Grafik-kort hittas inte (helt nybyggd dator)

Permalänk
Inaktiv

Grafik-kort hittas inte (helt nybyggd dator)

Hej har ett jobbigt problem. Det egentliga problemet är löst, nu kvartstår frågan om något är trasigt eller ej.

Min helt nybyggda dator hittar inte grafik-kort (provat olika) står bara standard VGA adapter.
Efter timtals med sökande här på Swec hittar jag att jag ska gå in i Enhetshanteraren-bildskärmskort-standard VGA adapter och installera drivisarna här (INF filen)
Och ja det fungerar

Nu är min fråga (då allt är helt nytt, så vill jag inte ha något som är trasigt och som jag måste ha i åtanke varje gång jag ska byta graffekort)

SÅ till frågan: Vad är det som är fel när man måste Forsera en drivinstallation på det här viset?

1. Är det moderkortet som inte kan hitta graffet själv? Isf är det Mjukvara eller ska jag byta det på en gång?

2. Windows 7?

3. Grafikkortet (Men det borde det inte vara då jag provat flera!!!)

Delar:

CPU: i5 2500k
Moderkort: Maximus Genez-Gen3
Grafik-kort: 560ti 448 1,28gb (MSI)
SSD: Samsung 128gb

Permalänk
Medlem

Har du kopplat skärmsladden rätt? Du har inte råkat koppla den till moderkortets videoutgångar istället för grafikkortet?'

Vet inte om de kan ha betydelse, men alltid bra och dubbelkolla sånt >: )

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nikkop:

Har du kopplat skärmsladden rätt? Du har inte råkat koppla den till moderkortets videoutgångar istället för grafikkortet?'

Vet inte om de kan ha betydelse, men alltid bra och dubbelkolla sånt >: )

Hallå Nikkop! Nej allt är kopplat precis som det ska... Och som sagt nu fungerar allt precis som det ska, jag vill bara vet varför datorn inte kunde hitta grafikkortet själv. (Kunde inte se det i bios heller)

Permalänk
Medlem

Du har installerat alla drivrutiner till moderkort innan du gav dig på drivrutinerna för grafikkortet ?

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ctrl:

Du har installerat alla drivrutiner till moderkort innan du gav dig på drivrutinerna för grafikkortet ?

Ja det har gjort.