Sverige skrev under ACTA-avtalet

Permalänk
Medlem

fan va skamligt asså, väldigt bakåt strävande från våra politiker, och det värsta är ju att det enda partiet som står med oss i internet fråger är miljöpartiet

Permalänk
Medlem

Blir förbannad, Sverige viker sig.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av anon4992:

Nja USA skrev under ACTA också, ACTA är global, SOPA var mer eller mindre endast Amerikansk.

Vet inte vad man skrev under egentligen då inget ändras med denna underskrift, mer än att länder och deras regeringar nu får ta en funderare över ACTA och sen köra den igenom sina instanser.

Dumt nog kollade jag på denna film igår, som snabbt o lätt förklarar ACTA:
http://www.youtube.com/watch?v=N8Xg_C2YmG0

Lite svårt att sova sen då man låg o grubblade. Finns ju ett hopp och det är att lagen kommer att användas utan missbrukas, men det kan vi ju givetvis glömma. Lagen som sådan ger storföretag mer makt, precis som att dom behöver öka sina vinster ännu mer på andras bekostnad.

Finns en petition här:
http://www.avaaz.org/en/eu_save_the_internet/?fp

Tydligen ska Avaaz vara effektiva och var väldigt aktiva i att bekämpa SOPA. Har inte kollat upp dom närmare men skriva under mot ACTA kan ju alla göra.
Så skriv under, finns inget att förlora på det. I vanliga fall så skrattar jag åt onlinepetitions..men inte denna gång.

Det var SOPA och PIPA jag syftade på med BAJS och PISS. Och jo, USA hängde med på ACTA.

Mest att antipiraternas högborg med MPAA och RIAA i spetsen från USA tappade SOPA och PIPA kändes som en stor seger för världen om kunskapen om politikers okunskap. Att det lyckades där, men att EU som generellt verkar något bättre i form an kunskap och något mindre häxjakt inte fick stopp för ACTA.

Det var väll mest det jag syftade på.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av harith:

fan va skamligt asså, väldigt bakåt strävande från våra politiker, och det värsta är ju att det enda partiet som står med oss i internet fråger är miljöpartiet

How about Vänstern då?

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Det var SOPA och PIPA jag syftade på med BAJS och PISS. Och jo, USA hängde med på ACTA.

Mest att antipiraternas högborg med MPAA och RIAA i spetsen från USA tappade SOPA och PIPA kändes som en stor seger för världen om kunskapen om politikers okunskap. Att det lyckades där, men att EU som generellt verkar något bättre i form an kunskap och något mindre häxjakt inte fick stopp för ACTA.

Det var väll mest det jag syftade på.

EU kan fortfarande sätta stopp för det only time will tell...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Finns det någon sajt där man skriver under MOT skiten så någon kan skicka det till regeringen?
Perkele.

Ja. http://www.avaaz.org/en/eu_save_the_internet_spread/?tta

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Men förhelvete, nu får vi fan ta till en jävla revolution. Det går inte att endast ha 50+are i en riksdag som ska bestämma om internet och annat som dem inte förstår sig på.

Kolla bara på USA, en av dem ledande kandidaterna för president är 76 år... tror ni han kan ett piss om hur världen ser ut nu, kan han någonting om internet?

Permalänk

Så typiskt Sverige dom ska alltid vara så duktiga med allt. Blir så less.

Permalänk
Medlem

Men kom igen, vem förväntade inte sig det här ?

Permalänk
Medlem

Det jag har svårt att begripa är hur detta får hända?

Tänk om det kommer helt bissera förslag så som PIPA/SOPA och ACTA men ännu värre, jag menar 95% av Sveriges befolkning vet icke vad ACTA är, tänk er 20-30 förslag där man helt enkelt har så många bara för att man vet att flera inte kommer gå igenom pga. protest men att kanske 1-2 av dessa 30 gör det pga. att folk helt enkelt inte känner till det, inte hinner ta reda på det eller till och med känner " vi lyckades iaf stoppa 27 av dessa så jag antar att vi bör vara nöjda ".

Lite upprörd medan jag skriver detta så jag hoppas någon förstod min poäng.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

/Signed!

Visa signatur

AMD 5600x

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Sverige.. USA's bitch!

Skärpning era feta gamla gubbar.. Vad är ni rädda för?

Mer EU som är USA's bitch och Sverige som är EU's bitch. Vakna upp själv och inse att dina politiker har förrått dig.
EU måste bort så att länderna får bestämma lagar själva. Vi får ändå inte välja vem som sitter där så varför ska dom få äran att styra över vår framtid?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk

Älskar ju denna planet

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Avstängd

Vill se en förändring på denna "så kallade" demokrati i Sverige om 2 år.

Permalänk
Medlem

Google, Twitter, Wikipedia mfl. andra mäktiga företag bör tycka att detta avtal är lika mycket piss som de tycker att SOPA/PIPA är. I och med site-blackouterna fick ju "vanligt folk" upp ögonen så jag hoppas verkligen att de vidtar liknande åtgärder när det gäller ACTA. Men som sagt, under tiden kan vi visa vårat missnöje genom att skriva på här: http://www.avaaz.org/en/eu_save_the_internet_spread/?tta

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=UjbRnmJrWIQ&feature=related Kolla på video och tänk att dom pratar om ACTA 8) pretty hilarious

Permalänk
Medlem

Fan vad trött manblir på alla dessa försök att ta makten från folket. Företag börjar få lite väl mycket makt och rättigheter över våra liv

Permalänk
Medlem

Pinsamt. Vad mer ska man säga?

Permalänk

Man ska bekämpa piratkopiering genom att erbjuda bättre och enklare alternativ. (tex spotify) inte genom att försöka hindra de som vill ladda ner från att göra det. Det kommer ändå aldrig lyckas. Inte ens genom att stänga ner hela Internet skulle de lyckas stoppa piratkopieringen...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är ni förvånade? Inte jag iallafall. Visste att den här dagen skulle komma. Synd att man är politiskt handikappad när det gäller detta ämne. Finns inget parti i min smak som handskar med dessa Internet "lagar". Piratpartiet är uteslutet, fri fildelning är idiotiskt. Vänstern ska jag inte ens nämna...

Suck..

Permalänk
Medlem

Tråkigt tråkigt, nåja inte direkt förvånande iaf. Visste själv att detta skulle bli en tidsfråga..

Permalänk
Medlem

Fattar inte varför dom inte varför dom bara lägger på en liten summa pengar typ 50kr på Internet räkningen och dom får filmbolag och musik bolag o sånt så får dom ändå pengar för de. Tycker det är bättre än att göra alla dessa lagar!

Visa signatur

CPU:Intel i5 4670k | Mobo:MSI Z87-G45 Gaming | GPU:ASUS R9 290x Direct CUII 4GB | PSU:Fractal Design Tesla 650W 80+ Bronze | SSD:Intel 530 120gb | HDD1:2TB Seagate Desktop HDD 7200rpm | HDD2:Random 500gb 5400rpm | Case:Coolermaster Enforcer | Skärm 1: BenQ XL2410T | Skärm 2:Acer 24" G246HYLBMJJ IPS |

Permalänk
Medlem

Helt seriöst nu, så hur svårt skulle det vara att starta upp ett nytt "internet" ?
Det borde räcka med att den folkmassan som hatar dessa lagar går ihop och bildar ett eget WAN!

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk

Någon som är sugen på att demonstrera?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Medlem

GG, well played.

Let's fight this down.

Visa signatur

Intel Core i5 2.8 Ghz @3.4Ghz|Corsair H70|Asus Maximus III Formula P55|Corsair 8GB 1600MHz XMS3 DHX+| ZOTAC GTX 470 1280MB|650D,
B-log; Riverst0ne

Permalänk
Medlem

Amen förfan! Gubbjävlar...

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

Helt seriöst nu, så hur svårt skulle det vara att starta upp ett nytt "internet" ?
Det borde räcka med att den folkmassan som hatar dessa lagar går ihop och bildar ett eget WAN!

Jo tack, skulle vara ett trevligt nätverk, alla som ska ha allt gratis och inte vill göra rätt för sig, alla kriminella och annnat löst folk, have fun.

Permalänk
Medlem

Det är som sagt inte skrivet i sten än, den riktiga röstningen är inte förens i juni, så chansen att påverka finns fortfarande (även om dom nästan garanterat kommer köra över folket oavsett). Så sprid informationen bäst det går, så folk får reda på det i större utsträckning.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i