Megaupload nere efter FBI-tillslag, Anonymous slår tillbaka

Permalänk
Medlem

Mycket intressant det som tas upp i videon!

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14241932.ab

haha!
Underbart rolig läsning av aftonbladets notis om det hela

Visa signatur

Mobil > OnePlus 8T Surfplatta > Lenovo Laptop > ASUS G750JZ
Media-PC > Bitfenix Prodigy M mITX | Corsair CX 500M 80+ Bronze Modulärt | Asus H87I-Plus mITX | 8 GB ddr3 | i3 4340 @ 3.6Ghz | Corsair Hydro H60 | Kingston V300 SSD 120GB | 9TB Lagring |

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesen:

Är det nu Die Hard 4.0 blir verklighet?

Fire sale?

Permalänk

Frihet till folket!
Länge leve Anonymous!

Permalänk

om det fortsätter så här blir väl celldelning olagligt *badum tss*

Permalänk
Medlem
Skrivet av SolidReactor:

Fire sale?

Exakt! Kommer säkert bli något liknande om allt går igenom.

Permalänk

Tru dat.
Al Qaida e ett gäng lustekurrar

Skrivet av Thiesen:

Al Qaida gjorde ett reellt försök 2001-09-11...

HAHAHAH!! Cern får läggas ner!

Skrivet av snailslayer1:

om det fortsätter så här blir väl celldelning olagligt *badum tss*

Har inte sagt att USA på något sätt är "dåligt", landet har bringat mycket gott till denna sönderkörda planet. Men de har för jäv'a svårt att dra gränser kring makttaganden och slutgiltiga beslut som detta.

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av slaski:

Rätt eller fel vet jag inte. Men hur/var/när handlar detta om SOPA? Förstår inte hur du kopplar att detta har med SOPA att göra.

För att dem gjorde precis den grejen dem kommer får rätt till om SOPA går igenom.

Visa signatur

"En dator"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Min poäng var att att det är mycket lättare att säga något, oftast om man följer "strömmen" men när det väl kommer till kritan så visar sig det att personen inte agerar på det sättet han förespråkar. För att ta ett politiskt exempel så "är person X mot bostadsrätter men har själv köpt en", då lever man inte som man lär.

Jag tycker du dock att du har ett resonemang bakom det hela och en bra förklaring, även om jag åsiktsmässigt inte håller med.

Strömmen inom Politik och större makter är alltid att de vill ha kontroll på allt och alla. Alla ska bete sig likadant.

Frihet är nummer ett för en trivsam värld. Att lägga på massa lagar för att Nöjesbranchen är totalt hjärndött.
Bättre att jobba för människorna istället för i mot oss?
Det finns 1 miljon andra viktigare frågor att ta i tur med.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Zyriak:

Det här är den sjukaste ursäkten för stöld som finns, så om jag inte har råd med den där jackan som jag jättegärna vill ha då är det helt okay att sno den?

Nej, men hade jag haft en butik och du hade haf en symaskin så skulle du jättegärna få sy en precis likadan. Efter som butiken blir av med hårdvara när du tar jackan. Mjukvara kopieras, precis som alla kina kopior på alla saker man kan köpa i thailand, men det tycker du inte är fel? Man tar ju faktiskt inget. Man kopierar som sagt bara

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillecarl:

Nej, men hade jag haft en butik och du hade haf en symaskin så skulle du jättegärna få sy en precis likadan. Efter som butiken blir av med hårdvara när du tar jackan. Mjukvara kopieras, precis som alla kina kopior på alla saker man kan köpa i thailand, men det tycker du inte är fel? Man tar ju faktiskt inget. Man kopierar som sagt bara

Bra sagt! Man gör bara sin egen kopia. Jag tror faktiskt inte att någon butiksägare skulle bli sur om du tog och tillverkade egna jackor som du använder för privat bruk.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Skrivet av SolidReactor:

Fire sale?

Oh, my God! We're having a fire ... sale! Oh, the burning, it burns me! Evacuate all of the school children! This isn't a fever! Ama ... I can't even see where the knob is ... zing grace!

...and scene.

Permalänk
Medlem

Uploaded with ImageShack.us

hehehe bara jag som känner lite skadeglädje? (:

Visa signatur

| i7 920 C0 @ 3,63| GTX 580 + EK CU| CM 690 | EK HF Acetal |Samsung 830 120+TG 120 | AX850 | Asus Rampage 3 Formula|12GB Corsair |
FoldingRig1: i5 2320, 8GB ram, Win7
FoldingRig2: i7 920, 12GB ram, Win7
http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=530039

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laggboxx:

http://img256.imageshack.us/img256/8230/universalmusicdown.pn...

Uploaded with ImageShack.us

hehehe bara jag som känner lite skadeglädje? (:

Haha Nice!

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk

NEJ

XMBC´S FILLMER HÄLFTEN ÄR BORTA !!

Visa signatur

GTX 580-I7 950-ASUS sabertooth x58-corsair tx 850-corsair dominator-corsair H70

Permalänk
Skrivet av evoke:

Detta hade ingenting att göra med SOPA. . Har hänt många gånger förut att sites har blivit nertagna för samma anledning, d.v.s: brott mot upphovsrätten os.v. Så det är knappast något nytt. Tror att folk blir extra upprörda p.g.a SOPA dock

Uppebarligen efter har läst Grand Jury dokumentet så var ägarna väl medvetna om att det fanns en mängd piratkopierat material på deras servrar. De tjänade som sagt jävligt mycket pengar på det också. Ju fler som köpte subs, desto bättre för dem. Enligt dokumentet uppmanade de även folk att ladda upp upphovsrättsskyddat material men det kan säkert ifrågasättas. Anledningen varför FBI kunde ta ner servrarna var för att de hade servrar i USA. D.v.s. USA hade jurisdiktion att ta ner dem.

Detta har visst med SOPA att göra då personerna i fråga inte är Amerikanska medborgare.

Visa signatur

Source moddare

Permalänk
Skrivet av FknDemo:

Fan lika efterblivet som när svenska armén köpte 15 black hawk helikoptrar för 1 miljard.

Ja och det hade det inte varit om jag hade fått köra

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=jlXJPnKjwfs "nae men jag tar dethär kexet för det är en kopia" Klart det inte är ok att ta ner en film eller spel.

Visa signatur

Chassie: Cooler Master Storm Scout. CPU: Intel Core I5 2500K @ 3.3 Ghz. RAM: Corsair Vengeance 2x4gb 1600mhz. MK: MSI P67A-GD65. PSU: Corsair cx 500w v2. GPU: GeForce GTX 560 Ti. HDD: 1 Tb WD green 64mb cache. Monitor: Samsung Syncmaster P2450

Permalänk
Avstängd

Så jävla dåligt!
Nästa blir väl RapidShare och alla andra sajter där man kan ladda upp.

Jävligt illa att dom tar ner hela sajten bara för att vissa filer som är uppladdade av användare råkar vara upphovsrättsskyddade.
Då får dom väl klaga och begära att dom tar ner dom enskilda filerna.

Dessutom bör man göra en rättsprocess via domstol där sajten tas ner först efter att sajten blivit dömd.

Permalänk

Hoppas det växer upp nya liknande hemsidor iom att denna stängs. Helt rätt av Anonymous! Internet är till för folket, inte för politiker och storföretag!

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jespuur:

http://www.youtube.com/watch?v=jlXJPnKjwfs "nae men jag tar dethär kexet för det är en kopia" Klart det inte är ok att ta ner en film eller spel.

Jag håller med, men att handla lite kex för 15 kr är ingen stor investering. Att köpa ett nytt spel är en relativt stor investering, och om det då inte kommer ut något demo som det oftast inte gör längre (för spelens kvalitet sjunker så fruktansvärt hårt?). Hur ska man göra då för att testa spelet tycker du?

Det som bolagen skulle kunna göra är bra produkter och inte bara allt skräp som slängs ut, och låta folket testa innan, då lovar jag att nedladdningsstatistiken skulle minska markant.

Tex. jag hade inte hört talas om Kingdoms of Amalur: Reckoning innan demot kom ut på Steam, jag laddade ner demot, älskade spelet och vips har utvecklaren fått en massa riksdaler i fickan, dem har gjort en bra produkt och låtit mig testa den.

Permalänk

Ja och nu är de bara sura för att deras tjänster inte är populära längre

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChaosClocker:

Bara för att det vara pappa som sa åt dem att göra så blir man inte automatiskt oskyldig. Dem är vuxna och kan tänke lite själva men dem har nog noll koll på vad som försegår... dagens polis.

Fas som jag förstod det så var det ju delstatlig polis som fick sina personuppgifter och inte FBI?
Det är lite som att hacka polisen i Malmö när SÄPO har gjort något... Tycker jag.

Sen tycker jag fortfarande att enskilda individer inte ska blandas n i det här. Undantaget lagstiftare som inte vet vad de stiftar lagar om. Nu vet jag inte om undertexterna är helt sanna här, men dessa brukar vara sanna. http://a-benzo.tumblr.com/post/16133949979

Det är dessa personers fel att internet kommer att bli förstört.

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Skrivet av Huddit:

Skönt att folk bryr sig, men seriöst... Dessa överbelastningsattacker känns ju knappast som ett slags "hacking". Åh wow, ni får ner deras server någon timme - great job. Nästa dag ser allt ut som vanligt igen.

Ska dom göra nått, kan dom väl iallafall sno lite information eller liknande. Något som är användbart.

Attackerna i sig har ingen enorm påverkan utan det är vad de leder till. Det Anonymous gör får stöd av flera miljoner människor vilket visar hur mycket folk är emot anklagelserna. Och då politiker blir valda av folket så blir det tvungna att lyssna på dem om de vill få en större chans att bli valda i framtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AcolYte:

Jag håller med, men att handla lite kex för 15 kr är ingen stor investering. Att köpa ett nytt spel är en relativt stor investering, och om det då inte kommer ut något demo som det oftast inte gör längre (för spelens kvalitet sjunker så fruktansvärt hårt?). Hur ska man göra då för att testa spelet tycker du?

Det som bolagen skulle kunna göra är bra produkter och inte bara allt skräp som slängs ut, och låta folket testa innan, då lovar jag att nedladdningsstatistiken skulle minska markant.

Tex. jag hade inte hört talas om Kingdoms of Amalur: Reckoning innan demot kom ut på Steam, jag laddade ner demot, älskade spelet och vips har utvecklaren fått en massa riksdaler i fickan, dem har gjort en bra produkt och låtit mig testa den.

Japp, Det är inte billigt med spel nu.. 699 för hetaste titlarna till 360 tex.. Är nog som du säger att dom inte gör så mycket demosar längre för att det inte är lönsamt. Fler som bestämmer sig för att inte köpa Frågan är.. Om dom lyckades få slut på all piratkopiering skulle då priserna bli normala och prisvärda? jag betalar aldrig 699 för ett spel. inte en chans.

Visa signatur

Chassie: Cooler Master Storm Scout. CPU: Intel Core I5 2500K @ 3.3 Ghz. RAM: Corsair Vengeance 2x4gb 1600mhz. MK: MSI P67A-GD65. PSU: Corsair cx 500w v2. GPU: GeForce GTX 560 Ti. HDD: 1 Tb WD green 64mb cache. Monitor: Samsung Syncmaster P2450

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Genom alla tider har lagbrytare försökt försvara sina handlingar, innan det mesta blev digitalt så kopierade man skivor, kasetter you name it med då hade man andra svepskäl.

Visst finns det i en lockelse att få ta i något på ett illegalt sätt när man kan spara ett antal hundralappar, det krävs trots allt att man är lite rakryggad och att man har i alla fall en viss förståelse för etik och moral för att motstå den lockelsen. Men att försöka intala sig och andra om att ett brott är okay med vaga påståenden gör inte att ens handlingar är godtagbara. Den klassiska klyschan "men så många andra gör det" är också narraktig.

Och nu förstår jag inte varför du informerar mig om det. Jag kritiserade din liknelse, inte din åsikt eller moral.

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Skrivet av Jespuur:

Japp, Det är inte billigt med spel nu.. 699 för hetaste titlarna till 360 tex.. Är nog som du säger att dom inte gör så mycket demosar längre för att det inte är lönsamt. Fler som bestämmer sig för att inte köpa Frågan är.. Om dom lyckades få slut på all piratkopiering skulle då priserna bli normala och prisvärda? jag betalar aldrig 699 för ett spel. inte en chans.

699 är gamestop priser På mer seriösa butiker brukar nya konsolspel kosta 599-499 vid release. Och vill man ha spel ännu billigare väntar man bara några månader ^^

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Jespuur:

Japp, Det är inte billigt med spel nu.. 699 för hetaste titlarna till 360 tex.. Är nog som du säger att dom inte gör så mycket demosar längre för att det inte är lönsamt. Fler som bestämmer sig för att inte köpa Frågan är.. Om dom lyckades få slut på all piratkopiering skulle då priserna bli normala och prisvärda? jag betalar aldrig 699 för ett spel. inte en chans.

För det första är du inte tvungen att köpa spelet precis på släpp datumet eller? Och för det andra kan du sparar fler hundra på att köpa en aktiveringskod via nätet som du tex kan använda på Steam vilket fungerar mycket bra.

Tex jag köper endast spel som jag tycker är värt att köpa. Froza är ett bra och välgjort bilspel som dom säkert satsat mycket på och det lönar sig självklart. Sen finns det spel som är snabbt gjorda bara för de vill ha snabba pengar och and del av dom är katastrof.
Det är nästa alltid massa skryt hit och dit från spel skaparna och sen när det är ute är de tysta och alla kunder är i princip besvikna.