Samsung Galaxy S II får Android 4.0 ICS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Som en icke android användare så undrar jag... Varför kan man inte installera ny mjukvara direkt när den kommer från källan?

Varför uppdaterar inte alla företag sina datorer till nya windows/OsX samma dag de kommer ut?

Visa signatur

Kan de inte bara funka...

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Mitt råd är att du borde vänta på Galaxy sIII. För Galaxy SII har för lågupplöst skärm samt så blir skärmen flottig när man använder den. Jag stör mig som tusan på det. Lågupplöst + regnbågsfärger förstör hela upplevelsen med den annars så fina Amoled skärmen.

Nej för faan, vänta på galaxy sVII den klarar unreal 5 motorn och har oktacore procecssor!

Köp en SG2 du, skitbra telefon och billig, har både en SG1 och 2 själv, SG1:an är klart tillräcklig i alla avseenden bara den.

Visa signatur

Kan de inte bara funka...

Permalänk
Medlem

Uppdaterade nyss min Galaxy s II till ICS och nu kommer jag inte åt internet längre. Jag kan fortfarande smsa och ringa utan problem men jag kan inte använda internet...
wifi fungerar men inte 3g..

Har någon haft samma problem som mig och/eller har ni någon lösning?

Permalänk
Skrivet av johanca:

Nej för faan, vänta på galaxy sVII den klarar unreal 5 motorn och har oktacore procecssor!

Köp en SG2 du, skitbra telefon och billig, har både en SG1 och 2 själv, SG1:an är klart tillräcklig i alla avseenden bara den.

Du är säkert jättenöjd med din Galaxy SII.

Men det är inte jag. Det är inte kul att surfa på webben med så låg ppi. Jag måste zooma in ganska ofta för att ens kunna läsa text, skitdrygt. Och nej jag har inte dålig syn, det är skärmen som har för låg upplösning. Sedan så hjälper det inte att skärmen blir flottig och allt får en "regnbåge" över sig.

Dessutom så tycker att Galaxy SII dras med en del design missar. Högtalaren är dumt placerad, även ljudknapparna samt låsknappen är dåligt placerade i förhållande till varandra.

Permalänk
Skrivet av furuliden:

Mitt råd är att du borde vänta på Galaxy sIII. För Galaxy SII har för lågupplöst skärm samt så blir skärmen flottig när man använder den. Jag stör mig som tusan på det. Lågupplöst + regnbågsfärger förstör hela upplevelsen med den annars så fina Amoled skärmen.

Tips: Tvätta händerna ett par gånger om dagen så ska du se att skärmen inte blir så flottig. Har en S II själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobbe305:

Uppdaterade nyss min Galaxy s II till ICS och nu kommer jag inte åt internet längre. Jag kan fortfarande smsa och ringa utan problem men jag kan inte använda internet...
wifi fungerar men inte 3g..

Har någon haft samma problem som mig och/eller har ni någon lösning?

Du kan ju kolla upp API,er och liknande ifall de försvann i uppdateringen.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Snusfri

ICS är sjukt nice, dock så kör man självklart custom rum (ICS Remix v9.7) funkar underbart fint
Orkar inte med TW och massa annat bös som samsung lägger till.

Vanilla is teh shit.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Skrivet av lolislove:

Tips: Tvätta händerna ett par gånger om dagen så ska du se att skärmen inte blir så flottig. Har en S II själv.

Fungerar inte. Det är skärmen som har blivit dålig. Exakt samma sak hände min kompis med hans galaxy s.

Permalänk

Finns inte till min SII LTE än

Skrivet av furuliden:

Mitt råd är att du borde vänta på Galaxy sIII. För Galaxy SII har för lågupplöst skärm samt så blir skärmen flottig när man använder den. Jag stör mig som tusan på det. Lågupplöst + regnbågsfärger förstör hela upplevelsen med den annars så fina Amoled skärmen.

Skärmen till min SII LTE blir då inte ett dugg flottig och skulle den bli det så stryker man bara av det med tummen!

Permalänk
Medlem

Är det bara för mig som internet inte fungerar fast allt sådant är "På" fungerar när jag är hemma på wifi nätverket börjar bli väldigt förbryllad.

Visa signatur

PS4: Xnetium (Street fighter V, Diablo 3 etc...)
Citera för svar

Permalänk
Skrivet av streetracing:

Finns inte till min SII LTE än

Skärmen till min SII LTE blir då inte ett dugg flottig och skulle den bli det så stryker man bara av det med tummen!

Jag testade även en helt ny galaxy s2 i affär och även då märkte jag att skärmen sög åt sig flott. Men när jag testade en iphone 4s i affären så blev det betydligt minde flott på skärmen, knapp synbart. Och mina händer var tvättade innan. Man har dock alltid naturliga fetter på huden som man inte kan tvätta bort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Varför kom det ingen nyhet när HTC Sensation och Sensation XE fick detta?

Sweclockers anmärker bara om iPhone eller SGS2 när det handlar om mobiler av goda skäl hoppas jag.....

Permalänk
Medlem

Härligt! Blir att tanka ner när man kommer hem. Blir ingen ny tel i år, men den blir ju nästan ny nu då :).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Jag testade även en helt ny galaxy s2 i affär och även då märkte jag att skärmen sög åt sig flott. Men när jag testade en iphone 4s i affären så blev det betydligt minde flott på skärmen, knapp synbart. Och mina händer var tvättade innan. Man har dock alltid naturliga fetter på huden som man inte kan tvätta bort.

iphone och s2 har väl exakt samma glas om jag inte minns helt fel. så det luktar ju rätt mycket placebo om ditt uttalande i sånnafall.

Permalänk
Medlem

Vilka operatörer har ni som inte längre kan surfa via 3g?

Själv tänker jag vänta några veckor och se hur mycket problem folk får.

Vissa säger att flash video fungerar efter uppgraderingen och vissa säger tvärtom, man undrar ju hur det är egentligen?

Visa signatur

Att läsa Aftonbladet för att få information om världen är som att titta i fiskinälvor efter fotbollsresultaten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eriksson(X):

Är det bara för mig som internet inte fungerar fast allt sådant är "På" fungerar när jag är hemma på wifi nätverket börjar bli väldigt förbryllad.

Kolla apn inställningar.

Permalänk
Skrivet av nocebo:

iphone och s2 har väl exakt samma glas om jag inte minns helt fel. så det luktar ju rätt mycket placebo om ditt uttalande i sånnafall.

Är det så? Det var ju märkligt om det stämmer.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av furuliden:

Mitt råd är att du borde vänta på Galaxy sIII. För Galaxy SII har för lågupplöst skärm samt så blir skärmen flottig när man använder den. Jag stör mig som tusan på det. Lågupplöst + regnbågsfärger förstör hela upplevelsen med den annars så fina Amoled skärmen.

Intressant. Själv upplever jag precis raka motsatsen gällande fettskyddet på min sg2. Aldrig stött på en mobil med bättre fettavstötningsbehandling. Kanske skiljer det sig mellan revisioner. Kanske slits det eftehand men fettskyddet på min är fortfarande top notch.

Jag är med på resonemanget om upplösningen. Har nu lägre pixeltäthet än jag hade med budgetluren zte blade ;). Inget jag är missnöjd med å andra sidan.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av GenKaan:

Ni vet att det är OTA och inte via samsungs shit program man tankar patchen?

Nja, jag tog hem och körde in den med Kies. Och det fungerade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Kolla apn inställningar.

Ja se på tusan den hade raderat allt där tack var de enda jag inte kolla lat som man var

Visa signatur

PS4: Xnetium (Street fighter V, Diablo 3 etc...)
Citera för svar

Permalänk

blir nog till o byta ut min W610i

Permalänk
Medlem

Vaxa skärmen så slipper ni problem. Samt att det blir ett glattare underlag som fingret glider lättare på.

Edit: Detta gäller dock inte på alla ytor. Men har för mig Gorilla glas, som GS2 har, ska det gälla på också.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk

Hittar ingen update på mobilen köpt från 3 för ett par månader sen, antar att den är "operatörsanpassad" och att jag kommer få vänta ett tag.. ?

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Spelar det någon roll vad man har för simkort för att kunna uppdatera? Sitter med ett simkort med abonnemang på 3 men telefonen i sig är olåst och köpt kontant. Samma problem som generall33.

Visa signatur

Asus P6T Deluxe V2 | i7 920 | PowerColor 5870 | Corsair 6Gb DDR3 1333mhz | Corsair 850W | Corsair Force 120 GB | 2xWD CB 640 GB | Obsidian 700D

Permalänk
Medlem

Fungerar BRA :DDDD

Permalänk
Skrivet av generall33:

Fan försökte uppdatera farsans SII:a men i kies så finns det ingen uppdatering och inte i telefonen heller (via OTA)

Har samma problem, vet heller inte vad som är fel.

Permalänk
Skrivet av knaxiz:

Spelar det någon roll vad man har för simkort för att kunna uppdatera? Sitter med ett simkort med abonnemang på 3 men telefonen i sig är olåst och köpt kontant. Samma problem som generall33.

Skrivet av generall33:

Fan försökte uppdatera farsans SII:a men i kies så finns det ingen uppdatering och inte i telefonen heller (via OTA)

Skrivet av lunaspice:

Har samma problem, vet heller inte vad som är fel.

"För de som äger telefoner med operatörsanpassade tjänster kommer uppdateringen att dröja ett tag till enligt Samsung Sverige, men är alltså på väg."

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Sötast
Skrivet av johanca:

Varför uppdaterar inte alla företag sina datorer till nya windows/OsX samma dag de kommer ut?

Vad trevligt rabiat du är i din ton idag, ännu ett år utan att få något?
Svaret på din urbota dumma fråga är ekonomi.

Android är väl dock gratis, eller?

Min fråga var seriös och jag undrar fortfarande samma sak oavsett om man får ett stroppigt svar eller inte.

Varför kan android användare ej helt enkelt på in på t.ex android.com/download/ics ?

Som jag förstod det så skulle android vara öppet, men verkar ändå vara påverkat av mobiltillverkaren själv eller?

En av anledningarna till min fråga är att jag är sugen på HTC One X!
Jag får helst svar av någon annan vänlig själ i tråden och inte av personen jag citerat.

Permalänk
Skrivet av Söderbäck:

Intressant. Själv upplever jag precis raka motsatsen gällande fettskyddet på min sg2. Aldrig stött på en mobil med bättre fettavstötningsbehandling. Kanske skiljer det sig mellan revisioner. Kanske slits det eftehand men fettskyddet på min är fortfarande top notch.

Jag är med på resonemanget om upplösningen. Har nu lägre pixeltäthet än jag hade med budgetluren zte blade ;). Inget jag är missnöjd med å andra sidan.

Det stämmer nog. Det har blivit mycket värre med fett på skärmen nu på senare tid.