Brist på Radeon HD 7970 – endast sporadiska leveranser att vänta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunner357:

Nu kör jag custom med allt på ultra utom msaa som är på 2x o ligger mellan 50-60 fps hela tiden har prövat max ochså då ligger jag på40-50 fps o jag märker ingen skillnad går att spela lika bra ändå. Men jag har glasögon det är kanske därför jag inte ser skillnaden.

Jag vet inte om jag har för bra dator om jag får dom här fps jag har. Den är snabb som en vessla man får passa sig så man inte får brun rand i kalssingarna när man använder den. Hihi;)

Ser inte heller någon större skillnad, men jag tror att det främst är för att jag inte har glasögon.

Permalänk
Skrivet av Aleshi:

Ser inte heller någon större skillnad, men jag tror att det främst är för att jag inte har glasögon.

Hahaha

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem
Skrivet av elajt_1:

Finns ju flera butiker som har Sapphire kort i lager, så BARA KÖÖÖP!

soon... sapphire är favoriten här

Visa signatur

(2500k, HD7970)OC, Asrock Extreme 4, Fractal Arc, Corsair Force 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThePreToriaN:

Det är ju helt vansinnigt att köpa något annat än det som har mest prestanda för priset i det segmentet man vill spendera sina pengar i.
Ja, så länge man inte är en fanboi då.

Faboyism är väl vansinne xD Fattar inte varför vissa är så kära i ett visst märke, måste väl svida mer att köpa något som är sämre än att köpa fel märke.

Visa signatur

(2500k, HD7970)OC, Asrock Extreme 4, Fractal Arc, Corsair Force 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Varför skulle man inte? Om du tittar på ett kort i t.ex 5000 kronors klassen så jämför du väl alla korten runt ikring, oavsett om det är en dubbelmacka eller inte?

Sant men jag tycker ändå att det är en sak att se vilka som är de snabbaste single gpu korten eftersom att man då slipper problem som tex ms..
men eftersom att priserna ligger ganska bra pris/prestanda just nu så tycker jag att det är viktigare att prioritera pris/prestanda och funktionalitet eftersom att i botten är det funktionalitet som vi alla söker:) Tycker isf att det är mer relevant att jämföra ett gtx 590 med gtx 580 i sli...:)

Edit: Dessutom så jämför han mellan Nvidias single gpu mot amds "dubbelmacka" vore det inte väldigt mycket mer relevant om han jämför "dubbelmacka" vs "Dubbelmacka"?:)

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem

Alla Nvidia-fanboys kommer bli skitsura då det klagas på uppkommande 680 recensioner (man kan ju får mer prestanda per krona med bla bla i CF o.s.v) men det glömmer att de tjafsat om samma sak nu...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Alla Nvidia-fanboys kommer bli skitsura då det klagas på uppkommande 680 recensioner (man kan ju får mer prestanda per krona med bla bla i CF o.s.v) men det glömmer att de tjafsat om samma sak nu...

Vad yrar du om?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BiffenL:

Vad yrar du om?

Haha, träffad antar jag

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Haha, träffad antar jag

förstod inte heller riktigt vad du menade, så antar jag också är träffad? :S

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

förstod inte heller riktigt vad du menade, så antar jag också är träffad? :S

Så svårt att förstå kan det väl inte vara? (även om detta skrevs efter ett par fredags-öl ;p) det jag menar är att alla fanboys gnäller på varandra men när det blir ombytta roller så "glöms" det väldigt snabbt att man själv gnällt... Klarare?

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Fredags öl kl 16,45.....yey..

Jag har inget emot att amd skulle ha prestanda per krona, utan har man råd att köra på bra prestanda och pris därefter så gör jag det.
Men man bör se alternativ om man inte har pengar till valfritt kort.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Fredags öl kl 16,45.....yey..

Jag har inget emot att amd skulle ha prestanda per krona, utan har man råd att köra på bra prestanda och pris därefter så gör jag det.
Men man bör se alternativ om man inte har pengar till valfritt kort.

Slutar man jobbet vid 14 så...
Har inte pekat ut dig eller nån, det var mer en allmän observation :)... men det var inte populärt tydligen ;).

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Slutar man jobbet vid 14 så...
Har inte pekat ut dig eller nån, det var mer en allmän observation :)... men det var inte populärt tydligen ;).

Om någon tog åt sig vete tusan,jag förstod bara inte riktigt hur du menade med första inlägget där av kommentaren.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Om någon tog åt sig vete tusan,jag förstod bara inte riktigt hur du menade med första inlägget där av kommentaren.

Ok, så himla viktigt var det inte, ha en bra fredagskväll

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Ok, så himla viktigt var det inte, ha en bra fredagskväll

Jag förstod precis va du menade..
Sant, o så har det alltid varit. Lite underhållande är det allt.

Permalänk
Moderator
Moderator

*två inlägg borttagna, kan bli fler*

Tänk på att skriva läsvärda inlägg, inget intressant att läsa +1 inlägg eller dylikt.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Skrivet av zhrooms:

Mycket smartare att vänta på GTX680/780 3GB, kommer troligtvis prestera 25% bättre än HD7970, och kommer nog klara BF3 med allt på högsta i 60fps, dvs man behöver inte köra 2 grafikkort.. vilket man måste med 7970 för att uppnå 60

Nvidia for life.. (pga dom presterar bättre.. inte fanboy)

jo vi såg ju nvidias lilla comeback med 590, det blev en skandal har jag för mig?