AMD släpper Catalyst 12.2 Pre-Certified

Permalänk
Melding Plague

AMD släpper Catalyst 12.2 Pre-Certified

AMD publicerar en förhandsversion av februari månads drivrutin Catalyst 12.2 som ska vara identisk med en framtida WHQL. Bland nyheterna märks fullt stöd för Radeon HD 7000-serien.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ooh, ge mig BF3 resultat

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

Trevligt måste prova

Visa signatur

Underskatta inte Citera-funktionen

Permalänk
Inaktiv

Härligt!

Permalänk
Hjälpsam

Tänkte lite på det där med virtuella skrivbord, vilket är jädrigt trevligt på jobbet.
En typ av virtuellt skrivbord jag saknar, var något som fanns för länge sedan , man fick ett skrivbord som var större än skärmen, man kunde tex ha ett skrivbord på 1200*1024 på en 640*480 skärm.
När man drog muspekaren till kanten skrollade man, en riktigt bra finnes som inte verkar vara inbyggd längre.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Kul... fortfarande inget fix till Skyrim. Eller 6990`t... Dom har säkert glömt eller ignorerat.

Mitt amd 6990 har inte funkat alls med det spelet o ingen av tillverkarna, varken bethesda eller AMD verkar bry sig.

Får ta o sälja det här skitkortet, funkar ju endå inte. blir förbannad. Det finns sämre kort som klarar både bf3 o skyrim bättre än detta skitkort.
Och endå typ bara dom 2 spelen jag spelar. Tillochmed minecraft laggar.

Permalänk
Medlem

12.12.. verkligen PRE-certified. Höhö (typo)

Visa signatur

Antagligen en bättre dator än vad du har!

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av vondran:

Kul... fortfarande inget fix till Skyrim. Eller 6990`t... Dom har säkert glömt eller ignorerat.

Mitt amd 6990 har inte funkat alls med det spelet o ingen av tillverkarna, varken bethesda eller AMD verkar bry sig.

Får ta o sälja det här skitkortet, funkar ju endå inte. blir förbannad. Det finns sämre kort som klarar både bf3 o skyrim bättre än detta skitkort.
Och endå typ bara dom 2 spelen jag spelar. Tillochmed minecraft laggar.

om mindcraft laggar med ett 6990 som du säger, kan väll va något helt annat? har du testat annat grafikkort bytt plats på det? byt drivare, ominstallerat datorn, kollat uppdateringar för modekort etc etc.

Kan bero på väldigt mycket saker, btw 6990 är inte ett dåligt kort

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

om mindcraft laggar med ett 6990 som du säger, kan väll va något helt annat? har du testat annat grafikkort bytt plats på det? byt drivare, ominstallerat datorn, kollat uppdateringar för modekort etc etc.

Kan bero på väldigt mycket saker, btw 6990 är inte ett dåligt kort

Jag bytte från 5850 till 6990, samma komponenter, har ominstallerat typ 3 gånger. Jag uppdaterar drivers har testat alla o ingen ger någe improvements.

Jag har i7 920 @ 6GB ddr3 @ SSD disk

Moderkortets drivers testas med och utan, uppdaterat också. Jag har inte provat annan pci port.

Permalänk
Medlem
Citat:

Dynamisk konfiguration: Byte mellan skärmkonfigurationer sker omedelbart efter laddning av profil

Finns inte det redan eller går det snabbare nu bara?

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

Hört att det inte ska fungera att använda MSI/TRIXX med den här drivrutinen. Kan någon testa?

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Skrivet av vondran:

Jag bytte från 5850 till 6990, samma komponenter, har ominstallerat typ 3 gånger. Jag uppdaterar drivers har testat alla o ingen ger någe improvements.

Jag har i7 920 @ 6GB ddr3 @ SSD disk

Moderkortets drivers testas med och utan, uppdaterat också. Jag har inte provat annan pci port.

Har du stängt av hyper threading på din i7 920? För HT orsakar lagg i BF3 om man har förra generationens i7.

Permalänk
Medlem

Någon som testat den än?

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Har du stängt av hyper threading på din i7 920? För HT orsakar lagg i BF3 om man har förra generationens i7.

Hur står sig min prolle mot lagget? Har inte märkt nått

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av furuliden:

Har du stängt av hyper threading på din i7 920? För HT orsakar lagg i BF3 om man har förra generationens i7.

Vilken generation då? Har en i7 970. Är den drabbad och vart kan man läsa om det?

Har för övrigt inga problem med HT påslaget. Flyter som det ska.

Permalänk
Medlem

Bara jag som fick artefakter i Skyrim med denna drivrutin?

[Edit] Verkar vara ngt annat problem jag har, never mind.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

En beta alltså?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cameltotem:

Hört att det inte ska fungera att använda MSI/TRIXX med den här drivrutinen. Kan någon testa?

Verkar fungera med trixx.

Visa signatur

Fips!

Permalänk
Medlem
Skrivet av vondran:

Jag bytte från 5850 till 6990, samma komponenter, har ominstallerat typ 3 gånger. Jag uppdaterar drivers har testat alla o ingen ger någe improvements.

Jag har i7 920 @ 6GB ddr3 @ SSD disk

Moderkortets drivers testas med och utan, uppdaterat också. Jag har inte provat annan pci port.

Har du stängt av crossfire när du kör Minecraft? Har för mig att stödet för det är sisådär....

Visa signatur

[EVGA P55 FTW] [i5 750 @ 4.2GHZ] [HyperX @1680 16GB 9-9-9-24] [HD6970 Xfire 1010/1475] [AX1200] [Samsung 830 256GB] [Lian-Li A71FB] [XSPC RX480, Cooltek Maxistream 360, Laing D5, Dtek Fuzion V1, Maze4 + Maze5]
Projektlogg Prestanda HTPC

Permalänk
Medlem

Är jag korkad eller ska det vara 12.3?

Visa signatur

Intel Core i7 4790K | Noctua NH-U14S | MSI Z97-S02 | GTX 970

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

En beta alltså?

En färdig drivrutin i väntan på att gå igenom den värdelösa WHQL processen Microsoft har.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk

Hmm, Ja 12.3 visardet för mig med.
Något jag såg nu var att när jag fipplade med Eyefinity inställningarna så låg upplösningen på 6048*1080!!
undrar vad som är bäst för spel, antar att det är ifall man har skärmar med minimala skärmkanter då det är dom som läggs på i ytterkant ist ^_^

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 800D | PSU: Cooler Master 850w | MB: Asus Rampage II extreme| CPU: Intel I7 920 @ 4.0Ghz med Noctua NH-U12P | GPU: Asus Radeon HD7970 CrossFire | OCZ Vertex SSD 240gb + 3g lagring | Minnen: Corsair Dominator 6g 1600Mhz | Ljudkort: Creative X-Fi Titanium | Skärm: Dell U2311H x3 | Ljudsystem: Logitech Z-5500 & Sennheiser PC350 | Razer Deathadder + Lycosa

Permalänk
Medlem

Mitt antivirus program (Kaspersky Antivirus 2012) reagerade på Hydravision filerna och tog bort dem... lyckat.

Får väl lägga till dem som undantag och installera om...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Maharajah:

Hmm, Ja 12.3 visardet för mig med.
Något jag såg nu var att när jag fipplade med Eyefinity inställningarna så låg upplösningen på 6048*1080!!
undrar vad som är bäst för spel, antar att det är ifall man har skärmar med minimala skärmkanter då det är dom som läggs på i ytterkant ist ^_^

Då 6048x1080 är en bezel-korrigerad upplösning så är den bättre för spel. Pixlar läggs till för att få bilden att stämma när den går över flera skärmar. Det kan vara värt att kolla så att 6048x1080 verkligen är korrekt för din skärmuppsättning via verktyget i Catalyst.

Permalänk
Skrivet av anon39592:

Vilken generation då? Har en i7 970. Är den drabbad och vart kan man läsa om det?

Har för övrigt inga problem med HT påslaget. Flyter som det ska.

Om man har en i7 920 så ska man stänga av hyper threading. Är din i7 970 samma som min i7 920 fast överklockad? Om ja så är förmodligen din processor också drabbad. Titta i afterburner hur din gpu belastas, om belastningen är ojämn så är det säker HT som är orsaken.

Permalänk
Medlem

bara för mig den blåskärmar?
Datorn blåskärmade sen kom jag inte förbi Windows animeringen... fick köra en återställningspunkt.

Permalänk

Nej jag har otroliga problem just nu, allt fungerade fint när jag var inne och provade bf3 men nu jävlar blir jag så jävla trött, verkar som jag fått döda pixlar på en utav skärmarna ett långt sträck eller vad fan det är som lyser blå grönt :E
skulle försöka installera om drivrutinerna men har blå skärmat en del nu och förlorat mina clock settings........
så jävla drygt orkar inte med mer problem nu :/

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 800D | PSU: Cooler Master 850w | MB: Asus Rampage II extreme| CPU: Intel I7 920 @ 4.0Ghz med Noctua NH-U12P | GPU: Asus Radeon HD7970 CrossFire | OCZ Vertex SSD 240gb + 3g lagring | Minnen: Corsair Dominator 6g 1600Mhz | Ljudkort: Creative X-Fi Titanium | Skärm: Dell U2311H x3 | Ljudsystem: Logitech Z-5500 & Sennheiser PC350 | Razer Deathadder + Lycosa

Permalänk
Medlem
Skrivet av the_3rm:

bara för mig den blåskärmar?
Datorn blåskärmade sen kom jag inte förbi Windows animeringen... fick köra en återställningspunkt.

Inga problem för mig och mitt 7970

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av the_3rm:

bara för mig den blåskärmar?
Datorn blåskärmade sen kom jag inte förbi Windows animeringen... fick köra en återställningspunkt.

Skrivet av Maharajah:

Nej jag har otroliga problem just nu, allt fungerade fint när jag var inne och provade bf3 men nu jävlar blir jag så jävla trött, verkar som jag fått döda pixlar på en utav skärmarna ett långt sträck eller vad fan det är som lyser blå grönt :E
skulle försöka installera om drivrutinerna men har blå skärmat en del nu och förlorat mina clock settings........
så jävla drygt orkar inte med mer problem nu :/

Har ni provat avinstallera den gamla drivrutinen innan samt kört Driver Sweeper? Ska inte behövas då det normalt sett går utmärkt att bara installera över befintliga drivrutiner. För mig gick det bra att, som vanligt, bara installera över befintliga drivrutiner (CCC 12.2 Preview i mitt fall).

Permalänk
Medlem

Varför ingen FXAA eller SMAA direkt i CCC? Vore helt klockrent för oss med grafikkort som inte klarar av att köra "riktig AA". Injectors gör ju att man kan bli bannad i onlinespel osv. Vore hög tid att AMD pulade in en kantutjämningsteknik som inte ger någon prestandaförlust.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...