Asus X52J Byta till grafikkortet i datorn OMÖJLIGT!

Permalänk
Medlem

Asus X52J Byta till grafikkortet i datorn OMÖJLIGT!

Ärligt talat så har jag börjat tröttna på att leta efter en lösning på mitt problem. I min nya Asus X52J så kan jag inte byta till grafikkortet. Kollar jag på Devices så inne på bildskärm så hittar den något som heter Standard Graphic Adapter.

Har försökt installera drivrutiner från nvidia OCH amd. Och inget inget utav dom fungerade. Står bara att den inte hittar någon grafik adapter lr ngt sådant. Har även kollat runt i bios och där hittar jag absolut inget heller..

Så har någon en aning så snälla hjälp mig

Permalänk
Medlem

kan hjälpa att öppna datorn..

Permalänk
Medlem
Skrivet av skrompf:

kan hjälpa att öppna datorn..

Vad löser det mitt problem med att kunna installera drivrutiner. Får ju inte in några

Permalänk
Medlem

Verkar som det finns olika typer av X52J, men kolla i länken och ladda ner den senaste drivrutinen som listas för din exakta modell?

Permalänk
Medlem

ASUS X72JK-TY024V Byta grafikkort om det går och öppna laptop

Hej
Jag har också funderingar på att byta grafikkort i min laptop till ett bättre om det går .Jag har tagit bort alla skruvar,minne,HD och såklart batteri.Det svåra är
att öppna själva höljet då det sitter fast i mitten.Jag läste någonstans att tagentbortet måste bort (men fick ge upp då jag inte ville bruka våld )).verkar inte.
Fick loss plasten runt runt tagenterna, försökte sen bända loss tagentbordet försiktigt men fick ge upp. :o(
Jag vet forfarande inte om det är integrerat eller det sitter på en pci- eller en pci-E slot, för jag försökte se in men det gick tyvärr inte.
Jag kontaktade ASUS i Sverige men han ger idiotsvar.
Ex:Går det att byta grafikkort i min laptop? Namn och allt...
svar:Om laptopen har en intergrerad grafikkrets så går det ej att byta.

Är det någon som vet hur man öppnar en laptop? Då menar jag en Asus....nyare modell.
Eller har ett bättre svar som säger om det går att byta grafikkort.

Jag vill gärna behålla min laptop för uppgradering i stället för slänga ut en massa pengar i onödan för en ny.

Tack på förhand

Produktblad för bärbara ASUS X72JK-TY024V
processor Intel Core i5 430 M (2 x 2. 26 GHz/3 MB / 2,5 GT / s)
moderkortet kretsuppsättningen Intel HM55
minne 4 GB maximalt minne kapacitet 8 GB minne
lagringstyp DDR3 SDRAM 1066 MHz (PC3-8500) minne nummer 2 Kit
HD 500 GB hårddisk
DVD +-RW DL/RAM grafik system-chipset
ATI Radeon HD5145 grafik minne 1024MB

Visa signatur

myra