Sjukt bra erbjudande från 3

Permalänk
Medlem

Köpte en Samsung Galexy S2

Ringde till tre och beställde en Samsung Galaxy S2, De sa att det tar 2 - 3 veckor innan man får mobilen.
I dagsläget har man en Iphone 4 som man börjar bli ganska trött på.

Det finns fördelar och nackdelar med alla telefonoperatörer :
Men när du tecknar ett 24 månaders Fast pris för 349:-, när abonnemanget löper ut så betalar du fortfarande 349:- inte 699:-.

Men våra vänner Tele2 har tagit efter 3erbjudande, fast inte lika förmånligt. ( Kommer aldrig gå tillbaka till de idioter)
De är riktigt bra på falsk marknadsföring att lura kunden. ( Kommer ifrån tidigare erfarenheter ).

Permalänk
Medlem
Skrivet av IgelQott:

Det är exakt det jag skriver, förstår inte vad du invänder mot.

Det var inte vad ditt första inlägg gjorde. Den femte kärnans främsta funktion är att vara aktiv i standby.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sculls:

Ringde till tre och beställde en Samsung Galaxy S2, De sa att det tar 2 - 3 veckor innan man får mobilen.
I dagsläget har man en Iphone 4 som man börjar bli ganska trött på.

Det finns fördelar och nackdelar med alla telefonoperatörer :
Men när du tecknar ett 24 månaders Fast pris för 349:-, när abonnemanget löper ut så betalar du fortfarande 349:- inte 699:-.

Men våra vänner Tele2 har tagit efter 3erbjudande, fast inte lika förmånligt. ( Kommer aldrig gå tillbaka till de idioter)
De är riktigt bra på falsk marknadsföring att lura kunden.

Menar du att Tele2 kommer kräva en på 689:- per månad efter dessa 24 månaderna tatt slut? Om så är fallet skulle jag uppskatta om du kunde länka mig till vart man kan läsa mer om detta bedrägeri för när jag köpte genom Tele2 så sade dom att deras erbjudande var identiskt med Tre bara att dom valt att vara marginellt billigare.

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Avstängd

nej priset är samma även efter bindningen om du inte väljer att förlänga med ny mobil då får du priset dom har på tjänsten vid den tidpunkten.

Enda som är sämre med tele2s variant vad jag kan se är att hastigheten på surfen är sämre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Rent praktiskt kan man ju undra om det är någon skillnad? Även om TRE's teoretiska hastighet nu är högre så är det väl bara vid de mest optimala förhållandena som man kan komma upp i dem?

Ja vem som har bäst 3g när skiljer mycket från vart man bor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pixo:

Menar du att Tele2 kommer kräva en på 689:- per månad efter dessa 24 månaderna tatt slut? Om så är fallet skulle jag uppskatta om du kunde länka mig till vart man kan läsa mer om detta bedrägeri för när jag köpte genom Tele2 så sade dom att deras erbjudande var identiskt med Tre bara att dom valt att vara marginellt billigare.

Nej du kommer ha samma kostnad även efter bindningstiden även hos tele2.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Det var inte vad ditt första inlägg gjorde. Den femte kärnans främsta funktion är att vara aktiv i standby.

Främsta funktion ja.

Ingen av oss vet hur krävande GUI:t är i ICS och Sense 4.0.

Eftersom Companion Core onekligen sägs klara av hyfsad videouppspelning och musikuppspelning, så finns det ett inte helt orealistiskt scenario, där om man bara använder lätta apps och bara lite musikspelande under en dag, att de andra 4 kärnorna aldrig ens får ström under hela den dagen.

Så även om främsta funktionen är standby och multitasking, så är tekniken gjord att bara om det behövs mer kraft, kommer resten kärnorna att aktiveras, det är inte hårdkodat att, bara vid standby använd companion core.

Visa signatur

[Moderkort]: ASUS P8Z68-V PRO [CPU]: i7 3770k @Stock [Minne]: Corsair 2x8Gb Vengeance LP [GPU]: Sapphire RX480 8gb Nitro+ OC [Systemdisk]: Corsair SSD Force 3 90Gb [Storage]: Crucial M4 64Gb, 4Tb SATA 7200rpm [PSU]: Corsair AX750W [Chassi]: Coolermaster CM690 II Adv

Permalänk
Skrivet av IgelQott:

Främsta funktion ja.

Ingen av oss vet hur krävande GUI:t är i ICS och Sense 4.0.

Eftersom Companion Core onekligen sägs klara av hyfsad videouppspelning och musikuppspelning, så finns det ett inte helt orealistiskt scenario, där om man bara använder lätta apps och bara lite musikspelande under en dag, att de andra 4 kärnorna aldrig ens får ström under hela den dagen.

Så även om främsta funktionen är standby och multitasking, så är tekniken gjord att bara om det behövs mer kraft, kommer resten kärnorna att aktiveras, det är inte hårdkodat att, bara vid standby använd companion core.

All funktionalitet skulle nog gå att köra på companion core. MEN upplevelsen lär ju vara därefter isf. Många mobiler med snabbare kärna än companion core har ju problem att få gränsnittet att flyta på bra. Vill man ringa, skicka meddelanden, kolla loggen/telefonboken m.m. utan jobbig lagg så blir man nog illa tvungen att aktivera åtminstone en vanlig kärna.

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sl2wm-rocks:

All funktionalitet skulle nog gå att köra på companion core. MEN upplevelsen lär ju vara därefter isf. Många mobiler med snabbare kärna än companion core har ju problem att få gränsnittet att flyta på bra. Vill man ringa, skicka meddelanden, kolla loggen/telefonboken m.m. utan jobbig lagg så blir man nog illa tvungen att aktivera åtminstone en vanlig kärna.

Det är inte så att man aktiverar kärnor manuellt, behövs det mer kraft kommer telefonen aktivera mer kärnor, simple as that.

Det återstår att se om companion core pallar simpel GUI navigation och kanske youtube tittande, gör den det utan att aktivera mer kärnor, så har man en telefon med grym batteritid, i teorin.

Visa signatur

[Moderkort]: ASUS P8Z68-V PRO [CPU]: i7 3770k @Stock [Minne]: Corsair 2x8Gb Vengeance LP [GPU]: Sapphire RX480 8gb Nitro+ OC [Systemdisk]: Corsair SSD Force 3 90Gb [Storage]: Crucial M4 64Gb, 4Tb SATA 7200rpm [PSU]: Corsair AX750W [Chassi]: Coolermaster CM690 II Adv

Permalänk
Skrivet av IgelQott:

Det är inte så att man aktiverar kärnor manuellt, behövs det mer kraft kommer telefonen aktivera mer kärnor, simple as that.

Det återstår att se om companion core pallar simpel GUI navigation och kanske youtube tittande, gör den det utan att aktivera mer kärnor, så har man en telefon med grym batteritid, i teorin.

Jo förstår också att det sker automatiskt. Men jag menar att antigen så aktiverar den extra kärnor eller så får man nog inte allt för rolig GUI navigation jämförbar med dom billigaste Android-lurarna...

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sl2wm-rocks:

Jo förstår också att det sker automatiskt. Men jag menar att antigen så aktiverar den extra kärnor eller så får man nog inte allt för rolig GUI navigation jämförbar med dom billigaste Android-lurarna...

Det beror ju på hur mkt av GUI bitarna som den lägger på GPUn.

Visa signatur

[Moderkort]: ASUS P8Z68-V PRO [CPU]: i7 3770k @Stock [Minne]: Corsair 2x8Gb Vengeance LP [GPU]: Sapphire RX480 8gb Nitro+ OC [Systemdisk]: Corsair SSD Force 3 90Gb [Storage]: Crucial M4 64Gb, 4Tb SATA 7200rpm [PSU]: Corsair AX750W [Chassi]: Coolermaster CM690 II Adv

Permalänk
Skrivet av IgelQott:

Det beror ju på hur mkt av GUI bitarna som den lägger på GPUn.

Fungerar GUI avlastningen riktigt bra kan jag se att det skulle kunna gå, men tror dock inte den klarar sig med bara det. När man använder billiga android lurar får jag en känsla att det inte är bara GUI som får dom att sega ihop. Som sagt så är det bara en känsla och vad jag tror, och hoppas självklart också att companion kärnan kan användas till så mycket som möjligt utan på bekostnad av upplevelsen. Men bara det att standby, musik/videouppspelning, telefonpratande osv. kan skötas av den borde ju spara en hel del batteritid.

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sl2wm-rocks:

Fungerar GUI avlastningen riktigt bra kan jag se att det skulle kunna gå, men tror dock inte den klarar sig med bara det. När man använder billiga android lurar får jag en känsla att det inte är bara GUI som får dom att sega ihop. Som sagt så är det bara en känsla och vad jag tror, och hoppas självklart också att companion kärnan kan användas till så mycket som möjligt utan på bekostnad av upplevelsen. Men bara det att standby, musik/videouppspelning, telefonpratande osv. kan skötas av den borde ju spara en hel del batteritid.

Ja precis, sen är det en ny teknik, så att jämnföra med billiga android lurar som bygger på en annan teknik, känns inte riktigt rättvist :). Vi får se, recensioner bör dyka upp om en vecka eller två, då lär vi veta hur bra batteritiden är och om tegra 3 tekniken fungerar i denna mobil.

Visa signatur

[Moderkort]: ASUS P8Z68-V PRO [CPU]: i7 3770k @Stock [Minne]: Corsair 2x8Gb Vengeance LP [GPU]: Sapphire RX480 8gb Nitro+ OC [Systemdisk]: Corsair SSD Force 3 90Gb [Storage]: Crucial M4 64Gb, 4Tb SATA 7200rpm [PSU]: Corsair AX750W [Chassi]: Coolermaster CM690 II Adv

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av OllO:

Det heter companion cube.

Verkar som du gillar Portal spelen...

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

nej priset är samma även efter bindningen om du inte väljer att förlänga med ny mobil då får du priset dom har på tjänsten vid den tidpunkten.

Enda som är sämre med tele2s variant vad jag kan se är att hastigheten på surfen är sämre.

Hehe mmm tänkte det jag med så drog till med ett så starkt ord som bedrägeri enbart för att se om det kom nåt svar.. vilket det inte gjorde från just han så att säga

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Verkar som du gillar Portal spelen...

Hehe : )
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Idiotech:

Beställde en HTC One X från Phone house idag. Chattade med en trevlig snubbe idag på deras kundtjänst som fixade bort startavgiften åt mig. Enda var att jag behövde portera mitt nummer från min befintliga operatör.

Tänkte göra samma sak som du. Men jag undrar, vad menas med att du måste portera ditt nummer? Jag förstår att man har kvar samma nummer som man hade från den förra operatören, men var det ett krav för att bli av med startavgiften?

Permalänk
Medlem

Sett vissa nämnt startavgift inte ska ingå?

Ta Htc x one tex

Står det inte 0 i startavgift eller vad har jag missat?

Vad annars menar ni startavgift? Andra mobiler? Andra abonnemang?

http://www.phonehouse.se/Mobiltelefoner/HTC/HTC-One-X

Fria minuter i månaden 0 min
Startavgift samtal 0 kr
Samtalskostnad inom samma operatör 0 kr/min
Samtalskostnad till annan operatör 0 kr/min
Egenskaper Dölj
Namn Tre 3Total 24 mån, +0:-/mån
Startavgift inklusive moms 250 Kr
Månadsavgift 349 Kr
SMS/MMS Dölj
MMS annan operatör 0 kr/st
MMS samma operatör 0 kr/st
SMS annan operatör 0 kr/st
SMS samma operatör 0 kr/st

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozeroun:

Sett vissa nämnt startavgift ska ingå, för telefonsamtalen då?

Ta Htc x one tex

Står det inte 0 i startavgift eller vad har jag missat?

Vad annars menar ni startavgift? Andra mobiler? Andra abonnemang?

http://www.phonehouse.se/Mobiltelefoner/HTC/HTC-One-X

Fria minuter i månaden 0 min
Startavgift samtal 0 kr
Samtalskostnad inom samma operatör 0 kr/min
Samtalskostnad till annan operatör 0 kr/min
Egenskaper Dölj
Namn Tre 3Total 24 mån, +0:-/mån
Startavgift inklusive moms 250 Kr
Månadsavgift 349 Kr
SMS/MMS Dölj
MMS annan operatör 0 kr/st
MMS samma operatör 0 kr/st
SMS annan operatör 0 kr/st
SMS samma operatör 0 kr/st

Är startavgiften för själva abonnemanget. Står längre ner i texten du skrivit "startavgift inklusive moms 250kr" den ingår om du tecknar på tres hemsida.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av club01:

Är startavgiften för själva abonnemanget. Står längre ner i texten du skrivit "startavgift inklusive moms 250kr" den ingår om du tecknar på tres hemsida.

Skickades från m.sweclockers.com

Missade den

Är dessa 250kr en engångssumma eller upprepande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozeroun:

Missade den

Är dessa 250kr en engångssumma eller upprepande?

Engångssumma, precis som namnet antyder är det en aktiveringsavgift

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozeroun:

Missade den

Är dessa 250kr en engångssumma eller upprepande?

Det du nog tänker på är öppningsavgift? dvs. kostnaden för att ens ringa ett samtal, men det ingår i abonnemanget som jag ser det.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

Nu finns även Htc One X hos tele2. Avbeställde min hos 3 och tog hos dem istället.

Edit* Beräknad leveranstid är 3 April hos Tele2 med.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Ville bara informera om att Tre kortar ner sin deadline på erbjudandet med 12 dagar. Sista dagen för erbjudandet blir då alltså 10 april.

källa: http://di.se/Default.aspx?sr=23&tr=301506&rlt=0&pid=262305__A...

Visa signatur

[Moderkort]: ASUS P8Z68-V PRO [CPU]: i7 3770k @Stock [Minne]: Corsair 2x8Gb Vengeance LP [GPU]: Sapphire RX480 8gb Nitro+ OC [Systemdisk]: Corsair SSD Force 3 90Gb [Storage]: Crucial M4 64Gb, 4Tb SATA 7200rpm [PSU]: Corsair AX750W [Chassi]: Coolermaster CM690 II Adv

Permalänk
Medlem

När ryktades det om sgs3? Inget bra erbjedande i samband med att den går att förboka?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

När ryktades det om sgs3? Inget bra erbjedande i samband med att den går att förboka?

Ryktet säger juni.

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Inaktiv

Någon som hört något om när Tre kan tänkas få in fler iPhone 4s i lager, just nu är dem helt slut.

Permalänk
Medlem

Jag undrar samma sak om Galaxy Nexus, jag har läst tråden men såg inget om det...

Visa signatur

"I thought I was someone else, Someone good."
μ, en åsikt i tiden

Permalänk
Medlem

Club01=Kamraten;12082965]Någon som hört något om när Tre kan tänkas få in fler iPhone 4s i lager, just nu är dem helt slut.[/quote]

Jag ringde dit i fredags och då sa dom den här veckan skulle dom få in ett lager. Tror dock det går ut till dom som redan beställt. Själv beställde jag för två veckor sen nu i helgen och hoppas verkligen att jag får den nu i slutet av veckan. Hatar att vänta på saker.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk
Medlem

Körde på en Note från tre, Leveranstid 5 veckor dock såg jag efteråt :/ får hoppas det går fortare

Visa signatur

i5-2500K@5Ghz - Antec KÜHLER H2O 620 - MSI P67A-C45 - OCZ Agility Sata III 120 GB - Crucial M500 250GB - 20GB 1600mhz xms3 - GTX 560 TI OC 1Gb - OCZ sXs2 700W

c2d E6750@3 ghz - GA-EP35-DS3 P35 - 8 Gb 800Mhz xms2 - HD5670 1024MB - CGS 600W