Inget ljud i webbläsarna.

Permalänk
Medlem

Inget ljud i webbläsarna.

Av någon anledning har alla mina webbläsarare gått miste om sin förmåga att spela upp ljud. Oerhört irriterande, speciellt då det hände rakt upp och ned utan att jag själv har gjort nått.

Har provat det mesta. Det enklaste som att ominstallera till att ändra saker i Regedit. Men ingenting verkar fungera. Någon som kan hjälpa?
Kör för övrigt Win 7. Har IE, Firefox och Chrome. Det är dock bara Firefox jag är i större behov av att fixa.

Permalänk
Medlem

Tryck på den lilla högtalar ikonen där nere till höger i aktivitetsfältet, sen Mixer. Då får du upp en ruta med volyminställningar för varje program som är igång. Hitta dom programmen som du inte hör något ifrån och höj volymen.

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem
Skrivet av vikham:

Tryck på den lilla högtalar ikonen där nere till höger i aktivitetsfältet, sen Mixer. Då får du upp en ruta med volyminställningar för varje program som är igång. Hitta dom programmen som du inte hör något ifrån och höj volymen.

Om det ändå vore så simpelt. Självklart kollade jag det först när ljudet försvann.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antelano:

Om det ändå vore så simpelt. Självklart kollade jag det först när ljudet försvann.

Hmm... Då kanske det har att göra med flashplayer. Jag antar att du provat att spela upp från youtube? Gå in och prova på grooveshark, tror inte dom använder flashplayer där.

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem

Jag har provat uppdatera flashplayern. Det gav inget. Provade Grooveshark nu när du nämnde det. Inget ljud där heller.

Permalänk
Medlem

Ljudet har funkat som det ska på datorn om man bortser från webbläsarna, tills nu. Startade Spotify och där står det "There is a problem with the sound decoder". Så nånting är ju uppenbarligen fel. Jag vet dock inte vad mitt nästa steg är. Hjälp?