Apple kan använda känselskärm i Ipad 3

Permalänk
Medlem

Riktigt sugen på en iPad 3! vore grymmt om det stämmer att den har tactile feedback! måste vara mycket bättre o tex skriva på då! skall iofs mest används till o läsa pdf dokumet på:D (vilket blir ännu bättre med hög upplösning!)

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir. Haxalot:

Är det bara jag som får känslan av att man eventuellt övertolkar inbjudan? Eller har Apple lämnat liknande ledtrådar förut?

När de lanserade 4s stod det "Let's talk iPhone". Då syftade de på Siri. Så jag tror att det finns en sannolikhet att pekskärmen har taktil åtekoppling.

Om de verkligen släpper det så hade det varit coolt. Jag ser flera användningsområden i det. Dock måste de göra någonting åt iOS då det är riktigt dåligt jämfört med konkurrensen.

Permalänk
Medlem

Sjukskrivit mig idag pga av att jag måste se detta! Till eventet blir det tre rätters och alla gjorda från Arla appen på min Ipad 2, 46" aren står redan uppkopplad och klar på köksbordet för att se detta streamat, och frugan är skickad hem till sina föräldrar ikväll =D

Visa signatur

Hejsan

Permalänk
Medlem
Skrivet av zumpen:

Sjukskrivit mig idag pga av att jag måste se detta! Till eventet blir det tre rätters och alla gjorda från Arla appen på min Ipad 2, 46" aren står redan uppkopplad och klar på köksbordet för att se detta streamat, och frugan är skickad hem till sina föräldrar ikväll =D

Not sure if sarcasm

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk

Nån som vet om det kommer finnas någon live stream eller blir det till att följa vad macrumors, engadget etc skriver?

Danne

Permalänk
Medlem

Detta låter riktigt tufft, säger däremot att om de inte lagt in ett fullt OS så kommer plattan helt enkelt vara en gimmick.
Jag ser en del användningsområden med detta men ett komplett OS överspeglar detta så hårt även om det på papper låter "tuffare".

Permalänk
Medlem

Är det möjligt att följa deras presentation live någonstans?

Visa signatur

|Intel i5 3570k@3.4GHz|MSI B75IA-E33 M-ITX|Corsair XMS3 8GB@1600MHz CL9|Fractal Design Node 304|Cooler Master Silent Pro M2 520W|Samsung 830 128GB|WD 2TB Green|Zotac 660Ti OC @ 1150MHz|

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Gaffel93:

Är det möjligt att följa deras presentation live någonstans?

Om det kommer någon livestream från Apple så kommer du kunna se detta direkt på Apple.com på framsidan.

Edit:
Då menar jag live videostream...

Edit2:
Engadget har sin för-show nu under eftermiddagen, samt liveblogg under eventet http://www.engadget.com/2012/03/06/engadget-broadcasting-live...

Permalänk

Det brukar dyka upp några livestreams då nån snubbe sitter och filmar i smyg, men det är bara att googla sig fram till.
Det smidigaste sättet att följa keynoten tycker jag ändå är på http://slashat.se/
Har själv följt alla Apples keynotes sen iPhone 4 där

Permalänk
Medlem

Var det inte toshiba eller vilka det nu var som visade upp detta för något år sedan?

Edit: var nog denna jag tänkte på: http://www.youtube.com/watch?v=jXITjLurof0

Permalänk
Medlem

Ja det känns som att de måste komma med något speciellt i alla fall nu när det har släppts surfplattor på allvar från andra tillverkare!

Känns dock även som att det är en lite för ny teknik, men man vet ju aldrig, skulle vara riktigt roligt om det är det!

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Musikälskare

Tycker med det känns som en "för ny teknik" men tror de kan backa upp det utan problem. Om detta nu stämmer

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Håller tummarna för känselporr till iPad 3.

Permalänk
Medlem

Är inte säker på att jag vill ha elektrisk stimulering av mina sensoriska nervceller för att simulera olika texturer...

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Är inte säker på att jag vill ha elektrisk stimulering av mina sensoriska nervceller för att simulera olika texturer...

Jo hade den tanken med, känns som man kollar upp hur det fungerar rätt hårt innan man använder en

Permalänk
Skrivet av RainesX:

Jo det klart men för att känna måste jag ju röra och vidrörning så registreras knapptryck.

Ang tactile feedback så är inte detta det. Tactile feedback är när man ger feedback i form av någon kraft som tex vibration och det har funnits väldigt länge och är en mindre standard.
Kan mycket möjligt ha missförstått något i definitionen tactile feedback så rätta mig gärna ^^;

Skrivet av RainesX:

Det är väl samma sak, haptic skall vara en form av tactile feedback.
Kan som sagt ha fått något fel för mig långt bak i tiden

EDIT:
Måste nog läsa på lite känner jag. Börjar tvivla på mig själv XD.
Tvivlar också på att Apple slänger in vibrator och säger att dom revolutionerar världen som dom gjorde med videosamtal
Känns även lustigt som Massy säger att dom riskerar något med så ny teknik i en så stor och ny skärm.

Skrivet av flashen:

Galet taggad vad Apple har i rockarmen, blir att köpa chips och öl till detta eventet

Snarare så att tactile är en del av haptic (haptics är känslan vid berörning typ).

Och ja, det innefattar absolut olika textures etc. Allt du känner vid beröring.

Också intresserad då jag tänkte lägga en beställning så fort det går.

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk
Medlem

Undra om de löst problemet att man inte kan vila fingrarna på "knapp"ytan.. då jäklar!

Permalänk

Ipad2 HD... Gäsp.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk

Apple är verkligen snabba på att använda nya teknologier. Får se om detta blir en hit nu och om andra hoppar på.

Visa signatur

Asrock Z77 Extreme4 | i5 3570k | 8 GB Corsair Vengeance LP | MSI HD 7870 TF3 | Samsung 830 128 GB | 2 TB Seagate Barracuda | Optiarc AD-7280S | Antec 650W | Fractal Design Arc | HTC One M8

Permalänk
Medlem
Skrivet av losREXos:

Apple är verkligen snabba på att använda nya teknologier. Får se om detta blir en hit nu och om andra hoppar på.

Förutom när det har rört sig om nya signalstandarder, 3G var ju försenat med två modeller. Gissar på att 4G/LTE inte kommer med i ipad förrän nästa modell. Efter iphone5 dvs.

Visa signatur

Asus X570-F, Ryzen 5800X3D, ROG Strix 3090 OC, G.Skill 32GB 3600MHz CL14, 980Pro 2x1TB, Dark Power Pro 12 1200W, ROG Strix XG27AQM

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av losREXos:

Apple är verkligen snabba på att använda nya teknologier. Får se om detta blir en hit nu och om andra hoppar på.

Mjo de brukar vara först

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av flashen:

Mjo de brukar vara först

Ja som när dem uppfann videochatt ...

Permalänk
Medlem

Gött om det stämmer. Jag köper en touch-mobil när jag kan känna knapparna och skriva sms med t9 samtidigt som jag kör bil.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk

[QUOTE="anon142576;12035763"]Ja som när dem uppfann videochatt ...

[/QUOSå det är tydligen inte bara jag som har tänkt på att de använder orden cool, easy, awesome, fantastic, better, revolutionary mm, i typ varje mening de säger.

Visa signatur

Datorer är som människor, det är insidan som räknas

Permalänk
Medlem

Jag är kluven...
Väldigt bra, och framförallt otroligt intressanta möjligheter om detta införs. Men å andra sidan så skulle det betyda att alla andra tillverkare som vill göra samma sak skulle få en fet stämning i ansiktet med motiveringen "Men... men... men... uäää!". Och det är ju inte bra någonstans.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Skrivet av zumpen:

Sjukskrivit mig idag pga av att jag måste se detta! Till eventet blir det tre rätters och alla gjorda från Arla appen på min Ipad 2, 46" aren står redan uppkopplad och klar på köksbordet för att se detta streamat, och frugan är skickad hem till sina föräldrar ikväll =D

Kan du inte bara sluta tidigare, det börjar ju kl 7 och det är inte säkert att det kommer livestream men folk kommer ju att twittra om det under hela showen. Jag har också lust att se det så om du hittar en stream kan du skicka en länk till mig, hade varit snällt.

Visa signatur

Datorer är som människor, det är insidan som räknas

Permalänk
Medlem
Skrivet av belga:

Jag är kluven...
Väldigt bra, och framförallt otroligt intressanta möjligheter om detta införs. Men å andra sidan så skulle det betyda att alla andra tillverkare som vill göra samma sak skulle få en fet stämning i ansiktet med motiveringen "Men... men... men... uäää!". Och det är ju inte bra någonstans.

Jo som tur är så är det ju iaf inte apples egna lösning så en stämning vore svår. men det vore verkligen coolt att känna knapparna, speciellt för mig som gillar att spela på mobilen

Permalänk
Medlem

Fräsigt, ska faktiskt bli intressant att se vad de har att komma med.
Även om jag inte är förtjust i Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Jo som tur är så är det ju iaf inte apples egna lösning så en stämning vore svår. men det vore verkligen coolt att känna knapparna, speciellt för mig som gillar att spela på mobilen

De skulle säkert hitta ett sätt om de ville det. Nuförtiden så känns det för mig mer som att det mesta nytt från vissa företag drivs mer av viljan att stämma byxorna av folk än av att vilja ge ut bättre produkter. Men om det vore apples egna så vore det nog på en annan nivå ändå så det är väldigt sant det du säger.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.