iPod Nano G1 återkallad

Permalänk
Medlem

iPod Nano G1 återkallad

Som ni kanse vet har en del utav iPod nano av första generationen blivit återkallad pga felaktiga batterier.

Har ni inte hört om det innan? Gå in på denna sida och skriv in serie numret på eran G1 nano för att se om den är bland dem och ni har rätt till en ny iPod nano som ersättning: Byt Nano

Efter vad jag hört så skall man få en G6 som ersättning. Ganska gamla nyheter, så har någon gjort detta och fått ersättaren än?

Visa signatur

| Fractal Design Define R3 | MSI P55-CD53 | Intel i5 750@2.667GHz | Arctic Cooling Freezer 7 Pro Rev. 2 | ASUS GTX 560 Ti | Coolermaster 520w | WD Caviar Black 1TB SATA 600 | Maxtor 300Gb SATA 150 | 2x2Gb 1033GHz [OCZ Gold Edition] |

Permalänk
Medlem

Ligger på ToDolistan, har fått paket och allt men inte synkat med UPS än ...

Visa signatur

OS: FreeBSD, Ubuntu, Raspbian, iOS, OSX
HW: PC, Mac & iPrylar

Permalänk
Medlem

Verkar ta lite tid inte hänt något sedan den 6:e december står fortfarande "Steg 3 Retur 6 december 2011: Avvaktar produktersättning"

Permalänk

Haha vad kul, fick just en sådan av en vänlig själ på flashback! Det är ingen iPod av senare generation man får va? I så fall är det inget snack om saken, då skickar jag in den!

Permalänk
Skrivet av monicabeth:

Haha vad kul, fick just en sådan av en vänlig själ på flashback! Det är ingen iPod av senare generation man får va? I så fall är det inget snack om saken, då skickar jag in den!

Det verkar som att man får den senaste generationen numera. Troligen har Apple fått slut på utbytes G1:or.
http://www.macrumors.com/2011/12/20/apple-now-replacing-recal...

Visa signatur

Permalänk

Tufft! Jag har en sån där gammal liggande till ingen nytta, kollade och det var mycket riktigt en som ingick i utbytesprogrammet. Hoppas det kommer en ny nano på posten då. Inte för att jag vet vad jag ska ha den till... Nån som vill köpa en nano om sådär 5-7 veckor?

Visa signatur

It´s-a me! Mario!

Permalänk
Medlem

Har också en ny nano på väg från Apple.. Misstänker att begagnatmarknaden kommer svämma över med nanos sen

Permalänk
Medlem

Jag fick en generation 6 iaf, 8Gb.. Helt okej byte.. hade ju bara 2 Gb

Permalänk
Medlem

Jag fick min G6:a i posten idag. Frågan är nu vad jag ska ha den till... Det är ju en clip-on så jag kanske kan hävda att det är en brosch

Visa signatur

Coolermaster ATCS 840 | Fractal Design Newton R2 1000W | Asus P6X58D PREMIUM | Intel Core i7 930@stock | H50 PnP | 6 GB Corsair XMS3 @1600 mhz | Sparkle nVidia GTX 480 | Corsair SSD Force Series 120 GB + 1 TB Samsung Spinpoint F3 | Windows 7

Permalänk

Snart kommer alla Applehatare som ogillare Apples garantier och.........ehhh....nä just det. Fan va nice, ni får alltså en helt ny så långt efter? Dessutom större utrymme på dem:) Gillar Apple mer och mer.

Från att ogillat Apple-->Knappa på en Iphone 3G-->Köpte den-->Köpte Iphone 4-->Köpte Ipad 2--> Life Profit!
Nästa blir en ny padda när den kommer och kanske en Macbook Pro, damn har man gått och blivit en fanboy:/

Visa signatur

__________________
AIR540 | I7 4770K | ASUS 7970 | DOMINATOR PLATINUM 16GB CL9 2133MHZ | Z87X-OC | CORSAIR AX 760 | SSD Crucial M4 64GB+Intel 120 GB+Seagate 320GB + Extern Seagate 1TB |
Synology DS411J 4*2TB Seagate ST2000D i Raid5 | Ducky Mini blue mx | G400 | SP2500 |Canon Pixma MP280 | Fujitsu-Siemens SL3260W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leopardkungens:

Snart kommer alla Applehatare som ogillare Apples garantier och.........ehhh....nä just det. Fan va nice, ni får alltså en helt ny så långt efter? Dessutom större utrymme på dem:) Gillar Apple mer och mer.

Från att ogillat Apple-->Knappa på en Iphone 3G-->Köpte den-->Köpte Iphone 4-->Köpte Ipad 2--> Life Profit!
Nästa blir en ny padda när den kommer och kanske en Macbook Pro, damn har man gått och blivit en fanboy:/

Mjo, det låter ganska fanboyaktigt att hylla fabrikanten av en produkt som riskerar att spontant överhetta, explodera och orsaka personskada.

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem

Har också fått min utbytesenhet, weee.

Men nu kan jag inte synka med winamp längre, mindre bra.

Visa signatur

Lobben

Permalänk
Medlem

Ni som fått en tillbaka en ny spelare, hur lång tid dröjde det?

Permalänk
Medlem

Tog ca 8 veckor, lite lång tid kanske men nåja man fick ju en ny iaf. Hade förväntat mig en likadan. Eftersom de startade igång tillverkningen igen men för många skickade tillbaka sin Nano Hur som helst, väldigt ambiöst av Apple att göra detta. Menar en helt ny IPod Nano G6 mot en G1. Kan inte bli bättre, och sen minnet från 2 GB till 8 GB. Jag ska lätt ha iPhone 5 när den säljs, jag är för nöjd med Apples produkter. Kommer fan inte byta på länge. Köpte nydligen en IPad 2 som totalt har ersättit datorn i princip. Använder iPaden mer än datorn. Visst ska man göra mer produktiva saker kanske datorn lämpar sig bättre tex programmering ect. Fast iPaden fungerar perfekt för slö surfing, kolla mail, youtube osv list going on and on