Permalänk
Medlem

Logitech G35 Tips

Då jag precis köpt ett par G35or och stör mig på att behöva ändra uppspelningsenhet via "Playback Devices" så tänkte jag dela med mig om hur jag har "löst" problemet. Jag tänkte även visa hur man kan få G-knapparna på sidan att fungera med spotify. OBS! Detta gäller Windows 7 (kan även fungera i Vista misstänker jag).

1. Ladda ner och installera ett program som heter AutoHotKey (finns på: http://www.autohotkey.com/ ).

2. Högerklicka på skrivbordet och skapa ett "AutoHotKey Script", döp det till hörlurar eller dylikt.

3. Ersätt innehållet med:

Run, mmsys.cpl WinWaitActive,Sound ControlSend,SysListView321,{Down} Sleep, 50 ControlClick,Button2 ControlClick,OK return

Ovanstående script kommer välja den högst placerade enheten under "Playback Devices". Skapa sedan ett nytt script med samma innehåll. Det enda ni ändrar är antalet av följande rad:

ControlSend,SysListView321,{Down}

Lägger ni till en sådan rad så kommer nästa enhet under Playback Devices att väljas. Personligen har jag gjort tre stycken script som kan växla mellan G35orna, datorhögtalarna samt surroundsystemet.

Angående spotify:
I kontrollpanelen till hörlurarna, ställ in så att
G1 = WinDVD 9.0 & Play / Pause
G2 = WinDVD 9.0 & Fast Forward
G3 = WinDVD 9.0 & Rewind

Skapa ett AutoHotKey-script, döp det till valfritt. Ersätt allt innehåll med följande:

#InstallKeybdHook SC121::Media_Next SC139::Media_Play_Pause SC113::Media_Prev

Flytta scriptet till Startup på startmenyn så ni slipper starta det manuellt varje gång ni startar datorn.

Permalänk
Medlem

Haha nu fungerar det men ja kan inte pausa på någon av knapparna

Permalänk

Tack så mycket

Visa signatur

Rigg: |ASRock extreme 4|1TB Samsung Spinpoint F3|120gb corisair SSD|i5 2500k|8gb corsair 1600MHz|Noctua NH-U12P SE2|Sparkle GTX 570x2|Corsair AX 850W 80+|Antec twelve hundred v3| Samsung SH-S223C 22X|Windows 7 home premium 64bit|
Konsol: Xbox 360 | Mobil: Samsung gs2 |

Permalänk
Medlem

Då logitech har släppt ny mjukvara till hörlurarna så fungerar ej spotifyscriptet längre.

Ny lösning:
I kontrollpanelen till hörlurarna, ställ in så att
G1 = Tangentkoppling, Num 7 (numpad 7 när numpad är aktiverat)
G2 = Tangentkoppling, Num 8 (numpad 8 när numpad är aktiverat)
G3 = Tangentkoppling, Num 9 (numpad 9 när numpad är aktiverat)

Skapa ett AutoHotKey-script, döp det till valfritt. Ersätt allt innehåll med följande:

#InstallKeybdHook Numpad7::Media_Next Numpad8::Media_Play_Pause Numpad9::Media_Prev

Vill ni inte använda numpad så går det bra att använda andra knappar, här finns key list till autohotkey: http://www.autohotkey.com/docs/KeyList.htm

Permalänk
Medlem

Råkade stöta på en annan post som gällde G930 och spotify.

#11716898

Gick fort att utföra och funkade för mig och mitt G35

Visa signatur

[CPU: Intel i5 13600KF] - [Moderkort: Asus TUF Z790] - [Minnen: Corsair Vengeance 2x16 5600MHz] - [GPU: Asus GeForce TUF 4070 Ti] [SSD: Samsung EVO 960 250GB, Samsung 850 500GB] - [Skärm: Msi 27" MAG274QRF-QD] - [Övrigt: Sennheiser HD650, Schiit Modi 2, Schiit Magni 3, Logitech G Pro, Ducky One 2 SF]

Permalänk
Medlem

Alla lösningar är bra lösningar

Permalänk
Medlem

Hej, tänkte kolla om det är någon som vet hur man använder scriptet för att ändra ljudkälla, att också ändra inspelningskälla på samma gång?
Jag änväder mig just nu av detta scriptet för att ändra ljudkälla

#+a::
Run, mmsys.cpl
WinWait,Sound
ControlSend,SysListView321,{Down}
ControlGet, isEnabled, Enabled,,&Set Default
if(!isEnabled)
{
ControlSend,SysListView321,{Down 1}
}
ControlClick,&Set Default
ControlClick,OK
WinWaitClose
SoundPlay, *-1
return

Har försökt att peta in ^{tab} lite här och var för att se om jag kunde göra ett likadant script bara för inspelningskällan. Jag tänkte då att den skulle ändra till recording taben och sedan göra samma sak den gör i Playback taben. Men noob som man är på detta så går det inte

Det ser ut så här just nu så tycker inte det borde vara så svårt om man vet hur man ska göra.

Permalänk
Medlem

Eller så bara man stänger av windows sideshow?

Visa signatur

Gigabyte Z68X-UD3H-B3 Rev 1.3 | G.Skill 8GB CL9 1600Mhz Ripjaws Gaming | Intel Core i5 2500K @ 4,2GHz | Gigabyte GeForce GTX 670 2gb OC @ 1100 | Samsung SSD EVO 840-Series 120GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ | Corsair HX 750W 80+ Silver Modulär.

Battlefield 3 profil: Brexour

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brexour:

Eller så bara man stänger av windows sideshow?

Det vet jag knappt vad det är. Men har iaf löst det nu. Nu ska jag bara få in några mer rader så den även ändrar inställningar i vent om det går.