Sverige skrev under ACTA-avtalet

Permalänk
Medlem
Skrivet av darkmoon:

Nu är det ju inte bara piratkopieringen som är i riskzonen. Jag är inte heller ett jättefan av piratkopiering, men anser att eftersom det inte finns några bra tjänster för det så piratkopierar jag hellre än köper serier på DVD. Spel däremot har jag helt slutat piratkopiera, men det är nästan enbart tack vare steam. Ett strålande bevis på att det faktiskt funkar.

Men som sagt, det är inte piratkopieringen som är det farliga. Det är begränsningen av internet.

Precis min tanke.

Vilken hysteri det är. Inte bra att internet kan begränsas, men det är deras förlust. Tror nog detta inte håller speciellt länge, det blir nog för jobbigt att bevaka internet eller för kostsamt.

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrSvamp:

Nej! Du kan inte ta patent på det. Apple har patent på patent.

Och ändå söker Apple om minst patent varje år.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem
Skrivet av darkmoon:

Nu är det ju inte bara piratkopieringen som är i riskzonen. Jag är inte heller ett jättefan av piratkopiering, men anser att eftersom det inte finns några bra tjänster för det så piratkopierar jag hellre än köper serier på DVD. Spel däremot har jag helt slutat piratkopiera, men det är nästan enbart tack vare steam. Ett strålande bevis på att det faktiskt funkar.

Men som sagt, det är inte piratkopieringen som är det farliga. Det är begränsningen av internet.

Jag tror inte att piratandet kommer stoppas nu heller dom hittar alltid nya vägar.

Permalänk
Skrivet av DeaDUggh:

Inte bara internet, all den här skiten banar väg för mer begränsningar, övervaknign och slutligen systematisk nedtryckning av ideer och åsikter som makthavare (både politiska och ekonomiska) inte står för. Ger man ett finger så tar de hela handen, vi måste sätta ned foten och stå emot för i den här saken rör sig politiken läskigt snabbt.
'
Hela situationen för mina tankar till boken 1984... Läskiga grejer

Exakt!! Snart är vi styrda av Eu´s regler. Är rädd för våran yttrandefrihet, när dom spårar frispråkiga talar ut online så kommer usa spåra dom och tysta dom!

Permalänk
Medlem
Skrivet av matnojje:

Jag tror inte att piratandet kommer stoppas nu heller dom hittar alltid nya vägar.

Piratandet fanns innan internet kom, varför skulle det försvinna nu?

Skit i diskutioner om vad som kommer hända efter ACTA leds in, gör allt för att stoppa det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrSvamp:

Som de sjunger så vackert: "Vi har den regering vi förtjänar, för den som håller tyst han håller med och det finns ingen som protesterar och det är därför vi har det så bra!"

OMG Word på det! Kanske folk inser att mer i plånboken inte alltid är bäst.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woods:

Har ändå slutat piratkopiera spel och d.y så för mig gör det inget.

Det är inte domedagen direkt.

O förresten tycker jag att EU>USA. Softpower vinner alltid i längden

Det handlar inte bara om piratkopiering. Jag trodde det hade gått upp för de flesta nu. Att FBI bara kan stänga ner en thailändsk sida och åtala ägaren som inte ens är amerikans medborgare är enligt min åsikt helt fucked up. Dessutom så var det inte ens en piratkopieringssida. Det är bara en sida där man kan lägga upp filer precis som youtube är en sida där man kan lägga upp videoklipp. Att megaupload blev blockat och ägaren åtalad är samma sak som att de skulle åtala mig för att någon har lagt in piratkopierade filer i mitt hemnätverk. Det är fildelarna som begår brott och inte ägarna till sidorna där de länkar eller laddar upp materialet.

http://www.megaupload.com/

Department of Justice?

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Det kommer också bli en motdemonstration, hoppas bara inte det leder till allt för stora våldsamheter, tydiligen finns det grupperingar som tröttnat på alla gnällande ungar och vill rensa upp, men låt oss hoppas det bara är tomma rykten och allt går fredligt till.

Är det "Farsor & Morsor på stan" som tröttnat då eller?

Visa signatur

i7-8700k | ASUS ROG Strix Z370-F Gaming | 2x8+2x16GB Corsair Vengeance LPX 3200 | ASUS TUF RTX 3080 OC | Samsung 860 EVO 1TB | WD Black SN850 1TB | Intel 660p 2TB | Crucial MX500 4TB | Noctua NH-U14S | Fractal Design North | Seasonic Focus Plus Gold 650FX | ASUS Xonar Essence STX

Permalänk
Medlem

Det värsta är att nästan ingen man frågar som inte är politiskt intresserad eller råkar stöta på det på nätet vet vad ACTA är. Ingen av de jag känner visste att det finns något som heter ACTA.

Så regeringen tar ett beslut om en lag som inte ens de flesta känner till.

Permalänk

VAD HÅLLER SVERIGE PÅ MED!? har de inte haft några ögon alls på kalabaliken runt SOPA, argh jag hade helt missat detta, (påstår inte att jag stödjer piratkopiering, men en censurering av internet vore en väldigt läskig sak,

Visa signatur

SKÄRM: DELL: U2311H MUS: Logitech G500 TANGENTBORD: Microsoft SideWinder X6 Datorlös för tillfället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av quattro-2.6:

I sverige?

Nänä, här tar alla det i rumpan med ro, för fjolliga för att protester.
Nej, dags för protester som i Egypten..

Skickades från m.sweclockers.com

http://www.facebook.com/events/332489143440319/

http://www.facebook.com/events/333701656663138/

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

Att Sveriges styrande har tungan långt uppstoppad i Usa/Hollywood:s dajmkryss vet väl alla vid det här laget,men att hela Eu är "bendovers" är riktigt skrämmande. Högtid för revolution enligt mej.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av matnojje:

Det värsta är att nästan ingen man frågar som inte är politiskt intresserad eller råkar stöta på det på nätet vet vad ACTA är. Ingen av de jag känner visste att det finns något som heter ACTA.

Så regeringen tar ett beslut om en lag som inte ens de flesta känner till.

I Polen var det samma sak, men många "Anonymous" gick ut på gatorna och började dela ut information om ACTA och då blev de flesta upprörda där och började protestera mot det. Det var det som framgick ur AnonOps IRC. Vi kan göra nog samma sak och få samhället att inse vilka konsekvenser kommer med ACTA.

Permalänk
Medlem

Tror iofs inte man kan få saker gratis i all evighet så det är väl ingen chock att det blir svårare och svårare att ladda ner gratis. Bara och njuta så länge det varar. Det tråkiga är att staten ska övervaka och censurera vad man gör på nätet för att nå dit. Känns som Demokratin börjar tunnas ut iom dessa lagar som sakta kryper närmare för att giriga filmbolag mm ska håva in mer cash.

Visa signatur

intel i7 920 @ 4000Mhz / Asus P6T Deluxe V2 / Corsair 6GB DDR3 Dominator @ 1600Mhz / 2st Gigabyte 460 GTX 1GB @ 850/1700/4400Mhz SLI / HDD1: Corsair Force 120GB HDD2: WD Black 1TB / Antec Twelvehundred / Corsair 750W HX / Win7 64Bit SWE

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av _NsMs_:

Det handlar inte bara om piratkopiering. Jag trodde det hade gått upp för de flesta nu. Att FBI bara kan stänga ner en thailändsk sida och åtala ägaren som inte ens är amerikans medborgare är enligt min åsikt helt fucked up. Dessutom så var det inte ens en piratkopieringssida. Det är bara en sida där man kan lägga upp filer precis som youtube är en sida där man kan lägga upp videoklipp. Att megaupload blev blockat och ägaren åtalad är samma sak som att de skulle åtala mig för att någon har lagt in piratkopierade filer i mitt hemnätverk. Det är fildelarna som begår brott och inte ägarna till sidorna där de länkar eller laddar upp materialet.

http://www.megaupload.com/

Department of Justice?

Med resonemanget som gäller (dvs att Megaupload är skyldiga till brott) så borde ju Transportstyrelsen vara skyldiga till ALLA fortkörningar, trafikolyckor osv. Det är ju dom som tillhandahåller vägarna - eller hur?

Visa signatur

i7-8700k | ASUS ROG Strix Z370-F Gaming | 2x8+2x16GB Corsair Vengeance LPX 3200 | ASUS TUF RTX 3080 OC | Samsung 860 EVO 1TB | WD Black SN850 1TB | Intel 660p 2TB | Crucial MX500 4TB | Noctua NH-U14S | Fractal Design North | Seasonic Focus Plus Gold 650FX | ASUS Xonar Essence STX

Permalänk
Medlem
Skrivet av matnojje:

Det värsta är att nästan ingen man frågar som inte är politiskt intresserad eller råkar stöta på det på nätet vet vad ACTA är. Ingen av de jag känner visste att det finns något som heter ACTA.

Så regeringen tar ett beslut om en lag som inte ens de flesta känner till.

Det där tycker jag är viktigt att trycka på när man försöker bilda opinion; att en lag klubbas igenom utan att folk ens vet om det.

Jag menar folk är väl nyfikna om inte annat.

Den senaste halvtimmen har ungefär en person per sekund bjudits in till eventet. Tolka inte det som att du inte behöver lyfta ett finger.
Tvärtom; ge järnet nu eftersom detta har potential att bli riktigt stort.

Permalänk

Vad som är ledsamt är att ett få antal personer skriver på ett förslag som kommer påverka den stora massan och att det sker i hemlighet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Micke O:

Med resonemanget som gäller (dvs att Megaupload är skyldiga till brott) så borde ju Transportstyrelsen vara skyldiga till ALLA fortkörningar, trafikolyckor osv. Det är ju dom som tillhandahåller vägarna - eller hur?

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av lorgix:

Det där tycker jag är viktigt att trycka på när man försöker bilda opinion; att en lag klubbas igenom utan att folk ens vet om det.

Jag menar folk är väl nyfikna om inte annat.

Den senaste halvtimmen har ungefär en person per sekund bjudits in till eventet. Tolka inte det som att du inte behöver lyfta ett finger.
Tvärtom; ge järnet nu eftersom detta har potential att bli riktigt stort.

+1 !!!

Sluta fundera vad som kommer att hända när ACTA klubbas igenom, gör något att hindra det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av BareHipster:

Och ändå söker Apple om minst patent varje år.

Av?

Permalänk
Medlem

Lustigt att folk reagerar först när något drabbar dom själva, nu kan inte ett antal ungdomar ladda ner filmer, musik och spel gratis (som bekostas av att det finns ärligt folk som betalar för sig) och då är det allt jordens undergång och demokratins fall och jävla USA och sketna storföretag. Samma lirare sitter och skriver från sina Iphones, kollar på amerikanska serier och filmer och använder tjänster utav Google och Microsoft. Den dubbelmoral som visas upp är riktigt äcklig.

Permalänk
Skrivet av Zyriak:

Det kommer också bli en motdemonstration, hoppas bara inte det leder till allt för stora våldsamheter, tydiligen finns det grupperingar som tröttnat på alla gnällande ungar och vill rensa upp, men låt oss hoppas det bara är tomma rykten och allt går fredligt till.

Vänta va nu måste jag bara fråga

Finns det helt seriöst människor som ens tänker tanken att motdemonstrera för att de är trött på gnällande ungar?

Jag skulle säga att det är 99% chans att de trollar men att ens komma på idén (troll eller inte) är fucking retarded

Sorry behövde rageposta

Permalänk
Medlem

Ta ett par internet fria veckor

Det enda som man kan göra om man är missnöjd som kommer märkas är:
Sluta konsumera Film/Spel/Musik samt använd inte internet till annat än jobb.
Gör som Wiki och bestäm ett datum och efter det slutar man konsumera tills media och regering förstår att man vill ha förändring.

Jag slår vad om att om alla slutar handla Film/Spel/Musik under 5veckor så kommer Media bolagen få panik. De måste ha omsättning, sedan kör man detta varannan månad till de ger sig.

Problemet är att folk inte kommer hålla ihop och det vet media och regering. Så de kan göra som de vill...

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1n1h0p:

Vänta va nu måste jag bara fråga

Finns det helt seriöst människor som ens tänker tanken att motdemonstrera för att de är trött på gnällande ungar?

Jag skulle säga att det är 99% chans att de trollar men att ens komma på idén (troll eller inte) är fucking retarded

Sorry behövde rageposta

Du vill slåss för friheten men kallar andras åsikter fucking retarded?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woods:

Softpower vinner alltid i längden

Skaplig dubbelmoral med din avatar

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tibbo73:

Det enda som man kan göra om man är missnöjd som kommer märkas är:
Sluta konsumera Film/Spel/Musik samt använd inte internet till annat än jobb.
Gör som Wiki och bestäm ett datum och efter det slutar man konsumera tills media och regering förstår att man vill ha förändring.

Jag slår vad om att om alla slutar handla Film/Spel/Musik under 5veckor så kommer Media bolagen få panik. De måste ha omsättning, sedan kör man detta varannan månad till de ger sig.

Problemet är att folk inte kommer hålla ihop och det vet media och regering. Så de kan göra som de vill...

Du har helt klart en poäng.

Är folk mot det här så ska dom visa det genom att inte spela spel, kolla på kommersiell film, lyssna på kommersiell musk osv, gå på McDonalds, köpa Cola/Pepsi etc då har man rätt att protestera och då har man gjort något, men som jag skrev så visar folk upp än sällan skådad dubbelmoral i såna här frågor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

*klipp* ... Är folk mot det här så ska dom visa det genom att inte spela spel, kolla på kommersiell film, lyssna på kommersiell musk osv, gå på McDonalds, köpa Cola/Pepsi etc ... *klipp*

Varför då?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Zyriak:

Du vill slåss för friheten men kallar andras åsikter fucking retarded?

Ja, vad är problemet? Har jag inte friheten att döma folks åsikter? Folk får tycka vad fan de vill, och jag får tycka vad fan jag vill om deras åsikter. Och de får tycka vad fan de vill om vad fan jag nu tycker om deras åsikter

edit: Poängen var inte att säga att du var fucking retarded utan jag undrade bara om det fanns folk som var seriösa med detta?