tvungen att använda 1 av 2 570's

Permalänk
Medlem

tvungen att använda 1 av 2 570's

Jag har 2 stycken gtx 570, och har haft det i ett par månader, men jag har nästan alltid kört datorn med sli disabled, för att när jag använder båda korten i SLI så när jag spelar spel som bf3 och HoN, tjaaa alla spel egentligen så dröjer det kanske mellan 10 och 30 min och sen fryser skärmen och ljudet fryser på det ljudet som högtalarna spelade när datorn frös fast. Jag måste starta om datorn och börja om... därför använder jag bara 1 kort av 2 :/

det känns väldigt ovärt att jag köpt 2 kort om jag bara använder 1 av 2...

Jag har provat att installera om ljuddrivrutiner, grafikdrivrutiner och drivisarna för moderkortet. Jag har även installerat om OS'et och samma fel uppstår fortfarande... Om det är ngn som har något förslag eller lösning på mitt problem så skulle jag bli glad om jag kunde få lite hjälp

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Hedersmedlem

Hur ser kylningen ut (låda+graffen) och vilket nätaggregat?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

hade börjat med att kolla tempen på gpu detta görs med tex msi afterburner
börja med detta se vad du har för temps efter en stunds spelande

Visa signatur

Fractal Design Define S | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | i7 7700k @ 4.8GHz | Noctua NH-D15 | Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance | ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming | OCZ SSD Vertex3 120GB | Intel 330 120GB | Seagate Desktop 3TB | EVGA Supernova G2 750W | Acer Predator XB271HUBMIPRZ | Optoma Uhd60 + Kingpin 90" | Denon Avr-X3600H | Dali Zensor 5 x2 | Dali Oberon on-wall x2 | Dali Zensor Vokal | Aragon Alto4wall x4| XTZ 99 W12.16 |

Permalänk
Medlem

Jag har ett Nzxt H2 chassi fullt med fläktar, grafikkorten går inte upp över 75 grader i max och processorn är klockad till 4,8GHz då jag spelar, så kylningen är inget problem.

Nätagget är ett XFX 750W,vilket ska vara nog, right ?

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk

kan vara så enkelt att ett av korten är sönder! och när du väll spelat ett tag så är de någon komponent i grafikkortet som inte pallar med och ger sig!

Visa signatur

GTX 1080 , acer XB270HU G-sync, i2600k @4600, ssd

Permalänk
Medlem

Sli ger högre framerate vilket betyder mer jobb för processorn. Klocka ner en aning och och pröva igen.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Avstängd

Är det likadana 570's du har? Testa att höja spänningen på kortet som inte vill.

Agget klarar av systemet utan problem

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Antielefant

I första hand hade jag sänkt processorklockningen, man kan inte isolera grafikkortsfel så länge något annat är överklockat.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kardizz:

Jag har ett Nzxt H2 chassi fullt med fläktar, grafikkorten går inte upp över 75 grader i max och processorn är klockad till 4,8GHz då jag spelar, så kylningen är inget problem.

Nätagget är ett XFX 750W,vilket ska vara nog, right ?

En tanke kan vara att testa en annan brygga mellan grafikkorten.

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Skrivet av FX9:

En tanke kan vara att testa en annan brygga mellan grafikkorten.

Detta problem hade jag. Fick blåskärmar så fort jag försökte aktivera crossfire. Ibland gick det med blåskärmade vid drivrutinsinstallation osv. Så att pröva en annan brygga kan nog vara en idé faktiskt.

annars bör du börja med felsökning av det andra kortet. Sätt det ensamt i datorn alternativt inaktivera SLI och kör enbart på det och se ifall det blir samma fel.

Visa signatur

Dator: Corsair 800D med ek-pump/res, 2x360-radiatorer, Asus x570 crosshair hero wifi, Ryzen 2 2600 (3950x med EK-block soon), Radeon VII EK-block, 32GB corsair vengence.
Kamerautrustning: Sony A7RIII, Sony 16-35/2.8 GM, Zeiss 55/1.8 ,Zeiss 85/1.8, Sony 100-400 GM, Canon 5DMK3, 16-35/2.8, 50/1.8

Permalänk
Medlem

Denna tråd fungerade för mig iaf som ja hittade i ett forum här! doc hade jag bara 1 kort. men fick precis samma fel som dig.

http://www.gamemunition.com/guides/battlefield-3-crash-fix/

Läs step 1 till 3!

Visa signatur

i5 3570K Asus 680 DC2 8GB DDR3 Asus Sabertooth P67 EVGA 850 GOLD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcenicx:

I första hand hade jag sänkt processorklockningen, man kan inte isolera grafikkortsfel så länge något annat är överklockat.

Jag kanske bara är blind, men han säger väl inget om någon överklockning?

Visa signatur

Intel i7 2600k, 4x4GB DDR3, Asus P8Z68-V Pro/GEN3, EVGA GTX570, Intel 320 160GB OS disk, WD Caviar Black 2TB lagringsdisk, Antec Kühler 620 med Noctua NF-F12-PWM, Corsair AX850 och Fractal Design Define XL

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SteveK:

Jag kanske bara är blind, men han säger väl inget om någon överklockning?

Skrivet av Kardizz:

Jag har ett Nzxt H2 chassi fullt med fläktar, grafikkorten går inte upp över 75 grader i max och processorn är klockad till 4,8GHz då jag spelar, så kylningen är inget problem.

Nätagget är ett XFX 750W,vilket ska vara nog, right ?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Ska börja med om att be om ursäkt för att jag inte har svarat på något utav inläggen! Han varit borta från forumet ett litet tag men är nu tillbaka!

Skrivet av Pentivarg:

kan vara så enkelt att ett av korten är sönder! och när du väll spelat ett tag så är de någon komponent i grafikkortet som inte pallar med och ger sig!

Tackar för tipset, har tänkt tanken men var inte riktigt säker om så kunde vara fallet!. Ska testa byta plats och köra på det undre!

Dold text
Skrivet av Hardware guy:

Sli ger högre framerate vilket betyder mer jobb för processorn. Klocka ner en aning och och pröva igen.

Tackar för tipset, blir till att först klocka ner, och sedan om det inte hjälper så kommer jag ta ut main kortet och testa det andra kortet

Dold text
Skrivet av SideWinder86:

Är det likadana 570's du har? Testa att höja spänningen på kortet som inte vill.

Agget klarar av systemet utan problem

Japp, Jag har 2 stycken Gainward 570, den billigare modellen inte phantom. Spännings problem brukar väll ge uppsåt till märkliga ränder och färg ändringar innan krash eller har jag fel ?

Dold text
Skrivet av Zcenicx:

I första hand hade jag sänkt processorklockningen, man kan inte isolera grafikkortsfel så länge något annat är överklockat.

Yes skall bli

Dold text
Skrivet av FX9:

En tanke kan vara att testa en annan brygga mellan grafikkorten.

Eftersom att Gainward var så snåla och inte skickade med ngn brygga så har jag bara den från mitt moderkort. funkar det och testa en brygga för 3 kort ??? även fast jag bara har 2 ?

Dold text
Skrivet av FaniSkogen:

Detta problem hade jag. Fick blåskärmar så fort jag försökte aktivera crossfire. Ibland gick det med blåskärmade vid drivrutinsinstallation osv. Så att pröva en annan brygga kan nog vara en idé faktiskt.

annars bör du börja med felsökning av det andra kortet. Sätt det ensamt i datorn alternativt inaktivera SLI och kör enbart på det och se ifall det blir samma fel.

Yes, fast så länge jag inte spelar spel så funkar det, och det spelar egentligen inte ngn roll vilket spel jag spelar, den dör på bf3 såsom sc2 eller HoN. Jag ska testa att köra ett kort och klocka ner processorn som sagt tackar!

Dold text
Skrivet av felon91:

Denna tråd fungerade för mig iaf som ja hittade i ett forum här! doc hade jag bara 1 kort. men fick precis samma fel som dig.

http://www.gamemunition.com/guides/battlefield-3-crash-fix/

Läs step 1 till 3!

Tackar!, har inte läst än, men återkommer när jag har läst igenom texten

Dold text
Skrivet av SteveK:

Jag kanske bara är blind, men han säger väl inget om någon överklockning?

Jo, har processorn klockad.

Dold text
Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem
Skrivet av felon91:

Denna tråd fungerade för mig iaf som ja hittade i ett forum här! doc hade jag bara 1 kort. men fick precis samma fel som dig.

http://www.gamemunition.com/guides/battlefield-3-crash-fix/

Läs step 1 till 3!

Ah, den testade jag i början när jag hade detta fel, kändes som det hjälpte, men vart tvungen att installera om OS nästan direkt efter ( kommer inte riktigt ihåg varför. ) och sen testade jag att göra samma sak efter installationen, men det hjälpte inte då iaf. :/

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem

Okej.. reset på moderkortet, bytt ut kortet samt testade bara 1 kort och det var inget fel på det när jag körde single. Jag bytte plats på SLI bryggan ( bytte dock inte brygga då jag inte hade ngn annan till förfoga ) Installerade om drivrutinerna och körde sfc/ scannow som det stod på hemsidan. Men trots allt så envisas datorn att frysa när jag spelar. tar ca 30 min sen fryser ljud samt bild fast.

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/forum/126-radeon/975593-grafikkort...

Överklockning med SLI/CF kräver att du har extra mycket strömförsörjning till ditt moderkort, exempelvis en extra molex/atx.

Det spelar ingen roll om du har ett nätagg på 2000w eller 750w, ditt moderkort stryper alla möjligheter till överklockning vid sli/cf.

Jag har haft samma problem och kör numera på en stabil klock för att kunna driva mina två 6970.

Edit: Såg nu att ditt moderkort har en extra molex till pci-slottarna, testa att köra in den. Annars är det bara att klocka ner då ditt moderkort inte pallar att leverera ström till överklockad processor och två grafikkort.

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2236596
Fractal Design R3 Titanium, ASUS Crosshair Formula IV, AMD Phenom II x4 970 @ 3.5Ghz + H60, Corsair Dominator @ 1600mhz (OC), 2x Radeon HD6970 stock, 2x Silverstone AP 120mm front, 1x Silverstone AP 140mm bottom, 2x P&P Scythe GT 1850rpm @ h60, 1x scythe GT 1850rpm top exhaust, 2x (P&P config) Fractal Design 120mm side exhaust.

Permalänk
Medlem

Okej tackar, ska testa detta!, Har en kompis som kör 2 st 6970 utan att använda molexkontakten utan problem, därför jag inte tänkt på det

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kardizz:

Okej tackar, ska testa detta!, Har en kompis som kör 2 st 6970 utan att använda molexkontakten utan problem, därför jag inte tänkt på det

Testa! Berätta hur det gick sen

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2236596
Fractal Design R3 Titanium, ASUS Crosshair Formula IV, AMD Phenom II x4 970 @ 3.5Ghz + H60, Corsair Dominator @ 1600mhz (OC), 2x Radeon HD6970 stock, 2x Silverstone AP 120mm front, 1x Silverstone AP 140mm bottom, 2x P&P Scythe GT 1850rpm @ h60, 1x scythe GT 1850rpm top exhaust, 2x (P&P config) Fractal Design 120mm side exhaust.

Permalänk
Medlem

Testar i morgon, nu skall jag sova efter en otrolig hård träning på gymmet

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldorf:

Testa! Berätta hur det gick sen

Har nu kopplat in kabeln och lirat 3 BF3 matcher utan att den fryser, ska testa lite SC2 och se :>
Ser lovande ut! Evigt tacksam

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldorf:

Testa! Berätta hur det gick sen

Ursäkta att jag stör! Men är ny användare så kan inte skapa en egen tråd men vill få fram svar nu och du verkar ha bra koll!
Jag har en AMD Athlon II X4 630 Processor 2.80 GHz, 4GB RAM och ett Gainward GTX 570.
Tänkte fråga om man vågar klocka det grafikkortet när jag har en sådan dålig processor eller jag bör köpa ny processor först?
Tackar för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av 0llas:

Ursäkta att jag stör! Men är ny användare så kan inte skapa en egen tråd men vill få fram svar nu och du verkar ha bra koll!
Jag har en AMD Athlon II X4 630 Processor 2.80 GHz, 4GB RAM och ett Gainward GTX 570.
Tänkte fråga om man vågar klocka det grafikkortet när jag har en sådan dålig processor eller jag bör köpa ny processor först?
Tackar för svar!

Ouff, svår fråga. Personligen så tycker jag att min processor segar ner mitt system i original clock så jag har petat upp den till 3.5ghz. Flyter på mycket bättre osv.

Är tveksam om din processor håller måttet i 2.8ghz.

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2236596
Fractal Design R3 Titanium, ASUS Crosshair Formula IV, AMD Phenom II x4 970 @ 3.5Ghz + H60, Corsair Dominator @ 1600mhz (OC), 2x Radeon HD6970 stock, 2x Silverstone AP 120mm front, 1x Silverstone AP 140mm bottom, 2x P&P Scythe GT 1850rpm @ h60, 1x scythe GT 1850rpm top exhaust, 2x (P&P config) Fractal Design 120mm side exhaust.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 0llas:

Ursäkta att jag stör! Men är ny användare så kan inte skapa en egen tråd men vill få fram svar nu och du verkar ha bra koll!
Jag har en AMD Athlon II X4 630 Processor 2.80 GHz, 4GB RAM och ett Gainward GTX 570.
Tänkte fråga om man vågar klocka det grafikkortet när jag har en sådan dålig processor eller jag bör köpa ny processor först?
Tackar för svar!

Dold text
Skrivet av Aldorf:

Ouff, svår fråga. Personligen så tycker jag att min processor segar ner mitt system i original clock så jag har petat upp den till 3.5ghz. Flyter på mycket bättre osv.

Är tveksam om din processor håller måttet i 2.8ghz.

Dold text

Att klocka den borde väll inte vara några problem, men om du får ut något utav det är frågan
Jag själv har ju suttit på ett 570 ett tag (hehe) och tycker inte att det är någon större skillnad klockad eller inte
tror att du får ut mer om du lyckas klocka processorn lite

Eller vad tror du Aldorf?

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kardizz:
Dold text
Dold text

Att klocka den borde väll inte vara några problem, men om du får ut något utav det är frågan
Jag själv har ju suttit på ett 570 ett tag (hehe) och tycker inte att det är någon större skillnad klockad eller inte
tror att du får ut mer om du lyckas klocka processorn lite

Eller vad tror du Aldorf?

Jo, klocka processorn är nog nödvändigt. Har dock ingen erfarenhet när det gäller Athlon II men visst ska den gå att få upp några steg.

Tror nog att det går att klocka grafikkortet utan problem med stock också, men kör man klockning på grafiken så kan man lika gärna köra på cpun också.

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2236596
Fractal Design R3 Titanium, ASUS Crosshair Formula IV, AMD Phenom II x4 970 @ 3.5Ghz + H60, Corsair Dominator @ 1600mhz (OC), 2x Radeon HD6970 stock, 2x Silverstone AP 120mm front, 1x Silverstone AP 140mm bottom, 2x P&P Scythe GT 1850rpm @ h60, 1x scythe GT 1850rpm top exhaust, 2x (P&P config) Fractal Design 120mm side exhaust.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldorf:

Jo, klocka processorn är nog nödvändigt. Har dock ingen erfarenhet när det gäller Athlon II men visst ska den gå att få upp några steg.

Tror nog att det går att klocka grafikkortet utan problem med stock också, men kör man klockning på grafiken så kan man lika gärna köra på cpun också.

Hmm, Min dator.... funkade igår hela kvällen, flera immars spelande, men nu idag, så dör den yai! :'(

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kardizz:

Hmm, Min dator.... funkade igår hela kvällen, flera immars spelande, men nu idag, så dör den yai! :'(

Körde du med molex? Är den helt död? Vad har du för nätagg?

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2236596
Fractal Design R3 Titanium, ASUS Crosshair Formula IV, AMD Phenom II x4 970 @ 3.5Ghz + H60, Corsair Dominator @ 1600mhz (OC), 2x Radeon HD6970 stock, 2x Silverstone AP 120mm front, 1x Silverstone AP 140mm bottom, 2x P&P Scythe GT 1850rpm @ h60, 1x scythe GT 1850rpm top exhaust, 2x (P&P config) Fractal Design 120mm side exhaust.

Permalänk
Medlem

Japp, kopplade in molex, lirade Bf3 igår, dock ingen gång, men spelade dock i omgångar. När datorn frös så var det när jag lirade Sc2. fast då hade datorn stått på i ett dygn med.

ett XFX 750W bronze 80+

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kardizz:

Japp, kopplade in molex, lirade Bf3 igår, dock ingen gång, men spelade dock i omgångar. När datorn frös så var det när jag lirade Sc2. fast då hade datorn stått på i ett dygn med.

ett XFX 750W bronze 80+

Har ingen aning om vad din processor drar men det kan vara så att den överbelastar moderkortet ändå i och med att den är klockad. Nätagget ska duga gott och väl.

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2236596
Fractal Design R3 Titanium, ASUS Crosshair Formula IV, AMD Phenom II x4 970 @ 3.5Ghz + H60, Corsair Dominator @ 1600mhz (OC), 2x Radeon HD6970 stock, 2x Silverstone AP 120mm front, 1x Silverstone AP 140mm bottom, 2x P&P Scythe GT 1850rpm @ h60, 1x scythe GT 1850rpm top exhaust, 2x (P&P config) Fractal Design 120mm side exhaust.

Permalänk
Antielefant
Skrivet av Kardizz:

Japp, kopplade in molex, lirade Bf3 igår, dock ingen gång, men spelade dock i omgångar. När datorn frös så var det när jag lirade Sc2. fast då hade datorn stått på i ett dygn med.

ett XFX 750W bronze 80+

Klockad eller oklockad däremot? Just 4,8 är ganska högt för en 2600k, därav att jag frågar. Det kan mycket väl vara så att datorn är stabil i 4,5/4,6/4,7 och det behöver inte alls vara fel på något annat för det.

Sandy Bridge klockar bra, men det finns faktiskt ett antal ex som inte går över 4,2 stabilt och ganska många som inte gillar att vara helt stabila över 4,5.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync