Alienware X51 – konsolliknande speldator i Mini ITX

Permalänk
Medlem

Någon som vet ifall det går att köpa chassit utan någon hårdvara? Det ser ju faktiskt ganska snyggt ut om man ska ha den som HTPC/spelmaskin vid TV'n.

Visa signatur

Osocial, instängd och förbannad.

Permalänk
Skrivet av Debug:

Någon som vet ifall det går att köpa chassit utan någon hårdvara? Det ser ju faktiskt ganska snyggt ut om man ska ha den som HTPC/spelmaskin vid TV'n.

Om jag inte missminner mig så har man kunnat köpa tidigare Alienware chassin, är dock inte hundra.

Sådana här produkter gillar vi! Kanske sätter press på konsolerna att utveckla hårdvaran i dem
så vi PC entusiaster slipper anpassa oss efter utåldrad hårdvara.

Visa signatur

"De är ju subjektsformen, dem är objektsformen.
Om man inte förstår skillnaden bör man använda dom."

Permalänk
Medlem

Tyvär gör de misstaget som framkommer allt för ofta i datorer OEMs bygger för spel.

För mycket spenderas på processorn, och för lite spenderas på grafik kretsen. En Intel 2600 gör ingen nytta över en 2500, och en updatering av grafik kretsen till åtminstonde en 560ti skulle behövas.

Det är ju fel som detta som gör att OEM marknaden tappar lite för varje år som går. Dagens yngre generation är ganska berädda på att bygga sina egna datorer när det behövs, och OEM marknaden gör ett fenomenalt dåligt jobb att göra attraktiva enheter för dem.

Utverdera målgruppen bättre, och anpassa därefter systemen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FearsomeSwede:

Sådana här produkter gillar vi! Kanske sätter press på konsolerna att utveckla hårdvaran i dem
så vi PC entusiaster slipper anpassa oss efter utåldrad hårdvara.

Va?
Det är fortfarande en PC, en PC med kraft konkurrerar inte med konsolerna bara för att den är snygg.

Eller hur tänker du här?

Permalänk
Skrivet av CWITTLER:

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Cwittler Visa inlägg
Nej alltså Alienware datorerna går bättre vad än speccsen egentligen säger det är some Guidelines man får 200% mer prestanda av delarna tack vare att de både manuellt överklockar allt (De har en speciell metod där de löder på chipen manuellt och även använder statisk energi för forcemajore hårdvaruklockning) de använder även en Alienware conducting spray som har en kvant effekt på alla digitala delar. Kylningssystemet är top notch och tack vare att sprejen arbetar i symbios med fläktsystemet så är det i många fall lika bra som hybrida vattensystem och toppmodellerna är i många fall bättre än vattenkylning. Deras top of the line system har i många fall jämförts med kväve men vi kunniga vet självklart att den bara kommer upp i runt 70% av kväve värdena.
De har även en service där vi är tillåtna att byta grafikkort om vi sänder in datorn på service mindre avgift på *699 kr, där vi kan välja mellan toppkort så som GTX 560, 6870, 6770.

* exklusive moms, porto ej inkluderat.

DU LURADE MIG

Visa signatur

Datorn: Lian Li Lancool PC-K62, 2st powercolor 7970, MSI P67A-GD55 B3, Intel Core i5 2500K, Noctuna NH-D14, Corsair HX750W, 12gb ram, Samsung 840 evo 250GB ssd + 3TB lagring.
Tillbehör: Benq 24", logitech Z5500, Logitech G110 + Mionix Naos 5000

Permalänk

Vilket grafikkort tror ni man skulle kunna ersätta GTX 555 med?(med tanke på strömförbrukning, ej storlek) Nätagget är ju bara på 330W. Kanske ett 560Ti skulle kunna klämmas in där.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Raymond:

Låter som att du var dum nog att köpa deras skräp eller att du jobbar för dem! SÄGER BARA LOL!

Haha, håller med dig.
"Kylningssystemet är top notch och tack vare att sprejen arbetar i symbios med fläktsystemet så är det i många fall lika bra som hybrida vattensystem och toppmodellerna är i många fall bättre än vattenkylning. Deras top of the line system har i många fall jämförts med kväve men vi kunniga vet självklart att den bara kommer upp i runt 70% av kväve värdena."

Alltså närmare högst -137.2grader? =D
Då kväve kokar på -196 grader :<

Permalänk
Skrivet av Kilroy:

Va?
Det är fortfarande en PC, en PC med kraft konkurrerar inte med konsolerna bara för att den är snygg.

Eller hur tänker du här?

Jag tänker att en dator med konsolliknande egenskaper möjligtvis kan konkurrera ut konsolerna prestandamässigt.
Om folk som tidigare köpte konsoler pga dess ringa storlek nu går över till dessa minidatorerna vore det en positiv faktor
som skulle tvinga konsolproducenterna att anpassa prestandan i konsolerna efter det som erbjuds i "minidatorerna".
Nu ligger "minidatorerna" på en hög prisnivå för att konkurrera med konsolerna men en vacker dag kanske.

Visa signatur

"De är ju subjektsformen, dem är objektsformen.
Om man inte förstår skillnaden bör man använda dom."

Permalänk
Medlem

Ärligt talat - förstog man inte att de CWittler skrev var ironi så ska man nog inte prata så högt om att man tror att forumet har en hög nivå, när man samtidigt tror att hans text är på allvar Någonstans där vid Alienware-sprayen borde ni börja ana något

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av FearsomeSwede:

Jag tänker att en dator med konsolliknande egenskaper möjligtvis kan konkurrera ut konsolerna prestandamässigt.
Om folk som tidigare köpte konsoler pga dess ringa storlek nu går över till dessa minidatorerna vore det en positiv faktor
som skulle tvinga konsolproducenterna att anpassa prestandan i konsolerna efter det som erbjuds i "minidatorerna".
Nu ligger "minidatorerna" på en hög prisnivå för att konkurrera med konsolerna men en vacker dag kanske.

8000 mot 2000 är en ganska stor prisskillnad ja, men den reflekterade jag inte ens över.

Hur man använder en konsol och en PC är väldigt olika, att spela på konsol och sätta sig i soffan med sin trådlösa kontroll och bara lira lite är inte riktigt lika smidigt på pc osv.

Storleken på själva burken är nog det minsta av problemen...

Permalänk
Skrivet av Kilroy:

8000 mot 2000 är en ganska stor prisskillnad ja, men den reflekterade jag inte ens över.

Hur man använder en konsol och en PC är väldigt olika, att spela på konsol och sätta sig i soffan med sin trådlösa kontroll och bara lira lite är inte riktigt lika smidigt på pc osv.

Storleken på själva burken är nog det minsta av problemen...

säg inte de. köp dig en trådlös 360 kontroll till PC så ska du se att det är precis samma sak.
Spelar Minecraft och spel som inte kräver"precision" med min och det är precis som om jag skulle spelat de på mitt xbox...

Works like a charm so to speak

Visa signatur

"It is not enough that i should succed, others should fail."
- Unkown

Permalänk
Medlem

Verkligen så att det kliar att sätta klorna i en sådant där chassi, ut med nästan allt och sätta in vettig hårdvara...

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Något som ser ut att vara avsett att koppla till en tv, presterar sämre än en vanlig gamingburk och kostar 4ggr mer än en spelkonsolll. Nä... en dum idé! Ska man spela på en tv så är en konsoll ett bättre alternativ då titlarna är avsedda för just detta och därav har ett större utbud. Ska man ha en stationär burk kopplad till en skärm, kan man lika gärna ha en lite större modell med kraftfullare grafikkort. Dumt avvägd pryl helt enkelt.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Va?
Det är fortfarande en PC, en PC med kraft konkurrerar inte med konsolerna bara för att den är snygg.

Eller hur tänker du här?

Tyvärr gör den nog det. Titta på deras youtube video, alla säger att den är underbar och fungerar perfekt som gamingrigg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchy Trojan:

Pc är inte "döende", men PC som en spelplattform är nästan. Kanske inte döende men se bara på vad den större delen av stora men kompetenta företag lägger krutet på, just konsoller. Alla har dem, och större delen av "console-only" spelarna skiter fullständigt i om ett spel är bättre på PC. tyvärr så är det så.

Det är en fas som förhoppningsvis passerar. 2011 släpptes det väldigt många bra PC-only.

Permalänk
Medlem

Det kunde nästa vara ett Xbox 720

Permalänk
Skrivet av Retro .- Larven:

Man blir lite köpsugen alltså, speciellt när man som student har 25% rabatt på alienwares datorer

Vadå med CSN då eller? För 6000 vore det ju ett riktigt intressant alternativ

Permalänk
Skrivet av Raymond:

Låter som att du var dum nog att köpa deras skräp eller att du jobbar för dem! SÄGER BARA LOL!

Skrivet av anon171844:

Haha, håller med dig.
"Kylningssystemet är top notch och tack vare att sprejen arbetar i symbios med fläktsystemet så är det i många fall lika bra som hybrida vattensystem och toppmodellerna är i många fall bättre än vattenkylning. Deras top of the line system har i många fall jämförts med kväve men vi kunniga vet självklart att den bara kommer upp i runt 70% av kväve värdena."

Alltså närmare högst -137.2grader? =D
Då kväve kokar på -196 grader :<

Grattis grabbar. Uppenbarligen saknar ni koll nog att förstå att hans inlägg var så överdrivet att det var omöjlligt att det var annat än på skoj. Vad sådana forumpostare bör göra är att läsa tidigare inlägg i tråden innan ni slänger er över Svaraknappen. Om ni hade gjort det hade ni upptäckt att det redan identifierats som skämt av folk med lite mer koll - Och flera gånger dessutom.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av landelius:

Vadå med CSN då eller? För 6000 vore det ju ett riktigt intressant alternativ

Mecenat. Blir 6k för basmodellen. det jobbiga med basmodellen är att man bara får med ett 240W nätagg(de andra versionerna har 330W nätagg) så utrymmet för uppgradering blir inte så stor.

Permalänk
Skrivet av Kjell Brel:

Grattis grabbar. Uppenbarligen saknar ni koll nog att förstå att hans inlägg var så överdrivet att det var omöjlligt att det var annat än på skoj. Vad sådana forumpostare bör göra är att läsa tidigare inlägg i tråden innan ni slänger er över Svaraknappen. Om ni hade gjort det hade ni upptäckt att det redan identifierats som skämt av folk med lite mer koll - Och flera gånger dessutom.

Håller med, ironi och humor kan vara svårt att förstå över Internet men den här gången var det ju uppenbart

Permalänk
Skrivet av Retro .- Larven:

Mecenat. Blir 6k för basmodellen. det jobbiga med basmodellen är att man bara får med ett 240W nätagg(de andra versionerna har 330W nätagg) så utrymmet för uppgradering blir inte så stor.

Låter ju ändå helt ok för 6000, spelar inte så tunga spel ändå. Men den borde ju iaf klara SW:TOR , Starcraft 2 , CoD mw, Left 4 dead 2 på höga inställningar?
Sen kanske lite mer krävande spel typ BF3 , Metro 2033 osv på låga inställningar med hyffsad fps?
Har funderat på en släpbar laptop att flytta mellan föräldrarna, men det här verkar ju som ett bra alternativ med mecenat
Ska helt klart kolla närmare på det här.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kjell Brel:

Grattis grabbar. Uppenbarligen saknar ni koll nog att förstå att hans inlägg var så överdrivet att det var omöjlligt att det var annat än på skoj. Vad sådana forumpostare bör göra är att läsa tidigare inlägg i tråden innan ni slänger er över Svaraknappen. Om ni hade gjort det hade ni upptäckt att det redan identifierats som skämt av folk med lite mer koll - Och flera gånger dessutom.

Tack!
Tror inte vi har påstått något annat heller?

Du är en utav dessa personer som vill argumentera över döda saker bara för att få rätt över internet.

För övrigt som information till just dig: Jag gick igenom tråden innan jag posta för att hitta hans inlägg men det var borttaget.

Permalänk
Medlem

Så dyrt är det väll ändå inte? Hade det varit en Apple produkt så hade priset säkert varit det dubbla och folk hade ändå varit överlyckliga.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Humper:

Tyvärr gör den nog det. Titta på deras youtube video, alla säger att den är underbar och fungerar perfekt som gamingrigg.

Att den konkurrerar med PC-gamingriggar kan jag se, men inte konsoler...'

Skrivet av nikkepikke:

säg inte de. köp dig en trådlös 360 kontroll till PC så ska du se att det är precis samma sak.
Spelar Minecraft och spel som inte kräver"precision" med min och det är precis som om jag skulle spelat de på mitt xbox...

Works like a charm so to speak

Nej, det är inte precis samma sak.
Gränssnittet i Windows fungerar inte direkt som gränssnittet på Xbox360.

Att bara stoppa i en skiva och börja spela fungerar också rätt annorlunda på konsol och på PC.

Jag har förövrigt också en 360 kontroll till min dator, har nyss köpt den så har bara provat lite i Batman Arkham Asylum, fungerar som du säger helt utmärkt.

Men hela upplevelsen mellan Konsol och PC är ändå väldigt stor vad gäller hur man kopplar den till TVn, inställningar, installera spel osv.

Och samtidigt, 8000 mot 2000 för nästan likvärdig prestanda som i det här fallet.

Jag ser inte hur det ska få konsoler att utvecklas.

Permalänk

8000 kronor för det? Patetiskt, mycket bättre att bygga själv än att köpa overpriced skit Alienware kommer med.
Jag gjorde nyss en inköpslista. M-itx!
Mycket bättre och lite billigare också: http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=103864...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tossee:

8000 kronor för det? Patetiskt, mycket bättre att bygga själv än att köpa overpriced skit Alienware kommer med.
Jag gjorde nyss en inköpslista. M-itx!
Mycket bättre och lite billigare också: http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=103864...

Har svårt o se att man skulle få i det grafikkortet i den lådan, då jag inte får i mitt 7870 i fractal design define mini utan att ta ut ena hårdisk buren.
Tror inte grejjen med burken är att det ska vara lägst pris per prestanda utan mer en snygg liten burk med atityd som går att spela på

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk
Skrivet av Silver:

Har svårt o se att man skulle få i det grafikkortet i den lådan, då jag inte får i mitt 7870 i fractal design define mini utan att ta ut ena hårdisk buren.
Tror inte grejjen med burken är att det ska vara lägst pris per prestanda utan mer en snygg liten burk med atityd som går att spela på

Jo, tror att det kommer vara möjligt i Silverstone-chassit. Du tar sidorna av først ochså montera därefter.

Permalänk

Synd att den kör Windows bara... det har ju sina problem jämfört med konsoler som faktiskt kör operativsystem anpassade för spel och som funkar. ("it just works")

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Yey! En designburk med tveksam prestanda till oskäligt högt pris! Just what i need

Marknaden är ju full av korkade människor som köper svindyra prylar med fruktdekoration, så varför skulle inte en överprisad innovation med en rymdgubbe kunna sälja?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cwittler
Nej alltså Alienware datorerna går bättre vad än speccsen egentligen säger det är some Guidelines man får 200% mer prestanda av delarna tack vare att de både manuellt överklockar allt (De har en speciell metod där de löder på chipen manuellt och även använder statisk energi för forcemajore hårdvaruklockning) de använder även en Alienware conducting spray som har en kvant effekt på alla digitala delar. Kylningssystemet är top notch och tack vare att sprejen arbetar i symbios med fläktsystemet så är det i många fall lika bra som hybrida vattensystem och toppmodellerna är i många fall bättre än vattenkylning. Deras top of the line system har i många fall jämförts med kväve men vi kunniga vet självklart att den bara kommer upp i runt 70% av kväve värdena.
De har även en service där vi är tillåtna att byta grafikkort om vi sänder in datorn på service mindre avgift på *699 kr, där vi kan välja mellan toppkort så som GTX 560, 6870, 6770.

* exklusive moms, porto ej inkluderat.

Skrivet av Leifson:

Jobbar du på Dell..? Det mesta av det du skriver är bullshit. Alienware löder på chip? Kylspray? 70% av kvävekylning? Jösses.

Jag vill köpa den där sprayen!

Skrivet av Leifson:

Tycker jag då inte. Jag har läst mängder av inlägg i den stilen på Sweclockers, och i de allra flesta fallen är det bara någon som hört grejer och tror att dem är sanna. Och att tolka ironi på internet är väldigt svårt. Jag utgår därför att folk försöker vara så seriösa som möjligt på ett hyfsat seriöst diskussionsforum som Sweclockers.

I detta fall så var det uppenbart att killen var ironisk. Jag tycker hans inlägg var riktigt roligt.

Skrivet av haaken:

Tips:
Ironi gör sig aldrig bra på forum

Jora, han gjorde det riktigt bra faktiskt.