FPS svårare på senare år?

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Frux:

En skillnad är ju att det är otroligt mycket mer att sätta sig in i i t.ex. BF3 jämfört med CS. Mängder av fler vapen, sikten, fordon osv och mycket större banor. Det tar fler timmar att få kläm på hur BF3 funkar rent allmänt än CS. Och det säger jag som gammal CS-räv.

Skrivet av bosh1:

Ett av de mer intressanta diskussionerna ang. FPS spel jag läst.

Håller helt klart med TS om att det blivit "svårare" rent mekaniskt eller vad man ska säga. Motståndet har samma förutsättningar ofc men det känns som att det är mindre saker man själv kan motverka. Kanske handlar det om planering innan man hoppar in i ett fordon i BF3 då det tar sådan tid? Det kräver ju i så fall mer skill än äldre spel där man försvann från sin plats och helt plötsligt satt i fordonet.

Precis. Det är det jag menar, inte att motståndet blivit bättre i varken singleplayer eller multiplayer.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Precis så kände jag efter att jag slutade spela cs och gick över till cod för första gången hade jättesvårt att se fiender och förstå vad jag skulle använda för knappar för och lägga mig ner m.m men nu när man har spelat mkt har man lärt sig det.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av FribBe:

Om vi nu ska jämföra BF3 med CS så behöver man faktiskt sikta i CS till skillnad från BF3.
I BF3 kan man skjuta hela magasinet men det är ingen speciell recoil ändå. Spraya i CS? Tja, lycka till att träffa någonting alls. Spel idag anpassas för att den stora idiotiska massan ska kunna tycka om spelet för att det ska sälja så mycket som möjligt.

Jaså, jaha. Vore trevligt om någon kunde göra en jämförelse.

Skrivet av FribBe:

Lägg till att spelföretag idag gärna återanvänder gamla sketna texturer och motorer som var gamla för 5 år sen. Det är riktigt jäkla sorgligt.

Spelar ingen roll imo. Men jag gillar motsägelsen, gamla spel är bättre men nya spel har dålig grafik eftersom de har "gammal" grafik.
Samtidigt blev counterstrike populärt när hlmotorn var 3-4 år gammal.

Skrivet av FribBe:

de tar överpris för skitspelen som släpps.

Det är marknaden som bestämmer prislappen, synnerligen nu för tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooD:

Jaså, jaha. Vore trevligt om någon kunde göra en jämförelse.

Spelar ingen roll imo. Men jag gillar motsägelsen, gamla spel är bättre men nya spel har dålig grafik eftersom de har "gammal" grafik.
Samtidigt blev counterstrike populärt när hlmotorn var 3-4 år gammal.

Det är marknaden som bestämmer prislappen, synnerligen nu för tiden.

Jämförelse? Spela BF3 sen prova CS/DoD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooD:

Så du vill hellre att du får spela om hela spelet om du exempelvis skulle dö tre timmar in i spelet? Än att få prova igen med den delen du hade svårt för.

Skrivet av MooD:

Vad är svårt?
Eller kanske, vad efterfrågar du för svårhet? Liksom svårhet i sig är inte svårt (:P) att skapa.
En programmerare kan skapa ett spel som är omöjligt att klara på en kafferast.

Inte just att man ska behöva spela om 3 timmar men jag gillar spel som är utmanande, där det finns en sannolikhet att jag får game over om jag spelar kasst. Gillar när man bemästrar ett spel själv och gameplayet känns belönande om man spelar rätt, det är inte något jag känner i nya FPS-spel (pratar framförallt om singleplayer nu), om jag spelar kasst så gömmer jag mig bara bakom en vägg i några sekunder så regeneratar all min health och jag kan fortsätta att äga sönder fienderna.. Finns inga moment där man behöver tänka själv utan om det är något litet pussel man ska lösa så blinkar items man ska till och det är stora pilar som visar exakt vart jag ska gå, blir snarare ett litet moment för att slösa ens tid.

Jag känner mig seriöst helt uttråkad när jag kör singleplayer i spel som Call of Duty t.ex. Det är kanske mer cinematiskt men det är inte något som underhåller mig iaf.

Demon's Souls som släpptes nyligen ska vara ett sånt (rewarding gameplay) spel, skulle jag väldigt gärna vilja spela dock finns det bara till PS3.

Skrivet av joYchez:

På ena sidan av skalan har vi Quake-spelen, där förflyttning och aim är nyckeln till att vinna i spelet. På andra sidan har vi spel som BF3, där det handlar om att vara på rätt plats på rätt tillfälle, och vara tålmodig och ha bra, urskiljande syn. Däremellan kommer CS, där vikten av aim och förflyttning inte är som bortblåst, samtidigt som lagaspekten och vikten av att stå korrekt placerad väger in mer. Gissa vad jag föredrar.

Stämmer ju inte.

Permalänk
Sötast
Skrivet av haapppoooo:

Jag tror alla Skulle klara det om de skulle få en chans att pröva!

Bara att ladda ner en emulator vilken dag som helst och bevisa

Permalänk
Skrivet av Alling:

Hehe, ja, det är ju inte bara det, utan det är fyra streck runt den pixeln också.

http://www.bjorn3d.com/Material/ReviewImages/Far_Cry/FC_indoo...

Tycker dock att det bara blir jättetråkigt när man är så pricksäker ( spelade Far Cry lite igår och märkte ). Dock spelade jag inte speciellt länge då nästan alla texturer var helt fucked up, marken var helt vit så trodde först hela ön var täckt av snö xD

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av FribBe:

Om vi nu ska jämföra BF3 med CS så behöver man faktiskt sikta i CS till skillnad från BF3.
I BF3 kan man skjuta hela magasinet men det är ingen speciell recoil ändå. Spraya i CS? Tja, lycka till att träffa någonting alls. Spel idag anpassas för att den stora idiotiska massan ska kunna tycka om spelet för att det ska sälja så mycket som möjligt.

Lägg till att spelföretag idag gärna återanvänder gamla sketna texturer och motorer som var gamla för 5 år sen. Det är riktigt jäkla sorgligt.
Nej, spel har verkligen blivit lättare idag, även om det fortfarande finns de som släpper spel som inte är nerdummade, Tripwire t.ex. och Valve vet fortfarande vad de sysslar med.
Tror det skulle vara bra om vi fick några nya stjärnor på marknaden, id Software har också tappat förståndet och sparkar nu folk eftersom de inte kunde behålla hela personalen efter deras enorma misslyckande Rage.
De stora bovarna är dock de giriga affärsmännen som sitter och gömmer sig bakom sina skrivbord och badar i pengar medans de tar överpris för skitspelen som släpps.

Å andra sidan är rekyler otroligt mycket lättare att tackla i CS än BF3, är bara att bra musen neråt. Är så på vissa vapen i BF3 också, men majoriteten av vapnen har rätt jobbig rekyl Känns som att du inte har spelat BF3 speciellt mycket, eller så är det bara så att du har svårt att dra musen nedåt och därför tycker CS är svårare

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

tycker ej det spelar roll hur lätt eller svårhanterlig rekyl , skada på vapnen , eller nåt sånt för det är ju lika för alla så alla har samma förutsättningar men ja tror dom vill göra spelen lite enklare att lära sig osv så gemene noob kan köpa ett fps utan att bli sönderägd av p15 ______zzirgRiZzz_1337_____

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem

pratar vi single eller multiplayer?

Visa signatur

:::::::::::::::::::::::::::::::

Permalänk
Medlem

My 5 cent

Vet inte om jag skulle vilja säga att det är mer realistiskt. Grafiken visst det närmar sig. Men Vapnen, rekyl m.m Nej det är ganska tydligt att ingen har använt dessa vapen men det är kul att se att det börjar bli närmare verkligheten på vissa punkter. Men Svårare? Aldrig är relativt trött på alla FPS enda orsaken att dom fortfarande funkar är multiplayer läget då det är där det kan bli svårt med bra motståndare för det är värdelöst hur lätt alla(nästan) devs gör spelen nu för tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shiroW:

pratar vi single eller multiplayer?

I mina ögon borde denna diskussion generellt sett röra singleplayer. Svårighetsgraden i multiplayer är beroende på motståndare, även om TS verkar syfta på en del andra aspekter, såsom att behöva planera för att ta sig in i fordon.. I mina ögon inte så övertygande argument för svårighet.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inanimate:

Spel blir mer realistiska och därav svårare. Det är omöjligt gömma sig i spel som CS då det varken finns rök, bloom, tillräckligt mörka områden etc. Det är som alla vet omöjligt att "springa förbi någon" såvida ingen sitter bakom nå hörn o campar. Ta BF3 där det finns buskar o ligga i, plus att din klädsel smälter in i omgivningen. Att dessutom introducera lens flares, bloom o annan ljussättning gör det svårare. Råkade ut för en bugg i BF3 häromdagen då all fancy post-effekt som de jag precis nämnde, var borta, och jag såg spelet helt utan ljussättning, förutom den ambienta ljussättningen. Jag kunde se folk på extremt avstånd och det kändes återigen som CS. Sjukt trist, men efter en reboot var det back to normal.

Rökgranater och flashbangs är en stor del av det taktiska i CS.

Permalänk

Tycker FPS har blivit alldeles för enkelt idag. Därför jag la BF3 åt sidan efter 30 timmars speltid. Och detta är en av anledningarna:

Skrivet av Inanimate:

Spel blir mer realistiska och därav svårare. Det är omöjligt gömma sig i spel som CS då det varken finns rök, bloom, tillräckligt mörka områden etc. Det är som alla vet omöjligt att "springa förbi någon" såvida ingen sitter bakom nå hörn o campar. Ta BF3 där det finns buskar o ligga i, plus att din klädsel smälter in i omgivningen. Att dessutom introducera lens flares, bloom o annan ljussättning gör det svårare. Råkade ut för en bugg i BF3 häromdagen då all fancy post-effekt som de jag precis nämnde, var borta, och jag såg spelet helt utan ljussättning, förutom den ambienta ljussättningen. Jag kunde se folk på extremt avstånd och det kändes återigen som CS. Sjukt trist, men efter en reboot var det back to normal.

BF3 belönar campare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SysGhost:

Om man ser det i ett större tidsspann, från den tiden då Quake/DooM var populärt, så är spelen idag mer realistiska. Man kan inte ta mängder av stryk och rusa igenom en hel hord av fiender med en "kapad hagelbrakare" och komma ut med 89% hälsa i andra ändan.

Är man ute efter att kuna ta mängder av stryk och utföra "rocket jumps", så är mitt tips tips: Team Fortress 2... eller rentav Unreal Tournament -serien.
Är man däremot ute efter mer realistiska "stridssimulatorer" som är mer förankrade i verkligheten, så är mitt tips: Call of Duty eller Battlefield -serierna. (Nu är dessa inte super-realistiska heller, men mer realistiska än Unreal/Quake/DooM)

Jag skulle nog säga att FPS är inte svårare. Moderna FPS siktar på mer realism idag än vad de gjorde förr.
Därför passar inte spelsättet man hade från Quake/DooM/Unreal. Inser man detta, så ser man också att spelen idag är inte svårare, bara annorlunda.

EDIT/Tillägg:
När jag själv tittar in i moderna spel idag, så upptäcker jag titt som tätt så kallade "quakare". som använder spelstilen som man hade i Quake: Hoppa och rusa omkring som en vettvilling. Kan säga att dem oftast dör rätt så fort. En del av dem gnäller lite också, eller bara kastar av sig ett och annat "FU" i processen.
Tips: Spelstilen från Quake fungerar inte i dagens spel. Skrota den.

Snacka om att ha fel. spela med qauke stilen fungerar alldeles utmärkt och är man duktig på det så blir oftast de smyg o campinriktade spelarna tokiga och frustrerade. Enda problemet med det är att när man springer som en tok, bunnyhoppar o så vidare så tar det inte lång tid förens ngn fjant börjar snacka om fusk, wallhack aimbot mm. Detta gäller cod spelen. Testade bf3 några dagar och där verkar det inte fungera dock, make till tråkigt spel har jag aldrig prövat tidigare. sitta o trycka bakom en buske eller mur o hoppas att ngn "qauke" spelare skall springa förbi som man kan skjuta den stackaren!!??

Permalänk
Medlem
Skrivet av PanicSpray:

BF3 belönar campare.

Utveckla gärna! Jag får desto mer poäng om jag hjälper till att ta flaggor eller plantera/desarmera bomber än att ligga i ett hörn och se bäng ut.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem
Skrivet av bingobelle:

Snacka om att ha fel. spela med qauke stilen fungerar alldeles utmärkt och är man duktig på det så blir oftast de smyg o campinriktade spelarna tokiga och frustrerade. Enda problemet med det är att när man springer som en tok, bunnyhoppar o så vidare så tar det inte lång tid förens ngn fjant börjar snacka om fusk, wallhack aimbot mm. Detta gäller cod spelen. Testade bf3 några dagar och där verkar det inte fungera dock, make till tråkigt spel har jag aldrig prövat tidigare. sitta o trycka bakom en buske eller mur o hoppas att ngn "qauke" spelare skall springa förbi som man kan skjuta den stackaren!!??

Hur gör du för att bunnyhoppa i CoD? En väldigt tråkig grej med moderna "realistiska" FPS, är att du tappar all fart vid landning efter ett hopp...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av PanicSpray:

BF3 belönar campare.

Så? I många spel kan man väl argumentera för att beteendet är tråkigt och att det "inte är meningen" att man skall spela så, men håller det verkligen i spel som har klasser, vapen och tillbehör som uppenbarligen är till för sådant?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PanicSpray:

Tycker FPS har blivit alldeles för enkelt idag. Därför jag la BF3 åt sidan efter 30 timmars speltid. Och detta är en av anledningarna:

BF3 belönar campare.

Campare tar inga baser eller flaggor. Det gäller att veta när och var man ska campa. I cs lönar det sig också att campa.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Om man bara ser till FPS-spel tycker jag nog att dem blivit lättare.
Man springer bara rakt fram i en tunnel hela tiden.
På den gamla goda tiden kune man springa runt hur länge som helst och leta efter diverse saker så som i Wolfenstein, Doom, Duke Nukem 3D.
Exempelvis började jag spela på BF3 men lade snart av när jag märkte att där även var sekvenser som jag inte ens fick spela utan bara trycka på en knapp som dök upp på skärmen - vore coolare om de gjort en fet filmsekvens istället.
FPS som multiplayer om den blivit svårare. Nja, det har väl kommit fler typer av multiplayer.
Springa runt snabbt som fasiken och hoppa på raketexplosioner var ju väldigt etablerat ett tag. Medan nu kommer mer tekniskt tyngre spel som simulerar verkligheten bättre om meningen med dem är att de ska vara så.
Detta är mina högst personliga reflektioner som saknar solid grund utan är mina erfarenheter.

Permalänk
Medlem

Tycker nog snarare tvärtom. Det enklaste är väl att jämföra med CS 1.6 som verkligen är mycket svårare, främst på grund av den anledningen att det innehåller många fler moment att bemästra för att bli riktigt jäkla bra. Du behöver vara duktig på att aima, behärska movement, ha bra taktiker, spela smart och kunna hantera rekylen. Att bara ta steget över till CS:S efter flera års 1.6/1.5/1.3/whatever bevisade att saker och ting blivit lättare. Flera av ovannämnda moment har tagits bort eller förenklats, vilket är den stora anledningen till att 1.6 fortfarande är det största FPS-spelet att tävla i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flaccid:

Tycker nog snarare tvärtom. Det enklaste är väl att jämföra med CS 1.6 som verkligen är mycket svårare, främst på grund av den anledningen att det innehåller många fler moment att bemästra för att bli riktigt jäkla bra. Du behöver vara duktig på att aima, behärska movement, ha bra taktiker, spela smart och kunna hantera rekylen. Att bara ta steget över till CS:S efter flera års 1.6/1.5/1.3/whatever bevisade att saker och ting blivit lättare. Flera av ovannämnda moment har tagits bort eller förenklats, vilket är den stora anledningen till att 1.6 fortfarande är det största FPS-spelet att tävla i.

Det du beskriver är att dom gjort spelet lättare vilket leder till att man tidigare måste börja med taktik och vara bra på sikta. Inte som bf3 där dom har en massa andra element som gör det svårare. Så man har många andra saker att tänka på innan man stormar ett rum. Som placering av solen, rekyl och vapen beroende av förhållandet på stormningen.

Men så har det alltid varit. Lättare spel blir populärare som e-sport just för att det är lätt att bli bra men svårt att bemästra kontra svåra spel att lära sig som är omöjliga att bemästra.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av shiroW:

pratar vi single eller multiplayer?

Både och. Jag fattar att det är samma för alla i multiplayer, så på det sättet är det ju lika enkelt/svårt. Men man måste lära sig fler saker. Det finns fler vapen, fler fordon, fler sätt att röra sig, fler klasser (med olika abilities) osv, och – framförallt – allt är så detaljerat att det är svårare att upptäcka fiender.

I singleplayer menar jag att det har blivit svårare, för botarna tycker förstås inte att det blir svårare oavsett hur detaljerat det är.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

En sak inom multiplayer som har observerats av många är att en toppspelare i quake/cs som hoppar in i ett spel som t.ex. COD/BF kommer vara en toppspelare på en gång medan det omvända sällan sker. Varför?

Jag tror att det beror på att de tidigare spelen inte var så avancerade utan istället fokuserar på det centrala.
* Bli bra på att sikta och skjuta.
* Bli bra på att röra sig.
* Och kanske det viktigaste taktik, strategi och "psychological warfare".

Nu när spelen lägger till oerhört många fler aspekter och variabler så blir en genomsnittlig spelare i ett modernt och mer avancerat spel inte lika bra på de fåtal verkligen viktigt aspekterna av spelet utan sprider sitt fokus över så mycket mer.
En CS-Spelare kommer kan applicera all sin skill i vilket FPS-Spel som helst medan en BF-Spelare som kanske är riktigt duktig på ett visst fordon aldrig kommer kunna utnyttja den kunskapen i ett annat spel.

Edit: En annan sak som jag glömde att nämna är att vanligtvis personer som spelar/spelat cs/quake har också troligtvis längre träning än en spelare som spelare COD/BF då det skiljer några år på release date

Här är en person som observerar samma sak ungefär http://www.youtube.com/watch?v=ohtCzd697lc,var det enda klippet jag hittade just nu...

Visa signatur

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't...

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700K | ASUS GeForce GTX1070 Strix 8GB | G.Skill F4-2133C15Q-32GRK |

Permalänk
Medlem
Skrivet av shiroW:

pratar vi single eller multiplayer?

Ja haha jag satt också och funderade lite på det men det är båda efter att ha läst igenom tråden.

Skrivet av PanicSpray:

Tycker FPS har blivit alldeles för enkelt idag. Därför jag la BF3 åt sidan efter 30 timmars speltid. Och detta är en av anledningarna:

BF3 belönar campare.

Så du ger upp mot campers för att det är svårt men tycker BF3 är för enkelt ?

Skrivet av Alling:

Både och. Jag fattar att det är samma för alla i multiplayer, så på det sättet är det ju lika enkelt/svårt. Men man måste lära sig fler saker. Det finns fler vapen, fler fordon, fler sätt att röra sig, fler klasser (med olika abilities) osv, och – framförallt – allt är så detaljerat att det är svårare att upptäcka fiender.

I singleplayer menar jag att det har blivit svårare, för botarna tycker förstås inte att det blir svårare oavsett hur detaljerat det är.

Offtopic, har du spelat Bioshock serien ? Kul serie jag rekommenderar för singel player.

Först. Singel player kampanj i alla dagens FPS spel är underhållande första rundan. And thats it. Höjer man svårighets graden i SP till max verkar det som om det bara ökar botsens aim precision till gudomlig nivå med värsta möjliga super reaktions förmåga + deras skada ökas. Och så är det smaken som baken om du vill spela på den nivån eller inte.

Nästa. Multiplayer FPS. Jag tyckte CS 1.6 var svårare än Cod 4 för att CS 1.6 Kräver så mycket mer av reaktionsförmågan och precision. ( Jag har inte spelat CS innan 1.6 och har inte spelat CS:S och spelar inte 1.6 längre) Så om man är ny spelare i CS världen så är det otroligt svårt. Antar jag Just för att "skillsen" i genomsnitt spelaren är på en högre nivå pga dessa 2 faktorer.

Cod 4 - MW1 tyckte jag var lätt, så som många säger, fördummats. Det var lättare att sikta, här kunde man verkligen ta död på folk även om man var sämre med precision och reagerade långsammare ( Jag har MW2 också men den kändes i gameplay likadant som MW1 men endast 120 timmar ungefär eftersom Player Host för PC var så förbannat irriterande jag la ner det helt och hållet. )

BF 3. Ärligt talat BF3 är defenitivt svårare än MW1... Men, jag vet faktis inte om det är svårare än CS 1.6 För BF 3 är så mycket svårare på ett annat sätt. Grafiken: Spelarna smälter in i omgivningen och miljön så bra vilket gör det svårare att upptäcka fienderna. Vare sig de ligger/campar/sitter bakom covers eller springer längs en vägg i grand bazar eller springer mellan stenarna och buskarna i caspian border.
Bullet drops och bullet distans. Till skillnad från CS + MW 1 så färdas kulorna och sjunker vertikalt.
Vapen byten är mycket långsammare i BF3.
Pröva sen då BF3 Hardcore med den grafiken och servers som kör utan HUD/minimap och inga markers över huvuden det är roligt.Inte menat som sarcasm där. SPelar jag BF3 online är det endast på Hardcore servers nuförtiden för det är roligare och mer svårare och mer spännande. Har du inga medics i squad/team har du en jobbig röd ram som irriterar dig bra.

BF3 har en större mängd vapen och 12 vapen gadgets och sedan forden och deras specs. Det tycker jag inte är en "svår" grej i sig. Så småningom så minns du vad för saker och ting finns, vad de gör och vad för specs finns till tanks osv osv. Det sitter i ryggraden efter timmarna du har spenderat.

Permalänk
Skrivet av Arginj:

Utveckla gärna! Jag får desto mer poäng om jag hjälper till att ta flaggor eller plantera/desarmera bomber än att ligga i ett hörn och se bäng ut.

Jag har "experimenterat" en hel del. Kört en hel match utan att skjuta ett skott tex. Vägrade döda någon. Sprang runt som en galning och helade, återupplivade och tog MCOM:s. Tredjeplats XD
Padsen är lätt mest obalanserade saken i spelet. Ett lag där många kör assault och faktiskt återupplivar är nära på oslagbart. Nästan tur att så många inte verkat fatta att man kan återuppliva.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tenkai Star:

Jag har "experimenterat" en hel del. Kört en hel match utan att skjuta ett skott tex. Vägrade döda någon. Sprang runt som en galning och helade, återupplivade och tog MCOM:s. Tredjeplats XD
Padsen är lätt mest obalanserade saken i spelet. Ett lag där många kör assault och faktiskt återupplivar är nära på oslagbart. Nästan tur att så många inte verkat fatta att man kan återuppliva.

Absolut. Defibrillatorn är klart underskattad - rätt använd kan den generera mängder av poäng.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
99:e percentilen

Det känns som att jag kommer vara en belastning för mitt lag när jag väl får ett grafikkort och kan börja spela BF3.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk

Kom ihåg den tiden då spel som släpptes krävde extrem mycket mer skill/teamwork mot idag. Battlefield var bra tills dem började göra konsol portar bc2, bf3=bc3.

- Clαssic games were made by gamers for gamers.
Todays games are made by companies for consumers. Death To Capitalism!

Permalänk

Personligen tkr jag spelen är mkt lättare idag än under cs 1.6 och quakes tid, det har bara gått neråt i svårighetsgraden sen cs 1.6, css tillexempel har ingen rekyl alls. I cod serien har allt blivit lättare, detsamma gäller battlefield enligt mig är det enda som behåller en hög svårighetsgrad av dom spel jag spelar roc2 men det är ju personligt.Men då är det ju inte inräknat hur bra spelarna i respektive community är.