Sjukt bra erbjudande från 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av emahex:

Visst är det bättre än alla nuvarande fastpris abbonemang, Men det är fortfarande att man binder upp sig för 2 år och det finns många billigare abbonemang och en bra internet uppkoppling är snart de ända som krävs till en mobil.

Självklart finns det många billigare abbonemang för dom som inte behöver detta.

Men fastpris är just till för dom som faktiskt behöver det, och då finns det inte något billigare helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Har inte kollat runt så mycket men vet att man kan få SGS II för 2400+109*24 hos Halebop och då ingår 500MB surf och 3000-5000 SMS varje månad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palme_570:

Du kan teckna abonnemang utan bindningstid och utan telefon. Klart bättre än kontantkort alla dagar i veckan.

Jadå, min poäng var att man inte bör teckna ett abonnemang om man endast är ute efter telefonen. Har man redan en räkning på några hundralappar eller helt letar efter ett med obegränsad pott så är det mer eller mindre go for it, om man orkar med dessa 2 åren :).

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

Tycker själv det är fullständigt onödigt att ringa eller smsa genom gsm . Har själv abonemang med endast frisurf, kostar 99 i månaden så får man "ringa" och "smsa" hur mycket man genom andra smartphone tjänster. Fungerar sjukt bra för mig eftersom alla i min umgängeskrets har smortphones med frisrurf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Japp, och de kommer göra samma sak igen om nåt år med de som tror att de tecknar ett billigt abb nu. 3 vet redan att priserna kommer gå ner under perioden och att de kommer tjäna bra på att ha bundna kunder som inte kan byta till ett billigare.. hos dem eller annan operatör.
Andra halvan av bajskakan är att de flesta inte utnyttjar hela abbonemangskostnaden och hade ringt billigare med ett fristående eller kontantkort, men det har redan nämnts. Bindningstider är väldigt lönsamt för operatörerna, sällan för kunden.

Sen räknar 3 med att stora flertalet inte har koll på uppsägningstiden om ett par år.
Så drar de in en tusenlapp till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Htcn ska inte heller vara låst fick jag höra från kundtjänst.

Har skrivit det tidigare i tråden så det lönar sig att söka i denna tråd istället för att fråga om det igen.

Edit* Tack förövrigt Freddemann. Ska höra med butiken här i Sala.

Jag fick svar på facebook av tre att htc är låst

Visa signatur

Intel I5 2500K - Gigabyte GA-Z77X-D3H - Corsair 16GB DDR3 - Asus 280x 3GB

Permalänk
Medlem

Har hjälpt några nu som bor i Stockholm med frågor angående abonnemang och även att teckna i butik. Ifall någon av er där ute har frågor eller vill ha hjälp så allt går rätt till så hör av er via PM. (Jobbar på Tre)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axan:

Jag fick svar på facebook av tre att htc är låst

Då tycks dem gå emot varandra. Jag tror också den är låst tills jag fick höra att den inte var det, vilket låter märkligt då andra Androidlurar brukar vara fragmenterade och bloatade av 3.

Så då bör den vara låst då med andra ord, dvs svårare att sälja tråkigt nog.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lokso:

Har hjälpt några nu som bor i Stockholm med frågor angående abonnemang och även att teckna i butik. Ifall någon av er där ute har frågor eller vill ha hjälp så allt går rätt till så hör av er via PM. (Jobbar på Tre)

Vet du vad tre menar med "Begränsat Antal", är det mobiler i lager eller abbonemang?

Visa signatur

Intel I5 2500K - Gigabyte GA-Z77X-D3H - Corsair 16GB DDR3 - Asus 280x 3GB

Permalänk
Medlem

Har haft 3 innan och var väldigt nöjd, men flyttade till marklägenhet i ett 8 våningshus och fick ingen signal mer än vid fönstret. Så jag fick byta till där jag har mottagning men jag är sjukt missnöjd med support och kundservice där så jag vill tillbaka till 3, speciellt med denna dealen. Så det jag undrar, finns det någon form av mottagare/signalförstärkare man kan sätta upp i hemmet/fönstret/trädgården så jag får bättre signal hemma?

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Har haft 3 innan och var väldigt nöjd, men flyttade till marklägenhet i ett 8 våningshus och fick ingen signal mer än vid fönstret. Så jag fick byta till där jag har mottagning men jag är sjukt missnöjd med support och kundservice där så jag vill tillbaka till 3, speciellt med denna dealen. Så det jag undrar, finns det någon form av mottagare/signalförstärkare man kan sätta upp i hemmet/fönstret/trädgården så jag får bättre signal hemma?

Det är ju nackdelen med 3, att de inte har något gsm-nät när inte 3g nätet funkar eller är ostabilt =/

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Har haft 3 innan och var väldigt nöjd, men flyttade till marklägenhet i ett 8 våningshus och fick ingen signal mer än vid fönstret. Så jag fick byta till där jag har mottagning men jag är sjukt missnöjd med support och kundservice där så jag vill tillbaka till 3, speciellt med denna dealen. Så det jag undrar, finns det någon form av mottagare/signalförstärkare man kan sätta upp i hemmet/fönstret/trädgården så jag får bättre signal hemma?

Tror det finns förstärkare men det kan vara så att det krävs tillstånd av PTS för att få sätta upp en.

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro Ax] [AMD Ryzen 5600X] [Noctua NH-L12S Ghost S1 Ed] [Asus GTX 1080 STRIX 8 GB] [32GB HyperX Fury RGB 3600 MHz] [2x WD Black SN750 1 TB NVME] [Corsair SF750] [Loque Ghost S1 MK3] [Synology DS212 2x2 TB NAS] [2x Mackie HR624] [Dell Ultrasharp U2713HM 27" IPS] [TOFU 65% ALU, Zealios V2] [Logitech G502] [Qpad QH-90]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zelloxy:

"Billigt". Nah, tror inte det. Samt att det är 3 vi pratar om, sämsta operatören i Sverige. Har haft dem, kommer ALDRIG gå tillbaka till dem om de så ger bort abonnemang och telefoner.

Det är ju högst personligt.

Bästa jag haft.

Permalänk
Medlem

Jag har följande från tele2 http://www.katshing.se/abonnemang/tele2/tele2_maxi_surf_iphon... och betalar 345 kr/månaden för det. Dock är min 3G täckning inte alltid den bästa och men då kan jag falla tillbaka på gsm. Fast sjukt störande utan fungerande 3G på en smartphone.

Ja funderar på att överlåta den på brorsan och teckna från tre men är SJUKT osäker just pga att 3 saknar gsm nät. fan hur hade ni gjort?

Permalänk
Medlem

Med nya Maxi Unlimited får du ringa, SMS:a och MMS:a hur mycket du vill för bara 345 kr/mån. Dessutom ingår både valfri smartphone och fri surf.

http://www.tele2.se/mobilabonnemang/maxi.aspx

nu börjas det....

Permalänk
Avstängd

Tele2's utbud är ju dock sämre samt att det endast gäller utvalda telefoner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azured:

Minsta totalkostnad är 8376 kr, köp en telefon kontant istället, mycket billigare..

En iphone 4s 16g kostar strax ca 5700:- kontant just nu.
Detta betyder att över de närmsta 24 månaderna så måste du ha en månads räkning på under 111.5 kronor om det ska löna sig att köpa en iPhone 4s kontant och sedan skaffa abonnemang.

Så låga mobilräkningar har nog extremt få människor som är födda efter 1970 talet.

Permalänk

Blev en Galaxy Nexus för mig, hoppas verkligen att ICS ska vara roligare än iOS 5 (på en 2,5 år gammal 3gs).

Visa signatur

Ljud: Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic DT 880 600Ω Manufaktur |

Permalänk
Medlem
Skrivet av nimren:

Jag har följande från tele2 http://www.katshing.se/abonnemang/tele2/tele2_maxi_surf_iphon... och betalar 345 kr/månaden för det. Dock är min 3G täckning inte alltid den bästa och men då kan jag falla tillbaka på gsm. Fast sjukt störande utan fungerande 3G på en smartphone.

Ja funderar på att överlåta den på brorsan och teckna från tre men är SJUKT osäker just pga att 3 saknar gsm nät. fan hur hade ni gjort?

Testa med ett kontantkort någon vecka?

Permalänk
Medlem

Nu blev man ju sjukt sugen.. Mitt Telia abonnemang gick ut för några dagar sen !

Visa signatur

[CPU: Intel i5 13600KF] - [Moderkort: Asus TUF Z790] - [Minnen: Corsair Vengeance 2x16 5600MHz] - [GPU: Asus GeForce TUF 4070 Ti] [SSD: Samsung EVO 960 250GB, Samsung 850 500GB] - [Skärm: Msi 27" MAG274QRF-QD] - [Övrigt: Sennheiser HD650, Schiit Modi 2, Schiit Magni 3, Logitech G Pro, Ducky One 2 SF]

Permalänk
Medlem

Väldigt OffT: för personer som använder mobilen mycket låter det bra, men man vet aldrig. Men personer som mig, som kanske inte använder mobilen så där jätte mycket funkar kontantkort och lite plus paket från comviq strålande, 5000 fria sms i månaden för ca 40kr i månaden om man köper ett helt år. Har inte haft pengar på mobilen på ca 5 månader tack vare pluspaketet.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

lite offtopic, men fan va jag skrattade!

http://www.tele2.se/

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Haha ja jag med.
Såg det precis i nån post ovanför, rätt lustigt.
Som någon påpekade, lite sämre utbud. Inga av dom nya telefonerna från HTC är med?

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

lite offtopic, men fan va jag skrattade!

http://www.tele2.se/

haha, mycket bra reklam! Såja, nu rullar tåget ... var e ni telia & telenor?

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iceglow:

haha, mycket bra reklam! Såja, nu rullar tåget ... var e ni telia & telenor?

Skrivet av Orio:

Haha ja jag med.
Såg det precis i nån post ovanför, rätt lustigt.
Som någon påpekade, lite sämre utbud. Inga av dom nya telefonerna från HTC är med?

jo jag såg också att någon annan postat innan mig, sak samma det va riktigt roligt! Jag håller med Iceglow, nu vill vi se krig!! Kom igen nu telia, kom med ett liknande så man kan sno åt sig spotify i ett år gratis med!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

jo jag såg också att någon annan postat innan mig, sak samma det va riktigt roligt! Jag håller med Iceglow, nu vill vi se krig!! Kom igen nu telia, kom med ett liknande så man kan sno åt sig spotify i ett år gratis med!

precis ... jag e också ute efter spotify ett år:) ... jag ger det 2 veckor till sen väljer jag!

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iceglow:

precis ... jag e också ute efter spotify ett år:) ... jag ger det 2 veckor till sen väljer jag!

typ den enda anledningen att välja telia (för mig), har räknat att abonnemanget och telefonen jag vill ha e dyrast totalt med dem, men det vägs upp av spotify, knivigt!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

lite offtopic, men fan va jag skrattade!

http://www.tele2.se/

haha, helt klart bästa "ta igen" reklamen jag sett!
Nu är det bara en smaksak vilken operatör man vill ha, 3 vs tele2?:)

Själv är jag 17 år och ringer för en hundring så jag avstår detta erbjudande, men det är absolut ett bra erbjudande för den som behöver!:)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

haha, helt klart bästa "ta igen" reklamen jag sett!
Nu är det bara en smaksak vilken operatör man vill ha, 3 vs tele2?:)

Själv är jag 17 år och ringer för en hundring så jag avstår detta erbjudande, men det är absolut ett bra erbjudande för den som behöver!:)

Smaksak har du rätt i, men det är synd att tele2 inte kan erbjuda lika bra sortiment av telefoner som tre.

Snackade med tele2 igår och dem kunde inte ge mig en HTC ONE-X.

Visa signatur

Intel I5 2500K - Gigabyte GA-Z77X-D3H - Corsair 16GB DDR3 - Asus 280x 3GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axan:

Smaksak har du rätt i, men det är synd att tele2 inte kan erbjuda lika bra sortiment av telefoner som tre.

Snackade med tele2 igår och dem kunde inte ge mig en HTC ONE-X.

Vänta tills luren dyker upp så går det kanske bättre!

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...