SweClockers nya utmärkelser: bra produkt, utmärkt och toppklass!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bread_:

Tycker att de gamla var tydligare "Prisvärd" är ju en bra beskrivning, Tycker också att "bäst i test" är en bra utmärkelse "toppklass" kan ju tilldelas till flera i ett test medans bara en kan vara bäst!

Kunde inte sagt det bättre själv, gillade verkligen just "Prisvärd" när man letade efter en produkt som faktiskt -var- prisvärd.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag gillar att ni har tre nivåer istället för två!
Jag tycker dock att det, om man bara tittar på ikonerna, är otydligt om vilket som är bäst mellan Bra Produkt och Utmärkt.

Och som andra redan sagt, sänk handen som gör tummen upp i Bra Produktikonen.

Trevligt initiativ!

Visa signatur

Mitt grafikkort är större än ditt.

Permalänk

Måste vara lite neggo här och säga att:

1. Gamla loggorna var mer originella och roligare att kolla på.
2. Ni säger att tydlighet och enkelhet är ledorden för förändringen men de nya utmärkelserna nästan kräver en beskrivning/motivering medans de gamla funkade bra utan.
3. De nya utmärkelserna funkar bra i recensioner av en produkt åt gången medan de gamla var mer mångsidiga och funkade även mycket bra till test med flera produkter i samma kategori.

Det finns imho en del att fila på här!

ps. jag kan vara mer konstruktiv med min kritik men har inte orken just nu, kanske redigerar denna post lite senare med mer tips.

Visa signatur

Veritas Vos Liberabit o Despectivus Dei

Permalänk
Medlem

Bara den här som fattas då

Visa signatur

Ryzen 5950x | RTX 4090 | 64GB 3600Mhz| WD Black sn850 2TB
NAS: Unraid | 8GB 2133Mhz | ASRock C236 WSI | Intel G4600 | 32TB WD RED
YT:youtube.com/patan77xd IG:instagram.com/patan77 Webwww.patan77.com

Permalänk
Medlem

undrar om det är tillverkar som kommit med påtryckningar, dom nya är mer vaga än dom gamla och kan då ges mer lättvindigt

Permalänk
Medlem

det ser helt ok ut.

saknas dock en för "favorit"

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Hej alla.

Jag tycker att man måste även ha med årtal då man testar en produkt. Annars så blir utmerkelsen inte intressant. Nu har SWEclockers blivit så stora. Får en produkt en utmärkelse härifrån så är det troligt att man kommer att använda den utmärkelsen för att öka försäljningen på produkten.

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk

Tycker dom gamla var enklare att förstå.

Tycker ni borde ha dessa tycker jag, eller nåt liknande.

Prisvärd:
Gör som den ska med tanke på sitt låga pris.

Rekommenderas:
välgjord produkt till ett något högre pris.

Topklass:
Mycket Hög kvalite/prestanda mot ett högre pris.

Bäst i Test:
Bäst i Test.

Mvh

Visa signatur

CPU: Intel i7 2600K 4,5GHz 1,332V, LLC 75%, Offset -0,005V
GPU: Asus R9 290
MB: Asus P8P67 Deluxe
RAM: Corsair Vengence LP 4x4GB 1600MHz
SSD: Samsung SSD Basic 840-Series 250GB

Permalänk
Medlem

Nu är sista spåret borta av den gamla goda tiden här på swec. Jag saknar redan dom gamla utmärkelserna. Dom hängde med från första början med gubbarna som satt där uppe och tittade ner på sidan.

http://web.archive.org/web/20000511193606/http://www.sweclock...

Det blir nu så sterilt, dött, tråkigt och modernt. Så som många av dagens hem ser ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devildoll:

det ser helt ok ut.

saknas dock en för "favorit"

Håller med

Permalänk
Medlem

Härligt, mycket bra gjort!

Jag kommer inte sakna "Prisvärd" då det var ganska relativt eftersom vi alla tjänar olika mycket och därmed snålar därefter

Visa signatur

Stuff me like a haggis!

Permalänk

Mycket stilrent, gillas starkt!

Visa signatur

Corsair 450D |MSI P67A-C45 B3 | Windows 10 |Intel i5 2500K @ 4.5GHz ( Noctua NH-C12P SE14) |RAM:Kingston Fury 16gb | MSI R9 390 Gaming | SSD: Samsung Evo 850 250gb

Permalänk
Skrivet av Alakai:

Tillåt mig vara sur gammal gubbe och säga attd et var bättre förr. Nu ser utmärkelserna ut som vilka utmärkelser som helst..

*Gnäll gnäll*

Då är jag nog också en sur gammal gubbe.

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk

Skulle ni kanske kunna samla dessa produkter i en egen Rubrik/Topic, som t.ex. Mässor, Testcenter. Ni kan döpa den till "Sweclockers utmärkelser" eller något. Då kan vi väldigt enkelt se vilka produkter som ni rekommenderar. Skulle även vara trevligt att kunna sortera om man t.ex. bara vill se Toppklass eller Utmärkt.

Kanske något att fundera över?

Permalänk
Medlem

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Haha, klart att den måste få vara med ;D

Visa signatur

WS: [i5 2500k@4.5ghz, 16gb ram, HD6870]@Win 7 / Debian
Laptop: [Samsung 700Z5C-S02]
@Win 8

Om du har smak för elektronisk musik: soundcloud.com/skepth

Permalänk

Tycker dom här utmärkelserna är väldigt luddiga jämfört med dem gamla. Hoppas ni ändrar er

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[ASUS P9X79] [Corsair RM850i] [Corsair 32GB DDR3 1600mhz] [i7 3930K] [Noctua NH-D14] [Gainward GTX 1080 "GLH" Golden Sample 8GB GDDR5X][Sandisk 256GB][Fractal Design Define S]

Permalänk
Medlem

Ok..

Vad hände med dålig, usel, värdelös?!

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Skrivet av Kilroy:

Jag kan tycka så här instinktivt att prisvärd saknas lite men när jag läser vidare så tror jag att "bra produkt" kan komma att fylla upp den rollen finfint!

Fast jag kan tycka att en produkt kan vara prisvärd utan att vara bra. Tycker bättre om det gamla systemet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lurcazzus:

Fast jag kan tycka att en produkt kan vara prisvärd utan att vara bra. Tycker bättre om det gamla systemet.

Det tycker inte jag, och tydligen inte sweclockers redaktionen heller.
Är en produkt inte bra så är den inte bra.
Finns det ingen bra produkt billigt så får man lägga lite mer pengar och få något bra.

Permalänk
Relik 📜

Vi har klurat hur dessa ska användas ett tag baserat på de problem vi upplevde med gamla utmärkelserna, inget vi bara dragit fram ur hatten direkt. Förhoppningsvis klarnar det hela framöver när de nya varianterna börjar dyka upp i recensioner.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Bra initiativ

Behövdes någonting mer än det förra systemet:)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem

Som många andra sagt så måste jag påpeka att jag kommer sakna gubbarna i bioshock/fallout-stuket. Älskar sådana figurer, sådan cool konststil. Sen kan jag även hålla med andra att prisvärd var en bra utmärkelse.

Men men, framåt ska vi och även om jag föredrog stilen på de gamla utmärkelserna så är det roligt att tar er tid för att föra sidan framåt.

Edit: En ikon med tummen ned istället för upp med texten "Undvik" kanske vore bra att ha i er repertoar? Ibland finns det faktiskt produkter som man verkligen bör undvika. Det kanske känns onödigt att totalsåga produkter med en sådan ikon men i extremfall kan jag tycka att det behövs. Ett aningen utdaterat exempel skulle ju vara Ace of Sweden och deras första försök i nätaggsmarknaden.

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Permalänk
Medlem

kommer att sakna "bäst i test"

Permalänk
Medlem

Naa, saknar redan gubbarna.. lite orginella och fungerade typ som maskotar. De nya utmärkelserna är mest en trist ripoff från Cyberphoto.se

Visa signatur

Antagligen en bättre dator än vad du har!

Permalänk
Medlem

inga SweC-Gubbar på :<!

Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vatten:

Nu är sista spåret borta av den gamla goda tiden här på swec. Jag saknar redan dom gamla utmärkelserna. Dom hängde med från första början med gubbarna som satt där uppe och tittade ner på sidan.

http://web.archive.org/web/20000511193606/http://www.sweclock...

Det blir nu så sterilt, dött, tråkigt och modernt. Så som många av dagens hem ser ut.

Vilken härlig känsla att titta runt på den gamla sidan, ren nostalgi Saknar den stilen lite faktiskt, även om den nuvarande är proffsig.

Citat:

GamePC har provat en Celeron(II) 600MHz, de fick upp den till 945, men den gick dock inte stabilt.

Vilka underbara artiklar haha

Visa signatur

APLUS Case CS-Twin # XFX 750W 80+ Bronze # ASUS P6X58D Premium # i7-920 # Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB # Corsair SSD Performance 64GB # WD caviar black 640GB # WD caviar black 500GB # 2st XFX HD5870 1GB Crossfire # Samsung 22X DL # win7 Home

Permalänk

Håller verkligen med många föregående talare - "prisvärt" behövs!

Sedan skulle jag hellre se att "utmärkt" bytte namn till "bra val" eftersom utmärkt i mina öron låter "lite för bra".

Och varför inte ha kvar "bäst i test"? Man vill ju enkelt se vem som vann, men det behöver ju inte betyda att produkten är toppklass.

Gör om, gör rätt säger jag!

Visa signatur

Chassi: Phanteks Enthoo Evolv ATX | Moderkort: ASUS Z97-AR | CPU: Intel Xeon E3-1270v3 | RAM: Corsair 16GB VENGEANCE LP Grafikkort: 2x AMD R9 290 | PSU: Corsair AX750 | SSD: Intel 730 Series Kylning: Phanteks PH-TC14CS | Scythe Gentle Typhoon | Corsair Air series AF140 | Phanteks PH-F140HP

Galleri: Ash | By SweLingonBerry

Permalänk
Skrivet av IceDread:

Ok..

Vad hände med dålig, usel, värdelös?!

Man kollar aldrig ens på dom som hamnar i botten....

Permalänk
Medlem

Jag kommer sakna den gamla Sweclockers rekomenderar med gubben som gör tummen upp :'(