Permalänk

Skärmköp

Okej, ska köpa ny skärm - 19" för max 5k. Men vilken?

Läste "Skärm: Samsung 959NF eller NEC FE991SB?" utan att bli speciellt mkt klokare. Har letat efter tester på moderna skärmar utan att hitta nåt användbart. Så jag Ställer frågan ännu en gång: Vilken 19" CRT ska jag köpa?

Bor i en sugstad där man inte har skärmar i hög kvalité i lager i datorbutikerna. Så tvingas alltså köpa grisen i säcken.

Lite hilfe skulle uppskattas starkt.

Permalänk
Medlem

Jag ska nog få min "gris i säcken" idag. Beställde lillebror till 959NF = 957DF. SKa vara riktigt bra för de pengarna som man pröjsar.
Betaler 3300kr inkl frakt. Men ta en titt på Viewsonics skärmar också, samt NOKIA. Nec slår aldrig fel men SAMSUNG brukar palla mera i upplösning o så..

Visa signatur

Det man inte har i huvudet får man ha under huven!

Permalänk
Medlem

Re: Skärmköp

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guest
Okej, ska köpa ny skärm - 19" för max 5k. Men vilken?

Läste "Skärm: Samsung 959NF eller NEC FE991SB?" utan att bli speciellt mkt klokare. Har letat efter tester på moderna skärmar utan att hitta nåt användbart. Så jag Ställer frågan ännu en gång: Vilken 19" CRT ska jag köpa?

Bor i en sugstad där man inte har skärmar i hög kvalité i lager i datorbutikerna. Så tvingas alltså köpa grisen i säcken.

Lite hilfe skulle uppskattas starkt.

Jag tycker att du skall köpa en ViewSonic 19". Känner kompisar som har Samsung skärmar (inkl. jag), tycker att ViewSonic:en är MYCKET bättre!

Visa signatur

Lenovo Thinkpad P50 | 32GB RAM | SSD 750GB | Lenovo ThinkPad USB 3.0 Dock | 2x ASUS 24" (VP248QG)

Permalänk
Hedersmedlem

En Sony G420 kostar 6060 + frakt på ITbutikken. Något dyrare än vad du tänkt, men en superskärm. Den bästa 19" som finns och bra support direkt mot Sony ifall något skulle vara fel. Väl värd pengarna imho.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

satt med en viewsonic p90f hos en polare idag...den var klockren snygg också... 3600kr inkl. moms på inwarehouse.se

Permalänk
Medlem