Sverige skrev under ACTA-avtalet

Permalänk
Medlem

Jag borde inte vara det. Jag (och resten av befolkningen för den delen) borde ha lärt mig läxan vid detta laget.

Men besviken är ett ord som passar just nu.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LaWn:

Vi är typ 7 miljarder människor på jorden. Ungefär 70 procent av alla de människorna har länkat laddat ner eller delat någon form av media på nätet. om den här lagen går igenom så kommer inte jorden gå runt, det kommer typ bli i Sverige går från 9 miljoner inv. till 3 då 6 miljoner sitter i fängelse lulz. så den här grejen är ju helt sanslös.

Du har för fasen inte ett rätt..

Permalänk
Medlem

Bra tanke med en demonstration men jag tror helt ärligt inte att det ger något.
Politikerna lyssnar inte.
De har aldrig gjort det och de kommer aldrig börja.
Den enda demonstrationen som skulle väcka uppmärksamhet vore väl om man körde något i klass med grejen på Wall Street, att folk håller på ett bra jävla tag... men då skickar de väl in kravallstyrkan... *bitter på modern demokrati*

Permalänk
Medlem

Commence Operation Shitstorm.

Spread the word!

Delta i demonstrationen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Du har för fasen inte ett rätt..

7 miljarder människor på Jorden, och 9 miljoner i Sverige är faktiskt korrekta avrundningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lorgix:

Commence Operation Shitstorm.

Spread the word!

Delta i demonstrationen.

Underbar ironi när man ser "stoppa storföretagen! skickat från min Iphone", tycker det sammanfattar hela situationen väl

Permalänk
Medlem

Jasså, USA har redan ringt. Skjut mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av weawer:

Uppmanar folk att maila våra eu parlamentvalda
länk till adresser och exempel medelanden
http://www.reddit.com/r/sweden/comments/oxybc/acta_h%C3%A5lle...

Done Sir!
Även skrivit på namninsamlingen som nämns i tråden:)

Visa signatur

| i7 920 C0 @ 3,63| GTX 580 + EK CU| CM 690 | EK HF Acetal |Samsung 830 120+TG 120 | AX850 | Asus Rampage 3 Formula|12GB Corsair |
FoldingRig1: i5 2320, 8GB ram, Win7
FoldingRig2: i7 920, 12GB ram, Win7
http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=530039

Permalänk
Medlem
Skrivet av lorgix:

7 miljarder människor på Jorden, och 9 miljoner i Sverige är faktiskt korrekta avrundningar.

Ja det var klumpigt sagt, åsyftade de 70% som han skrev.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Underbar ironi när man ser "stoppa storföretagen! skickat från min Iphone", tycker det sammanfattar hela situationen väl

Jag har inget emot storföretag per se. Jag har heller ingen Iphone.

Permalänk
Medlem

Men lycka till att sätta 60 % av Sveriges befolkning bakom galler, GEEEZ!!

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Medlem

Undrar på varför det råder bortemot total tystnad i "gamlemedia"
http://svt.se/2.27170/1.2690703/sverige_rasar_pa_pressfrihets...

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Skrivet av mnsn:

hoppas nu bara att riksdagen säger NEJ till avtalet då

Folk skriker, men som sagt, det ska gå igenom riksdagen också, kontakta folk i riksdagen! Maila!

Visa signatur

""All you need in this life is ignorance and confidence, and then success is sure" - Mark Twain"

Permalänk

Ska få tag i min farfars kontaktlista och ringa Carl Bildt, bestämma tid och plats för intervju, mitt på Sergels torg, den 4 februari..

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Har ändå slutat piratkopiera spel och d.y så för mig gör det inget.

Det är inte domedagen direkt.

O förresten tycker jag att EU>USA. Softpower vinner alltid i längden

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Woods:

Har ändå slutat piratkopiera spel och d.y så för mig gör det inget.

Det är inte domedagen direkt.

O förresten tycker jag att EU>USA. Softpower vinner alltid i längden

Du har ingenting att dölja, så det är väl lugnt att jag sätter upp en kamera i ditt badrum?

Visst känns det tryggt att folk läser dina mail?

Vad ska vi ha pressfrihet till förresten? Jag har ändå ingen dagstidning hemma.

Permalänk
Medlem

Varför inte protestera? Polacker kunde så kan vi också! Jag vill inte att mitt ISP skall kunna kontrollera mig vad jag än gör på nätet! Varför ska staten ta över internet? Det är VI som byggde det och gjorde det till ett kraftfullt verktyg, inte de! Vi måste göra nåt, om vi visar motstånd som de andra länder följer kanske resten av världen! Någon måste börja, om vi bara ber till Gud eller whatever och tänker att någon annan kan göra det åt oss eller att vi inte är starka nog så är det INTE SANT! Vi måste STOPPA ACTA! Internet är vårt "land" och staten vill ta över det! Vi kan inte låta de göra det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woods:

Har ändå slutat piratkopiera spel och d.y så för mig gör det inget.

Det är inte domedagen direkt.

O förresten tycker jag att EU>USA. Softpower vinner alltid i längden

Även om du har rent mjöl i påsen så vill du väll inte ha regeringens smutsiga händer där?

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woods:

Har ändå slutat piratkopiera spel och d.y så för mig gör det inget.

Det är inte domedagen direkt.

O förresten tycker jag att EU>USA. Softpower vinner alltid i längden

Gäller också posta videos och bilder på din blogg (facebook t.ex).

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem

Skulle vara skönt om det fanns media som faktiskt upplyste om detta istället för att dra upp Juholts privatliv. Svensk media stinker dynga och tyvärr verkar det bara bli sämre och sämre med tiden. Folk har blivit insnöade på trams.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem

Upp till kamp för h*lvete!

Vi måste visa regeringen att detta INTE är ok.

Visa signatur

i9-11900F | RTX 3070 ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woods:

Har ändå slutat piratkopiera spel och d.y så för mig gör det inget.

Det är inte domedagen direkt.

O förresten tycker jag att EU>USA. Softpower vinner alltid i längden

Nu är det ju inte bara piratkopieringen som är i riskzonen. Jag är inte heller ett jättefan av piratkopiering, men anser att eftersom det inte finns några bra tjänster för det så piratkopierar jag hellre än köper serier på DVD. Spel däremot har jag helt slutat piratkopiera, men det är nästan enbart tack vare steam. Ett strålande bevis på att det faktiskt funkar.

Men som sagt, det är inte piratkopieringen som är det farliga. Det är begränsningen av internet.

Permalänk
Avstängd

Fan vilket jävla svek.
Sverige behöver bli mer självständigt och sluta följa EUs och USAs önskningar.

Vi behöver mer transparens och öppenhet inom regenereringen/staten.
Lobbyister bör inte få ha personlig/privat kontakt med politiker, istället bör brev användas där innehåller publiceras offentligt.
Alla transaktioner, bidrag och donationer till politiker bör vara offentliga.

Vi måste få ett slut på korruption, hot, och mutor!

Varumärkesförfalskningar, upphovsrättsintrång och piratkopior är skilda saker som inte bör vara under samma avtal. Dom har lumpat ihop det i ett avtal och kommer använda det för censur, ta bort remixar, mashups, sampat, och saker som inte ens äger, sånt som är i public domain.

Service providers kommer bli skyldiga att ta bort innehåll eller få hela sin service avstängd. Det kommer högre ribba för att starta företag, det kommer bli mer administrationsavgifter, och detta hämnar ekonomisk tillväxt och gör att vi får in mindre skatteintäkter från företag och ekonomin blir dålig.

Permalänk
Avstängd

Vad fan.. Seriöst, detta kommer leda till mer kriminalitet, folk kommer sno filmer från butiker istället.. Okej, kanske inte riktigt så illa, men det kommer bli kaos! :'(

Permalänk
Medlem
Skrivet av FknDemo:

Då tar jag fan patent på H2o. Det skulle inte förvåna mig om USA redan gjort det...

Nej! Du kan inte ta patent på det. Apple har patent på patent.

Permalänk
Medlem

Det är trött att Sverige skriver på detta förslag... visst så har det ännu inte godkänts så just nu är det lugnt eller har jag fattar helt fel?

Men den kommer nog inte att gå igenom för om man kollar på responsen på SOPA och PIPA så kommer inte Sveriges politiker våga göra något om det kommer vara tillräckligt mycket folk på demonstrationerna. Politikerna i Sverige är så jäkla fega så de böjer sig om en 3 årig unge skulle komma och argumentera emot de..... Just nu verkar de bara sätta dit de stora fiskarna som Kim Dotcom, skamlig akt för megaupload är väl som dropbox ungefär?

Nu har jag inte kollat på andras forum inlägg så nu kanske jag upprepar massa som redan sagts! Men vi har rätt att vara anonyma. Vi lever väl i ett humanistiskt samhälle? eller är det bara på pappret som allt annat skit! Kommer leda till total anarki hos extremisterna till slut...

Permalänk
Medlem
Skrivet av belga:

Jag borde inte vara det. Jag (och resten av befolkningen för den delen) borde ha lärt mig läxan vid detta laget.

Men besviken är ett ord som passar just nu.

Som de sjunger så vackert: "Vi har den regering vi förtjänar, för den som håller tyst han håller med och det finns ingen som protesterar och det är därför vi har det så bra!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Limo:

Upp till kamp för h*lvete!

Vi måste visa regeringen att detta INTE är ok.

+1

Som jag skrev ovan, om Polen kan varför skulle Sverige inte kunna? "You got to fight for your rights!"
Kom igen, protestera, DDoS'a, gör vad ni kan för att få regering att ändra sina beslut om ACTA!

Permalänk
Skrivet av m1ntos:

Fyfan i helvete. Protester någon?

I sverige?

Nänä, här tar alla det i rumpan med ro, för fjolliga för att protester.
Nej, dags för protester som i Egypten..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB