Permalänk
Medlem

Malware - Abnow

Har på ena datorn fått ngt elakt på datorn som påverkar internet. Är så "roligt" att när man vill gå in på diverse hemsidor så blir man reroutad till abnow.

Har prövat med spy doctor, malware bytes utan lycka. Avast har ej kunnat tagit bort det utan ha påverkat det också.

Tänkte bara höra om ngn känner till problemet innan jag gör en clean install.

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk

Denna kanske kan hjälpa?

http://blog.teesupport.com/remove-abnow-com-virus-manually-ge...

Verkar vara ett nytt virus om vi säger så artikeln är postad 28 januari detta året.

Det innehåller en del register saker så bli inte lack på mig om datorn börjar klydda. Registert ändrar man i på egen risk.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Hedersmedlem

En systemåterställning till ett tidigt datum med tillhörande MBAM körning efteråt? Ta bort internetuppkoppling när du gör detta

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Jag använde TDSSKiller från Kapersky http://support.kaspersky.com/faq/?qid=208283363
och det hjälpte!

mvh
RiOh

Permalänk

TDSSKiller hjälpte inte mig.

Den där länken till teesupport var jag inte med på hur den skulle hjälpa. Var på datorn skulle jag hitta filerna som ska tas bort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av eurythmech:

TDSSKiller hjälpte inte mig.

Den där länken till teesupport var jag inte med på hur den skulle hjälpa. Var på datorn skulle jag hitta filerna som ska tas bort?

Du skriver regedit i kör. DETTA ÄR PÅ EGEN RISK DÅ DETTA KAN SKADA DATORN ALLVARLIGT!
Så vet du inte vad du gör så får du väl testa och går det åt helvete får du installera om windows.

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Skrivet av gn1p:

Du skriver regedit i kör. DETTA ÄR PÅ EGEN RISK DÅ DETTA KAN SKADA DATORN ALLVARLIGT!
Så vet du inte vad du gör så får du väl testa och går det åt helvete får du installera om windows.

Jag fattade det som två listor; en över filer och en över registerposter. Men jag hittar inga filer, och registret innehåller inga av de poster som beskrivs. Men problemet kvarstår.

Permalänk

Har ingen sett en lösning som fungerar?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av eurythmech:

Har ingen sett en lösning som fungerar?

Formatera och ominstallera.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Har också samma problem.Verkar inte finnas en dj..el som vet hur man gör.Så dom som har skapat abnow verkar vara smartare än andra.

Visa signatur

3d mark 01-85650 05-26840
06-16849 E6700@3.0 2X260GTX 4096mb Corsair EVGA680SLI

Permalänk