"Joining Server" står det i åratal!

Permalänk
Medlem

"Joining Server" står det i åratal!

Köpte BF3 nu i veckan och det har i princip bara varit en besvikelse! men jag gillar fortfarande spelet grymt mycket, när det väl funkar vilket är sällan!
Jag började spela lite igår (Fredagen) och det tog mig några server joinanden innan man kom in på någon. jag spelade i ca 2h allt gick bra. Idag däremot så funkar det INTE. När jag klickar på Join Server så kommer rutan upp i game manager som säger "joining Server", Origin startar spelet (som administratör) och den lilla rutan kommer upp som säger "startar battlefield 3". Efter ca 3 sec så försvinner den och inget mer händer, rutan vid game managern fortsätter att säga "joining server" länge utan att något händer. Kommer även inte in på spelet i Offline mode.
detta ska tydligen ha varit ett ganska vanligt fel för folk på 64bit Windows 7.

Jag har kontaktat EA Chatten och har fått som svar om att man ska lägga om vissa nycklars "path" (GDFBinary och Installdir) detta hittas i "regedit". man ska lägga deras path till bf3.exe filen och sedan ska det bara vara och starta. Men när jag startar då står det att jag inte har Punkbuster installerat, jag fick en länk utav EA snubben i Chatten, installerade för Battlefield 3 och testade, samma sak! (Testade med servrar som inte har PB och det funkade ändå inte). Står att jag inte har Punkbuster. När jag kör med deras (GDFBinary och Installdir) vanliga path så funkar PB men då kommer jag inte in på någon server.

Vad ska jag göra?? någon som hade/har samma problem och har en lösning?

MVH
Primary

Permalänk

Jag fick installera om Origin så fungerade det utan problem igen

Visa signatur

Case Labs M8 | ASUS WS Revolution B3 | i5 2500K | Zotac GTX580 3gb | Corsair AX 850 | Corsair 8gb Vengance CL8 | ASUS Xonar Essence STX | Corsair GT 120gb + 4tb WD black/green | Vattenkylt |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murphy214:

Jag fick installera om Origin så fungerade det utan problem igen

ok, ska testa!

Permalänk
Medlem

Skriver samma till dig som i föra svaret, då det funkar för mig o många andra!!

Fasnar du på "Connection" , "Joining Server"eller på "Loading Level" så "förminska det till Aktivitetsfältet (strecka ner) och sen "klicka upp det" Jag hade/har ibland själv det problemet och läste om det i Samlingstråden: Problem & Lösningar. Och det har funkat för mig 20/20 gånger! (märker jag att det tar tid, gör jag alltid så, och det funkar)

Annars så kolla i Samlingstråden: problem & Lösningar Och! Skriv gärna framtida problem i den klistrade tråden, så vi samlar alla problem

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Skriver samma till dig som i föra svaret, då det funkar för mig o många andra!!

Fasnar du på "Connection" , "Joining Server"eller på "Loading Level" så "förminska det till Aktivitetsfältet (strecka ner) och sen "klicka upp det" Jag hade/har ibland själv det problemet och läste om det i Samlingstråden: Problem & Lösningar. Och det har funkat för mig 20/20 gånger! (märker jag att det tar tid, gör jag alltid så, och det funkar)

Annars så kolla i Samlingstråden: problem & Lösningar Och! Skriv gärna framtida problem i den klistrade tråden, så vi samlar alla problem

Hjälten!!! tack så mycket det funkade med att man klicka ner det och sedan upp det!

Ah vad jag har varit arg på detta också löses det med en sådan enkel lösning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Primary:

Hjälten!!! tack så mycket det funkade med att man klicka ner det och sedan upp det!

Ah vad jag har varit arg på detta också löses det med en sådan enkel lösning

Lugnt, klart att man blir arg när det inte funkar!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Lugnt, klart att man blir arg när det inte funkar!

Har dock samma problem idag och det funkar inte nu att bara trycka ner det... =/

Permalänk
Skrivet av Primary:

Har dock samma problem idag och det funkar inte nu att bara trycka ner det... =/

Testa öppna Task Manager (vet inte vad det heter i svenska win, listan med program som är igång) och leta upp och avsluta processen bf3.exe så kanske det funkar. Om det inte funkar kan du också stänga av EaCoreServer.exe (eller någont sånt).

Jag brukar göra detta för att lösa det här problemet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sandking305:

Testa öppna Task Manager (vet inte vad det heter i svenska win, listan med program som är igång) och leta upp och avsluta processen bf3.exe så kanske det funkar. Om det inte funkar kan du också stänga av EaCoreServer.exe (eller någont sånt).

Jag brukar göra detta för att lösa det här problemet.

Hittar varken bf3.exe eller eacoreserver.exe i processer i task manager

Permalänk
Inaktiv

Har samma problem som ovan dock har inget hjälpt. Hjälp?

Permalänk
Medlem

Jag brukar behöva starta om origin när detta uppstår:)

Visa signatur

-Corsair graphite 600T | intel i7 950 (kyld med EK 360 rad system) | EVGA GTX 460 SLI | ASUS Sabertooth x58 | 6gb Corsair xms3 @1600mhz | Corsair HX 750 | SteelSeries v6 v2 | Sennheiser HD558-

Permalänk
Medlem

fick samma nyss, har dock inte testat att starta om origin.

Permalänk
Medlem

Har samma skit kan inte göra något kan inte ens komma in på Origin utan att det kraschar och när jog kommer in står det "inga spel hittades för detta konto"

Visa signatur

CPU: I7 5820k Kylning: Vatten Mobo: X99 Asus Pro GPU: EVGA RTX2080Ti Ram: 2666 32Gb PSU: Corsair AXi 760W Chassi: Define S Skärm: ASUS 27" PG279Q 165hz 2560x1440

Permalänk
Medlem

Har fått så många gånger. För mig hjälper det att boota om routern, sen fungerar det igen. Mvh

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d | RTX 3080 Ti TUF GAMING 12GB