Megaupload nere efter FBI-tillslag, Anonymous slår tillbaka

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

För det första är du inte tvungen att köpa spelet precis på släpp datumet eller? Och för det andra kan du sparar fler hundra på att köpa en aktiveringskod via nätet som du tex kan använda på Steam vilket fungerar mycket bra.

Tex jag köper endast spel som jag tycker är värt att köpa. Froza är ett bra och välgjort bilspel som dom säkert satsat mycket på och det lönar sig självklart. Sen finns det spel som är snabbt gjorda bara för de vill ha snabba pengar och and del av dom är katastrof.
Det är nästa alltid massa skryt hit och dit från spel skaparna och sen när det är ute är de tysta och alla kunder är i princip besvikna.

Vill ju ha spelet i näven. känns mer värt:) Beställer isåfall från utlandet och sparar en hel del på de^^

Visa signatur

Chassie: Cooler Master Storm Scout. CPU: Intel Core I5 2500K @ 3.3 Ghz. RAM: Corsair Vengeance 2x4gb 1600mhz. MK: MSI P67A-GD65. PSU: Corsair cx 500w v2. GPU: GeForce GTX 560 Ti. HDD: 1 Tb WD green 64mb cache. Monitor: Samsung Syncmaster P2450

Permalänk
Skrivet av foreveryang:

Sitter du och jobbar som lobbyist på CopySwede eller lever du bara i en bubbla? Har du ens förstått problemet bakom piratkopiering?

Låt mig ge dig en ledtråd, PRISET
Vet inte om du vet nånting om hur ekonomi fungerar men skiv och filmbolag tar ut omänskliga priser på deras produkter så att VD'n på Sony Records kan ta ut 200 miljoner om året i lön och människor som Jay-Z och Beyonce kan tjäna 1 miljard om året, och detta gör kan tilläggas INKLUSIVE att folk laddar ner, men du kanske tycker dem är värda detta lr? Faktum är att skiv och filmbolag har en minstmarginal på sina produkter på kanske 1000% av produktionskostnader. När det handlar om intellektuella verk såsom musik och film eller böcker så kostnaden för att göra produkten bara en engångskostnaden, alltså arbetet som ligger bakom att en platta eller ett spel, det kostar sedan kanske 50 öre att producera ytterliggare ett exemplar. Till skillnden från en caviar tub så kostar varje extra tub lika mycket att producera.

Ska man göra på ditt argument med prioriteringar så kanske man skulle höga alla matpriser med 1000%? Så "normalsvensson" endast har råd att käka snabbmakaroner och ketchup? För det handlar ju enligt dig om prioriteringar, vem fan säger att du som tjänar 20k i månaden ska ha råd att äta gravad lax och potatis? Det räcker väl med att du är mätt och kan överleva för dagen. Då kan alla fiskare och VD'n på ICA plocka ut miljoner i månaden i lön istället, men det skulle nog inte du tycka va ok.

Och för att ge en historisk referens, när radion först introducerades så ansågs det också som stöld, man kunde helt plötsligt lyssna på musik gratis. Ingen som tänker på det idag, för samhället GÅR FRAMÅT i utvecklingen.

Dags att vakna upp ur bubblan käre vän!

Det här är rätt enkelt, har man inte råd att köpa en produkt får man avstå. Tillgång till musik, film och mjukvara är ingen mänsklig rättighet.

Visa signatur

[Intel i5 2500K][Corsair 1600 Mhz][EVGA GTX 780][Corsair TX750][WD Black 750GB][Intel 510 SSD 128GB][Lian Li PCV-1020A][ASUS PB278Q]

Permalänk
Hedersmedlem

Undra när dom ska gära en razzia mot USPS, mycket olagligt som skickas via post kan jag tänka mig.
Att telefonbolag inte blivit raidade ännu, underligt. Mycket lömska planer som planeras där har jag hört.

Permalänk
Medlem

Snittpris på blue ray är ca 200kr

Snittpris på PS3 är 400-500kr

Snittpris på XBOX 360 är 400-500kr

Hur vore det om vi sänkte priserna lite? Jag är gamer sedan 30 år och spel i synnerhet har ALLTID varit dyrt!

Sen blir jag förbannad hur filmbolagen lurar kunderna med olika editions av filmer. EX jag köpte Alien boxen på 5 discar. Några månader senare släppte de 9 discars versioner

Permalänk
Medlem
Skrivet av iProtocol:

Det här är rätt enkelt, har man inte råd att köpa en produkt får man avstå. Tillgång till musik, film och mjukvara är ingen mänsklig rättighet.

Trevligt musik film och spel ska bli klassfråga?

Själv har jag börjat sluta gå på konserter pga ockerpriser

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozeroun:

Trevligt musik film och spel ska bli klassfråga?

Själv har jag börjat sluta gå på konserter pga ockerpriser

har alltid varit, du kanske skulle starta i ett prog eller punkband och bidra lite?

vilket är vad ortodoxa piratstollar traditionellt anser är det enda som musiker bör få tjäna nått på alls lustigt nog.

Skrivet av WarWolf.667:

Ren censur menar du, så vill jag göra en review på die hard 5, die.hard.5.worst.movie.of.the.year så kan jag inte lägga upp den.
Ta bara och kolla på IMDB vad som skulle censureras, topfilm just nu är Contraband ... trevligt ord att censurera?

Ska du ha censur på alla filmer från ett bolag kan du troligtvis inte lägga upp något alls

1. är IMDB en fildelar eller filuppladdningsida där filmer kan laddas ner? nej.

2. förvanskar du detta uppenbara faktum för att skapa en poäng utan egen vikt? ja.

du vet uppenbarligen inte vad ordet censur betyder och du är med din glidande tolkning av det också ganska nära att följa Godwins lag i ditt argumenterande, men lycka till med det.

öh ja, det är ju hela poängen, jag ska inte ladda upp några filmer som ett bolag men inte jag har rättigheterna till alls. det finns filmer som är fria att distribuera, filmer som vill vara lika fria som fri information.

det är heller ingen vad jag vet som seriöst försöker stänga IMDB för att de bryter mot upphovsrätten, skulle iof vara mycket lättare om så vore då det är en site, och hyfsat USA-baserad dessutom.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Då rök megavideo också (den är oåtkommlig i alla fall och det låter ju som att det är samma personer bakom), en av de bättre streamingsiterna på nätet.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozeroun:

Trevligt musik film och spel ska bli klassfråga?

Själv har jag börjat sluta gå på konserter pga ockerpriser

Det är klart det är. Har du inga pengar så har du inte råd att köpa andras verk i detta fall har du inte råd att lyssna på vilken musik du vill utan du får lyssna på radio istället. Fan jag fildelar men det är så jävla löljigt hur fildelare försöker få det att låta som det de gör inte skadar på något sätt och att det de gör borde vara lagligt. Fan ska ni klaga på att bilar också är en klassfråga?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Skrivet av iProtocol:

Det här är rätt enkelt, har man inte råd att köpa en produkt får man avstå. Tillgång till musik, film och mjukvara är ingen mänsklig rättighet.

Någonsin funderat över att samhället utvecklas framåt? Tror du att mat va en mänsklig rättighet i Sverige för 500 år sedan? eller för den delen är det nu? Tro fan folk skulle protestera om en liter mjölk kostade 100kr eller ett kilo potatis gick på 200kr. Och det är i stort sett det folk gör med fildelning, säger ifrån att nånting är fel. Film och musik branschen är bara giriga jävlar, ska bönderna göra samma dom då? Det är ju dem som producerar all mat, är du inte villig att betala så får du fan svälta eller odla själv då. Dem skulle ju kunna ta 100kr litern för mjölk.

Börja använda hjärnan lite!

Permalänk
Medlem

Till alla dem som hyllar Anonymous vill jag bara påpeka att Anonymous inte är mer än 4chan.org. Att det skulle vara en hackergrupp är bara ett mediepåhitt. På 4chan ,världens största forum, skriver du alltid som anonymous - Därav namnet på denna "grupp". Idag betecknar anonymous snarare bara "de liksinnade" på internet, som de flesta här på SweC. Jag klankar inte ner på någon, utan jag tänker mest att detta kan vara trevligt att veta!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felix:

Sen tycker jag fortfarande att enskilda individer inte ska blandas n i det här. Undantaget lagstiftare som inte vet vad de stiftar lagar om. Nu vet jag inte om undertexterna är helt sanna här, men dessa brukar vara sanna. http://a-benzo.tumblr.com/post/16133949979

Det är dessa personers fel att internet kommer att bli förstört.

haha bäst jo jag såg det där live... var så pinsamt.

Visa signatur

PG279Q | 6XX | X-Fi Titanium HD | RTX 2080 | 5800X3D
G.Skill 3200 CL14 | B450-F | 970 EVO | Seasonic 750W | Fractal R5

Permalänk
Skrivet av flyawaynille:

Det är klart det är. Har du inga pengar så har du inte råd att köpa andras verk i detta fall har du inte råd att lyssna på vilken musik du vill utan du får lyssna på radio istället. Fan jag fildelar men det är så jävla löljigt hur fildelare försöker få det att låta som det de gör inte skadar på något sätt och att det de gör borde vara lagligt. Fan ska ni klaga på att bilar också är en klassfråga?

Joo det gör ju SÅ JÄVLA ont i plånboken för Michael Bay och Paramount Pictures när han och studion cashar in några miljarder per transformers film trots att miljoner laddar ner filmen, det är såå synd om dem, dom kunde ju trots allt tjänat några miljoner till. Girig vill ha mer. Allla branscher kanske borde börja agera som underhållningsbranschen. En bussbiljett ska kosta 200kr, det är väl också en klassfråga då, du behöver ju inte åka buss, kan lika gärna gå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av foreveryang:

Joo det gör ju SÅ JÄVLA ont i plånboken för Michael Bay och Paramount Pictures när han och studion cashar in några miljarder per transformers film trots att miljoner laddar ner filmen, det är såå synd om dem, dom kunde ju trots allt tjänat några miljoner till. Girig vill ha mer. Allla branscher kanske borde börja agera som underhållningsbranschen. En bussbiljett ska kosta 200kr, det är väl också en klassfråga då, du behöver ju inte åka buss, kan lika gärna gå.

Alltså folk borde sluta vara sådana hycklare, jobbar du och endast plockar ut existensminimum eller? Resten kan du ju skänka till välgörenhet för att försöka tjäna pengar är ju helt fel iallafall i mjukvarubranschen. Jag fattar inte att ni tycker att ni har rätten att stjäla när priset inte passar er? Michael Bay har gjort en film som folk vill se och tjänar därmed bra med pengar, det är ju lite så med allt i samhället har du en bra produkt har du ju goda förutsättningar att tjäna pengar och vice versa.

Permalänk
Medlem

Shit 11 sidor...

Anonymous <3

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Skrivet av foreveryang:

Någonsin funderat över att samhället utvecklas framåt? Tror du att mat va en mänsklig rättighet i Sverige för 500 år sedan? eller för den delen är det nu? Tro fan folk skulle protestera om en liter mjölk kostade 100kr eller ett kilo potatis gick på 200kr. Och det är i stort sett det folk gör med fildelning, säger ifrån att nånting är fel. Film och musik branschen är bara giriga jävlar, ska bönderna göra samma dom då? Det är ju dem som producerar all mat, är du inte villig att betala så får du fan svälta eller odla själv då. Dem skulle ju kunna ta 100kr litern för mjölk.

Börja använda hjärnan lite!

Självklart utvecklas samhället, tack vare av att vi lever i ett kapitalistiskt samhälle, det vill säga det finns en belöning för de som lyckas ta fram en produkt för vilket det finns en marknad. Detta handlar om utbud och efterfrågan, ditt scenario med mjölk är ett tafatt försök till att förstå marknadsekonomi. Om mjölken är för dyr i Stockholm ser någon annan en marknad för att sälja dansk mjölk i Stockholm för 10kr litern och så vidare. Kontentan är att man inte tar lagen i egna händer och rånar ICA handlaren.

Visa signatur

[Intel i5 2500K][Corsair 1600 Mhz][EVGA GTX 780][Corsair TX750][WD Black 750GB][Intel 510 SSD 128GB][Lian Li PCV-1020A][ASUS PB278Q]

Permalänk
Medlem
Skrivet av gvil:

Alltså folk borde sluta vara sådana hycklare, jobbar du och endast plockar ut existensminimum eller? Resten kan du ju skänka till välgörenhet för att försöka tjäna pengar är ju helt fel iallafall i mjukvarubranschen. Jag fattar inte att ni tycker att ni har rätten att stjäla när priset inte passar er? Michael Bay har gjort en film som folk vill se och tjänar därmed bra med pengar, det är ju lite så med allt i samhället har du en bra produkt har du ju goda förutsättningar att tjäna pengar och vice versa.

Jag tycker man ska betala för sig, men som jag sagt tidigare i tråden så måste man kunna pröva en produkt innan. Du köper inte en tröja utan att prova den och se om den passar. Jag reagerar starkt på att det är sånt käbbel om att Krille, pojke på 13 år laddar ner Michael Bays Transformers 3, han kanske inte har råd att se den på bio eller köpa på DVD, när förlorade film sitt konstnärliga värde? (okej, Michael Bay kanske inte är den mest konstnärliga av alla) Borde inte Michael Bay bara vara glad att Krille såg filmen, Michael Bay har inte gått back, för filmen skulle inte köpts eller setts på bio från första början.

Att det sen finns undersökningar som visar att pirater köper mer media än icke-pirater har ingen relevans heller eller? Mediabranschen har absolut ingen som helst mattekunskap heller, dem räknar, säg 4 miljoner nedladdningar av ett spel som 4 miljoner förluster. Men om 3 miljoner av dem som laddade ner spelet tyckte det var skitbra och köper det, så gäller väll inte det längre? fast enligt mediabranschen gör det det.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AcolYte:

Jag tycker man ska betala för sig, men som jag sagt tidigare i tråden så måste man kunna pröva en produkt innan. Du köper inte en tröja utan att prova den och se om den passar. Jag reagerar starkt på att det är sånt käbbel om att Krille, pojke på 13 år laddar ner Michael Bays Transformers 3, han kanske inte har råd att se den på bio eller köpa på DVD, när förlorade film sitt konstnärliga värde? (okej, Michael Bay kanske inte är den mest konstnärliga av alla) Borde inte Michael Bay bara vara glad att Krille såg filmen, Michael Bay har inte gått back, för filmen skulle inte köpts eller setts på bio från första början.

Att det sen finns undersökningar som visar att pirater köper mer media än icke-pirater har ingen relevans heller eller? Mediabranschen har absolut ingen som helst mattekunskap heller, dem räknar, säg 4 miljoner nedladdningar av ett spel som 4 miljoner förluster. Men om 3 miljoner av dem som laddade ner spelet tyckte det var skitbra och köper det, så gäller väll inte det längre? fast enligt mediabranschen gör det det.

Håller med lite, går samma visa med musik... Är du verkligen ett fan går du å köper skivan varesig du har låten eller inte nerladdat redan.

Permalänk
Skrivet av AcolYte:

Jag tycker man ska betala för sig, men som jag sagt tidigare i tråden så måste man kunna pröva en produkt innan. Du köper inte en tröja utan att prova den och se om den passar. Jag reagerar starkt på att det är sånt käbbel om att Krille, pojke på 13 år laddar ner Michael Bays Transformers 3, han kanske inte har råd att se den på bio eller köpa på DVD, när förlorade film sitt konstnärliga värde? (okej, Michael Bay kanske inte är den mest konstnärliga av alla) Borde inte Michael Bay bara vara glad att Krille såg filmen, Michael Bay har inte gått back, för filmen skulle inte köpts eller setts på bio från första början.

Att det sen finns undersökningar som visar att pirater köper mer media än icke-pirater har ingen relevans heller eller? Mediabranschen har absolut ingen som helst mattekunskap heller, dem räknar, säg 4 miljoner nedladdningar av ett spel som 4 miljoner förluster. Men om 3 miljoner av dem som laddade ner spelet tyckte det var skitbra och köper det, så gäller väll inte det längre? fast enligt mediabranschen gör det det.

Nej, det har absolut ingen relevans, att du handlar mer än genomsnittskonsumenten ger dig ingen rätt att stjäla, ser du inte det absurda i ditt eget resonemang?

Visa signatur

[Intel i5 2500K][Corsair 1600 Mhz][EVGA GTX 780][Corsair TX750][WD Black 750GB][Intel 510 SSD 128GB][Lian Li PCV-1020A][ASUS PB278Q]

Permalänk
Medlem
Skrivet av iProtocol:

Nej, det har absolut ingen relevans, att du handlar mer än genomsnittskonsumenten ger dig ingen rätt att stjäla, ser du inte det absurda i ditt eget resonemang?

Men herre, det har jag väll inte påpekat heller? Vad jag syftade på var att bara för att jag laddar ner en skiva, behöver inte det betyda att jag inte köper skivan, det betyder att jag har intelligens nog att prova någonting innan jag lägger mina slantar på det. Mediabranschen vill dock inte att vi ska få provlyssna, provspela eller prov-se, för mediabranschen slänger ut 90% skräp som aldrig skulle säljas om det inte var för att man var tvungen att köpa det direkt, utan att prova.

Permalänk

Usas statsskulds tak har höjts till 26 000 miljarder dollar över 100% av deras bnp. Krigen som usa styr över kostar pengar, dom betalar ju för fan knappt nån skatt men ändå envisas dom med att köra sitt "American way" freedom and burger king macdonalds bla bla.

Men brakar hela världsekonomin samman har dom 2 saker att skylla på, terrorister och fildelare.

Sen när hackergrupper lägger ut personuppgifter på enskilda individer typ polis eller som wikileaks, Afghanska medborgare som hjälpt usa.

Det är helt åt helvete tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av evoke:

Tyvärr tror jag aldrig DDOS har åstakommit någonting.

Och för att vara lite balanserad så kan man ju konstatera att ägarna av megaupload.com har tjänat enorma summor pengar genom att hosta piratkopierat material. Frågan är ju om dom kan ställas till svars för det i.o.m. att det är användare som själva har laddat upp materialet. Sen är det väl svårt att säga hur stor del av deras totala mängd data har varit piratkopierat också. Fanns just hur många siter som helst som nästan helt var baserade på att ladda upp piratkopierat material på megaupload och andra liknande sites.

Torrents FTW!

Är detta DDos? Jag vet inte nämligen?

Citat:

It appears that the technique being used is low orbit ion cannon, popularly known as LOIC. Hackers simply load a program from the Internet and put it in the url of the site they want to attack. If enough people participate, enough traffic hits the targeted servers to shut them down.

http://www.forbes.com/sites/greatspeculations/2012/01/20/anon...

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Avstängd

Har jag pengar så köper jag saker, har jag inte pengar så köper jag inte saker och laddar ner dom istället. Är väl ganska självklart att folk gör så när det är extremt låg risk att åka fast för det?

Men ja det är ju stöld och det är absolut ingen jävla rättighet att få ladda ner och folk som klagar på att spel är dyra är ju förfan bara vänta i två månader så finns spelet att köpa för halva priset. Förstår inte problemet.

Vill du spela skiten vid release? Ja då får du hosta upp 500-600 spänn för en ny titel.

Permalänk
Medlem

Håller med. Är inte självmordsbenägen, men det börjar kännas som om det är bättre att bara opt-out. Då skulle man i alla fall slippa uppleva all skit som komma skall.

Visa signatur

Ryzen 5600X | Asus B550-F Gaming | 32GB G.Skill Trident Z 3600mhz | Powercolor 6800 XT | Seasonic Prime TX 850W

Athlon 64, du har alltid en plats i mitt hjärta. <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Hur gör du med matprodukter då? Säg att det kommit en ny kaviar, öppnar du den i butiken och smakar? Lämnar du tillbaka den sen öppnad och säger "jag ville ha pengarna tillbaka jag gillade inte smaken"? Det där är ännu ett svepskäl till att begå stöld.

det är därför de har provsmakning i butikerna på fredagar

Visa signatur

| CPU i5 750 | Gigabyte P55A-UD3R | ASUS HD5850 | Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 4GB | Western Digital Blue 500 GB | Western Digital Green 1 TB | Western Digital 250 GB | Corsair 650TX | Win 7 Pro x64 |

Permalänk
Medlem

Är det några "normala" människor som är för SOPA? Eller är det endast hollywood och politiker?

Permalänk

SOPA OCH PIPA ÄR OFFICIELLT DÖTT! KÄLLA: http://www.facebook.com/FacebookDC/posts/10150564105005818

Citat:

We are relieved that Congress has recognized the serious damage the PROTECT IP Act (PIPA) and the Stop Online Piracy Act (SOPA) could cause to the Internet and are pleased that congressional leaders have decided not to move forward on these bills. We want to thank the millions of Facebook users who shared their views with us, with members of Congress, and with their friends and families on this important issue, and who changed the direction of this harmful legislation. We appreciate that lawmakers have listened to our community's concerns, and we stand ready to work with them on solutions to piracy and copyright infringement that will not chill free expression or threaten the economic growth and innovation the Internet provides. You can read more about Facebook's view on this legislation by clicking the "Anti-Piracy Bills" tab on the left side of the Facebook Washington DC page. -Facebook

sry för all-caps-rage, men detta är en STOR lättnad! sprid vidare!

BTW nr2: U heard it from Itchy!

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Megaupload Founder Kim Schmitz Cars Seized by FBI

http://www.autoevolution.com/news/megaupload-founder-kim-schm...

Oh no u didn't.

Anonymous show no mercy

Visa signatur

Grafikkort: GeForce RTX 2080 Ti || Processor: Intel® Core™ i9-9900K@5Ghz || Moderkort: Gigabyte Z390 AORUS ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchy Trojan:

SOPA OCH PIPA ÄR OFFICIELLT DÖTT! KÄLLA: http://www.facebook.com/FacebookDC/posts/10150564105005818

sry för all-caps-rage, men detta är en STOR lättnad! sprid vidare!

BTW nr2: U heard it from Itchy!

THIS...IS...SPARTA!

*Lamar Smith faller ner i gropen och dör en plågsam död*

Permalänk
Medlem

Har läst tråden jag med, och jag måste säga, jag arbetar på att utveckla ett spel (indie) och jag har inget emot fildelning. Alla vettiga människor inser att de flesta som tankar gör det i saknad av bra kvalité. Vafan, om man får en bättre produkt när man tankar än när man betalar 600:- så är det jävligt uppenbart vad man gör.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem
Skrivet av AcolYte:

THIS...IS...SPARTA!

*Lamar Smith faller ner i gropen och dör en plågsam död*

SWEET!

Men kampen är inte över ännu.