Hur många spelar CoD 4 och MW2?

Permalänk
Medlem

Hur många spelar CoD 4 och MW2?

Som titeln säger, hur många är det som är online och spelar på PC? Har sån lust att köpa CoD 4

Tack för svar

Permalänk
Gallerikonnässör

Jag har Cod4 men spelar det aldig online, bara på lan.

Visa signatur

Ryzen 5 5600X | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | ASRock B550M-ITX/ac | Noctua NH-L12S 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Permalänk

http://store.steampowered.com/stats/

Gäller iofs bara för Steam, men nu när alterIWnet är nere så kan man ju bara spela MW2 via Steam...

Visa signatur

Fractal Design Arc | MSI Z87-G43 Gaming | Intel Core i5-4670K | AMD Powercolor R9 280X | Kingston HyperX 4x2 GB|Kingston SSDNow V300 120GB + 2 X 500GB HDD | Phanteks PH-TC14PE | Fractal Design Newton R2 650W

Permalänk

Spelar både cod4, cod4 mw2 mod samt MW2 varje dag.
Det är gott om spelare alltid.
När det gäller cod4 så spelar jag på BHC Newbie (UK) samt även på deras Cod4 (MW2mod server).

Cod4 heter jag Viking...MW2 heter jag Viking den Asgrymma...

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem

köp cod4! så kan vi lira promod, finns inget roligare!

Visa signatur

CPU : AMD Phenom ii x6 1090t @ 4.0Ghz GPU : Gigabyte HD6950 PSU : XFX 550W RAM :1337mhz 6GB.

Permalänk
Medlem

E lätt på att köra promod tillsammans med några andra, pm:a bara!

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Jag spelar MW2!
Dock så har "0/0 total players" börjat dyka upp! Nån bug som dom förhoppningsvis fixar!

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

Nepp, håller mig till Black Ops! Dock prestige 15 och nästan alla perks pro... skönt med skadestånd snart så man kan uppgradera och börja lira BF3. Lämnar då CoD serien för gott tror jag!

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite. Jag funderar på att skaffa cod4 till pc, men undrar om man ska skaffa det på steam eller en skiva. Är det samma nätverk? Till exempel om jag har skiva, kan jag köra med min kompis som har på steam? Om inte vad är populärast? Och ni som spelar in med fraps, hur många gigabyte tar en match på 10min?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

MW2 spelade jag på AIWnet, sen köpte jag det och sen dess har jag inte kunnat spela det.. Trist som fan.

Permalänk

spelar bara mw3 har 2an men lirat 3an sen jag köpte steam kontot så har aldrig provat 2an, något bättre med 2an än 3an?

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem

Nördar sönder på promod varje dag, dock promod inte softcore/hardcore och skit

Spelar tom promod på den "tävlinginriktade" skicklighets nivån

Edit: ska du skaffa cod4 skaffa på skiva, kommer inte märka nån skillnad, dock så kan steam vara buggat och inte vissa cd nyckeln och så, och då tar det bara längre tid och bler mer komplicerat

Permalänk

Cod 4 är det som gäller, för co-op så kör jag WaW, sjukt najsa zombie mods det finns

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chkeh:

Nördar sönder på promod varje dag, dock promod inte softcore/hardcore och skit

Spelar tom promod på den "tävlinginriktade" skicklighets nivån

Edit: ska du skaffa cod4 skaffa på skiva, kommer inte märka nån skillnad, dock så kan steam vara buggat och inte vissa cd nyckeln och så, och då tar det bara längre tid och bler mer komplicerat

Är det samma "nätverk"? Kan man till exempel spela med någon som har det på steam om man har det på skiva?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag tänker börja spela mw2 när jag får tag på en dator som klarar det. om du köper det på skiva så kan du installera det via steam ändå

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Niksam:

Är det samma "nätverk"? Kan man till exempel spela med någon som har det på steam om man har det på skiva?

Skickades från m.sweclockers.com

Det kvittar om man har det på skiva eller på Steam, man kan fortfarande spela med varandra. Jag föredrar skivan då jag hade mindre problem med punkbuster än min kompis som körde på steam.

Själv spelar jag CoD4 med inriktning Promod, är hyfsat med aktivitet på Cybergamers ladders.

Visa signatur

Grundare av www.TruckSims.se - Ett Nordiskt community för lastbilssimulatorer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niksam:

Är det samma "nätverk"? Kan man till exempel spela med någon som har det på steam om man har det på skiva?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja

Permalänk
Medlem

Är lätt på att lira promod PMa för steam friends!

Visa signatur

Citera för att få svar

Permalänk
Medlem

Köp på skiva, alltid bra att ha en fysisk version om internet skulle dö..

Se reagerar jag på hur jävulskt många som fortfarande spelar Cs 1.6 Enligt http://store.steampowered.com/stats/
Visst är det ett bra spel o spelade det själv under gymnasietiden (2001-2004), Dock kan man ju tycka att det är dags att gå vidare, för SÅ jävla bra är det inte ens om man jämför med CoD, och då e jag lite av en Battlefield fanboy....

Permalänk
Skrivet av Dallebull:

Köp på skiva, alltid bra att ha en fysisk version om internet skulle dö..

Se reagerar jag på hur jävulskt många som fortfarande spelar Cs 1.6 Enligt http://store.steampowered.com/stats/
Visst är det ett bra spel o spelade det själv under gymnasietiden (2001-2004), Dock kan man ju tycka att det är dags att gå vidare, för SÅ jävla bra är det inte ens om man jämför med CoD, och då e jag lite av en Battlefield fanboy....

Håller med med min sambos brossa blev skitlack när jag sa så, känslan är helt annorlunda bla bla bla.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem
Skrivet av toxicstone:

spelar bara mw3 har 2an men lirat 3an sen jag köpte steam kontot så har aldrig provat 2an, något bättre med 2an än 3an?

Prova så får du se! Fast kan ju vara så att du byter direkt då!
Spelar fortfarande MW2 och har MW3 men det tröttnade jag på.

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk

Pubbar fortfarande på cod4 promod!

Visa signatur

Fractal design r3, Asus cu 2 7970 3gb , i5 2500 4ghz , antec kuhler h20 620, 2tb hdd,16 gb corsair 1333mhz ram, 750w nätagg, corsair ssd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minisushi:

Pubbar fortfarande på cod4 promod!

Om du går i skolan och är ledig nu över lovet PM:a mig ditt steam namn så kan vi köra lite, dock är jag inte så bra, (är van vid ps3) men jag lär mig fort
Jag är borta nu över helgen men är hemma resten av lovet!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niksam:

Om du går i skolan och är ledig nu över lovet PM:a mig ditt steam namn så kan vi köra lite, dock är jag inte så bra, (är van vid ps3) men jag lär mig fort
Jag är borta nu över helgen men är hemma resten av lovet!

Skickades från m.sweclockers.com

Jag kan också gärna hänga på. Jag har inte testat promod tidigare, men jag har kört en hel del MW1 tidigare (även om jag nu är mer van vid MW3). Jag är ledig mestadels nu under lovet. Mitt steamnamn är Sweagle (http://steamcommunity.com/id/sweagle).

Permalänk
Skrivet av Minisushi:

Pubbar fortfarande på cod4 promod!

Skrivet av Niksam:

Om du går i skolan och är ledig nu över lovet PM:a mig ditt steam namn så kan vi köra lite, dock är jag inte så bra, (är van vid ps3) men jag lär mig fort
Jag är borta nu över helgen men är hemma resten av lovet!

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Sweagle:

Jag kan också gärna hänga på. Jag har inte testat promod tidigare, men jag har kört en hel del MW1 tidigare (även om jag nu är mer van vid MW3). Jag är ledig mestadels nu under lovet. Mitt steamnamn är Sweagle (http://steamcommunity.com/id/sweagle).

Kör gärna med er grabbar! Letar fram cd-spelaren på måndag/tisdag så jag är tillgänglig då fram tills lovet är över, har inte använt steam på hundra år så jag kommer inte ihåg mitt nick, troligtvis är det Itchy Trojan eller liknande, återkommer när cod 4 är installerat

Förövrigt, någon som är sugen på att nöta zombie-skalpning i World at War över Hamachi?

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk

Ifall någon är sugen på lite cod4 mixing så lägg till mig på xfire, fast jag är dock inte i toppform precis.
xfire:mikatataku

Visa signatur

i5 2500k@stock ** P67A-GD65 ** AMD 6950 ** 1TB F3 ** Lian-Li PC-FI8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchy Trojan:

Kör gärna med er grabbar! Letar fram cd-spelaren på måndag/tisdag så jag är tillgänglig då fram tills lovet är över, har inte använt steam på hundra år så jag kommer inte ihåg mitt nick, troligtvis är det Itchy Trojan eller liknande, återkommer när cod 4 är installerat

Förövrigt, någon som är sugen på att nöta zombie-skalpning i World at War över Hamachi?

Skrivet av Sweagle:

Jag kan också gärna hänga på. Jag har inte testat promod tidigare, men jag har kört en hel del MW1 tidigare (även om jag nu är mer van vid MW3). Jag är ledig mestadels nu under lovet. Mitt steamnamn är Sweagle (http://steamcommunity.com/id/sweagle).

Ja, ju fler desto bättre Jag använder inte heller steam så mycket, men det väl det lättaste sättet att spela tillsammans. Ni kommer förmodligen ta mig i början, men vid slutet av veckan, då j****r...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Brukade spelade Mw2 och Cod4 och kan ju säga att jag var beast Har dock inte spelat det på ett tag!

Visa signatur

__________________
| Corsair Carbide 400R | i5 3570k@3,4GHz |Intel Stockkylare|
| ASRock Z77 Pro4 | MSI Radeon HD7850 |
| 8Gb Corsair VENGEANCE 1600MHz |
| Seagate Barracuda 500gb | Fractal Design Tesla 650W 80+ |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchy Trojan:

Kör gärna med er grabbar! Letar fram cd-spelaren på måndag/tisdag så jag är tillgänglig då fram tills lovet är över, har inte använt steam på hundra år så jag kommer inte ihåg mitt nick, troligtvis är det Itchy Trojan eller liknande, återkommer när cod 4 är installerat

Förövrigt, någon som är sugen på att nöta zombie-skalpning i World at War över Hamachi?

Härligt! Hitter ingen Itchy Trojan på steam, men du kan väl skriva vad ditt nick är när du kommit på det. Mitt nick har jag ju skrivit högre upp, så är det någon som har lust att spela är det bara att ni lägger till mig eller skickar ett PM med ert namn.
WAW skulle man kunna testa, men jag har ingen version av det som man kan spela online på (det är alltså Hamachi som gäller, som du själv föreslår). Version 1.7.1263 är det jag har för övrigt. Men jag kör helst COD4 i första hand.