860W

Permalänk
Medlem

Bara haft riktigt positiva erfarenheter av komplett.

Anser snarare att de varit för snälla.

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Skrivet av palenque:

Du anklagar väldigt mycket, kan du berätta mer i detalj vad som har hänt? Får det inte att hänga ihop utan du verkar mest vara arg på att du fått fel svar från deras kundtjänst?

Självklart är jag arg, jag har ingen dator och inga pengar så det är klart att det känns... Förtydligande: köpte en IMAC, packade upp den visade sig att det var stort pixelfel på skärmen och felaktig processor. Lämnar tillbaka den den 21/12 dvs samma dag som den hämtats ut. Ringer dagen därpå och frågar om hur det fungerar och får besked att vi måste verifera dina uppgifter, datorn ska skickas till verkstaden... är svaret som jag måste nöja mig med... Väntar över julen och ringer den 27 i mellandagarna, får beskedet att de inte har datorn hos sig ännu och därför inte kan lämna något besked... Jag lämnade in den hos dem, samma ställe i Stockholm som jag hämtat den...? Okey inget att göra åt mailar dem den 29/1 för besked, samma sak nu inget besked utan nedan mejl...

"Vi har ännu inte mottagit skärmen hos oss på returavdelningen. Den bör landa hos oss idag. Därefter är det cirka 4-5 vardagars behandlingstid.
Då returen är färdigbehandlad kommer du att få besked via mail. Önskemål om kreditering är noterat."

Hör av mig efter nyår runt den 4-5/1 för att försöka få reda på vad som händer, bemötts med irritation i telefon som säger att det tar den tid de tar... Grattis!... Ringer idag för att få ett besked får reda på att den ska kontrolleras av LANmaster så du får vänta och förresten du är ju företag då har du ingen returrätt. Påtalar att det för fan är fel produkt och att de var trasig, hur svårt ska det vara... Kan inte hjälpa dig nu för min kollega som hanterar detta har gått hem... Jaha, så här fortsätter det...

Permalänk
Skrivet av Staropramen:

Jag är alltid misstänksam mot nya medlemmar som lägger upp en sån här tråd som det första dom gör.
Att "avrunda" nästan en femhundring uppåt förstärker inte heller din trovärdighet i mina ögon.

Önskar dig en fantastisk dag...

Permalänk
Medlem

Är det bara jag, eller reagerar du på ett otroligt omoget sätt?
Tråkigt att du fått en trasig produkt, tråkigt att priset skiljde sig, men varför i helskotta kollade du inte upp priserna på en så dyr produkt för innan du köpte?

Sen så skiljer det väl knappast så mycket mellan butikerna, vad jag vet om just apples produkter är att butikerna får inte diffa hur mycket som helst i pris eftersom det är en produkt som till viss del styrs hårt av apple
Vore riktigt roligt om du kunde bevisa detta påstående på något vis

Sen, såg den ut sådär när du packade upp den eller är det bara du som varit ytterst fånig och photoshoppat den också?

Ifall du inte är nöjd, posta i kompletts tråd istället för att starta en sådan här tråd, osaklig, och i mitt tycke väldigt barnslig och ifall du gör såhär när du är i kontakt med kundtjänst så förstår jag att de nog kanske har lite svårt att tillgodose dina krav, du skriver inget om vilka krav du ställt, hur du framställt dem osv heller, ej heller vad som var fel på den då jag misstänker att datorn knappast såg ut sådär men kan ju ha fel med tanke på att du shoopat lite

Seså, skärp till dig lite och var saklig och kontakta dem i kompletts tråd.
Plus, ovanpå det, de lär ha SJUKT mycket att göra på komplett med alla returärenden och reklamationer efter jul skulle jag tro.

Edit: glömde också tillägga att komplett får inte göra mycket själva, detta sköts av externa verkstäder och de har i princip inte mycket att säga till om gentemot verkstäderna som i sin tur är hårt bundna av apples riktlinjer
Dock är min erfarenhet att det brukar skötas proffsigt, och om du inte heller kan hålla en proffsig ton tillbaka i kontakt med komplett så kanske det är dags att du tar ett steg tillbaka och ändrar approach? *med tanke på att jag nu läst ditt andra inlägg medans jag skrivit*

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

När det gäller Apple så är det lite speciellt... Bli inte sur på Komplett utan på Apple - deras regler!

Permalänk
Skrivet av Leopardkungens:

Jahapp är det så man gör. Man gör ett inkompetent köp, ingen research. När man sen märker att priset var bättre på annat ställe så skyllar man på dem?

Spännande... Om du läst vad som stod skulle förstå... På mitt kvitto står I7 processor, produkten som jag fick var en I5 processor... Om produkten varit av rätt sort så hade det självklart inte vart någon problem... Ha en trevlig dag!

Permalänk

Ska du komma med sådana påståenden lär du ju backa upp det med källor.

Permalänk
Medlem

Är det så konstigt att det tar tid när du skicka in den över jul/nyår och alla mellandagar när som mest folk har semester?

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Skrivet av f0kkeriet:

Folk som har nollkoll kanske borde titta lite bättre nästa gång?

Hur menar du? Att jag beställer en produkt som enligt specifikationen ska vara en I7 processor och får en I5 processor... Har jag dålig koll då?

Ha en bra dag!

Permalänk
Medlem

Snälla förlåt, men är du 15 år?
- Du får en trasig produkt, skriver inte vad som är felet.
- Du klagar på deras support för dom inte vet hur lång tid det tar. Det är väl klart, massa pappersarbete, kontrollera vad som är fel, vad och vem som orsakat det, beskrivning av felet osv osv.
- Om man fick fel produkt, ringer man och talar om det (helst mail ifall det blir tvist så har man bevis) och säger att man vill ha den man beställde, framgår inte att du gjort detta utan bara att du vill ha ny produkt.

Och dessutom att gå in till ett forum (och komplett har dessutom en egen tråd!) det första man gör istället för att försöka lösa detta och om det inte går efter en tid, typ en månad, flera telefonsamtal/mail kontakt, så kan man göra det, beskriva felen, hur man blivit bemött osv och inte bara "akta er, akta er".
Vilket är som ordspråket "vargen kommer, vargen kommer" om du hört det?

Hoppas du f.ö är riktigt nöjd med bilden som du lagt upp, helt ärligt tycker JAG att det är omoget.

EDIT: Såg att en del folk hunnit kommentera innan jag hann skriva klart, låter dock allt stå kvar.

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Skrivet av DoNaLdSuThErLaNd:

Ska du komma med sådana påståenden lär du ju backa upp det med källor.

Vilka källor menar du då? Skulle jag hitta på, vad är vinsten för mig tror du att racka ner på en leverantör? Noll och ingen, vill bara påvisa att så här kan det gå och i bästa fall hoppas att någon avstår och slipper de krångel som jag har!

Ha en härlig dag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av LastForever:

Hur menar du? Att jag beställer en produkt som enligt specifikationen ska vara en I7 processor och får en I5 processor... Har jag dålig koll då?

Ha en bra dag!

---------------------------
Skärp dig människa, ifall du fått en felaktig produkt, så står det ju isåfall på ordern du har, och då kan du ju bevisa det med lätthet att det blivit fel plus att den är trasig
Sen vad apple har för pixelgaranti vet jag tyvärr inte.
Men, att du säger Ha en bra dag, i slutet förbättrar inte din ton, det låter snarare snorkigt och inte ett dugg vänligt.

Seså, lugna ned dig ett par hekto, har du ordern och beställning plus orderbekräftelse, så är det bara att jämföra och stämmer det inte så ska de ju byta ut direkt egentligen men med tanke på tidpunkten så är det inte så lägligt med tanke på arbetsbelastning plus att apple hanterar väl detta också säkerligen på sitt sätt med sina rutiner

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

TS. Notera att hälften här är 15 år och varit kund hos komplett i 18 år, spenderat 500,000/månad och <3 alla butiker vars namn är lika vanliga som t.ex Nike m.fl.

Tråkigt det som hänt dock för din del.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Skrivet av LastForever:

Hallå, köpte för första gången från Komplett.se, lyckades få en produkt som var trasig. Okey inga problem eller jo förstås det är aldrig roligt men sådant händer. Reklamera och lämnar tillbaka den samma dag som jag hämtat den, detta var före jul och ville givetvis ha en ny produkt så fort som möjligt och om det inte var möjligt så ville jag att de skulle kreditera mig... Hahaha vad jag bedrog mig, inte till dags datum 12/1 har jag lyckats få ett besked om huruvida jag krediteras. Vid kontakt med deras kundtjänst så säger du vi måste kontrollera produkten först... Jaha hur lång tid tar det? Det vet de inte får jag till svar... Haha vilka jävla bolag... Det visade sig att det även var fel processor i den produkten jag beställde och att den kostade typ 5000 kronor mer på Komplett.se än på MediaMarkt så jag vart duktigt lurad... Vill varna alla för Komplett.se försäljningvillkor och servicevilja.... Du kommer att hamna i clinch med Komplett p.g.a. deras försäljningvillkor... Är du dessutom företagare som handlar, då är du i princip rättslös... Ingen returrätt ingen garanti (typ)

http://www.noplata.se/inkomplett.jpg

Jo men nu är det så att alla kan ha otur, köpte en hel dator i komponenter. Min dator la av efter några månader när det visade sig vara frakt skada först får jag ett mail där de säger att det ska stoppas i en anti-statisk påse. Då frågar jag var jag kan få tag på en sådan, då säger de att jag kan köpa en från deras hemsida det blev man ju lurad på, frakten kostade dubbelt så mycket som påsen. Inte nog med det dom skickar tillbaka fel grejer och en system kamera!

Permalänk
Medlem

komplett.se är en bra butik med bra hjälp... låter som ett ytlligare fall där man bara handlat utan någon som helst koll sen trott man fått en sak men beställt en heeelt annan sak.. har hänt allt för många gånger att personer gjort så eller köpt för dom trodde produkten var eller hadde en spec grej..

Permalänk
Skrivet av Brainsplitter:

Snälla förlåt, men är du 15 år?
- Du får en trasig produkt, skriver inte vad som är felet.
- Du klagar på deras support för dom inte vet hur lång tid det tar. Det är väl klart, massa pappersarbete, kontrollera vad som är fel, vad och vem som orsakat det, beskrivning av felet osv osv.
- Om man fick fel produkt, ringer man och talar om det (helst mail ifall det blir tvist så har man bevis) och säger att man vill ha den man beställde, framgår inte att du gjort detta utan bara att du vill ha ny produkt.

Och dessutom att gå in till ett forum (och komplett har dessutom en egen tråd!) det första man gör istället för att försöka lösa detta och om det inte går efter en tid, typ en månad, flera telefonsamtal/mail kontakt, så kan man göra det, beskriva felen, hur man blivit bemött osv och inte bara "akta er, akta er".
Vilket är som ordspråket "vargen kommer, vargen kommer" om du hört det?

Hoppas du f.ö är riktigt nöjd med bilden som du lagt upp, helt ärligt tycker JAG att det är omoget.

Och det tror du inte jag försökt... Omoget det kan du väl tycka, alla är fria och tycka det... Du har väl aldrig blivit illa behandlad va? En månad är det normen tycker du, så drygt tre veckor räcker inte. Ähh kom igen tror du att jag skulle lägga ner så mycket tid i om det inte var något? 21569 kronor kanske är små potatis för dig det är dock inte för mig...

Ha en skön dag!

Permalänk
Inaktiv

Det enda som har hänt är väl lång hanteringstid och att fel produkt skickades? Sen har det ju varit jul o skit som segar ner hela sverige med minst en vecka.

Och driver du själv företag vet du väl att det inte är samma regler mellan företag som för privatpersoner?

Permalänk
Skrivet av Rojpen:

komplett.se är en bra butik med bra hjälp... låter som ett ytlligare fall där man bara handlat utan någon som helst koll sen trott man fått en sak men beställt en heeelt annan sak.. har hänt allt för många gånger att personer gjort så eller köpt för dom trodde produkten var eller hadde en spec grej..

Vad menar du med ingen koll? Jag beställde en IMAC med I7 processor och fick en med I5 processor.. . HAr jag gjort fel då? Spännande!

Ha en fin dag!