Ett MMOFPS med 1000 spelare, ett världsrekord :)

Permalänk
Avstängd

Sorry, Connection failed. Try again later.

Får jag upp..

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem

Vilket jävulskt obalanserat skit spel.

Ni som har problem och komma in kan testa och installera web pluginet direkt från unitys sida

http://unity3d.com/webplayer/

Dom kunde ju gjort spelet lite mera balanserat.

Human har splash damage på vapnet och machines har 3 ggr så stor hitbox som human. BRA DÄR!

Visa signatur

ASUS P8Z68-V PRO - 2500k @ 4.5 Ghz - Corsair 8GB DDR3 1600 Mhz - 1,5 + 2 TB Caviar Green - Samsung 830 128 GB - 7970 - Real Power M700 - Windows 7 x64

Permalänk
Medlem

Jag har spelat sedan 16:00 varit inne ett antal gånger ( ca 5 olika gånger pga dc ) Men jag har 10 minuter FRAPS filmning totalt och det ska upp på youtube

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk

Nu har man väntat ca 15 min efter att man skrivit in sitt namn. Verkar ju vara riktigt bra detta, eller inte!

Visa signatur

Mobo: ASUS X58 SABERTOOTH, CPU: Core-i7 960, RAM: 3x2GB HyperX 1600MHz + 3x2GB XMS3 1600MHz, GPU: 2x ASUS RADEON HD6870 1GB Direct CU: SSD A-DATA SP900 256GB

Permalänk
Inaktiv

jag är inne fick rensa chachen sen kom jag in har gkört nu ett tag dom är inte uppe i 1000 en fattas 80ca

Permalänk

får server full please try again försöker igen sen får jag Sorry connection failed. Try again later

Permalänk
Medlem

Server is full...
connection failed.. blabla

skit bra början detta...

Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9 5950X | G.Skill Trident Z NEO 3600mhz 32GB | Arctic Liquid Freezer III 360 | Corsair HX1000i | Asus Rog Strix X570-F Gaming | Samsung 990 PRO 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk

Jösses, detta är det mest obalanserade spelet jag någonsin kört.. Machines behöver typ 2-4 direktträffar med lasern medan Humans har deras granat-kastare som rensar flera stycken på 2 salvor, och en direktträff så är det nästan kört.
Machines är stora och humans små, vilket är katastrof för vapenbalansen. Och inte rör sig Machines fort heller, borde ju kunnat röra sig minst dubbelt så fort..

Edit: Nu vart Machines betydligt bättre, och inte hjälpte det att Humans ej kunde skjuta ut från basen samt Machines kunde skjuta in..

Visa signatur

2500K + Noctua NH-U12P | ASRock P67 Extreme6 | Corsair XMS 2*2GB | Radeon 3870 512mb | Samsung 160GB + 1TB | Fractal R3 | Corsair AX750 | Samsung T220

Jag kan ha helt åt skogen fel, du är varnad!

Permalänk
Inaktiv

var nära för ett tag sen fattades 18

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timeless Visions:

var nära för ett tag sen fattades 18

Det blev världsrekord med 999 ( servern klarade inte 1000 ( folk joinade och lämmnade för ofta ) )

Jag har en video på 11 min gameplay, samt en spawncamped video på 1 min
Gameplay http://www.youtube.com/watch?v=tNUrgMJ6WEk&feature=youtu.be
Spawncamped http://www.youtube.com/watch?v=fSECPp7GqGU&feature=g-upl&cont...

:=)

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Inaktiv

är serven nere nu?

Permalänk
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Det blev världsrekord med 999 ( servern klarade inte 1000 ( folk joinade och lämmnade för ofta ) )

Jag har en video på 11 min gameplay, samt en spawncamped video på 1 min
Gameplay http://www.youtube.com/watch?v=tNUrgMJ6WEk&feature=youtu.be
Spawncamped http://www.youtube.com/watch?v=fSECPp7GqGU&feature=g-upl&cont...

:=)

Jobbig brud i bakgrunden.
Crash agian!

Permalänk
Medlem
Skrivet av maverickgoose:

Jobbig brud i bakgrunden.
Crash agian!

Hon i bakgrunden är en av skaparna ( hade livesändning igång ) Så ifall man inte vill ha ljud, stäng av det

Spelet är inte tillgängligt mer efter 18:05 då de stängde det för gott ( på obestämd tid )

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BareHipster:

Sorry, Connection failed. Try again later.

Får jag upp..

Vart är min DotA 2 nyckel?

Visa signatur

• Intel i7 2600K @ 4.3GHz • ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 • 8GB Corsair Vengeance • Corsair SSD Force 3 Series 120GB • Win 7 64-bit • Corsair TX 850W • Corsair Graphite 600T Vit • Corsair Cooling Hydro H80

Permalänk
Medlem

Heh, vissa här verkar inte ha förstått poängen med det hela. Det var ju ett demo/test för deras nätverkslösning, inte ett spel som ska säljas.
Tycker själv det var väldigt imponerande, funkade faktiskt ganska bra.

Permalänk
Medlem

Roligare saker har jag varit med om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lille7:

Heh, vissa här verkar inte ha förstått poängen med det hela. Det var ju ett demo/test för deras nätverkslösning, inte ett spel som ska säljas.
Tycker själv det var väldigt imponerande, funkade faktiskt ganska bra.

Precis, de skulle testa deras server/nätverkslösning för otroligt många spelare samtidigt, tänk er detta inlagt i större skala i spel såsom WoW. Istället för 50 realms så är det en stor gigantisk ( tänk er bara )

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Precis, de skulle testa deras server/nätverkslösning för otroligt många spelare samtidigt, tänk er detta inlagt i större skala i spel såsom WoW. Istället för 50 realms så är det en stor gigantisk ( tänk er bara )

Jo, jag blev faktiskt imponerad över hur pass bra det fungerade så kan gärna tänka mig ett massivt MMO baserat på detta.

Visa signatur

WS: [i5 2500k@4.5ghz, 16gb ram, HD6870]@Win 7 / Debian
Laptop: [Samsung 700Z5C-S02]
@Win 8

Om du har smak för elektronisk musik: soundcloud.com/skepth

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Precis, de skulle testa deras server/nätverkslösning för otroligt många spelare samtidigt, tänk er detta inlagt i större skala i spel såsom WoW. Istället för 50 realms så är det en stor gigantisk ( tänk er bara )

Det är inte vad detta test handlade om dock. Detta test handlade om att hantera 1000 användare på liten karta. Ett spel som wow kan sharda varje zon per sig vilket de redan gör, många MMO's funkar liksom så redan så.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Det är inte vad detta test handlade om dock. Detta test handlade om att hantera 1000 användare på liten karta. Ett spel som wow kan sharda varje zon per sig vilket de redan gör, många MMO's funkar liksom så redan så.

Jo visserligen, men ifall man finslipar denna teknik med bättre hårdvara, så kommer det ju då antagligen klara mer än 1000 användare på en liten karta?

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Kul saker från lejonets kula http://www.muchdifferent.com/1000playerfps

High scores och ny film bland annat.

Visa signatur

Det var bättre förr när datorer var något man kunde göra vad man ville med. Lägg ner hårdvarubegränsningar och fåniga förhinder så hårdvaran kan utnyttjas på ett kreativare sätt.

Permalänk