Microsoft rigde mig ?

Permalänk
Medlem

Microsoft rigde mig ?

jag fick just ett smatal fårn någon på Microsoft och han sa att jag hade ett virus.
ringer Microsoft hem till folk och dom som rigde mig va scam för han viste mitt efternamn tydligen
ps han va inte svensk

pps vet inte om tråden ligger rätt

Visa signatur

_______________________________________________________________________________
Motherbord: Gigabyte P55A-ud3 | CPU: I5-760 @ 3,8 GHz | GPU: Evega gtx670 FTW |
____________________________________________________________
RAM: Corsair Vengeance 8GB | PSU: Corsair TX750W | Chassi: CM HAF 922 |

Permalänk
Medlem

scam, trend senaste tiden tydligen..

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem

Antagligen scam. Vad ville han ?

Permalänk
Medlem

Scam, ge dem inte några uppgifter över huvudtaget.

Permalänk
Medlem

Regel #1 Företag ringen ALDRIG dig, vill du ha hjälp får du ringa dom..

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem

Fan jag skulle vilja få ett sånt samtal! Hade varit kul

Permalänk
Hjälpsam

jupp definitivt scam

(damn vad sugen man blev på att trolla i en tråd som denna, men snäll som man är låter man bli )

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Vad gav du personen som ringde för info?

Visa signatur

Oiiiiiiiiiii

Permalänk

Både min mormor och min morbror har fått sådana samtal. Tror samtalet kom från Indien dessutom! Nåja, bry dig inte om vad personen sa, det är med all säkerhet scam och lurendrejeri.

Visa signatur

Dator.

Permalänk
Permalänk
Inaktiv

Tänk?
Säg att du kör Mac.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sparriskrigaren:

Både min mormor och min morbror har fått sådana samtal. Tror samtalet kom från Indien dessutom! Nåja, bry dig inte om vad personen sa, det är med all säkerhet scam och lurendrejeri.

Precis .. Tänk logiskt, tror du MS eller andra företag har tillräckligt med personal för att ringa och varna någon om att de har virus? Knappast..

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Medlem

Dom ringde till mig också. Jag hade flera hundra virus!!!!111
Men dom skulle ta bort dom för bara 999kr, så skickade in datorn och pengarna till dom. Det var en månad sen, inte hört av dom sedan dess.

Kunde inte låta bli...

Dold text
Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem

Fråga vad de har för telefon nr och be att få ringa upp... (kolla upp numret om du får det vilket inte är troligt;))

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Avstängd

Be dom att bevisa sin identitet genom att ge dig deras "microsoft personell ID" - deras CD-key.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av WeeMaan:

Dom ringde till mig också. Jag hade flera hundra virus!!!!111
Men dom skulle ta bort dom för bara 999kr, så skickade in datorn och pengarna till dom. Det var en månad sen, inte hört av dom sedan dess.

Kunde inte låta bli...

Dold text

Hahaha.

Önskar någon sån ringer till mig en dag. Fy 17 va roligt jaghade haft med dom XD
Skall öva lite skådespeleri nu inför om dom ringer mig en dag

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av WeeMaan:

Dom ringde till mig också. Jag hade flera hundra virus!!!!111
Men dom skulle ta bort dom för bara 999kr, så skickade in datorn och pengarna till dom. Det var en månad sen, inte hört av dom sedan dess.

Kunde inte låta bli...

Dold text

Hahaha klockrent..

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem

Säg att du har 500miljoner dollar men att pga Sveriges skatteregler behöver du deras hjälp och om de ger dig sina bankuppgifter så kan du föra in pengarna till dem och få ut dem ur landet och de får 10% för sitt beskymmer

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Jag dör!!! XD

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

tackar för alla svar som scam tyckte det bara var lustigt att han viste mitt namnn

Visa signatur

_______________________________________________________________________________
Motherbord: Gigabyte P55A-ud3 | CPU: I5-760 @ 3,8 GHz | GPU: Evega gtx670 FTW |
____________________________________________________________
RAM: Corsair Vengeance 8GB | PSU: Corsair TX750W | Chassi: CM HAF 922 |

Permalänk
Medlem

Folk bruka skriva namn och telefonnummer tillsammans så det är inget mysterium att dom visste vad du hette.

Helt klart scam.

Permalänk

HAHAHAH!

Visa signatur

//Lorryquai

Permalänk
Medlem

Fick ett sådant samtal för någon månad sedan av någon påstridig indier. Gjorde mitt bästa för att verka ovetande om det mesta och efter fem minuters infromation om hur jag skulle klicka och trycka på tangentbordet, och det gjorde jag förstås (inte, jag lagade mat) försökte jag förklara att jag inte kände igen hans instruktioner och undrade om det hade att göra med att jag satt framför en linuxdator men han framhärdade ett tag till, oavsett hur mycket jag sa Linux. Till slut sa jag att jag skulle fixa det själv och la på luren. Efter att ha ringt tillbaka några gånger till slutade de. Tror de sitter med telefonkatalogen eller så, flera släktingar med samma efternamn fick samtal ungefär samtidigt.

Permalänk
Medlem

Fick ett sånt här samtal ikväll! Lät som en yngre kvinnlig indisk medborgare som försökte få mig att ge ut visa uppgifter. Nu var det ju läge att driva lite med dom då jag redan läst tråden tidigare idag. Körde "Fula-gubben" stilen genom att avbryta henne konstant genom att fråga vad hon hade på sig för tillfället, Vart efter mina frågor om henne personligen blev mer och mer närgående i kombination med att stöna och flåsa tyngre och tyngre så la hon på luren.

Permalänk
Medlem

Ja det ringde en sån hem här för 2 dagar sedan, första gången för mig. I alla fall han sa att han var från Windows support och blabla jag avbröt honom och sa att jag hade Mac, han la på.

Permalänk
Medlem

Ringde en kvinna med indisk brytning precis nu. Villl att jag skulle ladda hem http://www.ammyy.com/en/ för jag hade datorn full med virus

Spelade med en 10 minuter fram tills hon ville jag skulle installera skiten...

Permalänk
Medlem

Lol, att dem ens orkar!!

Permalänk
Relik 📜

Vi försöker samla alla de här diskussionerna i en samlingstråd, som man sedan kan länka till för undrande.
http://www.sweclockers.com/forum/22-microsoft-windows/1097811...

*tråd låst*

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S