Permalänk
Medlem

Headset för runt 1500

Hejsan.
Jag har börjat tröttna på Steelseries Siberia som jag har haft i ett antal år nu. Jag får också ont i öronen när jag använder det en längre tid.
Nu har jag tänkte mig nya för ca 1000 till 2000 kronor. Mikrofon används inte så ofta så om den är inbyggd eller ej spelar ingen större roll, dock är inbyggd helt klart en fördel.
Kom med tips! Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Vill slå ett slag för: sennheiser pc360. Riktigt bra ljud. Beror väll kanske på vad du har för ljudkort också.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Intel® Core™ i7 920 @ 4Ghz | Grafikkort: XFX Radeon 6970 2048Mb (Crossfire]| CPU-kylare: Corsair H50 | Ram-minne: Corsair Dominator™ DDR3 1600MHz 6GB CL9 | Nätaggregat: Corsair AX 850W | Chassi: Fractal Design Arc | Moderkort: Asus P6T Deluxe V2 | SSD-Hårddisk: Corsair F60 (Raid-0] |

Permalänk
Medlem

Audio Technica ATH-M50 är ett par riktigt schysta lurar. Går på runt 1400kr, saknar mic, men det är det fan värt.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen! Båda verkar riktigt bra så det här blev väldigt svårt. Jag tvivlar på att någon butik i närheten har dessa så jag kan ju inte testa dem innan köp.

Permalänk
Medlem

Då ska vi se.. Tänker nog ge dig tre förslag!

Sennheiser 598 - Utan mic men riktigt fina lurar. Dessa lurar är öppna. 3,5 och 6,3 koppling. Har ett par själv !
Sennheiser PC360 - Med mic. Bara testat dom ett fåtal gånger men verkar riktigt trevliga. Också öppna lurar.
Logitech G35/930 - Med mic och körs med usb. Har ett par G35 själv som används för gaming när jag behöver en bra mic till skype!
Detta headsetet är slutet så oväsen runt omkring kommer inte störa dig!

Visa signatur

[CPU: Intel i5 13600KF] - [Moderkort: Asus TUF Z790] - [Minnen: Corsair Vengeance 2x16 5600MHz] - [GPU: Asus GeForce TUF 4070 Ti] [SSD: Samsung EVO 960 250GB, Samsung 850 500GB] - [Skärm: Msi 27" MAG274QRF-QD] - [Övrigt: Sennheiser HD650, Schiit Modi 2, Schiit Magni 3, Logitech G Pro, Ducky One 2 SF]

Permalänk

Logitech G35 och inget annat

Mvh!

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk
Medlem

Vill du ha ett par seriösa lurar så kör på ett par schyssta AKG eller som ovan nämnda ATH-M50. Allt som stavas Logitech eller liknande bör du undvika.

http://www.thomann.de/se/akg_k701.htm är ett par omtyckta lurar för otroligt bra pris hos Thomann. Frakt går på 199 om jag inte minns fel så du lär landa på prick 2000kr. Kostar runt 3500~ i svenska butiker.

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk

Ska du ha headset och inte vanliga hörlurar så rekommenderar jag Sennheiser PC360 G4ME.

Permalänk
Medlem

Aldrig i livet Logitech. Är inte mikrofon ett krav så rekommenderar jag Ultrasone HFI-780 alternativt HFI-580, Audio-Technica ATH-M50, AKG K242, Beyerdynamic DT770, Denon AH-D1100. Dessa är väldigt olika varandra. Svårt att rekommendera då jag inte vet vad för krav du har på ljudet.

Permalänk

Har bytt ut mitt logitech g35 mot ATH-m50 lurarna och en lös zalman mic för typ 50 spänn. Är sjukt nöjd!

Visa signatur

Asus ROG Strix B550-F Gaming WIFI, AMD Ryzen 7 5700x, MSI Ventus 3080 OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av trevb:

Hejsan.
Jag har börjat tröttna på Steelseries Siberia som jag har haft i ett antal år nu. Jag får också ont i öronen när jag använder det en längre tid.
Nu har jag tänkte mig nya för ca 1000 till 2000 kronor. Mikrofon används inte så ofta så om den är inbyggd eller ej spelar ingen större roll, dock är inbyggd helt klart en fördel.
Kom med tips! Tack på förhand.

Finns så galet stort utbud på headset, så du kanske borde säga vad du ska ha dem till? Ska du leka DJ i vardagsrummet på fredagskvällen eller spela i timmar?

Men många bra headsets har länkats! Själv kör jag med ett PC360, och skulle rekommendera detta till alla gejmers!

Men som sagt, det beror på vad du ska ha ditt headset till

Visa signatur

LULE HOCKEY
PC: Gigabyte G1.Sniper 2, Intel i7 2600K@4.5, Noctua NH-D14, ASUS GTX580 DirectCUII@925/1850/2100, OCZ Agility SSD + 1Tb HDD, G.Skill Sniper 8Gb 1866Mhz. Allt sitter i ett HAF X Chassi. Sennheiser PC360, Qpad 5k samt 6Gv2
Piguah @battlelog (CliQue.bf3 8v8, 5v5: Mix)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZixX:

Finns så galet stort utbud på headset, så du kanske borde säga vad du ska ha dem till? Ska du leka DJ i vardagsrummet på fredagskvällen eller spela i timmar?

Men många bra headsets har länkats! Själv kör jag med ett PC360, och skulle rekommendera detta till alla gejmers!

Men som sagt, det beror på vad du ska ha ditt headset till

Jag ska använda dem till spel för det mesta, men också film och ibland musik. Jag är inte alls kräsen när det kommer till ljud, tycker ljudet i Siberia är skitbra, och jag använde mig utav högtalare för runt 99kr en längre tid.
PC360 verkar väldigt bra, men som sagt så har ni gett väldigt mycket tips så detta blir svårt..

Permalänk
Medlem

Om du tycker ljudet i siberia är bra, så kommer du höra en sjuh*elvetes skillnad om du köper ett kvalitéts headset!
Jag ser mycket serier och filmer, och spelar riktigt mkt. Jag har provat rätt många headset, men för mig föll valet på PC360, då det har riktigt bra ljud (inte mkt bas, men bas ska de inte vara så mkt av i spel, man vill ju höra fienderna ;)! Men kolla runt på recensioner på nätet osv.

Mvh

Visa signatur

LULE HOCKEY
PC: Gigabyte G1.Sniper 2, Intel i7 2600K@4.5, Noctua NH-D14, ASUS GTX580 DirectCUII@925/1850/2100, OCZ Agility SSD + 1Tb HDD, G.Skill Sniper 8Gb 1866Mhz. Allt sitter i ett HAF X Chassi. Sennheiser PC360, Qpad 5k samt 6Gv2
Piguah @battlelog (CliQue.bf3 8v8, 5v5: Mix)

Permalänk
Medlem

Logitech 930 är de bästa jag haft, trådlösa versionen av G35.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

Jag sticker in en fråga i samma område, Finns de några alternativ till g35/g930 för ljuddämpande headset med bra ljud? Mina gamla g35 har precis spruckit i plasten efter 2½år så jag måste hitta ersättare.

Permalänk
Medlem

PC360 har jag själv och det är det bästa headset jag haft hittills, öppna lurar som sagt. Skulle jag köpa ett par hörlurar just nu så skulle jag ta ATH-M50 som folk också har nämnt.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Det fick bli PC360. Jag har hämtat dem idag. De sitter mycket skönare än Siberia V1 men ljudet vet jag inte riktigt.. om jag ska vara ärlig så hör jag inte att det är så mycket bättre, till och med sämre på ett sätt. Det är att allt låter väldigt långt bort.
Om någon skjuter längre bort så låter det väldigt bra, men sen när jag själv skjuter så låter också det längre bort. Men i alla fall så är jag nöjd och det tar nog några dagar innan jag har vant mig vid dessa lurar.

Edit: Okej, ljudet är mycket bättre. Tack för tipsen allihop, jag är väldigt nöjd med mitt köp.

Permalänk
Medlem

För mig blev det logitech g930. Hoppas plasten i dessa är bättre än g35 nu bara Sneglade onekligen på pc350 & pc360 med asus xonar, men dom är inte dämpade nog för mitt ändamål.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trevb:

Det fick bli PC360. Jag har hämtat dem idag. De sitter mycket skönare än Siberia V1 men ljudet vet jag inte riktigt.. om jag ska vara ärlig så hör jag inte att det är så mycket bättre, till och med sämre på ett sätt. Det är att allt låter väldigt långt bort.
Om någon skjuter längre bort så låter det väldigt bra, men sen när jag själv skjuter så låter också det längre bort. Men i alla fall så är jag nöjd och det tar nog några dagar innan jag har vant mig vid dessa lurar.

Edit: Okej, ljudet är mycket bättre. Tack för tipsen allihop, jag är väldigt nöjd med mitt köp.

Som sagt, vad har du för ljudkort? För dessa lurar gör sig inte rätt med inbyggda ljudkorten i moderkortet

Visa signatur

Processor: Intel® Core™ i7 920 @ 4Ghz | Grafikkort: XFX Radeon 6970 2048Mb (Crossfire]| CPU-kylare: Corsair H50 | Ram-minne: Corsair Dominator™ DDR3 1600MHz 6GB CL9 | Nätaggregat: Corsair AX 850W | Chassi: Fractal Design Arc | Moderkort: Asus P6T Deluxe V2 | SSD-Hårddisk: Corsair F60 (Raid-0] |

Permalänk
Medlem
Skrivet av KruXen:

Som sagt, vad har du för ljudkort? För dessa lurar gör sig inte rätt med inbyggda ljudkorten i moderkortet

Jag har tyvärr inget ljudkort, kör på det integrerade.