Permalänk
Medlem

Ny dator till kompis! 8k

Hej, en kompis bad mig sätta ihop en dator till honom för 8000kr. Han kan inte montera den själv och eftersom han inte bor i närheten kan jag tyvärr inte hjälpa honom med det heller! Men iaf jag har satt ihop ett paket som jag mycket gärna vill ha åsikter på och vände mig därför till Swec, som vanligt! Måste dock säga att det inte får bli dyrare än vad det redan är. Operativsystem osv behövs ej
Här är paketet iaf http://www.inet.se/kundvagn/visa/1418264/2012-01-25

Tack på förhand!

//Nässe

Permalänk

tja jo det ser bra ut här är ett till förslag lite dyrare men jag dror det kommer va bättre pga uppgraderings möjligheter i framtiden

GRAFIK KORT ASUS GeForce GTX 560Ti 1GB .1790kr

CPU AMD FX-8120 3.1GHz 8-Core .1790kr

MODER KORT ASUS CROSSHAIR V FORMULA - ATX .1999kr

RAM MINNE Corsair XMS3 Vengeance 8GB DDR3 PC3-12800 1600MHz .399kr

HÅRDDISK Seagate Intern Hårddisk Barracuda 1TB (Cache 32 MB / 7200RPM .995kr

PSU Cooler Master PowerSupply (PSU) GX Lite 700W .749kr

CHASSI Fractal Design Define R3 - Svart (Ej PSU / USB 3.0) .890kr

OPRATIVSYSTEM Microsoft Windows 7 Home Premium mellan .1000-1700kr

LITE EXTRA FLÄKTAR .200kr

Total pris 9812
allt taget från webbhallen.com utom oprativsystemet för det kostar 1700 hos dom

Permalänk
Medlem

Hejsan, tack för svaret. Dock var budgeten 8000kr. Dessutom behövs inte OS. Något jag kanske skulle nämnt är att datorn huvudsakligen ska användas till spel.

Någon annan som har nån synpunkt på det paket som jag har satt ihop?

Permalänk

Spel säger du? Tja, om han ska spela BF3 så rekommenderar jag att inte köpa det grafikkortet då recensionerna i en kort version av det säger att det grafikkortet får BF3 att lagga ur och att det inte är bra...

Visa signatur

Gillar ni mitt namn :P ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datorkunnig?:

Spel säger du? Tja, om han ska spela BF3 så rekommenderar jag att inte köpa det grafikkortet då recensionerna i en kort version av det säger att det grafikkortet får BF3 att lagga ur och att det inte är bra...

Jasså? Just detta kort eller alla 560Ti? Är det en rescension som Swec har gjort eller?

Permalänk
Medlem

Ser väl rätt bra ut, välj dock 2500K samt ett bättre nätagg så får du en mer framtidssäker dator.

Rekommenderar följande nätagg: http://www.inet.se/produkt/6900306/fractal-design-tesla-650w-...
Då processorn är så bra så kommer du endast att behöva uppgradera grafikkorer vid en eventuell ny uppgradering, så har du ett hyfsat fett nätagg tills dess med.

GTX560TI är inget problem.. dock kan man självklart inte maxa battlefield med kortet.

Visa signatur

i5 760 @ 3.9GHz | SLI GTX 560 TI | Xonar STX | Intel 320 120GB | Corsair HX850 | NZXT Phantom | MSI Trinergy | H50 | 8GB Corsair 1.6GHz

Permalänk
Skrivet av Nässe:

Jasså? Just detta kort eller alla 560Ti? Är det en rescension som Swec har gjort eller?

Recensionerna kommer från kunder på inet.se

Visa signatur

Gillar ni mitt namn :P ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ludde551:

Ser väl rätt bra ut, välj dock 2500K samt ett bättre nätagg så får du en mer framtidssäker dator.

Rekommenderar följande nätagg: http://www.inet.se/produkt/6900306/fractal-design-tesla-650w-...
Då processorn är så bra så kommer du endast att behöva uppgradera grafikkorer vid en eventuell ny uppgradering, så har du ett hyfsat fett nätagg tills dess med.

GTX560TI är inget problem.. dock kan man självklart inte maxa battlefield med kortet.

Tack så mycket, ja 2500K kostar väl bara ca 100-lappen mer men jag tror inte att han kommer syssla med någon överklockning ändå. Det är sant att den blir mer framtidssäker och jag får väl diskutera det med honom. Men iaf, tack för svaret!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datorkunnig?:

Recensionerna kommer från kunder på inet.se

Jaha okej, jag har läst lite om detta och många säger att om man uppdaterar kortets BIOS så har problemet löst sig. Men tack iaf

Permalänk

Kk. Ville bara nämna det...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gillar ni mitt namn :P ?